Research objectives Primary Research Desk Research

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
ปรับปรุงครั้งล่าสุด 26/04/53 โดย จิรวัฒน์ พรหมพร แผนกสนับสนุนฝ่ายทรัพยากร อิเล็กทรอนิกส์ทางการศึกษา บริษัท บุ๊ค โปรโมชั่น แอนด์ เซอร์วิส.
Advertisements

สาขาวิชาวิศวกรรมไฟฟ้า
Quality Development with Outcome Research
안녕하세요. ( อัน-นยอง-ฮา-เซ-โย )
Chapter 8 : Logic Modeling & Data Modeling
ประเด็นทางจริยธรรมสำหรับการวิจัยเชิงปริมาณทางสังคมศาสตร์ (Ethical Issues in Quantitative Methodology in Social Research ) ธีรเดช ฉายอรุณ หลักสูตรประชากรศึกษา.
Development Communication Theory
เศรษฐศาสตร์จุลภาคเป็นการศึกษาพฤติกรรม (behavior) ของหน่วยเศรษฐกิจแต่ละประเภท (individual economic units) ได้แก่ • ผู้บริโภค • แรงงาน • เจ้าของธุรกิจ.
รหัสวิชา ระเบียบวิธีการวิจัย (Research Methodology)
Do Research Prabhas Chongstitvatana Chulalongkorn University 13 September 2013
หลักการพัฒนา หลักสูตร
อาจารย์ ดร. นฤมล รักษาสุข
แหล่งการเรียนรู้และเครือข่ายนวัตกรรม และกระบวนการทางนวัตกรรม
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Mind map (From Wikipedia, the free encyclopedia)
บทที่ 1 บทนำว่าด้วยการสื่อสารการตลาด
Knowledge Management (KM)
Recruiting, Retaining and Promoting Culturally Different Employees
ให้ประหยัดการใช้หน่วยความจำ (space) ด้วยความรวดเร็ว (time)
การส่งเสริมสุขภาพ เด็กไทยในวันนี้
ส่วนที่1 แนวความคิดเกี่ยวกับพฤติกรรมผู้บริโภค
รพสต ชุดบริการ.
Orientation for undergraduate students in Food Engineering Food Engineering Program Department of Food Science and Technology Food Engineering – a hot.
สรุปที่เรียนมา วิเคราะห์การบ้านงานกลุ่ม
Case study writing.
Developing our strategy Ten questions that need to be answered.
กระบวนการวิจัย Process of Research
Mathematical Model of Physical Systems. Mechanical, electrical, thermal, hydraulic, economic, biological, etc, systems, may be characterized by differential.
เครื่องมือที่ใช้ในการวัดผลการศึกษา
16. กลยุทธิ์ที่มุ่งเน้น ความสำเร็จ. Background การเปลี่ยนทัศนคติ จาก แรงงาน เป็นผลการปฏิบัติงาน แรงจูงใจบนพื้นฐานความเข้าใจ เพื่อบรรลุสู่ความสำเร็จ แบบญี่ป่น.
Synthetic Analytic (การมองภาพรวม / ใหญ่ โดยเกิดจากการที่เรา (การมองภาพย่อย เกิดจากการที่เราเริ่มรู้สาเหตุ
Professor Dr. Nipone Sookpreedee Professor Dr. Nipone Sookpreedee Siam University Siam
 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?
15. การวิจัยเชิงสำรวจ Survey Research.
Customer Relationship Management (CRM)
Establishing a Culture of Achievement: Multiliteracies in the ELT Classroom Session #2: 27 July 2012.
บทที่ 2 การวิจัยผู้บริโภค
Thai youth in Agriculture Sector Situation: The average age of farmers in Thailand who is also living in agriculture increased. Agricultural sector is.
 The nonconformities chart controls the count of nonconformities ( ข้อบกพร่อง หรือตำหนิ ) within the product or service.  An item is classified as a.
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
การวิจัยเชิงคุณภาพ Qualitative Research
ISC2102 สถิติเพื่อการวิเคราะห์ข้อมูล
การออกแบบอีเลิร์นนิง
Control Charts for Count of Non-conformities
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางการตลาด
หน่วยที่ 2 ข้อมูลและสารสนเทศ
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางการเงิน
Principles of Accounting II
นายวุฒิศักดิ์ รักเดช นักวิชาการสาธารณสุขชำนาญการ 8 มีนาคม2559
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางการจัดการโลจิสติกส์
Review of the Literature)
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางธุรกิจระหว่างประเทศ
ระเบียบวิธีวิจัยทางการบัญชีบริหาร
(การสุ่มตัวอย่างเพื่อการยอมรับ)
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทาง การตลาด
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
Control Charts for Count of Non-conformities
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางธุรกิจ
AnalyticAL Writing ปิติ ตรีสุกล.
การจัดการศูนย์สารสนเทศ หน่วยที่ 5
Medical Communication/Counseling Training for the “Trainers” คณะแพทยศาสตร์ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ ธันวาคม 2558.
โครงการสัมมนาเชิงปฏิบัติการบูรณาการภาครัฐและเอกชนในการจัดยุทธศาสตร์เศรษฐกิจภาคตะวันออก This template can be used as a starter file to give updates for.
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางธุรกิจ
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางการตลาด
สถิติเพื่อการวิเคราะห์ข้อมูล
กลยุทธ์การทดสอบซอฟต์แวร์ วิศวกรรมซอฟต์แวร์ (Software Engineering)
แผนการจัดการเรียนรู้ Active Learning
สารสนเทศศาสตร์เบื้องต้น
ระเบียบวิธีวิจัยทางการบัญชีบริหาร
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Research objectives Primary Research Desk Research Qualitative Research Quantitative Research Sampling Data collection methods Data processing Reporting

Desk research The collection of secondary data or that which has already been collected Published reports Statistics Field survey

Why desk research? Forming the questions to ask! Facilitate decision making process

Range of info from Desk research The marketing environment Geodemographics Market structure and size Suppliers and brands Distribution and retailing Products International marketing

Limitation of desk research Provide part of info sought in a project Unpredictability Principles not available

Conducting Textual and content analysis To insert your company logo on this slide From the Insert Menu Select “Picture” Locate your logo file Click OK To resize the logo Click anywhere inside the logo. The boxes that appear outside the logo are known as “resize handles.” Use these to resize the object. If you hold down the shift key before using the resize handles, you will maintain the proportions of the object you wish to resize. Chapter 6 Conducting Textual and content analysis

Qualitative research To investigate... Process กระบวนการ Meaning ความหมาย Roles บทบาท Rules กฎ กติกา มารยาท Structure โครงสร้าง

Types of qualitative research Textual analysis - Rhetorical criticism วิเคราะห์วาทะ Content analysis การวิเคราะห์เนื้อหา Interviews (Focus group, in-depth) Participant observation (chapter 7) การสังเกตอย่างมีส่วนร่วม Semiotics สัญญะวิทยา Critical Theory ทฤษฎีวิพากษ์

Content Analysis A systematic method to analyze the content and treatment of communication which usually results in the development of objective and quantitative information. วิธีการวิเคราะห์เนื้อหาและการสื่อสารที่ทำให้เกิดการพัฒนาข่าวสารที่เป็นรูปธรรม ในเชิงปริมาณอย่างเป็นระบบ

Content Analysis Objective investigation on content of mass media (Quantitative analysis), organizational communication, speech therapists ศึกษาเกี่ยวกับเนื้อหาในสื่อมวลชน.

Inconsistent journalism: The coverage of chronic diseases in the Mexican press Health issues and the media Lack of investigation in developing world ขาดการศึกษาในประเทศกำลังพัฒนา Health risks as promoted in print media to create health awareness นำเสนอความเสี่ยงด้านสุขภาพผ่านสื่อเพื่อสร้างความตื่นตัว

Inconsistent journalism: The coverage of chronic diseases in the Mexican press Health issues and the media Unknown on contents of the mass media ไม่รู้ว่าสื่อนำเสนอเนื้อหาอะไรบ้าง Content can illustrate the themes and writing style appear in the press that convey meanings and messages to the target audience เนื้อหาแสดงถึงแก่นเรื่องและลีลาการเขียนในสื่อ ส่งสาส์นและให้ความหมายต่อผู้อ่านอย่างไร

Covering chronic diseases Method Qualitative content analysis (Sources of messages, central themes, related subthemes) การวิเคราะห์เนื้อหา Frequency count and established numbers for each identified category of chronic disease นับจำนวนครั้งที่มีคำพูดที่เกี่ยวกับโรคเรื้อรัง

Covering chronic diseases Results: 6 main themes Causes of disease or condition สาเหตุและเงื่อนไขโรค magnitude of the condition ระดับความสำคัญของเงื่อนไขโรค complications ความซับซ้อนของโรค medical care การดูแลทางการแพทย์ management การจัดการ Other (type, prevention, rehabilitation, etc.) อื่นๆ (ประเภท การป้องกัน การฟื้นฟู)

Content analysis Limitations Cannot draw cause-effect conclusions สรุปลักษณะ เหตุ - ผล ไม่ได้ Hard to find representative samples หาตัวอย่างที่เป็นตัวแทนประชากรที่แท้จริงยาก Cannot generalize the results ไม่สามารถนำเอาข้อสรุปไปใช้กับกรณีอื่นๆได้

Interaction and relational analyses Used in interpersonal communication to discover about the nature of the relationship between the people (oral communication). ใช้ในการสื่อสารระหว่างบุคคลเพื่อค้นหาธรรมชาติของความสัมพันธ์ระหว่างผู้คนในลักษณะการสื่อสารด้วยปากเปล่า

Participant observation (PO) research Chapter 7: Participant observation (PO) research

Why participant observation (PO)? When questionnaire is not appropriate เมื่อใช้แบบสำรวจไม่ได้ when the setting is so new that hypotheses are undeveloped เมื่อไม่มีสมมติฐานอะไรรองรับ When developing grounded theory เพื่อสร้างทฤษฎีเบื้องต้น

Why participant observation (PO)? Analytic induction ใช้วิธีการวิเคราะห์จากกรณีวิเคราะห์ไปสู่การสร้างทฤษฎี Research questions involve natuarally arising behavior not consistently produced in laboratory ใช้การตั้งคำถามที่เกิดจากพฤติกรรมจริง

Forms of PO studies Position of the observer Objective ภววิสัย Full participation observation Participant as observer Objective ภววิสัย Unsympathetic ไม่ใส่ใจ Detached แยกตัว Candid เปิดเผย Subjective อัตวิสัย Sympathetic เห็นอกเห็นใจ Involved มีส่วนร่วม Deceptive ปิดบังความจริง

Ethonography (การศึกษาชาติพันธุ์วรรณา) The symphony: Organizational discourse and the symbolic tensions between artistic and business ideologies The ideology embedded in an artistic code (รหัสเชิงศิลปะ) The ideology embedded in a business code (รหัสเชิงธุรกิจ)

The ideology embedded in an artistic code Quality and integrity of the orchestra’s performance should be maintained คุณภาพและเกียรติภูมิของการเล่นดนตรีออร์เคส ตร้าควรดำรงไว้ The musicians should be challenged artistically นักดนตรีควรถูกท้าทายด้วยความสามารถทางศิลป์ The community should achieve some sense of spiritual or emotional fulfillment as it listens to the music ชุมชนควรมีความดื่มด่ำทางจิตวิญญาณและอารมณ์เมื่อฟังดนตรี

The ideology embedded in a business code The symphony should operate like any other business, วงซิมโฟนีควรดำเนินการเหมือนกับธุรกิจ Make decisions based on economic principles rather than from artistic interests มีการตัดสินใจบนพื้นฐานทางเศรษฐศาสตร์มากกว่าศิลปะ be market driven ใช้ตลาดเป็นตัวตั้ง treat music as a product มองดนตรีเป็นเหมือนกับสินค้า

Discursive struggle for power Key Issues ประเด็นสำคัญ The compositions that will be on the program for each concert จะเล่นเพลงอะไรบ้างในคอนเสิร์ต the order in which the compositions will be played for each concert ลำดับเพลง the length of each program ความยาวของโปรแกรม guest artists ศิลปินรับเชิญ the response of the audience to each and every concert เสียงตอบรับจากคนดู

Methods วิธีการ Symphony = Culture that has power differences วงดนตรีเหมือนกับสังคมที่มีความแตกต่างทางอำนาจ over 400 hours of fieldwork at various Symphony functions (Observation and PO) ใช้เวลากับวงดนตรีในการสังเกตการณ์และการสังเกตการณ์อย่างมีส่วนร่วม Informal and unstructured interviews to search for symbols and meanings to triangulate interpretations. สัมภาษณ์ผู้ที่เกี่ยวข้องอย่างไม่เป็นทางการและไม่มีคำถามที่เป็นรูปแบบ เพื่อศึกษาสัญลักษณ์และความหมายเพื่อตรวจสอบการตีความ

Results ผล Tension between artistic and business code ความตึงเครียดระหว่างรหัสทางศิลปะกับธุรกิจ

Limitations ข้อจำกัด Time consuming and expensive ใช้เวลามากและราคาแพง Unknown measurement properties (not standard research tools) ไม่มีคุณสมบัติที่วัดได้อย่างชัดเจน

Limitations ข้อจำกัด Overidentification with a group leading to researcher bias เนื่องจากช้อมูลที่ได้อิงกับคนกลุ่มเดียว อาจมีอคติทางข้อมูลได้ Cannot reach comprehensive conclusions alone (need data from various sources) ไม่สามารถใช้ข้อมูลจากแหล่งเดียวเพื่อสรุปได้