กลยุทธ์การตลาด การกำหนดตลาด เป้าหมาย การตั้งชื่อ ต้องมีปฏิสัมพันธ์กับลูกค้า ข้อมูลของสินค้า การแนะนำสินค้า สร้างจุดเด่นให้กับ เว็บไซต์ เพิ่มคุณค่าให้กับสินค้า.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Management of Information Technology
Advertisements

Payap Dummy Company ; PDC
E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Presented by GO. Question No.1 ก่อนปี 2008 PepsiCo ได้แบ่งการ ดำเนินงานเป็นกี่ Divisions.
Accounting and ERP Software by Crystal Software Group
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
Chapter 9 : Designing Approach
Graphical User Interface charturong.ee.engr.tu.ac.th/CN208
Braille OCR Mobile Application
Over the Net Solution. Power Over the Net PN7320 Power Over the Net.
Human Resource Management
นายมูฮำหมัดฟาเดล หะยีสะแตร์
รู้จักกับเทคโนโลยี RFID เบื้องต้น
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
CIO Roles and Responsibilities
COMMUNICATION IN BUSINESS
Marketing to Business.
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
สุชีว์นวล ลดาเลิศ Account Service Representative
Labour Economics. Introduction What do we learn in Labour Economics? ?
Helping you make better treatment decisions for your patients.
He Asked If I’d Worked Before
Analyzing Marketing Situation
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty of Medicine, Naresuan University December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty.
Problem with Subjunctive Verbs Some verbs and noun require a subjunctive. A subjunctive is a change in the usual form of the verb. It is often a verb word.
Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya 1 Chapter XI Information Technology in Retailing Business By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Marketing Department Business.
Strategic Brand Communication Campaigns
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
วันศุกร์ที่ 23 มีนาคม 2550 เวลา น. ณ ห้องประชุมมาสุข.
Create the Knowledge Management Blueprint
8/3/2014The Realities of software Testing1 Software testing Realities What is the realities of software testing Why does the software testing not complete.
Siriraj Medical Library
Sawit Soothipunt Senior Product Manager Microsoft (Thailand) Limited.
Introduction to webmaster Introduction to webmaster 1. บริการที่พบใน Internet 2. เป้าหมายของการพัฒนาเว็บไซต์ 3. ปัญหาของเว็บมาสเตอร์
โดย นรฤทธิ์ สุนทรศารทูล สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Menu and Interactive with Powerpoint ให้นำเรื่อง Input /Output Technology มา จัดทำ การนำเสนอ โดยใช้หลักการ Menu and Interactive with powerpoint มาประยุกต์
Algorithm Efficiency There are often many approaches (algorithms) to solve a problem. How do we choose between them? At the heart of computer program.
วิธีการ Auto ship.
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
8 Identifying Market Segments and Targets
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
Chapter 3 Simple Supervised learning
UNIT 4 USING THE TELEPHONE. Expressions Can I help you ? - Yes, of course. - No, thank you. May I help you ? - Yes, thank you. - No, I’m sorry. What can.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
อ. กิตติศักดิ์ โชติกิติพัฒน์. DataProcessInformation Text Voice Image Video etc Calculate Sum Sort Merge etc Text Voice Image Chart etc.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
 Mr.Nitirat Tanthavech.  HTML forms are used to pass data to a server.  A form can contain input elements like text fields, checkboxes, radio-buttons,
English for everyday use
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Mrs. Rattanaporn Lawsawas Ban Huaybong School, Nakhonsawan
ระบบการชำระเงินของพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ Electronic Payment System
ขั้นตอนการชำระเงินสมทบ กองทุนประกันสังคม ผ่านระบบอิเล็กทรอนิกส์ (e-Payment)
ภาควิชาเวชศาสตร์ฟื้นฟู คณะแพทยศาสตร์ มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Direct Speech Vs Indirect Speech
Advancing Professional Construction and Program Management Worldwide
Case Study: Four Golden Brothers Painting
Ensure we continue to maintain this improved consistency
<insert problem title>
Workday Merit Process - Approvers
Extreme Programming Explained: Embrace Change
STRATEGIES FOR SUCCESS
Internal Logos DIY Design Guide V
ใบสำเนางานนำเสนอ:

กลยุทธ์การตลาด การกำหนดตลาด เป้าหมาย การตั้งชื่อ ต้องมีปฏิสัมพันธ์กับลูกค้า ข้อมูลของสินค้า การแนะนำสินค้า สร้างจุดเด่นให้กับ เว็บไซต์ เพิ่มคุณค่าให้กับสินค้า กระตุ้นให้เข้ามาเยี่ยมชม เว็บซ้ำบ่อย สร้างเว็บให้เป็นแหล่งชุมชน ตอบสนองความพึงพอใจ ลูกค้า การส่งเสริมการขาย การตลาดเชิงกิจกรรม ใช้อีเมล์เป็นเครื่องมือของ CRM สิ่งจูงใจอื่น ๆ ต่อเชื่อมกับเว็บอื่น โฆษณาในเว็บอื่น ๆ ส่งเสริมการขายนอกเว็บ

Site Promotion Hi-Tech: Search Engine & Directory Text Component Link Component Popularity Component Hi-Touch: E-Marketing Strategies Integrated Media (Newspaper, Magazine, Radio, TV, Billboard, etc.) WebSite, Marketing, Mobile Marketing

CRM Goal : “10 years is not enough!!!” eMarketing Strategies 1-to-1 Web & Marketing Direct Marketing Clicks, Bricks & Brand Affiliation & Web Services eCRM Strategies in Logo A-Z, Earth’s Biggest Selection Warm Welcome with Smile Low price identity with small letter “E-Retail is more detail”

DimpleArt.com Small idea,Big cash!!! eMarketing Strategies Viral Branding (Free D/L & Forword) Search Ranking Personalization Marketing (CRM) Affiliation etc. Business Model Digital Goods production (Personalized caricature image) Site Maintainance & CRM International Supplier (print, pack & delivery) Worldwide Customer “How To Sell,Not What to Sell.” DimpleArt.com owner

Customer Education “Shop.Learn.Improve” Bricks & Clicks Strategies

Design for 2004 “Call To Action” Oriented

Techie Design, No Try & Bye Soon! eMarketing By Design BeforeNow!!!

Find on The Left Buy on the Right “Buy on the Right, Find on the Left” eMarketing By Design

Web Design Rules Easy to read Easy to navigate Easy to find Consistent in layout & design Quick to download

Elements of eMarketing Site Professional Brand Products Complete Information Business Profile Friendly Language Testimonial No Risk!!! Your Picture & Staffs You Are What You Write Your Trust is on Your Site

eWriting ability “Effective writing skills are your most important online communication tool.” Thumb Rules for Web writing. Shorter is Better Direct to customer with “YOU” Clear & Easy to understand. Dialog not Message. Call to Action “Click Here”, “Buy Now” etc.

Brand Virus & Site Stickiness Tell A Friend. Free!!! Webboard, Chat, Community E-Card Variety Product Free Newsletter & Articles Link Exchange Site Forwording Button etc. Brand Virus : How to makes brand Boom!!! Site Stickiness : Prospect & Customer Magnet

“How to loose a customer in 10 ways” 1.Too hard to find customer need. 2.Too long to complete order 3.Intrusion or too many questions 4.Slow connection (low cost, lost high) 5.Too little information 6.Not update 7.Full of Advertising 8.Spam 9.Bad Spelling… 10.Under Construction eMarketing pitfalls

CRM Tactics “Little Idea… But win Customer Mind” Time Saving

Click & Bricks Marketing Good Customer Random House Great Prospect Loyalty WIN-WIN-WIN Marketing.

Innovation My Innovation : Call to radio station then ask D.J. Hum… that song then ask my friend or CDs Shop Owner Any Song you want,… Click on me,Plug me on PC… & let’s go to emarker.com You’ll get your favorite song & CDs Ho Ho…

singingweb.com : Karaoke Online Site Magnet Ready to sing (MPC + Net). 6,000 Songs (Lyric & Melody) Update. Lyric Gimmy etc. Off-line Karaoke Software : illegal Software On-line Karaoke : Copy Right problem

Grammy Karaoke Online Sing a song with Encrypted VCD by paying for the Net & Karaoke time.

Grammy Karaoke Online Karaoke Online Ingredient Internet Account Karoke Card Karoke Player Program Karaoke Card (15 Hrs & 12 Baht/Hr.) Encrypted VCDs 15 Songs/CD 50 Baht/CD How To Sing... Connecting to the internet. Open Karoke player program Login ID & Password Select a song to sing Karaoke Time Decreasing Protecting their song & educate market through technology

What can we sell on the net ? Competitive Price Light Weight One Stop Shopping H2F & M2O Products Easy Installation Easier traditional services Strong supplier “Look before you leap” Etc.

Marketing emarketing strategies. Directronic Mail (Targeted Marketing) Newsletter (loyalty, repurchasing, crm) Effectiveness of Marketing Fail Rate Open Rate Click Through Rate Conversion Rate

M-Commerce Immediacy Connectivity Localization Data Portability

Mobile Marketing Mobile Users = 2.5 * Users SMS is still the king of mobile marketing. Mobile Marketing is the youth marketing. The Mobile Services (paid digital content) Logo Ring Tone, Phone Tag Wall Paper Games & Gambling eWallets (Micro-Payment Tools) Etc. Innovation : M-Commerce & L-Commerce

Why SMS not New & Trendy Personal & Engaging Speed & Reliability Accessibility (anywhere anytime, not at pc only) Wider audience than Ability for recipient to instantly call back sender V.S.

Mobile Internet Communication Corporate Voice Instant messaging Unified messaging Team working tools Videotelephony Consumer Voice Instant messaging Unified messaging Chat Videotelephony Community Services Digital Postcards

2. Operator activates the Vending machine 1. Call to a premium Rate number 3. Consumer receives the product. 1. Special credit, payment card Issued by A financial institution 2. Bluetooth-enabled Mobile phone Connects directly to A vending machine 3. Machine checks the Cradit availability in Case of using a cradit card Mobile Pay, My Coke

1. Use the fixed internet to set a predefined trigger 2. Content releases the trigger 3. Content is pushed to a mobile terminal. Web server Content Push/Alert Function for Mobile Service

Content Consumer 1. Consumer sends an sms to the advertised number 2. In return,he/she receives online settings for a mobile portal site SMS Server Multichannel Advertising Model

Do you want to pay for content ? Music16% Live Concert5% Sports5% Financial Info.5% Health4% Kids & Teens3% Online Video3% Games3% Would Not Pay For Content47% European Internet Users,Jupiter MMXI,2002

Banner, & SMS Banner Advertising : <= 1% Click-through 5-10% Conversions Marketing : 5-10% Click-through 10-15% Conversions SMS Viral Marketing : > 64% Click-through 30% Conversions  750 million mobile users  550 million users  > 51% U.S. own mobile Dataquest 2002