การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
Advertisements

E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Presented by GO. Question No.1 ก่อนปี 2008 PepsiCo ได้แบ่งการ ดำเนินงานเป็นกี่ Divisions.
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Educational Objectives
Master of Science Program in Knowledge Management k. Chalermpon College of Arts, Media and Technology After Action Review (AAR)
Supreeya Wongtra-ngan, MD.,MHPEd. What is EDUCATION? Education is a process, the chief goal of which is to bring about change in human behavior.
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
Human Resource Management
CIO Roles and Responsibilities
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
การอบรมเชิงปฏิบัติการเรื่อง “การสร้างข้อสอบ OSCE”
Marketing to Business.
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
Pitfalls in Quality Management. Objective outcome Clinical excellence Business excellence Subjective outcome Service excellence.
A One-Day Seminar in Bangkok presented by Grant P. Wiggins, Ed.d
Helping you make better treatment decisions for your patients.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Project Management Wathana Yeunyong, Ph.D..
MK380 Marketing Information System
Yv xv zv.
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
วันศุกร์ที่ 23 มีนาคม 2550 เวลา น. ณ ห้องประชุมมาสุข.
Chapter 2 Knowledge Management in Organization SP (KMS)2 Knowledge is a fluid mix of framed experience, values, contextual information, expert.
8/3/2014The Realities of software Testing1 Software testing Realities What is the realities of software testing Why does the software testing not complete.
Agency Theory: Public and private Management
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
Menu and Interactive with Powerpoint ให้นำเรื่อง Input /Output Technology มา จัดทำ การนำเสนอ โดยใช้หลักการ Menu and Interactive with powerpoint มาประยุกต์
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Food Alert System of Thailand (FAST) EU-Thailand Economic Co-operation Small Projects Facility.
Algorithm Efficiency There are often many approaches (algorithms) to solve a problem. How do we choose between them? At the heart of computer program.
Mini KM.
Research Strategy & Implementation
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
8 Identifying Market Segments and Targets
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
M prapansilp 09 1 มุมมองในระบบและกลไก เพื่อเด็กไทยมีโภชนาการสมวัย โครงการพัฒนาระบบและกลไกเพื่อ เด็กไทยมีโภชนาการสมวัย หลุยส์แทรเวิร์น กรุงเทพฯ 28 มิถุนายน.
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Right think What it should be?
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Functional Strategies
Introducing Balanced Scorecard.
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
Chapter 3 Simple Supervised learning
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
UNIT 4 USING THE TELEPHONE. Expressions Can I help you ? - Yes, of course. - No, thank you. May I help you ? - Yes, thank you. - No, I’m sorry. What can.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
Remark * The weight proportion between objective and plan is as follows : CEO : Objective - 100,, COO/CO/DO : Objective - 80 Plan – 20,, GM : Objective.
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
The Balanced Scorecard & KPI
The management of change Changes in work patterns and jobs
Soroptimist International
<insert problem title>
Workday Merit Process - Approvers
Extreme Programming Explained: Embrace Change
STRATEGIES FOR SUCCESS
Woodgrange Medical Practice
Xoserve IX Refresh Customer Update 03/09/2019.
ใบสำเนางานนำเสนอ:

การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management โดย อาจารย์ มุกดา สุนทรรัตน์

การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน ปัญหาการประเมินผลการปฏิบัติงานในปัจจุบัน ..................................................... ......................................................

Performance Development Five Key Premises People want to become better at what they do, they want to expand their knowledge, skills, abilities and experience THEY WANT TO BECOME MORE COMPETENT Success is an important factor in performance because it is contagious. PEOPLE WANT TO BE SUCCESS

Continue: People like to be acknowledge and recognized for what they do ,and for the contributions they make. PEOPLE WANT TO BE APPRECIATED FOR THEIR EFFORTS! Individuals have a desire to improve themselves through ongoing learning and to increase their own effectiveness. THEY WANT TO LEARN, DEVELOP AND GROW! Lastly, in their efforts and their work PEOPLE WANT TO MAKE A CONTRIBUTION!

ความสัมพันธ์การประเมินผลการปฏิบัติงานกับการบริหารงานบุคคล People Development Promotion PA &HRM Relationship Merit Increase Transfer

วัตถุประสงค์การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน เพื่อทราบความสัมพันธ์ KPI กับการประเมินผลการปฎิบัติงาน เพื่อกำหนด น้ำหนัก ปัจจัยความสำเร็จของงานในการวัดผลสำเร็จของ องค์การ

เครื่องมือในการวัดผลสำเร็จของ องค์การ (Corporate Balanced Scorecard) Vision- Corporate Business Line of sight Mission – Corporate Balances Scorecard Strategy – SMART Goals Action Plan- Key Performance Indicators Evaluation - Performance Management Improvement – Enhancing Plan Change- Standard Setting

เครื่องมือในการวัดความสำเร็จของหน่วยงาน (Corporate Balanced Scorecard) Corporate Key Performance Indicators Finance ( Profit , revenue, Customer Satisfaction ,Market Share) Process , IC (Process Improvement, Growth (People Development ,Productivity Increase ) Business Development ( Innovation ,new products )

Key Performance Indicator Job Description Job Competency Target Commitment –SMART Goals S tretch M easuring A lignment to Business R eallity T ime bound

Target Setting Process -Employee commitment Manager cascade Corporate Business Direction Employee translate business direction into appropriate individual Performance Target Employee and manager discuss and agree on performance target Employee commitment his/her KPI

SMART Objectives Stretch- stretch individuals to contribute to competitive advantage Measurable-Identify specific metrics ( quality, quantity, cost etc.) that let some one know that the employee has been successful Aligned with: Company ‘s overall business objectives Realistic –Challenging but attainable Time bound- Show Time that is the finish date.

Work Shop- SMART Goals 5 Minutes Discuss in Group Select one for present to all participants Role Play a KPI setting session on SMART and writing the KPI Give feedback to your partner at your table

Summary Both the manager and the employee use SMART criteria for setting effective KPI Quality KPI are critical to an effective Performance Management Clearly defined KPI( objectives) help to differentiate performance KPI (Objectives) should support the team objectives KPI should be revisited during the year.

เครื่องมือในการประเมินผล และ ปรับปรุงการปฏิบัติงาน (Performance Appraisal & Improvement Plan) Corporate Key Success Factors Weighting KSF by Position Performance Appraisal Form by Position Performance Appraisal Feed back technique Performance Improvement Plan KPI should be revisited during the year.

Work shop- Weighting Performance Factor – Work in group Choose KSF Choose Position to design Weighting Key Success Factor Weighting for KSF by position Presentation your Group results to all Participants