1 Creative Strategies for Effective Communication C S E C.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Advertisements

Marketing Research & Marketing Mix
กรอบแนวคิดและแผนงานการสื่อสาร
ข้อแตกต่างระหว่าง กับ ผู้ชนะ ผู้แพ้.
วิชา การตลาดระหว่างประเทศ
เกณฑ์ประเมินสื่อ.
Wh-Question.
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Indirect Question without Question Word.
Tell me about your family
 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?
English for everyday use
Customer Relationship Management (CRM)
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “ATHENS”. “ATHENS” สามารถพูดและเขียนบรรยาย ลักษณะต่างๆ ของเมืองได้
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
Self-access materials By Self-access Learning Centre, KMUTT Copyright © 2011 Self-access Learning Centre, KMUTT Synonym.
PowerPoint Template.
1 1 Olympic 1 The ancient Olympic Games began in Greece in 776 B.C.E and were held every four years until 393 C.E. It wasn’t until about 1,500 years.
Verb to have (have, has)
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
True Innovation Awards 2015 for True Presented by: Date:
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
D I G I T A L 4.0 Pronoun ENG M.1 Sem. 1 Grammar
บทที่ 3 การตลาดสำหรับธุรกิจ SME
บทที่ 6 “การตลาดสำหรับธุรกิจขนาดย่อม”
ส่วนประสมการตลาด ( Marketing Mix )
Crossword Puzzle Game.
DoGGy Family Care – hOng hOng Dog Care Delivery
การออกแบบอีเลิร์นนิง
สัมมนาการตลาด (Seminar in Marketing)
คิดไว สรุปไว ด้วย MIND MAP ยินดีต้อนรับผู้เข้าร่วมสัมมนาหลักสูตร
การบริหารการเปลี่ยนแปลง โดย ดร.สุเมธ แสงนิ่มนวล
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
Week 4 โครงการบริษัทจำลองเพื่อการผลิตภาพเคลื่อนไหวและสื่อผสม Animation and Multimedia Project CAG2901.
ชัยเมศร์ อมรพลสมบูรณ์
DoGGy Family Care – hOng hOng Dog Care Delivery
ระยะการเปลี่ยนแปลง &การสัมภาษณ์เพื่อสร้างแรงจูงใจ
ทิศทางการดำเนินงาน ปีงบประมาณ 2560
หน่วยที่ 2 ข้อมูลและสารสนเทศ
การแบ่งส่วนตลาด การตลาดเป้าหมาย และการวางตำแหน่งผลิตภัณฑ์ Market Segmentation, Market Targeting, and Product Positioning การแบ่งส่วนตลาด (Market Segmentation)
การส่งเสริมการตลาด 9 กระบวนการติดต่อสื่อสาร
วิชา การบริหารทางการตลาด (MKT 3202)
แนวคิดเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์
การแบ่งส่วนการตลาด (Market Segmentation)
Direct Speech Vs Indirect Speech
ตรายี่ห้อ บรรจุภัณฑ์ และฉลาก
FOOD AND BEVERAGE SERVICE CHIANG RAI VOCATIONAL COLLEGE
คณะบริหารธุรกิจ วิทยาเขตกล้วยน้ำไท bu.ac.th
คำเทศนาชุด: ท่านมีของประทาน
บทที่ 10 การส่งเสริมการตลาด.
การพัฒนาผลิตภัณฑ์ใหม่ (New Product Development or NPD)
I WISH YOU A GREAT DAY! ฉันขอให้คุณ มีความสุขมากๆในวันนี้ นะคะ!
บทที่ 6 การแบ่งส่วนตลาด การตลาด เป้าหมาย และการวางตำแหน่ง ผลิตภัณฑ์
ASEAN - China Free Trade Agreement (ACFTA)
1 ยอห์น 1:5-7 5 นี่เป็นเรื่องราวซึ่งเราได้ยินจากพระองค์และประกาศแก่ท่าน คือพระเจ้าทรงเป็นความสว่าง ในพระองค์ไม่มีความมืดเลย 6 ถ้าเราอ้างว่ามีสามัคคีธรรมกับพระองค์แต่ยังดำเนินในความมืด.
บทที่ 8 กลยุทธ์ผลิตภัณฑ์ (Product Strategy)
การมีส่วนร่วมและขจัดความขัดแย้งในการทำงาน
การแบ่งส่วนตลาด การตลาดเป้าหมาย และการวางตำแหน่งผลิตภัณฑ์ Market Segmentation, Market Targeting, and Product Positioning การแบ่งส่วนตลาด (Market Segmentation)
Origin Group Present.
“สติปัญญาในการเลือกคู่ครอง” “Wisdom in Choosing a Spouse”
Good morning welcome to Calvary Chapel at the Bridge สวัสดีตอนเช้าขอต้อนรับสู่ โบสถ์แคล'วะรีแชพ'เพิลที่สะพาน.
แล้วไงเกี่ยวกับความจริง What About Truth?
“เคลื่อนไปสู่ชีวิตใหม่ ตอนที่ 2” Moving Into the Newness of Life
Helpful Questions ทำไมเราไม่ควรอยู่ในที่นั่งคนขับเมื่อพูดกับคนอื่นเกี่ยวกับสิ่งที่พวกเขาเชื่อในการเปรียบเทียบกับความเชื่อของคริสเตียน? Why shouldn’t we.
ตอนที่ 4: เคลื่อนไปกับของประทานของท่าน Part 4: Flowing In Your Gift
บทที่ 8 ผลิตภัณฑ์การบริหารการผลิต
การจัดการศูนย์สารสนเทศ หน่วยที่ 5
11/17/2010.
กลยุทธ์ธุรกิจ.
ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 Creative Strategies for Effective Communication C S E C

2 Content Event Messages Strategies to find the Idea They believe in “Change” Creative Concept

3 Creative Concept Event Concept & Executions Event Strategies Marketing Strategies

4 Event Objective Creative Concept - Brand Introduction - Brand Awareness - Inform, Argue, Claim - Brand Association - Brand Preference - Induce trial - Brand Curiosity - top of mindness - Brand Image - Brand Personality - Brand Loyalty - Change Attitude

5 Event Objective Creative Concept Event Objective ที่ดีควรจะต้อง - เป็น Communication Objective เท่านั้น - สอดคล้องกับ Marketing Objective - มีน้อยข้อที่สุดเท่าที่จะน้อยได้

6 Event Message - What’s a Target Audience? - What’s a Target Need? - What do we try to deliver?

7 Event Message Target Audience - How to find it? Segmentation ประชากรทั้งหมด คนที่มีความต้องการ ผลิตภัณฑ์ คนที่มีลักษณะจะ สามารถซื้อได้ คนที่ได้สามารถรับสื่อ ที่ใช้ได้ คนที่เป็น Target Audience

8 Message Deliver - Selling Point - Promise, Key message, Differentiation Proposition - End benefit - Unique selling point - Brand image Event Message - Positioning

9 Execution idea i to find the dea 1. Product Characteristics - name - appearance / texture - performance in use - availability (or rarity) - refillable - how it is made - country of origin - ingredient - packaging

10 Execution idea to find the dea 2. Product Heritage - established in … - old-fashioned quality - founders of the firm - ad, mascot, color i

11 Execution idea to find the dea 3. Ways of using the Product - to share - to give - to treat yourself i

12 Execution idea to find the dea 4. Price Characteristics - better value because it lasts longer - money-off offer - it’s cheaper - it’s more expensive i

13 Execution idea to find the dea 5. User Characteristics - celebrities use it - experts use it - the no.1 brand (most people use it) - exclusive (only a select few use it) i

14 Execution idea to find the dea 6. Satisfying psychological / Physiological needs - thirst, hungry, sex - social status - self-confidence - being a good mom, wife, husband i

15 Execution idea to find the dea 7. Image Characteristics - high quality - good value - friendly - contemporary - etc. i

16 Execution Idea ที่ดีควรจะต้อง - เป็นข้อเสนอที่มีแต่เพียงผู้ เดียว, ดีกว่า หรือไม่มีมาก่อน - เป็นข้อเสนอที่กลุ่มเป้าหมาย ต้องการ - เป็นข้อเสนอที่ Single-minded - เป็นข้อเสนอที่สร้าง inspiring Execution idea

17 - talking head, pitchman - presenter - character [cartoon, mascot, animal] - product approach - user approach - others [musical, vignettes, drama] - etc. Execution idea Execution Style

18 product approach Execution idea Execution Style - demonstration - torture test - symbol - metaphor - surprising fact - comparison

19 user approach Execution idea Execution Style - testimonials [celebrities, expert, most prople, selected few] - problem-solution - slice of life - disadvantage of non-user

20 how to recognize BIG idea Execution idea Execution Style David Ogilvy : ask yourself 5 questions - Did it make me gasp when I first saw it? - Do I wish I had thought of it myself? - Is it unique? - Does it fit the strategy to perfection? - Could it make the word of mouth?

21 Do you believe in “CHANGE” ?

22 Thinking of “creative company” Client VS Creative

23 Thinking of “creative company” Client VS Creative

24 What they all have in common! They don’t want to be the same Client VS Creative They believe that one product cannot last forever They believe in “CHANGE” They do the continuous product development

25 Product Lifecycle 1 Introduction 2 Growth 3 Maturity 4 Decline

26 How can we make the creativity for product!!! Good marketing starts with good products customer solution New value proposition

27 Buying COSMETICS

28 Beauty, remedy, protection, prevention, etc.

29 Beauty Advisor

30 My dream…Princess

31 Thanksyou