Contemporary Marketing Management

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Management of Information Technology
Advertisements

Payap Dummy Company ; PDC
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
คณะพัฒนาการเศรษฐกิจ สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
1 Web Services for Business Database II Business Database
INTERNATIONAL EDITION
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Project Based Learning
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
Human Resource Management
Brand Management Process
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
Distribution and Pricing Strategy
COMMUNICATION IN BUSINESS
Marketing to Business.
Marketing of Service LESSON 9. Nature of services  Services are intangible tasks that satisfy consumer and business user needs.
Planning Step : TU Property Management & Others
แนวทางผลิตบัณฑิตแพทย์รามาธิบดี
Analyzing Marketing Situation
MARKETING PLAN For SME & OTOP.
Integrated Manufacturing Systems การเชื่อมโยงระบบการผลิต
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Project Management Wathana Yeunyong, Ph.D..
Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya 1 Chapter XI Information Technology in Retailing Business By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Marketing Department Business.
เรียบเรียงจากหนังสือ “ระบบสารสนเทศ เพื่อการจัดการ”
Strategic Brand Communication Campaigns
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
Information System Lecture 2 Apirada Thadadech
Create the Knowledge Management Blueprint
Agency Theory: Public and private Management
Information Systems Opportunities and Challenges
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Food Alert System of Thailand (FAST) EU-Thailand Economic Co-operation Small Projects Facility.
Thailand’s Energy Policy and Strategies Pravit Teetakaew Executive Director Bureau of Energy Regulation and Conservation Dept. of Alternative Energy Development.
Kulachatrakul. Na Ayudhaya 1 Chapter V-VI Product & Inventory Management By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Mareketing Department Business Administration.
Research Strategy & Implementation
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
2 Developing Marketing Strategies and Plans
8 Identifying Market Segments and Targets
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
Project Framework Risk & Issue Management Sponsor Management
วิธีการทำงานของ ตัวประมวลผลสารสนเทศมีการ ศึกษาวิเคราะห์ และออกแบบโครง สร้างหน้าที่ด้วยสถาปัตยกรรมองค์ประกอบ 6 ส่วน ในตัวประมวลผลสารสนเทศ ได้แก่……………..
Pornthip Kongchun Marketing Manager Thailand Google, Inc. 25 September,
How community involve in TB detection and care ยุทธิชัย เกษตร เจริญ พบ. นายแพทย์ ทรงคุณวุฒิ ผอ. สำนักวัณ โรค ( การสัมมนาวิชาการระดับชาติ ประจำปี 2553 กรมควบคุมโรค.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Right think What it should be?
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Functional Strategies
+ Strategic management How to plan implement and control strategy
การบริหารจัดการเชิงคุณภาพ
Strategic management Case presentation
Introducing Balanced Scorecard.
ครั้งที่ 5 วันที่ 16 กุมภาพันธ์ 2557
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
Porter’s Value Chain Analysis Model
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
Dr. Nongluck Manowaluilou Business & Computer Education Kasetsart UniversityNovember 11, 2009 Nongluck Manowaluilou, 2009.
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
คณะอุตสาหกรรมเกษตร มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Marketing Concept วิวัฒนาการของแนวความคิดทางการตลาด แบ่งได้ 5 แนว
Case Study: Four Golden Brothers Painting
ชื่อเรื่องวิจัย ชื่อผู้วิจัย
Extreme Programming Explained: Embrace Change
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Contemporary Marketing Management Business Administration THONBURI UNIVERSITY A.Suchada Hommanee

Chapter 1 Understanding marketing management Chapter 2 Analyzing marketing situation Chapter 3 Developing, managing, marketing strategies and marketing programs

Understanding marketing management Chapter 1 Understanding marketing management

Unit 1 Principle of Marketing THONBURI UNIVERSITY

Marketing Function Marketing Mix Marketing Development Marketing Defined The Importance of Marketing Marketing Function Marketing Mix

Marketing concept Development Production concept Product concept Selling concept Customer concept Societal marketing concept

Core marketing concept Tarket market Target market Market offering Market segmentation Demographic Geographic Phychographic Behavior

Market & Marketing System Consumer market Business market Producer market or Industrial market Middle market or Reseller market Resource market Global market Nonprofit market Government market

Core marketing concept Marketer &Prospect Need Wants Demands Product( goods service idea) Exchange & Transaction Relationship marketing & marketing networks

Core marketing concept Marketing channels Supply chain management Competition Market environment Marketing program

Marketing Management Modern marketing concept Meaning of Marketing Concept Marketing Connection in Transition

Marketing management Process Marketing situation analysis Analyzing marketing opportunities Researching and selecting target market Marketing planning Developing marketing stategies Planning marketing program Marketing implementation and control Marketing organization Marketing implementation Marketing control

การเตรียมข้อมูลการเรียนครั้งต่อไป กิจกรรมท้ายบทเรียน อธิบายความแตกต่างของความจำเป็น (need) และความต้องการ (Wants) ถ้าท่านคิดจะจำหน่ายสินค้า ให้เลือกสินค้าที่จะจำหน่ายและอธิบายเหตุผลประกอบ การตลาดอดีตกับการตลาดยุคปัจจุบันมีความแตกต่างอย่างไร การเตรียมข้อมูลการเรียนครั้งต่อไป 1. ให้ผู้เรียนค้นคว้าศึกษาจากเว็บไซด์ของกิจการที่มีชื่อเสียงที่จำหน่ายสินค้าชนิดต่าง ๆ 2. เลือกสินค้าและหาข้อมูลเกี่ยวกับสภาพแวดล้อมที่เกี่ยวข้องและคู่แข่งขัน ของกิจการที่จะทำงานกลุ่ม โดยนำมาอภิปรายในชั้นเรียนครั้งต่อไป