ประชาคมเศรษฐกิจอาเซียน
GoRegional ASEAN Population of 600 M GDP growth 5-6% Familiar Market 3 Population of 600 M 3 GDP growth 5-6% 3 Familiar Market 3 Low capita consumption of basic products www.srithaisuperware.com
หนึ่งเดียวกันในความหลากหลาย UNITY IN DIVERSITY UNITY IN DIVERSITY หนึ่งเดียวกันในความหลากหลาย www.srithaisuperware.com
ประชาคมเศรษฐกิจอาเซียน AEC (ASEAN Economic Community) หนึ่งวิสัยทัศน์ หนึ่งเอกลักษณ์ หนึ่งประชาคม One Vision, One Identity, One Community Thailand Malaysia Philippines Myanmar Indonesia Vietnam Singapore ธงชาติอาเซียน “ต้นข้าวสีเหลือง 10 ต้นมัดรวมกันไว้” ประเทศในภูมิภาคเอเซียตะวันออกเฉียงใต้ทั้ง 10 ประเทศรวมกันเพื่อมิตรภาพ และความเป็นหนึ่งใจเดียว โดยสีที่ปรากฏในสัญญลักษณ์ของอาเซียน เป็นสีที่สำคัญของธงชาติของแต่ละประเทศสมาชิกอาเซียน Cambodia Brunei Laos www.srithaisuperware.com
อินโดนีเซีย 245 ฟิลิปปินส์ 101 เวียดนาม 91 ไทย 66 พม่า 53 มาเลเซีย 28 จำนวนประชากรในประเทศ AEC อินโดนีเซีย 245 ฟิลิปปินส์ 101 เวียดนาม 91 ไทย 66 พม่า 53 มาเลเซีย 28 กัมพูชา 14 สปป.ลาว 6 สิงคโปร์ 5 บรูไน 0.4 www.srithaisuperware.com
มุสลิม พุทธ คริสต์ 45% 35% 20% จำนวนประชากรในประเทศ AEC www.srithaisuperware.com
โลก 6,981 ล้านคน 4,953 ล้านคน เอเซีย จำนวนประชากรในประเทศ AEC www.srithaisuperware.com
การเคลื่อนย้าย 8 กลุ่มสาขาอาชีพ 1. ทันตแพทย์ 2. แพทย์ 3. พยาบาล 4. นักบัญชี 5. วิศวกร 6. สถาปนิก 7. นักสำรวจ 8. โรงแรมและการท่องเที่ยว www.srithaisuperware.com
กฏบัตรอาเซียนข้อ 34 บัญญัติว่า The working language of ASEAN shall be English. ภาษาที่ใช้ในการทำงานของอาเซียน คือ ภาษาอังกฤษ www.srithaisuperware.com
VISION To be leading company in Thailand in the manufacture and distribution of plastic and household products that gain international recognition. www.srithaisuperware.com
Our Company Melamine Tableware Employees: 4,525 full-time staffs Established: August, 1963 World Largest Producer of 100% Melamine Tableware Thailand’s Leading Plastic Injection Molder Turnover: $ 294 Million (in 2012) Employees: 4,525 full-time staffs Registered Capital: THB 2.7 Billion Market Coverage: 122 Countries in 5 Continents
Our Company Korat Susawat Bangpoo Amata
Customer Satisfaction Principles Quality First Operation Excellence Empowering People Social Commitments Customer Satisfaction
Our Business Plastic Products Trading and Others Melamine Products
เพื่อรับมือกับการเกิด การเตรียมความพร้อม เพื่อรับมือกับการเกิด AEC ในปี 2558 www.srithaisuperware.com
ROADMAP ASEAN A WILL TO WIN IS NOT IMPORTANT AS A WILL TO PREPARE TO WIN www.srithaisuperware.com
Vision & Strategies www.srithaisuperware.com
ASEAN Sustainable Market Vision Srithai Superware as ASEAN Sustainable Market Leader www.srithaisuperware.com
Strategies Superware ASEAN One Family, One Market One Production Base www.srithaisuperware.com
Sources of Competitiveness Marketing & Technology will play more Important role, comparing to production. Branding Innovation R&D VA Value Cost Leadership Technology Production Marketing Business Activity www.srithaisuperware.com
ValueAdded VA Products & Services 3 Increase customer satisfaction 3 Differentiate from the competitors 3 Compete on Value to Customers, not price www.srithaisuperware.com
Logistics & Supply Chain Management Flow Purchasing and Negotiation Transport, Inbound Logistics Management Material Handling Warehouse, WMS and Inventory Management Planning & Production Transport, Outbound Logistics Management Sales & Marketing and Ordering Logistics Cost Material Flow Supply Chain Management Lead time, DIFOT, Processing & Admin Cost ERP : Oracle Support Cost & KPIs Information Flow
Logistics Center Excellence Srithai อมตะ บางปู สุขสวัสดิ์ โคราช Our Supplier Inbound Logistics Internal Logistics Outbound Logistics Distribution Network , บริษัทในเครือ & Customer Reverse Logistics
Regional Operations Cambodia : Representative Office 2015 Laos 2012 Myanmar : Representative Office 2011 : Factory 2016 Vietnam : Factory 1 1994 : Factory 2 2013 Indonesia : Factory 1 1995 : Factory 2 2014 : Brunei, Philippines, Malaysia & Singapore (Sale distributors set up since1980) www.srithaisuperware.com
Regional Operations 1990 2010 2010 2012 2014 China : Factory India : 3 Representative Offices - Delhi 2010 - Mumbai 2010 - Bangalore 2012 : Factory 2014 www.srithaisuperware.com
Challenges from Regional Expansion... and what we do www.srithaisuperware.com
Challenges from Regional Expansion Cross cultural diversity & How to prepare and encourage Thai staff to go overseas What we do New HR practice & mindset Especially global mindset Training and development Training roadmap & cross cultural training Attractive compensation package www.srithaisuperware.com
Challenges from Regional Expansion Local Staff Engagement What we do ICO (Investment Coordinating Office) Country HR Committee Executive HR meeting overseas Staff internship at HQ To learn and cultivate practice and culture Career path development Training and development www.srithaisuperware.com
Challenges from Regional Expansion Local Community Concerns What we do Corporate Social Responsibility We are a good corporate citizen in every Community we operate. www.srithaisuperware.com
KEYS TO SUCCESS 1. Employees 2. Customers www.srithaisuperware.com
3. Employee First Keys to Success 1. ลูกค้า คือ พระเจ้า 1. ลูกค้า คือ พระเจ้า 2. เราจะดูแลคนของเราให้ดี เหมือนอย่างดูแลลูกค้า 3. Employee First Customer Second www.srithaisuperware.com
Keys to Success Employee First Customer Second Customer Second Business Partner First Customer Second Business Partner First Employee First Customer Second Employee First www.srithaisuperware.com
to Compete in a New Environment Developing People to Compete in a New Environment www.srithaisuperware.com (AEC)
คน 3 ประเภท : การสร้าง COMPETTIVENESS 1. Let it happen 2. Make it happen Wonder what happened www.srithaisuperware.com
AEC and its implications for Thailand Thai market AEC market World market Thai products AEC products World products Thai Standard AEC Standard World Standard www.srithaisuperware.com
ตัววัดในการทำธุรกิจขององค์กร Profit Planet People www.srithaisuperware.com