Media Creativity for Advertising Public Relations

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Payap Dummy Company ; PDC
Advertisements

E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
INTERNATIONAL EDITION
จำนวน สถานะ NUMBER OF STATES. ประเด็นที่ สนใจ The number of distinct states the finite state machine needs in order to recognize a language is related.
Main International Agreements in the area of human rights.
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Project Based Learning
Educational Objectives
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
Chapter 9 : Designing Approach
Graphical User Interface charturong.ee.engr.tu.ac.th/CN208
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
Human Resource Management
Brand Management Process
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
CIO Roles and Responsibilities
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
1 การสัมมนาเชิงปฏิบัติการระดับภูมิภาค เพื่อการวางแผนนโยบายสำหรับประเทศกำลัง พัฒนา ระหว่างวันที่ มีนาคม 2553 ณ เมืองบาหลี ประเทศอินโดนีเซีย คุยกันสบายๆ.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
Marketing to Business.
Marketing of Service LESSON 9. Nature of services  Services are intangible tasks that satisfy consumer and business user needs.
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
: Chapter 1: Introduction 1 Montri Karnjanadecha ac.th/~montri Image Processing.
Pitfalls in Quality Management. Objective outcome Clinical excellence Business excellence Subjective outcome Service excellence.
Helping you make better treatment decisions for your patients.
BUSINESS SYSTEM ANALYST Course Description. Role of a Business Analyst  A "Business Analyst" (BA). In some companies, the BA plays a technical role with.
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty of Medicine, Naresuan University December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty.
Strategic Brand Communication Campaigns
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
Create the Knowledge Management Blueprint
Agency Theory: Public and private Management
1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน.
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
เกณฑ์ประเมินสื่อ.
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
Menu and Interactive with Powerpoint ให้นำเรื่อง Input /Output Technology มา จัดทำ การนำเสนอ โดยใช้หลักการ Menu and Interactive with powerpoint มาประยุกต์
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Mini KM.
Research Strategy & Implementation
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
8 Identifying Market Segments and Targets
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
Pornthip Kongchun Marketing Manager Thailand Google, Inc. 25 September,
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Functional Strategies
+ Strategic management How to plan implement and control strategy
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
Chapter 3 Simple Supervised learning
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
The Thai-U.S. Creative Partnership หุ้นส่วนเชิงสร้างสรรค์ ไทย - สหรัฐ Priorities & Pathways Harriet Foster Creative Partnership Coordinator Economic Section.
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
มุมมองภาคเอกชนต่อความพร้อมการเข้าสู่ ประชาคมอาเซียนของราชการไทย จารุนันท์ อิทธิอาวัชกุล
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
Soroptimist International
Elements of a Short Story
<insert problem title>
Workday Merit Process - Approvers
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Media Creativity for Advertising Public Relations A N A L Y S I S

Sufficient Economy Analysis Fragment/Individual Relations/Correlation Scale/Effect Analysis .:Advertising .:Public Relations .:Marketing .:Branding .:Product .:Consumer .:Tool (Communication Tool, Marketing Tool) Sufficient Economy

Identity เพื่อตอบคำถามว่า ใช้อะไรเป็นเครื่องมือ? A N A L Y S I S Analysis .:Branding Brand Build Positioning เพื่อตอบคำถามว่า ใครใช้? Personality เพื่อตอบคำถามว่า คุณคือใคร? Identity เพื่อตอบคำถามว่า ใช้อะไรเป็นเครื่องมือ?

Analysis .:Branding Tool for Brand ----> Product, Price, Place, ----> Communication Tools Loyalty in Brand ----> Logo & Brand name ----> Image ---> IMC + CSR + KM

Analysis .:Product Price Place Position Package Quality Life Product Cycle

FACTOR’S CSR 1) สิ่งแวดล้อม 2) แรงงาน 3) สิทธิมนุษยชน 1) สิ่งแวดล้อม 2) แรงงาน 3) สิทธิมนุษยชน 4) การมีส่วนร่วมกับชุมชน 5) มาตรฐานการดำเนินธุรกิจ 6) ตลาด และ 7) การพัฒนาองค์กร และการพัฒนาเศรษฐกิจ 8) สุขอนามัย 9) การศึกษา และการพัฒนาภาวะผู้นำ 10) การบรรเทาสาธารณภัย

FACTOR’S CSR 1) สิ่งแวดล้อม 2) แรงงาน 3) สิทธิมนุษยชน 1) สิ่งแวดล้อม 2) แรงงาน 3) สิทธิมนุษยชน 4) การมีส่วนร่วมกับชุมชน 5) มาตรฐานการดำเนินธุรกิจ 6) ตลาด และ 7) การพัฒนาองค์กร และการพัฒนาเศรษฐกิจ 8) สุขอนามัย 9) การศึกษา และการพัฒนาภาวะผู้นำ 10) การบรรเทาสาธารณภัย

UN Global Compact ข้อตกลงโลกแห่งสหประชาชาติ (1999) เพื่อเชิญชวนให้เหล่าบรรดาบรรษัทพลเมืองทั้งหลายเข้าร่วมทำข้อตกลงภายใต้หลักสากล 10 ประการ สำหรับนำไปใช้ในการดำเนินกิจกรรมทางธุรกิจ ให้ได้ชื่อว่าเป็น บรรษัทพลเมืองที่มีความรับผิดชอบ หรือ Responsible Corporate Citizen ในสังคมโลก Human Rights Labour Environment Anti-Corruption

UN Global Compact UN global compact United Nations Global Compact Launched in July 2000 by United Nations Secretary-General Kofi Annan. The Global Compact is an international initiative bringing companies together with UN agencies, labour and civil society to support ten principles in the areas of human rights, working conditions, the environment, and anti-corruption. Through the power of collective action, the Global Compact seeks to advance responsible corporate citizenship so that business can be part of the solution to the challenges of globalisation. In this way, the private sector - in partnership with other social actors - can help realize the Secretary-General's vision: a more stable and inclusive global economy. The Global Compact is a voluntary corporate citizenship initiative endorsed by companies from all regions of the world. It has two objectives: Mainstream the ten principles in business activities around the world Catalyse actions in support of UN goals      TNT is one of the many companies that have committed themselves to the UN Global Compact. The Ten Principles The first two principles are derived from the Universal Declaration of Human Rights: 1. Businesses should support and respect the protection of internationally proclaimed human rights within their sphere of influence; and 2. make sure that they are not complicit in human rights abuses. The principles 3-6 are derived from the International Labour Organisation's Declaration on Fundamental Principles and Rights at Work: 3. Businesses should uphold the freedom of association and the effective recognition of the right to collective bargaining; 4. the elimination of all forms of forced and compulsory labour; 5. the effective abolition of child labour; and 6. eliminate discrimination in respect of employment and occupation. The principles 7-9 are derived from the Rio Declaration on Environment and Development: 7. Businesses should support a precautionary approach to environmental challenges; 8. undertake initiatives to promote greater environmental responsibility; and 9. encourage the development and diffusion of environmentally friendly technologies; The 10th and last principle is derived from the United Nations Convention against Corruption: 10. Businesses should work against all forms of corruption, including extortion and bribery.      More information: www.unglobalcompact.org

A N A L Y S I S Analysis: .:Consumer Demographic, Psychographic, Media Usage, Consume Behavior Life Style .:Competitive Ad.Effect, Ad.SWOT, Theme, Factoring.SWOT, Ad.Budget, IMC

A N A L Y S I S เปรียบเทียบการใช้เครื่องมือการสื่อสารการตลาด จาก Modeling Communication Communication Tool Sender Message Channel Receiver Feedback Public Relations: PR. Organization, Agency, Person Promotion Information PR. for AD. Media Person Event Labour-Aglicultur Employee-Middle Political Person Mass Media Communication Knowledge ความรู้ Attitude ทัศนคติ Practice ลงมือปฏิบัติ Advertising: AD. Selling Message AD. for PR. Media Initiator (ผู้บอก) Influence (ผู้มีอิทธิพลซื้อ) Decision Maker (ผู้ตัดสินใจซื้อ) Buyer (ผู้ซื้อ) User (ผู้ใช้สินค้า) Awareness รับรู้ได้ Acceptance ยอมรับ Trial ทดลองใช้ Brand Users ตัดสินใจใช้ Sales Promotion: SP. Promotion Message Sampling Product Media Person Initiator Influence Decision Maker Buyer* User* Direct Marketing: DM. Agency, Person Product Information Promotion Message (+ detail) Media (Direct Media) Initiator Influence Decision Maker* Buyer* User

A N A L Y S I S Target Public Relations Advertising วัตถุประสงค์ Integrated Marketing Communication วัตถุประสงค์ เพื่อ Image เพื่อยอดขาย เพื่อเพิ่มยอดขาย + กำไร สื่อ ไม่ต้องใช้ Media ใช้ Media จำเป็นต้องออกสื่อ ลักษณะ เป็นบริการ มิใช่สินค้า เป็นสินค้า (มีแผนโฆษณา) เป็นส่วนประกอบของสินค้า ประเมินผล หวังผลระยะยาว หวังผลระยะสั้น หวังผลตามแผน งบประมาณ งบประมาณน้อย งบประมาณสูง งบประมาณตามแผน

.:Branding .:Public Relations Business Forward .:Advertising Research A N A L Y S I S Business Forward a complete line of services aimed at moving your business forward: .:Branding Research .:Advertising Event Planning Graphic Design .:Public Relations Media Planning/Buying Website Development Strategic Planning & Marketing

A N A L Y S I S

Trust me. He’s A great Lover. A N A L Y S I S MARKING: I’m A great Lover PUBLIC RELATIONS: Trust me. He’s A great Lover.

I’m A great Lover. I’m A great Lover. I’m A great Lover. A N A L Y S I S ADVERTISING: I’m A great Lover. I’m A great Lover. I’m A great Lover. BRANDING: I understand, you’re A great Lover.

Marketing Creative Strategic Technical Advertising Associates A N A L Y S I S Advertising Associates Marketing Creative Strategic Technical

.: Multi-Cultural Marketing .: Promotional Fulfilment A N A L Y S I S Advertising Associates Marketing .: Multi-Cultural Marketing .: Promotional Fulfilment .: Ad Sales / Sponsorship Procurement .: Media Buying

Advertising Associates A N A L Y S I S Advertising Associates Creative .: Packaging .: Image Creation & Enhancement .: Web Design

Advertising Associates A N A L Y S I S Advertising Associates Strategic .:Event Planning .:Public Relations .:The Idea Group*

Advertising Associates A N A L Y S I S Advertising Associates Technical .: Video & Broadcast Production .: Interactive & Web Advertising .: Script Writing

Marketing Communication Processกระบวนการสื่อสารการตลาด A N A L Y S I S Marketing Communication Processกระบวนการสื่อสารการตลาด (1) Input Marketing Tools :- Product (Packaging, Label, Brand name) Price (Image of Product) Place (Environment of Product) Promotion Communication Communication Tools :- PR.&P: Public Relations & Publicity AD.: Advertising SP.: Sale Promotion PS.: Personal Selling DM.: Direct Marketing

Marketing Communication Processกระบวนการสื่อสารการตลาด A N A L Y S I S Marketing Communication Processกระบวนการสื่อสารการตลาด (1) Input Word of Mouth :- Product + Communication 5T: TRUE, TRUST, TASTE, TEST, TANGIBILITY QSPORT: Quantity, Sequence, Point, Opportunity, Relation, Time

(2) Process Marketing Communication Process SOURSE/SENDER: A N A L Y S I S Marketing Communication Process (2) Process SOURSE/SENDER: Organization, Agency, Person MEDIA: Content Message (Text, Art, Animation) Context Message (Position, Person, Place, Time, Accessibility, Attitude & Imagine Motion & Attention) Hardware & Software

(2) Process -.> SMCR Marketing Communication Process CHANNEL: A N A L Y S I S Marketing Communication Process (2) Process -.> SMCR CHANNEL: Media, Person, Events RECIEVER: Initiator (ผู้บอก) Influence (ผู้มีอิทธิพลในการซื้อ) Decision Maker (ผู้ตัดสินใจซื้อ) Buyer (ผู้ซื้อ) User (ผู้ใช้สินค้า)

(3) Output Marketing Communication Process -Knowledge ความรู้ A N A L Y S I S Marketing Communication Process (3) Output -Knowledge ความรู้ -Persuasion การโน้มน้าวใจ -Decision การตัดสินใจ -Confirmation การยืนยันการใช้ซ้ำของลูกค้า -การซื้อขายสินค้า & บริการ *กำไรสูงสุด (ทุนนิยม-เสรีนิยม) *ความสุข (เศรษฐกิจพอเพียง)

Impact & Prospect ผลกระทบ และความคาดหวัง หลังโฆษณา-ประชาสัมพันธ์ A N A L Y S I S Impact & Prospect ผลกระทบ และความคาดหวัง หลังโฆษณา-ประชาสัมพันธ์ Awareness รับรู้ได้ เกณฑ์ 80% Acceptance ยอมรับ คล้อยตาม เกณฑ์ 60% Trial ทดลองใช้ เกณฑ์ 40% Brand Users ตัดสินใจใช้ เกณฑ์ 10%

Impact & Prospect ผลกระทบ และความคาดหวัง หลังโฆษณา-ประชาสัมพันธ์ A N A L Y S I S Impact & Prospect ผลกระทบ และความคาดหวัง หลังโฆษณา-ประชาสัมพันธ์ 80% Awareness 60% 10% Acceptance 40% Trial Brand Users รับรู้ ยอมรับ ทดลองใช้ ตัดสินใจใช้

A N A L Y S I S