แนวทางผลิตบัณฑิตแพทย์รามาธิบดี

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Yongyuth Pongsupap National Health Security Office
Advertisements

ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
Pranom Buppasiri 8th April 2011
โดย DR. LUIS MARIA CALINGO โครงการต่อยอดคุณภาพการศึกษาเพื่อการดำเนินการที่เป็นเลิศ หลักการพัฒนาคุณภาพตาม เกณฑ์คุณภาพการศึกษาเพื่อ การดำเนินการที่เป็นเลิศ.
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Project Based Learning
Lesson Plan Cherdsak Iramaneerat Department of Surgery
Self-Directed Learning in Medical Curriculum. Outline  SDL?  10 Myths  Teacher ’ s Roles  SDL Tools & Techniques  Learning Contract.
Supreeya Wongtra-ngan, MD.,MHPEd. What is EDUCATION? Education is a process, the chief goal of which is to bring about change in human behavior.
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
BC423 Systems Analysis and Design อ. พนิดา ตันศิริ ต่อ 1640
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
Human Resource Management
Brand Management Process
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
CIO Roles and Responsibilities
Self-Directed Learning
Database Management System
Planning Step : TU Property Management & Others
Pitfalls in Quality Management. Objective outcome Clinical excellence Business excellence Subjective outcome Service excellence.
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
ผศ.(พิเศษ)น.พ.นภดล สุชาติ พ.บ. M.P.H.
A product of Project CENTRAL, 2004 The Action Research Process Sponsored by Project CENTRAL A Project of the Florida Department of Education In Collaboration.
MK380 Marketing Information System
IQA network Why and How to ?
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
21st Century Learning and Medical Education
Agency Theory: Public and private Management
1 Demo Slide Asst.Prof.Sirinoot Teanrungroj (Ed.D) Director of Computer Center Srinakharinwirot University
1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน.
Information Systems Opportunities and Challenges
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
European Review of Agricultural Economics - มหาวิทยาลัยแม่โจ้ - มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ - มหาวิทยาลัยแม่โจ้ -Thailand Development Research Institute (TDRI)
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Mini KM.
Research Strategy & Implementation
8 Identifying Market Segments and Targets
Pharmacogenomics Project TCELS Oracle รามาธิบดี. Oracle HTB ทำหน้าที่เป็น Data Repository จัดสรร Service Infrastructure ต่างๆ เพื่อนำไปพัฒนาใช้ใน ระบบโรงพยาบาล.
1 (NATURAL ENTITY) ธรรมชาติสิ่งแวดล้อม Information World / Knowledge Society Intellectual Property Information Processor (Value Chain1) อริยสัจสี่ /STRATEGY.
How community involve in TB detection and care ยุทธิชัย เกษตร เจริญ พบ. นายแพทย์ ทรงคุณวุฒิ ผอ. สำนักวัณ โรค ( การสัมมนาวิชาการระดับชาติ ประจำปี 2553 กรมควบคุมโรค.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Right think What it should be?
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Strategic Information system MIT-M Chiangmai University IS requirement
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
Porter’s Value Chain Analysis Model
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
ADOLESCENT NEURODEVELOPMENT CLINICAL IMPLICATION ; Dr. Suriyadeo Tripathi National Institute for Child and Family Development Mahidol University.
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
International Health Regulation in Border Area Practical context Muk-SVK- QT 2nd June, 2014 Pasakorn Akarasewi.
วิเคราะห์หลักสูตรคณิตศาสตร์ ประเทศอังกฤษ
มุมมองภาคเอกชนต่อความพร้อมการเข้าสู่ ประชาคมอาเซียนของราชการไทย จารุนันท์ อิทธิอาวัชกุล
Testing & Assessment Plan Central College Network I.
การฝึกอบรมคืออะไร.
เป็นกระบวนการเรียนรู้ ไม่ใช่การตรวจสอบ
ชวนคิดชวนคุยลุยงาน สุขาภิบาลอาหารและน้ำ
การวิเคราะห์ระบบงาน ขั้นตอนวิเคราะห์ จะเริ่มต้นด้วยการวิเคราะห์ระบบงาน
เทศบาลนครขอนแก่น ยินดีต้อนรับ
การทวนสอบและการกำหนดมาตรฐานการเรียนรู้ ตามกรอบมาตรฐานคุณวุฒิระดับอุดมศึกษา
การเรียนรู้ ในศตวรรษที่ ๒๑
การขับเคลื่อนการพัฒนาองค์กร นายแพทย์ธงชัย เลิศวิไลรัตนพงศ์
แผนยุทธศาสตร์ ๑๐ ปี มน. พ.ศ.๒๕๖๐ – ๒๕๖๙ เตรียมพัฒนานิสิตสู่ประชาคมโลก
รูปแบบการดำเนินธุรกิจสำหรับ อีคอมเมิร์ซ
The management of change Changes in work patterns and jobs
PBL 4C Problem-Based Learning
กระทรวงเกษตรและสหกรณ์
ใบสำเนางานนำเสนอ:

แนวทางผลิตบัณฑิตแพทย์รามาธิบดี วิจารณ์ พานิช นำเสนอในการอภิปรายแนวทางในการปรับปรุงหลักสูตรแพทยศาสตรบัณฑิตรามาธิบดี ๑๙ ก.ย. ๕๔

Labor market for health professionals Systems Framework Provision Needs Demand Labor market for health professionals Population Supply of health workforce Demand for health workforce Provision Education System Health System Demand 2

Science-based Problem-based Systems based Three Generations of Reform Science-based Problem-based Systems based 1900 2000+ Scientific Curriculum Problem-Based Learning Competency-Driven Local-Global Instructional University Based Academic  Centers  Health-Education Systems Institutional

Context Global-Locall Structure Process Proposed Outcomes Institutional Design Systemic Level Financing Resource generation Service provision Organizational level Ownership Affiliation Internal structure Global level Stewardship Networks and partnerships Instructional Design Criteria for admission Competencies Channels Career pathways Process Context Global-Locall Proposed Outcomes Interdependence in Education Transformative Learning Figure I-4. Key components of the educational system

Competency-based Model Health Needs of Society Competency Outcomes Curriculum Assessment Traditional Model Educational Objectives Curriculum Assessment

Interdependence in Education Vision Transformative Learning Individual Patient-Centered Population-Based Equity in Health Interdependence in Education

Table III-1. Levels of learning Objectives Outcome Informative Information Skills Experts Formative Socialization Values Professionals Transformative Leadership attributes Change agents Table III-1. Levels of learning

Professional education for equity in health Recommendations Enabling Actions Instructional Competency- driven Local-Global Inter + trans- professional IT empowered Educ resources New professionalism Institutional Joint planning Academic systems Networking Culture critical inquiry Reforms   Mobilize leadership Goal Professional education for equity in health Enhance investments Align accreditation Strengthen global learning

ข้อเสนอต่อรามาธิบดี ทำงานแบบ Area-Based ร่วมมือกับ จ. สมุทรปราการ คิดเรื่อง H Professionals ทั้งจังหวัด เพื่อสนอง H Systems ของจังหวัด ร่วมกันจัด “การศึกษา” ของ HP ทั้งหมด ของจังหวัด จัดการเรียนรู้ แบบ PBL 70-80% ของ HP ทั้งหมด จัด PLC ของอาจารย์ และ “ครูฝึก” ในพื้นที่ มีเป้าหมายตีพิมพ์ R2R เชื่อมโยงกับ TQF / Competency