Classroom Action Research

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
Advertisements

E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
INTRODUCTION •What is Going Green? •Going Green is a Club initiative to encourage Members and staff alike to be considerate about how we use our resources.
Introduction to communication research
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
THE PARTS OF A FLOWERING PLANT AND THEIR FUNTION.
Set is a basic term in Mathematics. There is no precise definition for term “set”, But roughly speaking, a set is a collection of objects, Things or symbols,
Pranom Buppasiri 8th April 2011
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Project Based Learning
Educational Objectives
Master of Science Program in Knowledge Management k. Chalermpon College of Arts, Media and Technology After Action Review (AAR)
Supreeya Wongtra-ngan, MD.,MHPEd. What is EDUCATION? Education is a process, the chief goal of which is to bring about change in human behavior.
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
Chapter 9 : Designing Approach
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
Self-Directed Learning
Marketing to Business.
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
Planning Step : TU Property Management & Others
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
A One-Day Seminar in Bangkok presented by Grant P. Wiggins, Ed.d
ออโตมาตาจำกัด FINITE AUTOMATA
Helping you make better treatment decisions for your patients.
Chemistry Science of Synthesis ภวัต เรืองยิ่ง บ. บุ๊คโปรโมชั่น แอนด์ เซอร์วิส จำกัด อีเมล โทร ext.
Positive Accounting Theory
How ใช้ถามเกี่ยวกับอาการ ( manner ) การคมนาคม และการขนส่ง How can I get to the police station ? By taking the white bus. How did she walk ? slowly.
ผศ.(พิเศษ)น.พ.นภดล สุชาติ พ.บ. M.P.H.
ผศ.(พิเศษ)น.พ.นภดล สุชาติ พ.บ. M.P.H.
Inductive, Deductive Reasoning ผศ.( พิเศษ ) น. พ. นภดล สุชาติ พ. บ. M.P.H.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty of Medicine, Naresuan University December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty.
A product of Project CENTRAL, 2004 The Action Research Process Sponsored by Project CENTRAL A Project of the Florida Department of Education In Collaboration.
MK380 Marketing Information System
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
Create the Knowledge Management Blueprint
8/3/2014The Realities of software Testing1 Software testing Realities What is the realities of software testing Why does the software testing not complete.
Merchant Marine Training Centre วิชาการเป็นเลิศ เชิดชู คุณธรรม ผู้นำ.
Research Problem Research Question Research Hypothesis
การเตรียมโครงงาน วิศวกรรม ภาควิชาวิศวกรรมคอมพิวเตอร์ คณะวิศวกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ หัวข้อ การเตรียมโครงงาน การเตรียมหัวข้อโครงงาน.
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
Menu and Interactive with Powerpoint ให้นำเรื่อง Input /Output Technology มา จัดทำ การนำเสนอ โดยใช้หลักการ Menu and Interactive with powerpoint มาประยุกต์
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Algorithm Efficiency There are often many approaches (algorithms) to solve a problem. How do we choose between them? At the heart of computer program.
Mini KM.
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
Chapter 2: Desk Research
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
Vocabulary Expansion Exercise Prawet Jantharat, Ed.D. This exercise was developed to help Thai students who are enrolled in the Critical Language Program.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
เอกสารเรียนวันที่ 27 มกราคม 2555
เอกสารเรียนวันที่ 7 กันยายน 2555
Chapter 3 Simple Supervised learning
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
ว เคมีพื้นฐาน พันธะเคมี
How do scientists think and find( พบ ) answers?.
กลุ่ม rraid. What's your name. คุณชื่ออะไร = Miss Bangon Buntanoom How old are you. - คุณอายุเท่าไหร่ = Ages 36 Years What you have finished your course.
The management of change Changes in work patterns and jobs
Charts and Graphs – Visualizationof Data
Mrs. Nieto MYP Language and Literature 6th and 7th Grade
Soroptimist International
<insert problem title>
STRATEGIES FOR SUCCESS
Studio 7. Practicing Problem Formulation
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Classroom Action Research Dr. Phaichit Saduakkan ดร.ไพจิตร สดวกการ

Research is a systematic inquiry to describe, explain, predict and control the observed phenomenon. Research involves inductive and deductive methods. Babbie, Earl. (1998 ). The Practice of Social Research. California, USA: Wadsworth Publishing Company.

Inductive methods analyze the observed phenomenon and identify the general principles, structures, or processes underlying the phenomenon observed. deductive methods verify the hypothesized principles through observations. The purposes are different: one is to develop explanations, and the other is to test the validity of the explanations.

Stokes, D. E. (1997). Pasteur’s quadrant: Basic science and technological innovation.Washington, DC: Brookings Institution Press. Bohr atomic model

Patton (1990) classified four types of research based on different purposes: Basic Research: The purpose of this research is to understand and explain in the form of a theory that explains the phenomenon to give its contribution to knowledge. It is more descriptive in nature, exploring what, why and how questions. Patton, M. Q. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. ( 2nd ed.). Newbury Park, CA: Sage.

Patton (1990) classified four types of research based on different purposes: Applied Research: The purpose of this research is to help people understand the nature of human and societal problems so that human beings can more effectively control their environment. It is more prescriptive in nature, focusing on how questions. Patton, M. Q. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. ( 2nd ed.). Newbury Park, CA: Sage.

Patton (1990) classified four types of research based on different purposes: Evaluation Research (formative and summative): Evaluation research studies the processes and outcomes aimed at attempted solution. The purpose of formative research is to improve human intervention within specific conditions, such as activities, time, and groups of people; the purpose of summative evaluation is to judge the effectiveness of a program, policy, or product. Patton, M. Q. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. ( 2nd ed.). Newbury Park, CA: Sage.

Patton (1990) classified four types of research based on different purposes: Action Research: Action research aims at solving specific problems within a program, organization, or community. Patton (1990) described that design and data collection in action research tend to be more informal, and the people in the situation are directly involved in gathering information and studying themselves. Patton, M. Q. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. ( 2nd ed.). Newbury Park, CA: Sage.

Classroom Action Research Classroom Action research (CAR) aims at solving teachers’ own teaching and learning problems. Design and data collection in action research tend to be more informal, and the teachers or instructors in the problem situation are directly involved in gathering information and studying themselves systematically with a reliable process.

ความหมายของการวิจัยในชั้นเรียน การวิจัยในชั้นเรียนเป็นกระบวนการในการแก้ปัญหาหรือพัฒนากระบวนการจัดการเรียนรู้ในชั้นเรียนของครูเอง เพื่อสืบค้นให้ได้สาเหตุของปัญหา แล้วหาวิธีแก้ไขหรือพัฒนาผู้เรียนให้มีคุณภาพตามเป้าหมายที่กำหนดไว้ ด้วยกระบวนการที่เป็นระบบและเชื่อถือได้ ไพจิตร สดวกการ และ ศิริกาญจน์ โกสุมภ์. (2545). ชุดฝึกอบรมครู บทที่ 7 การวิจัยในชั้นเรียน. สำนักงานปฏิรูปการศึกษา.

พัฒนานวัตกรรม/วิธีการแก้ปัญหา วงจรการวิจัยในชั้นเรียน ศึกษาปัญหา ตรวจสอบผล หาสาเหตุ หาวิธีแก้ปัญหา ทดลองใช้ พัฒนานวัตกรรม/วิธีการแก้ปัญหา ไพจิตร สดวกการ และ ศิริกาญจน์ โกสุมภ์. (2545). ชุดฝึกอบรมครู บทที่ 7 การวิจัยในชั้นเรียน. สำนักงานปฏิรูปการศึกษา.

ขั้นตอนการทำวิจัยในชั้นเรียน วิเคราะห์สภาพปัญหาในชั้นเรียน วิเคราะห์สาเหตุของปัญหา ศึกษา หาวิธีแก้ปัญหา พัฒนาเทคนิค/วิธีการ/สื่อ/นวัตกรรม นำไปใช้ แก้ปัญหาได้ ไม่ใช่ ตรวจสอบผล ใช่ สรุปผลการดำเนินการแก้ปัญหาตั้งแต่ขั้นที่ 1-5 ไพจิตร สดวกการ และ ศิริกาญจน์ โกสุมภ์. (2545). ชุดฝึกอบรมครู บทที่ 7 การวิจัยในชั้นเรียน. สำนักงานปฏิรูปการศึกษา.

Plan Act Observe Reflect The Action Research Cycles http://celt.ust.hk/teaching-resources/action-research/

Planning Step 1: Consider your reasons for being interested in action research. Do you... often think about making changes to the way you teach? wonder why students behave as they do at certain times? worry about your students' performance? discuss your teaching with your colleagues? want to find out more about teaching and learning? want to change the way you manage your classes? want your students to recognize you as a good teacher? http://celt.ust.hk/teaching-resources/action-research/

Planning Step 2: Frame your research question. Articulate your concerns or observations I've noticed that... I've always wondered why... I'm concerned about... I wonder what would happen if ... It's funny how my students always... http://celt.ust.hk/teaching-resources/action-research/

Planning Step 3: Review the literature on your problem. Other action research projects. Other classroom research. http://celt.ust.hk/teaching-resources/action-research/

Planning Step 4: Develop and refine your research question. What do you already know about this topic? What do you believe about this topic? What particular questions do you want to address? Critique your own questions - Is this question important to you? Does it focus on you and your students and your teaching learning relationship? - Will there be practical benefits from this research? Will you be able to accept outcomes that go against your expectations? - Is the question framed in an objective http://celt.ust.hk/teaching-resources/action-research/

Planning Step 5 : Decide on techniques for observation. Records - Diary/journal - Documents - Tape/video recording - Class attendance Feedback from students - Questionnaire - Interview - Focus groups - Email correspondence http://celt.ust.hk/teaching-resources/action-research/

Planning Step 5 : Decide on techniques for observation. Diagnostics - Student assessment - Student evaluation of teaching - Learning inventories - Interaction schedules - Diagnosis of conceptions of teaching and learning http://celt.ust.hk/teaching-resources/action-research/

Planning Step 6: Review the feasibility of your project. Have you simplified the question to the extent that it can be acted on in about two action research cycles? Have you narrowed the scope of the project to fit the time and resources available? Will the planned data collection place unreasonable demands on you, your students or your colleagues? Will you be able to analyze the data you collect in the time available http://celt.ust.hk/teaching-resources/action-research/

Planning Step 7: Draft your action research plan. Research question Benefits The research team Outside consultants/critical friend Action plan/intervention Techniques for observation Equipment Costs http://celt.ust.hk/teaching-resources/action-research/

Planning Step 8: Schedule your project. Start by... Schedule for actions/interventions Evaluation/monitoring schedul Write up first cycle Start second cycle http://celt.ust.hk/teaching-resources/action-research/

Click here to view some examples.

The Process of Reflective Teaching Plan Make Provision Act Collect evidence Analyse evidence Evaluate Pollard, A. (2008). Reflective Teaching. 3rd ed. London: Continuum.

กระบวนการจัดการเรียนรู้ พระราชบัญญัติการศึกษาแห่งชาติ พ.ศ. ๒๕๔๒ หมวด ๔ มาตรา ๒๔ (๒) ทักษะ ฝึก กระบวนการคิด การจัดการ การเผชิญสถานการณ์ การประยุกต์ความรู้มาใช้ป้องกันและแก้ไขปัญหา

กระบวนการจัดการเรียนรู้ พระราชบัญญัติการศึกษาแห่งชาติ พ.ศ. ๒๕๔๒ หมวด ๔ มาตรา ๒๔ (๕) ส่งเสริมสนับสนุนให้ผู้สอนสามารถจัดบรรยากาศ สภาพแวดล้อม สื่อการเรียน และอำนวยความสะดวกเพื่อให้ผู้เรียนเกิดการเรียนรู้และมีความรอบรู้ รวมทั้งใช้ การวิจัย เป็นส่วนหนึ่งของกระบวนการเรียนรู้ ...

วิเคราะห์แนวทางการเรียนการสอนโดยใช้การวิจัย ผู้ใช้ ครู นักเรียน การใช้ ผลการวิจัย แนวที่ 1 แนวที่ 2 กระบวนการวิจัย แนวที่ 3 แนวที่ 4 สำนักวิจัยและพัฒนาการศึกษา. (2548). การเรียนการสอนโดยผู้เรียนใช้การวิจัยเป็นส่วนหนึ่งของกระบวนการเรียนรู้. สำนักงานเลขาธิการสภาการศึกษา กระทรวงศึกษาธิการ. กรุงเทพฯ: โรงพิมพ์คุรุสภาลาดพร้าว.

ความเข้าใจที่คลาดเคลื่อน กิจกรรม พิจารณาทบทวนประสบการณ์เกี่ยวกับ ความเข้าใจที่คลาดเคลื่อน ซึ่งท่านเคยพบเห็นจากเพื่อน นักเรียน หรือตัวเอง ท่านจะมีวิธีป้องกันหรือแก้ไขอย่างไร ในฐานะที่เป็นครูผู้สอน