By Dr.Somjai Phagaphasvivat

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
กรอบแนวคิดและแผนงานการสื่อสาร
Advertisements

Performance Management and appraisal systems
: Policy Deployment Concept
Customer Relationship Management (CRM)
การจัดการการผลิตและการดำเนินงาน Production/Operation Management บทที่ 2 กลยุทธ์การดำเนินงาน เพื่อการได้เปรียบในการแข่งขัน.
การบริหารลูกค้าสัมพันธ์ Customer Relationship Management : CRM
LIT MBA รุ่นที่ 3 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา มกราคม 2559.
Creative Visual Presentation Workshop Communicate clearly, persuasively, and professionally.
อาจารย์ วิทูร ธรรมธัชอารี. เนื้อหาในการเรียน  เครื่องมือในการออกแบบและพัฒนาระบบ บัญชีด้วยคอมพิวเตอร์  ความรู้เบื้องต้นเกี่ยวกับฐานข้อมูล  การวางระบบบัญชีด้วยคอมพิวเตอร์
LIT MBA รุ่นที่ 3 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา ธันวาคม 2558.
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
1 ทบทวน แผนกลยุทธ์สำนักงาน เขต พื้นที่การศึกษา มัธยมศึกษา เขต 9.
การจัดทำแผนพัฒนารายบุคคล (Individual Development Plan - IDP
การจัดทำแผนกลยุทธ์การบริหารทรัพยากรบุคคล
วิชา การพัฒนางานด้วยระบบคุณภาพและเพิ่ม ผลผลิต (Work Development with Quality Management.
การประชุมชี้แจงแนวทางการประเมินส่วนราชการ ตามมาตรการปรับปรุงประสิทธิภาพในการปฏิบัติราชการ (มาตรา 44) ประจำปีงบประมาณ พ.ศ.2560 วันพฤหัสบดีที่ 8 ธันวาคม.
การประเมินผลการปฏิบัติงานระดับบุคคล
ความรู้เกี่ยวกับการจัดทำแผนยุทธศาสตร์
การประชุมผู้บริหารกรมอนามัย เพื่อทบทวน วิสัยทัศน์ พันธกิจ และ ค่านิยม
กลุ่มพัฒนาระบบบริหาร กรมเจ้าท่า
Knowledge Audit and Analysis
การบริหารความสัมพันธ์ลูกค้า Customer Relationship Management: CRM
ผศ.ดร.กมลพร สอนศรี คณะสังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล
การพัฒนาบุคลากรด้านโลจิสติกส์ เพื่อเข้าสู่ Industry 4.0
การพัฒนา ระบบบริหารกองทัพเรือ ภายใต้กรอบการจัดการภาครัฐแนวใหม่
การควบคุมภายในและการตรวจสอบภายใน
การจัดการเชิงกลยุทธ์
Individual Scorecard การถ่ายทอดตัวชี้วัดและเป้าหมาย ระดับองค์กรสู่ระดับบุคคล และเทคนิคการจัดทำตัวชี้วัดรายบุคคล.
Road to the Future - Future is Now
Week 4 โครงการบริษัทจำลองเพื่อการผลิตภาพเคลื่อนไหวและสื่อผสม Animation and Multimedia Project CAG2901.
Control Charts for Count of Non-conformities
Information System Development
The Balanced Scorecard & KPI
การบริหารเชิงกลยุทธ์
ทิศทางการดำเนินงาน ปีงบประมาณ 2560
การจัดทำแผนยุทธศาสตร์ ตามแนวทางของสำนักงาน ก.พ.ร.
การวางแผนเชิงกลยุทธ์ของธุรกิจ (Business Strategic Planning)
หลักการและแนวคิดเกี่ยวกับ การจัดการกระบวนการ
การบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี (Good Governance)
หมวด ๒ กลยุทธ์.
หมวด ๒ กลยุทธ์.
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางการเงิน
โดยสรุป 10 ขั้นตอนในการ implement
งานสนับสนุนบริการ สู่การบริการที่เป็นเลิศ
ดร.ณัฐวัฒน์ นิปกากร, DMS. Excellence Training Institution
กรมควบคุมโรค กระทรวงสาธารณสุข 12 มกราคม 2550
รศ.ดร.ทศพร ศิริสัมพันธ์
ยุทธศาสตร์การพัฒนาระบบหลักประกันสุขภาพแห่งชาติ ฉบับที่ 4 (พ. ศ
วัตถุประสงค์ในการเรียนรู้
นายวุฒิศักดิ์ รักเดช นักวิชาการสาธารณสุขชำนาญการ 8 มีนาคม2559
การวางแผนเชิงกลยุทธ์ของธุรกิจ (Business Strategic Planning)
ชี้แจงแนวทางการประเมินส่วนราชการ ตามมาตรการปรับปรุงประสิทธิภาพ
มิถุนายน 2548 การประชุมเชิงปฏิบัติการครั้งที่ 2
หมวด 6 การปฏิบัติการ โดย ดร.สุนทรัสส์ เพชรรักษ์คำด้วง
FOOD AND BEVERAGE SERVICE CHIANG RAI VOCATIONAL COLLEGE
Comprehensive School Safety
Techniques Administration
การบริหารการปฏิบัติงานของทรู (Cycle of Performance Management System)
นพ.ชลทิศ อุไรฤกษ์กุล 29 พ.ย.61
ASEAN - China Free Trade Agreement (ACFTA)
จิตสำนึกคุณภาพ.
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทาง การตลาด
การจัดทำแผนพัฒนาจังหวัด
การบริหารค่าจ้างเงินเดือนและค่าตอบแทนเชิงกลยุทธ์
การบริหารเชิงกลยุทธ์ (Strategic Management)
- การกำหนดวิสัยทัศน์ ภารกิจ วัตถุประสงค์และเป้าหมาย
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางธุรกิจ
Program Evaluation Achakorn Wongpreedee, Ph.D.
กลยุทธ์การทดสอบซอฟต์แวร์ วิศวกรรมซอฟต์แวร์ (Software Engineering)
การวางแผนเชิงกลยุทธ์ของธุรกิจ (Business Strategic Planning)
ใบสำเนางานนำเสนอ:

By Dr.Somjai Phagaphasvivat Balanced Scorecard By Dr.Somjai Phagaphasvivat

The Balanced Scorecard Provides a Framework to Translate a Strategy into Operational Terms Financial “To succeed financially, how should we appear to our shareholders?” Customer “To achieve our vision, how should we appear to our customers?” Internal Business Process “To satisfy our shareholders and customers,what business processes must we excel at?” Vision and Strategy Learning and Growth “To achieve our vision, how will we sustain our ability to change and improve?”

Financial Customer Internal Learning and The Revenue Growth Strategy “Improve stability by broadening the source of revenue from current customers The Productivity Strategy “Improve operating efficiency by shifting customers to more cost-effective channels of distribution Improve Returns Financial Perspective Broaden Revenue Mix Improve Operating Efficiency Customer Perspective Increase Customer Satisfaction Through Superior Execution Increase Customer Confidence in Our Financial Advice Internal Perspective Understand Customer Segments Develop New Products Cross-Sell the Product line Shift to Appropriate Channel Minimize Problems Provide Rapid Response Learning and Growth Perspective Increase Employee Productivity Develop Strategic skills Access to Strategic Information Align Personal Goals

Strategic Objective : “Develop the competencies needed to support the sales process” Strategic Outcome Measure (Lag indicator) Revenue per Employee or Sales per Salesperson Performance Driver (Lead indicator) Strategic Job Coverage Ratio Strategic Initiative Redesign the Staff Development Process 1. Identify strategic jobs 2. Build competency profiles 3. Assess current staff 4. Forecast requirements 5. Identify gap 6. Build staff development plan

Business Unit Strategy Financial Perspective Strategic Themes Growth Business Unit Strategy Sustain Harvest

The Customer Perspective - Core Measures Market Share Customer Acquisition Customer Profitability Customer Retention Customer Satisfaction

Customer Profitability

The Customer Value Proposition Generic Model = + + Value Product/Service Attributes Image Relationship Functionality Quality Price Time Example : Retail Banking Value Proposition Product / Service Attributes Image Relationship Breadth of Offering Error Free Seamless Services Knowledgeable Convenient Personal Advisor Responsive Strategic Measures * Service * Request Failure Fulfillment Index Time

The Customer Value Proposition - Kenyon Stores Product / Service Attributes Image Relationship Price Benefit Fashion and Design Quality Brand Image Availability Shopping Experience Strategic Measures * Average * Mark-up * Return * Market Share * Out-of-Stock * Mystery Shopper Unit Retail Rate ( key item) (%) ( key items) Price * Transactions * Target Item * Premium on per Store Growth Rate Brand Label Core Customer Measures * Customer Loyalty * Customer (annual purchase growth) Satisfaction (survey)

The Customer Value Proposition (Tier I) - Rockwater Product / Service Attributes Image Relationship Functionality Quality Price Timeliness Professional Management Relationship * Safety * Minimum * Hours * Meeting Schedule * Honesty and Openness Revision of Worked of Contractor * Engineering Submitted * Timely Submission Service Procedures * Value for of Procedures * Flexibility * Quality and Money Awareness of * Contractual Performance * Innovativeness Responsiveness * Standard of to Reduce Cost Equipment * Team Rapport/ Provided Spirit * Quality of Personnel * Production Quality

The Internal - Business - Process Perspective - The Generic Value Chain Model Postsale Service Process Innovation Process Operations Process Customer Need Identified Customer Need Satisfied Identified the Market Create the Product/Service Offering Build the Products/ Services Deliver the Products/ Services Service the Customer The Internal - Business - Process Perspective - The Innovation Process Postsale Service Process Innovation Process Operations Process Customer Need Identified Customer Need Satisfied Identified the Market Create the Product/Service Offering Build the Products/ Services Deliver the Products/ Services Service the Customer

The Learning and Growth Measurement Framework Core Measurements Results Employee Retention Employee Productivity Employee Satisfaction Enablers Staff Competencies Technology Infrastructure Climate for Action

Learning And Growth Perspective The Strategic Job Coverage Ratio - Measurement Concept The value chain can be used to identify the critical job families of the future Process Activities Strategic Job Families Make the Market * Identify segments Customer Consultant * Economic value * Generalist * Listen to customer * Specialist Create the Offering * Design the product Customer Service * Sourcing the product * Develop and package Market and Sell * Promote Operations * Advise clients

Strategy Corporate Scorecard เพิ่มรายได้ ลดต้นทุน Financial Perspective : F1 เพิ่มรายได้ F2 ลดต้นทุน Customer Perspective : C1 เพิ่มส่วนแบ่งทางการตลาด C2 เพิ่มจำนวนลูกค้าใหม่ C3 รักษาจำนวนลูกค้าเก่า C4 สร้างความพึงพอใจให้ลูกค้า Internal perspective : Innovative Process Operation Process Aftersale Process I 2 พัฒนาระบบ ประชาสัมพันธ์ I 3 พัฒนาระบบการ ให้ข้อมูลสินค้า I 1 พัฒนา ระบบR&D I 10 พัฒนาระบบ บริการหลังการขาย I 4 พัฒนาระบบการจอง และทำสัญญา I 5พัฒนาระบบการให้ คำปรึกษาด้านสินเชื่อ I 6 พัฒนาระบบ การขอสินเชื่อ I 7 พัฒนาประสิทธิภาพ การก่อสร้างและ QC I 8 พัฒนาระบบการ ส่งมอบให้ตรงเวลา I 9 พัฒนาระบบการตรวจ รับบ้านและโอนกรรมสิทธิ์ Learning & Growth Perspective : พัฒนาผลิตภาพบุคลากร L1 พัฒนาคุณภาพบุคลากร L2 พัฒนาฐานข้อมูล L3 พัฒนาบรรยากาศการทำงาน

Customer Satisfaction Corporate Scorecard Strategic Theme Customer Satisfaction Supply Chain Financial Perspective : F1 เพิ่มรายได้ F2 ลดต้นทุน Customer Perspective : C1 เพิ่มส่วนแบ่งทางการตลาด C2 เพิ่มจำนวนลูกค้าใหม่ C3 รักษาจำนวนลูกค้าเก่า C4 สร้างความพึงพอใจให้ลูกค้า Internal perspective : Innovative Process Operation Process Aftersale Process I 2 พัฒนาระบบ ประชาสัมพันธ์ I 3 พัฒนาระบบการ ให้ข้อมูลสินค้า I 1 พัฒนา ระบบR&D I 10 พัฒนาระบบ บริการหลังการขาย I 4 พัฒนาระบบการจอง และทำสัญญา I 5พัฒนาระบบการให้ คำปรึกษาด้านสินเชื่อ I 6 พัฒนาระบบ การขอสินเชื่อ I 7 พัฒนาประสิทธิภาพ การก่อสร้างและ QC I 8 พัฒนาระบบการ ส่งมอบให้ตรงเวลา I 9 พัฒนาระบบการตรวจ รับบ้านและโอนกรรมสิทธิ์ Learning & Growth Perspective : พัฒนาผลิตภาพบุคลากร L1 พัฒนาคุณภาพบุคลากร L2 พัฒนาฐานข้อมูล L3 พัฒนาบรรยากาศการทำงาน

City of Chariotte City Council’s Strategy Map Strategic Themes Community Safety City-within-a-City Transportation Restructuring Government Economic Development Corporate Scorecard Reduce Crime Increase Perception of Safety Strengthen Neighborhoods Enhance Service Delivery Maintain Competitive Tex Rate Promote Economic Opportunity Customer Perspective Financial Perspective Secure Funding/Service Partners Maximize Benefit/Cost Grow the Tax Base Maintain AAA Rating Internal Process Perspective Increase Infrastructure Capacity Promote Community-Based Problem-Solving Improve Productivity Streamline Customer Interaction Positive Contacts Learning and Growth Perspective Close Skills Gap Achieve Employee Climate Enhance Information Management Source : Adapted from R.S.Kaplan, “City of Chariotte(A),” 9-199-036(Boston:Havard Business School,1998),12.Reprinted by permission of Havard Business School.

City of Chariotte’s Scorecard Reduce Crime Increase Perception of Safety Strengthen Neighborhoods Enhance Service Delivery Maintain Competitive Tex Rate Promote Economic Opportunity Customer Perspective Financial Accountability Perspective Secure Funding/Service Partners Grow Tax Base Maximize Benefit/Cost Maintain AAA Rating Internal Process Perspective Increase Infrastructure Capacity Promote Community-Based Problem-Solving Improve Productivity Streamline Customer Interaction Positive Contacts Learning and Growth Perspective Close Skills Gap Achieve Employee Climate Enhance Information Management Corporate objectives affected by the Department of Transportation. This was based on the original Chariotte Scorecard

City of Chariotte Department of Transportation’s Balanced Scorecard Perspective Objective Lead Measure Lag Measure Customer C-1 Maintain the Transportation System C-2 Operate the Transportation System C-3 Develop the Transportation System C-4 Determine the Optimal System Design C-5 Improve Service Quality C-6 Strengthen Neighborhoods C-1 Repair Response: repair response action C-1 Travel Speed: average travel speed by facility and selected location C-2 On-Time Buses: public transit on time C-3 Programs Introduced: newly introduced programs, pilots, or program specifications C-5 Responsiveness: % of citizen complaints and requests resolved at the CDOT level C-6 Issue Response: defined situations where CDOT identities, responds to neighborhood traffic and mobility issues C-1 High-Quality Streets: condition of lane miles >,=90 rating C-2 Safety: citywide accident rate: # of high-accident locations C-3 Basic Mobility: availability of transit C-4 Plan Progress: % complete on 2015 Transportation Plan C-5 Commute Time:average commute time on selected roads C-6 Neighborhood-Oriented Programs: programs implemented as a result of community-based problem-solving

City of Chariotte Department of Transportation’s Balanced Scorecard Perspective Objective Lead Measure Lag Measure Financial F-1 Expand Noncity Funding F-2 Maximize Benefit/Cost F-2 Costs: compared with other municipalities and private sector competition F-1 Funding Leverage: dollar value from noncity sources F-2 New Funding Sources: dollar value from sources not previously available

City of Chariotte Department of Transportation’s Balanced Scorecard Perspective Objective Lead Measure Lag Measure Internal Process I-1 Gain Infrastructure Capacity I-2 Secure Funding/Service Partners I-3 Improve Productivity I-4 Increase Positive Contacts with Community I-1 Capital Investment: $ allocated to capital projects in targeted areas I-2 Leverage Funding/Service Partners: new funding/resource partners identified I-3 Cost per Unit: cost per unit I-3 Competitive Sourcing: % of budget bid I-3 Problem Identification: source and action I-4 Customer Communications: #, type, frequency I-1 Capacity Ratios: incremental capacity build vs. required by 2015 plan I-2 # of Partners: number of partners I-3 Street Maintenance Cost: cost/lane mile I-3 Transit Passenger Cost: cost/passenger I-4 Customer Surveys: survey results concerning service quality

City of Chariotte Department of Transportation’s Balanced Scorecard Perspective Objective Lead Measure Lag Measure Learning and Growth L-1 Enhance Automates Information Systems L-2 Enhance “Field” Technology L-3 Close the Skills Gap L-4 Empower Employees L-1 IT Infrastructure: complete relational database across CDOT L-3 Skills Identified: key skills identified in strategic functions L-4 Employee Climate Survey: results of employee survey L-1 Information Access: strategic information available vs. user requirement L-2 Information Tools:strategic tools L-3 Skills Transfer: skill evidence in job L-4 Employee Goal Alignment: training/career development aligned with mission

ABB Switzerland’s Strategic Controlling Process Actions and Key Performance Indicators Business Idea Strategy 1 Balanced Scorecard Strategic Controlling Main Actions Key Performance Indicators Strategy 2 Objectives/Measure/Milestones Business Plan (2 Years) Target Data 3 and 4 Strategic Program/Actions (Costs,Benefits,Key Performance Indicators,Milestones,Owners) 3-Quarter Rolling Forecast Budget (1 year) Gap Analysis Management Process