ประชาคมเศรษฐกิจอาเซียน

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Payap Dummy Company ; PDC
Advertisements

Presented by GO. Question No.1 ก่อนปี 2008 PepsiCo ได้แบ่งการ ดำเนินงานเป็นกี่ Divisions.
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
Accounting and ERP Software by Crystal Software Group
KHONKAEN FISHING NET FACTORY
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
INTERNATIONAL EDITION
โดย DR. LUIS MARIA CALINGO โครงการต่อยอดคุณภาพการศึกษาเพื่อการดำเนินการที่เป็นเลิศ หลักการพัฒนาคุณภาพตาม เกณฑ์คุณภาพการศึกษาเพื่อ การดำเนินการที่เป็นเลิศ.
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
11 November 2010Logistics Asia Dusit Nontanakorn Chairman, Thai Chamber of Commerce and The Board of Trade of Thailand 11 Nov 2010 Human Capital.
Human Resource Management
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
CIO Roles and Responsibilities
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
Marketing to Business.
Pitfalls in Quality Management. Objective outcome Clinical excellence Business excellence Subjective outcome Service excellence.
แนวทางผลิตบัณฑิตแพทย์รามาธิบดี
Positive Accounting Theory
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Project Management Wathana Yeunyong, Ph.D..
Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya 1 Chapter XI Information Technology in Retailing Business By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Marketing Department Business.
เรียบเรียงจากหนังสือ “ระบบสารสนเทศ เพื่อการจัดการ”
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
วันศุกร์ที่ 23 มีนาคม 2550 เวลา น. ณ ห้องประชุมมาสุข.
Information System Lecture 2 Apirada Thadadech
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
Information Systems Opportunities and Challenges
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Sawit Soothipunt Senior Product Manager Microsoft (Thailand) Limited.
โดย นรฤทธิ์ สุนทรศารทูล สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Food Alert System of Thailand (FAST) EU-Thailand Economic Co-operation Small Projects Facility.
Thailand’s Energy Policy and Strategies Pravit Teetakaew Executive Director Bureau of Energy Regulation and Conservation Dept. of Alternative Energy Development.
Mini KM.
Research Strategy & Implementation
8 Identifying Market Segments and Targets
ดร. นิลสุวรรณ ลีลารัศมี รองเลขาธิการ สภาอุตสาหกรรมแห่งประเทศไทย
M prapansilp 09 1 มุมมองในระบบและกลไก เพื่อเด็กไทยมีโภชนาการสมวัย โครงการพัฒนาระบบและกลไกเพื่อ เด็กไทยมีโภชนาการสมวัย หลุยส์แทรเวิร์น กรุงเทพฯ 28 มิถุนายน.
How community involve in TB detection and care ยุทธิชัย เกษตร เจริญ พบ. นายแพทย์ ทรงคุณวุฒิ ผอ. สำนักวัณ โรค ( การสัมมนาวิชาการระดับชาติ ประจำปี 2553 กรมควบคุมโรค.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Functional Strategies
+ Strategic management How to plan implement and control strategy
Strategic Information system MIT-M Chiangmai University IS requirement
ครั้งที่ 5 วันที่ 16 กุมภาพันธ์ 2557
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
Porter’s Value Chain Analysis Model
Chapter 3 Simple Supervised learning
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
Dr. Nongluck Manowaluilou Business & Computer Education Kasetsart UniversityNovember 11, 2009 Nongluck Manowaluilou, 2009.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
คณะอุตสาหกรรมเกษตร มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
มุมมองภาคเอกชนต่อความพร้อมการเข้าสู่ ประชาคมอาเซียนของราชการไทย จารุนันท์ อิทธิอาวัชกุล
ชัยเมศร์ อมรพลสมบูรณ์
The management of change Changes in work patterns and jobs
Soroptimist International
STRATEGIES FOR SUCCESS
Xoserve IX Refresh Customer Update 03/09/2019.
ใบสำเนางานนำเสนอ:

ประชาคมเศรษฐกิจอาเซียน

GoRegional ASEAN Population of 600 M GDP growth 5-6% Familiar Market 3 Population of 600 M 3 GDP growth 5-6% 3 Familiar Market 3 Low capita consumption of basic products www.srithaisuperware.com

หนึ่งเดียวกันในความหลากหลาย UNITY IN DIVERSITY UNITY IN DIVERSITY หนึ่งเดียวกันในความหลากหลาย www.srithaisuperware.com

ประชาคมเศรษฐกิจอาเซียน AEC (ASEAN Economic Community) หนึ่งวิสัยทัศน์ หนึ่งเอกลักษณ์ หนึ่งประชาคม One Vision, One Identity, One Community Thailand Malaysia Philippines Myanmar Indonesia Vietnam Singapore ธงชาติอาเซียน “ต้นข้าวสีเหลือง 10 ต้นมัดรวมกันไว้” ประเทศในภูมิภาคเอเซียตะวันออกเฉียงใต้ทั้ง 10 ประเทศรวมกันเพื่อมิตรภาพ และความเป็นหนึ่งใจเดียว โดยสีที่ปรากฏในสัญญลักษณ์ของอาเซียน เป็นสีที่สำคัญของธงชาติของแต่ละประเทศสมาชิกอาเซียน Cambodia Brunei Laos www.srithaisuperware.com

อินโดนีเซีย 245 ฟิลิปปินส์ 101 เวียดนาม 91 ไทย 66 พม่า 53 มาเลเซีย 28 จำนวนประชากรในประเทศ AEC อินโดนีเซีย 245 ฟิลิปปินส์ 101 เวียดนาม 91 ไทย 66 พม่า 53 มาเลเซีย 28 กัมพูชา 14 สปป.ลาว 6 สิงคโปร์ 5 บรูไน 0.4 www.srithaisuperware.com

มุสลิม พุทธ คริสต์ 45% 35% 20% จำนวนประชากรในประเทศ AEC www.srithaisuperware.com

โลก 6,981 ล้านคน 4,953 ล้านคน เอเซีย จำนวนประชากรในประเทศ AEC www.srithaisuperware.com

การเคลื่อนย้าย 8 กลุ่มสาขาอาชีพ 1. ทันตแพทย์ 2. แพทย์ 3. พยาบาล 4. นักบัญชี 5. วิศวกร 6. สถาปนิก 7. นักสำรวจ 8. โรงแรมและการท่องเที่ยว www.srithaisuperware.com

กฏบัตรอาเซียนข้อ 34 บัญญัติว่า The working language of ASEAN shall be English. ภาษาที่ใช้ในการทำงานของอาเซียน คือ ภาษาอังกฤษ www.srithaisuperware.com

VISION To be leading company in Thailand in the manufacture and distribution of plastic and household products that gain international recognition. www.srithaisuperware.com

Our Company Melamine Tableware Employees: 4,525 full-time staffs Established: August, 1963 World Largest Producer of 100% Melamine Tableware Thailand’s Leading Plastic Injection Molder Turnover: $ 294 Million (in 2012) Employees: 4,525 full-time staffs Registered Capital: THB 2.7 Billion Market Coverage: 122 Countries in 5 Continents

Our Company Korat Susawat Bangpoo Amata

Customer Satisfaction Principles Quality First Operation Excellence Empowering People Social Commitments Customer Satisfaction

Our Business Plastic Products Trading and Others Melamine Products

เพื่อรับมือกับการเกิด การเตรียมความพร้อม เพื่อรับมือกับการเกิด AEC ในปี 2558 www.srithaisuperware.com

ROADMAP ASEAN A WILL TO WIN IS NOT IMPORTANT AS A WILL TO PREPARE TO WIN www.srithaisuperware.com

Vision & Strategies www.srithaisuperware.com

ASEAN Sustainable Market Vision Srithai Superware as ASEAN Sustainable Market Leader www.srithaisuperware.com

Strategies Superware ASEAN One Family, One Market One Production Base www.srithaisuperware.com

Sources of Competitiveness Marketing & Technology will play more Important role, comparing to production. Branding Innovation R&D VA Value Cost Leadership Technology Production Marketing Business Activity www.srithaisuperware.com

ValueAdded VA Products & Services 3 Increase customer satisfaction 3 Differentiate from the competitors 3 Compete on Value to Customers, not price www.srithaisuperware.com

Logistics & Supply Chain Management Flow Purchasing and Negotiation Transport, Inbound Logistics Management Material Handling Warehouse, WMS and Inventory Management Planning & Production Transport, Outbound Logistics Management Sales & Marketing and Ordering Logistics Cost Material Flow Supply Chain Management Lead time, DIFOT, Processing & Admin Cost ERP : Oracle Support Cost & KPIs Information Flow

Logistics Center Excellence Srithai อมตะ บางปู สุขสวัสดิ์ โคราช Our Supplier Inbound Logistics Internal Logistics Outbound Logistics Distribution Network , บริษัทในเครือ & Customer Reverse Logistics

Regional Operations Cambodia : Representative Office 2015 Laos 2012 Myanmar : Representative Office 2011 : Factory 2016 Vietnam : Factory 1 1994 : Factory 2 2013 Indonesia : Factory 1 1995 : Factory 2 2014 : Brunei, Philippines, Malaysia & Singapore (Sale distributors set up since1980) www.srithaisuperware.com

Regional Operations 1990 2010 2010 2012 2014 China : Factory India : 3 Representative Offices - Delhi 2010 - Mumbai 2010 - Bangalore 2012 : Factory 2014 www.srithaisuperware.com

Challenges from Regional Expansion... and what we do www.srithaisuperware.com

Challenges from Regional Expansion Cross cultural diversity & How to prepare and encourage Thai staff to go overseas What we do New HR practice & mindset Especially global mindset Training and development Training roadmap & cross cultural training Attractive compensation package www.srithaisuperware.com

Challenges from Regional Expansion Local Staff Engagement What we do ICO (Investment Coordinating Office) Country HR Committee Executive HR meeting overseas Staff internship at HQ To learn and cultivate practice and culture Career path development Training and development www.srithaisuperware.com

Challenges from Regional Expansion Local Community Concerns What we do Corporate Social Responsibility We are a good corporate citizen in every Community we operate. www.srithaisuperware.com

KEYS TO SUCCESS 1. Employees 2. Customers www.srithaisuperware.com

3. Employee First Keys to Success 1. ลูกค้า คือ พระเจ้า 1. ลูกค้า คือ พระเจ้า 2. เราจะดูแลคนของเราให้ดี เหมือนอย่างดูแลลูกค้า 3. Employee First Customer Second www.srithaisuperware.com

Keys to Success Employee First Customer Second Customer Second Business Partner First Customer Second Business Partner First Employee First Customer Second Employee First www.srithaisuperware.com

to Compete in a New Environment Developing People to Compete in a New Environment www.srithaisuperware.com (AEC)

คน 3 ประเภท : การสร้าง COMPETTIVENESS 1. Let it happen 2. Make it happen Wonder what happened www.srithaisuperware.com

AEC and its implications for Thailand Thai market AEC market World market Thai products AEC products World products Thai Standard AEC Standard World Standard www.srithaisuperware.com

ตัววัดในการทำธุรกิจขององค์กร Profit Planet People www.srithaisuperware.com