Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative " คู่มือออนไลน์ : ทางเลือกสำหรับผู้ใช้ หรือ บรรณารักษ์ "?

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
Advertisements

UpToDate By Lily Wangviwat May 23, 11. iPhone Access to UpToDate – At Faculty of Medicine in Naresuan University or Hospital.
E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
Pranom Buppasiri 8th April 2011
PROFESSIONAL ANDROID™ 2 APPLICATION DEVELOPMENT นำเสนอโดย นางณพัชร์วดี แสงบุญนำ หงษ์ทอง อาจารย์ประจำคณะ เทคโนโลยีสารสนเทศ 1.
โดย DR. LUIS MARIA CALINGO โครงการต่อยอดคุณภาพการศึกษาเพื่อการดำเนินการที่เป็นเลิศ หลักการพัฒนาคุณภาพตาม เกณฑ์คุณภาพการศึกษาเพื่อ การดำเนินการที่เป็นเลิศ.
Project Based Learning
Educational Objectives
Lesson Plan Cherdsak Iramaneerat Department of Surgery
Self-Directed Learning in Medical Curriculum. Outline  SDL?  10 Myths  Teacher ’ s Roles  SDL Tools & Techniques  Learning Contract.
Graphical User Interface charturong.ee.engr.tu.ac.th/CN208
Penetration Testing – A Case Study of Khon Kaen University Networks
BC 423 Systems Analysis and Design อ. พนิดา ตันศิริ ต่อ 1648 Grading Criteria 1.Mid-term Exam40 % 2. Final.
BC423 Systems Analysis and Design อ. พนิดา ตันศิริ ต่อ 1640
1 Technical Information Access Center National Science & Technology Development Agency 2546/ Phaholyothin Road, Klong1 KlongLuang Pathumthani.
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
Self-Directed Learning
สุชีว์นวล ลดาเลิศ Account Service Representative
A One-Day Seminar in Bangkok presented by Grant P. Wiggins, Ed.d
โปรแกรมการส่ง Tele-pathology ไปยังคอมพิวเตอร์ ส่วนบุคคลของแพทย์ผ่านทางเครือข่ายโรงพยาบาล (The Tele-pathology delivered to physician’s personal computer.
Helping you make better treatment decisions for your patients.
Positive Accounting Theory
Inductive, Deductive Reasoning ผศ.( พิเศษ ) น. พ. นภดล สุชาติ พ. บ. M.P.H.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty of Medicine, Naresuan University December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty.
Computer Graphics.
Database to Ontology Mapping & Semantic Search System Tutorial
A product of Project CENTRAL, 2004 The Action Research Process Sponsored by Project CENTRAL A Project of the Florida Department of Education In Collaboration.
MK380 Marketing Information System
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
วันศุกร์ที่ 23 มีนาคม 2550 เวลา น. ณ ห้องประชุมมาสุข.
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
By Dr Nongyao Premkamolnetr Policy Innovation Center, KMUTT 17 January 2009.
1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน.
Siriraj Medical Library
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Introduction to webmaster Introduction to webmaster 1. บริการที่พบใน Internet 2. เป้าหมายของการพัฒนาเว็บไซต์ 3. ปัญหาของเว็บมาสเตอร์
XML Standard Document for Information Exchange Library Information Exchange Somkiat Chatchuenyot Computer Center, Silpakorn University.
แนวทางการปฏิบัติโครงการจูงมือ น้องน้อยบนดอยสูง 1.
ระบบการเรียนการสอนแบบ LCMS Learning Content Management System ดร. ปรัชญนันท์ นิลสุข
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
Chapter 2: Desk Research
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
Reading Information Materials. 1.Finding information for cataloging work (CIP: cataloging-in-publication /Title page) 2.Abstract 3.Annotation 4.Book Review.
Vocabulary Expansion Exercise Prawet Jantharat, Ed.D. This exercise was developed to help Thai students who are enrolled in the Critical Language Program.
Vocabulary Expansion Exercise Prawet Jantharat, Ed.D. This exercise was developed to help Thai students who are enrolled in the Critical Language Program.
Vocabulary Expansion Exercise Prawet Jantharat, Ed.D. This exercise was developed to help Thai students who are enrolled in the Critical Language Program.
ผัก. หน่อไม้ ฝรั่ง กะหล่ำ ปลี แค รอท กะหล่ำ ดอก.
ผู้ให้สัมมนา นายธเนศ เกษศิลป์ รหัส ภาควิชานิติวิทยาศาสตร์
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
Introduction of DREAM สุวรรณา ประณีตวตกุล คณะเศรษฐศาสตร์ มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Cell regulations Auayporn Apirakaramwong, Ph.D. Department of Biopharmacy Faculty of Pharmacy, Silpakorn University 24290)
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
An Overview on. Thai Meteorological Department Vision Aspiring to the excellence in meteorology at the international level Mission To supply weather forecasts.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
Pogo Ball Bouncing Craze & Challenge!
The management of change Changes in work patterns and jobs
Charts and Graphs – Visualizationof Data
<insert problem title>
4th Quarter CBA HUMAN RIGHTS.
How do test takers write a blog

STRATEGIES FOR SUCCESS
Studio 7. Practicing Problem Formulation
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative " คู่มือออนไลน์ : ทางเลือกสำหรับผู้ใช้ หรือ บรรณารักษ์ "?

Jump to first page ทีมงาน อัปสร วิตตินานนท์ ลักขณา บำรุงชูเกียรติ สาวิตรี บุญปาลิต ศิรชีพ ขอนคอก โกมล คงมั่นกตเวที เอมอร พิทยายน ศศินาฎ ศิริคะรินทร์ Background and general details Tutorial sample Tutorial evaluation } } }

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative Topic 1 : Background and general details Topic 2 : Tutorial sample Topic 3 : Tutorial evaluation

Jump to first page Background and general details

Jump to first page Background and general details 1. Formal library instruction program Alternati ve Online Tutorial : a viable instructional alternative Original 1. Tutorial - Text- based - Interacti ve 4. Printed guides 3. Training program 2. In-person bibliographic instruction

Jump to first page Advantage 1. Provide library instruction in different medium/self-study Online Tutorial : a viable instructional alternative 2. Overcome limitations of staffing, scheduling 3. Large group instruction 4. Distance education program

Jump to first page Types 1. General library instruction Online Tutorial : a viable instructional alternative 2. How to find library resource/Online catalog searching 3. Virtual library tour 4. Introduction to writing a reseach paper /Research roadtrip/Bibliographic instruction 5. Online database searching

Jump to first page Create the tutorial : step by step 1. Working team / Collaborative project Online Tutorial : a viable instructional alternative 2. Write the script 3. Developed the tutorial 3.1 designed tutorial 3.2 capture screens

Jump to first page Create the tutorial : step by step 3. Developed the tutorial (cont.) Online Tutorial : a viable instructional alternative 3.3 using multimedia software : - Powerpoint/ViewletBu ilder - Course- management software (Blackbord /WebCT) -Video capturing software (SmartBoard, Camtasia)

Jump to first page Create the tutorial : step by step 4. Integrating into the library tutorial website Online Tutorial : a viable instructional alternative 6. Evaluation of uses 7. Improvement of tutorial

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternativeTYPES

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative

Jump to first page our/Default.htm Online Tutorial : a viable instructional alternative

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative

Jump to first page STEP 1: IDENTIFY AND DEVELOP YOUR TOPIC.IDENTIFY AND DEVELOP YOUR TOPIC STEP 2: FIND BACKGROUND INFORMATION.FIND BACKGROUND INFORMATION STEP 3: USE CATALOGS TO FIND BOOKS AND MEDIA.USE CATALOGS TO FIND BOOKS AND MEDIA STEP 4: USE INDEXES TO FIND PERIODICAL ARTICLESUSE INDEXES TO FIND PERIODICAL ARTICLES STEP 5: FIND INTERNET RESOURCESFIND INTERNET RESOURCES STEP 6: EVALUATE WHAT YOU FINDEVALUATE WHAT YOU FIND STEP 7: CITE WHAT YOU FIND USING A STANDARD FORMAT Online Tutorial : a viable instructional alternative

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative Click

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative Online Tutorial Evaluation

Jump to first page Online Tutorial Evaluation การประเมินคู่มือออนไลน์ (Online Tutorial Evaluation) ความหมาย การประเมินคู่มือออนไลน์ คือ กระบวนการในการวิเคราะห์คู่มือออนไลน์ อย่างเป็นระบบ โดยใช้วิธีการต่างๆ เพื่อที่จะศึกษาถึงผล ของการจัดทำคู่มือออนไลน์ ว่าเป็นไป ตามวัตถุประสงค์เพียงใด รวมทั้งศึกษาถึงผลกระทบในแง่ต่างๆ ที่ ได้รับ โดยการเปรียบเทียบกับมาตรฐาน หรือเป้าหมายที่กำหนดไว้ Online Tutorial : a viable instructional alternative

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative วัตถุประสงค์ วัตถุประสงค์ของการประเมินคู่มือ ออนไลน์ เพื่อการวิเคราะห์ผลใน 3 เรื่อง ใหญ่ คือ Online Tutorial Evaluation 1. วิเคราะห์ความถูกต้องและความ สอดคล้อง (Validity and relevance) 2. วิเคราะห์ประสิทธิภาพ (Efficiency) ของการจัดทำคู่มือ ออนไลน์ 3. วิเคราะห์ประสิทธิผล (Effectiveness) ที่เกิดจากการจัดทำ คู่มือ ออนไลน์ว่าบรรลุวัตถุประสงค์ที่ กำหนดหรือไม่

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative Online Tutorial Evaluation ประโยชน์ 1. เพื่อทราบว่าคู่มือออนไลน์นั้นได้ สัมฤทธิผลตามความต้องการ เพียงใด 2. เพื่อได้รับทราบข้อบกพร่องและ หาทางปรับปรุงวิธีการจัดทำ ให้ดีขึ้น 3. เพื่อช่วยให้ผู้จัดทำคู่มือออนไลน์ และผู้ใช้ทราบถึงข้อดี และจุด อ่อนในการจัดทำ 4. ช่วยในการตัดสินใจของผู้บริหาร

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative Online Tutorial Evaluation ประเภทของการประเมิน มี 4 ประเภท 1. ประเมินการเรียนรู้ (Learning) หมายถึง การประเมินผู้เข้าใช้ คู่มือออนไลน์ว่าจะเกิดการเรียนรู้ใน สิ่งที่ต้องการให้รู้ ตามวัตถุ ประสงค์ของการจัดทำหรือไม่ 2. ประเมินปฏิกิริยา (Reaction) เป็น การวัดปฏิกิริยาความรู้สึก ของผู้รับการประเมินว่าได้รับ ประโยชน์มากน้อยเพียงใด 3. ประเมินพฤติกรรม (Behavior) เป็น การประเมินว่าผู้ใช้คู่มือ ออนไลน์มีการเปลี่ยนแปลง พฤติกรรมในทางที่ดีขึ้นหรือไม่ 4. ประเมินผลลัพธ์ (Result) เพื่อทราบ ว่าผลการทำงานมีประ - สิทธิภาพดีกว่าเดิมหรือไม่

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative Online Tutorial Evaluation วิธีประเมินผล มี 4 แบบ 1. การวัดผลก่อน - หลัง การวัดผล ก่อนได้รับความรู้กับการวัดผล หลังจากได้รับความรู้แล้ว เมื่อ นำมาเปรียบเทียบกัน ก็จะรู้ ความแตกต่างของผู้ใช้ 2. การตั้งเกณฑ์การปฏิบัติ เพื่อดูว่า หลังจากได้รับความรู้แล้ว จะมีทักษะในการทำงานสูงขึ้น หรือไม่ 3. ตรวจสอบผลให้สอดคล้องกับ เกณฑ์ วิธีนี้จะกำหนดลักษณะ ของงานที่จะตรวจสอบขึ้นเป็น เกณฑ์แล้วให้คะแนน 4. กำหนดมาตรฐานในการปฏิบัติ

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative Online Tutorial Evaluation Criteria of Online Tutorial Evaluation

Jump to first page Criteria of Online Tutorial Evaluation

Jump to first page Criteria of Online Tutorial Evaluation

Jump to first page Criteria of Online Tutorial Evaluation

Jump to first page Criteria of Online Tutorial Evaluation

Jump to first page Criteria of Online Tutorial Evaluation

Jump to first page Criteria of Online Tutorial Evaluation

Jump to first page Criteria of Online Tutorial Evaluation

Jump to first page Criteria of Online Tutorial Evaluation

Jump to first page Criteria of Online Tutorial Evaluation

Jump to first page Criteria of Online Tutorial Evaluation

Jump to first page Criteria of Online Tutorial Evaluation

Jump to first page Criteria of Online Tutorial Evaluation

Jump to first page Mahidol University Library criteria Academic criteria Physical criteria โปรดติดตาม ในหัวข้อ Criteria of Online Tutorial Evaluation

Jump to first page 1. Bachman, G. (2000). Brainstorming deluxe. Training and development, 54(1), Balas, J. L. (2003). Training : been there, done that, ready to start again. Computers in libraries, 23(8), Bender, L. J., & Rosen, J. M. (1998). Working toward scalable instruction : creating the RIO tutorial at the university of Arizon library. Research strategies, 16(4), Donaldson, K. A. (2000). Library research success : desingning an online tutorial to teach information literacy skills to first-year students. The international and higher education, 2(4), Online Tutorial : a viable instructional alternative Reference

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative

Jump to first page Online Tutorial : a viable instructional alternative