Analyzing Marketing Situation

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Management of Information Technology
Advertisements

Payap Dummy Company ; PDC
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
คณะพัฒนาการเศรษฐกิจ สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
FORMATION & ENGINEERING USE OF SOILS
INTERNATIONAL EDITION
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
11 November 2010Logistics Asia Dusit Nontanakorn Chairman, Thai Chamber of Commerce and The Board of Trade of Thailand 11 Nov 2010 Human Capital.
Human Resource Management
Thailand’s Energy Conservation Policy and Programs Prasert Sinsukprasert Bureau of Energy Conservation and Regulation Dept. of Alternative Energy Development.
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
Distribution and Pricing Strategy
Marketing to Business.
Marketing of Service LESSON 9. Nature of services  Services are intangible tasks that satisfy consumer and business user needs.
Planning Step : TU Property Management & Others
Media Creativity for Advertising Public Relations
Positive Accounting Theory
Information Technology for Management Thonburi University Strategic Uses of Information Technology.
Contemporary Marketing Management
MARKETING PLAN For SME & OTOP.
Global Supply Chain Procurement and Distribution
SSC 260 : Introduction to Social Sciences : Economic Section Jaruwan Chontanawat Topic 3: Economic force in Daily life (III) : Economic problems and Solutions.
Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya 1 Chapter XI Information Technology in Retailing Business By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Marketing Department Business.
Topic 8 Competitive Strategy and Strategic Alliances
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
Applied Geochemistry Geol รองศาสตราจารย์ ดร. เบ็ญจว รรณ รัตนเสถียร ภาควิชาธรณีวิทยา คณะ วิทยาศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Create the Knowledge Management Blueprint
Chapter 2 Knowledge Management in Organization SP (KMS)2 Knowledge is a fluid mix of framed experience, values, contextual information, expert.
Agency Theory: Public and private Management
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
สิ่งแวดล้อมทางการตลาด
Principle of weed management
Information Systems Opportunities and Challenges
(3-0-3) Entrepreneurship INTRODUCTION TO BUSINESS OPERATION A.J. Pongsada Chaleomklin Rajabhat NakhonPathom University 11/6/2008 By.
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
โดย นรฤทธิ์ สุนทรศารทูล สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Thailand’s Energy Policy and Strategies Pravit Teetakaew Executive Director Bureau of Energy Regulation and Conservation Dept. of Alternative Energy Development.
Kulachatrakul. Na Ayudhaya 1 Chapter V-VI Product & Inventory Management By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Mareketing Department Business Administration.
Research Strategy & Implementation
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
8 Identifying Market Segments and Targets
6 Analyzing Consumer Markets
ดร. นิลสุวรรณ ลีลารัศมี รองเลขาธิการ สภาอุตสาหกรรมแห่งประเทศไทย
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
1 (NATURAL ENTITY) ธรรมชาติสิ่งแวดล้อม Information World / Knowledge Society Intellectual Property Information Processor (Value Chain1) อริยสัจสี่ /STRATEGY.
HPSM SP MFE GPI Center of Excellence on Petrochemical and Materials Technology 7th floor, Chulalongkorn University Research Building, Soi Chula 12, Phayathai.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Functional Strategies
+ Strategic management How to plan implement and control strategy
ครั้งที่ 5 วันที่ 16 กุมภาพันธ์ 2557
Porter’s Value Chain Analysis Model
วันที่ 24 มิถุนายน 2554 กลยุทธ์กระบวนการผลิต
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
DoGGy Family Care – hOng hOng Dog Care Delivery
สัมมนาการตลาด (Seminar in Marketing)
DoGGy Family Care – hOng hOng Dog Care Delivery
Marketing Concept วิวัฒนาการของแนวความคิดทางการตลาด แบ่งได้ 5 แนว
บทที่ 10 การวางแผนธุรกิจ
CEPS-ECRI, Place du Congrès, 1000 Brussels
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Analyzing Marketing Situation Analyzing marketing opportunities Analyzing market, product, competition, distribution and macroenvironment situation Analyzing current marketing opportunities SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats) Researching and selecting target market (STP) Analyzing consumer behavior

Unit 2 Marketing Environment Thornburg University

Marketing Environment Uncontrol Control External Factors Internal Factors Macro Micro Marketing Factor Other (7) (3) (6) (4 Ps)

External Environment Macroenvironment Demography Economic Competition Social and Cultural Political and Legal Technology Natural Environment

1) Demography 1. Worldwide population growth 2. Decrease to born 3. Population age mix Determines needs 4. Household patterns 5. Ethic market 6. Geographical shift in population 7. Educational group 8. Shift from a mass market to micromarkets

2) Economic environment 1. Income distribution Industrial structure Subsistence economies Raw-material-exporting Industrializing Industrializing economies 2. Saving, debt and credit availability

3) Competition Generic Competition Product Form Competition Brand Competition

4) Social and cultural environment 1. High persistence of core culture values Core beliefs Secondary beliefs 2. Shift of secondary culture values through time Views of themselves Views of others Views of organizations Views of society Views of nature Views of the universe

6) Technology 5) Political and Legal 7) Natural Environment 1. legislation regulating business 2. Growth of special-interest group 6) Technology 7) Natural Environment

Green Marketing Recycle Reused Reduced Refilled Rejection

Green Marketing & Modern Marketing Production  Reduced  Packaging Recycle Product Channel of Distribution Social activities. Support and concern. Use of resources.       Limited to existing value. Consumer

Marketing intermediaries External Environment  Microenvironment Marketing intermediaries Middleman Company Supplier Competitor Customer or Marketing

1) Supplier Raw material Price Quality Transportation Credit Services Efficiency

Physical distribution firms 2) Marketing Intermediaries Producer Middleman Customer Physical distribution firms Warehousing firms Transportation firms Marketing service agencies

2) Marketing Intermediaries 2.1 Middleman or Seller Producer Middleman Users Buyer and/ or Seller 2.1.1 Merchant (Wholesales, Retailer) Middleman Margin Selling

2) Marketing Intermediaries 2.1.2 Agent, Distributors Agent Seller Customer Fees Producer Or Middleman Firms Buyer Storage Exchange Transportation

3) Market or Customer 3.1 Consumer Market 3.2 Industrial Market Buy Uses* 3.2 Industrial Market Producer Market or Business market * Produce or Service Buy Sell * Profit

3) Market OR Customer 3.3 Reseller market Buyer Buy Sell or For rent 3.4 Government Market 3.5 Foreign Market Buyer Users (Customer) Produce or Service Resell or government

Internal Environment Marketing Factors 1. Product 2. Price 3. Place 4. Promotion

Internal Environment  Internal Non-Marketing Resources 1. Production 2. Financial 3. Human Resource 4. Company Location 5. Research and developing success 6. Company Image

การเตรียมข้อมูลการเรียนครั้งต่อไป กิจกรรมท้ายบทเรียน จงบอกถึงผลกระทบโดยตรงและโดยอ้อมที่สภาพแวดล้อมมีผลต่อการดำเนินงานทางการตลาด พร้อมยกตัวอย่างประกอบ อธิบายถึงผลกระทบจากสภาพแวดล้อมในระดับจุลภาคและระดับมหภาค จงอธิบายวิธีการประยุกต์ข้อมูลจากสภาพแวดล้อมต่อการดำเนินงานทางการตลาดของกิจการ การเตรียมข้อมูลการเรียนครั้งต่อไป ค้นหาข้อมูลกิจการและวิเคราะห์สถานการณ์ทางการตลาดของธุรกิจ สรุปประวัติของบริษัท วิเคราะห์สถานการณ์ทางตลาดในปัจจุบัน วิเคราะห์สถานการณ์ด้านการตลาด ผลิตภัณฑ์ การแข่งขัน การจัดจำหน่าย SWOT