Contemporary Marketing Management Business Administration THONBURI UNIVERSITY A.Suchada Hommanee
Chapter 1 Understanding marketing management Chapter 2 Analyzing marketing situation Chapter 3 Developing, managing, marketing strategies and marketing programs
Understanding marketing management Chapter 1 Understanding marketing management
Unit 1 Principle of Marketing THONBURI UNIVERSITY
Marketing Function Marketing Mix Marketing Development Marketing Defined The Importance of Marketing Marketing Function Marketing Mix
Marketing concept Development Production concept Product concept Selling concept Customer concept Societal marketing concept
Core marketing concept Tarket market Target market Market offering Market segmentation Demographic Geographic Phychographic Behavior
Market & Marketing System Consumer market Business market Producer market or Industrial market Middle market or Reseller market Resource market Global market Nonprofit market Government market
Core marketing concept Marketer &Prospect Need Wants Demands Product( goods service idea) Exchange & Transaction Relationship marketing & marketing networks
Core marketing concept Marketing channels Supply chain management Competition Market environment Marketing program
Marketing Management Modern marketing concept Meaning of Marketing Concept Marketing Connection in Transition
Marketing management Process Marketing situation analysis Analyzing marketing opportunities Researching and selecting target market Marketing planning Developing marketing stategies Planning marketing program Marketing implementation and control Marketing organization Marketing implementation Marketing control
การเตรียมข้อมูลการเรียนครั้งต่อไป กิจกรรมท้ายบทเรียน อธิบายความแตกต่างของความจำเป็น (need) และความต้องการ (Wants) ถ้าท่านคิดจะจำหน่ายสินค้า ให้เลือกสินค้าที่จะจำหน่ายและอธิบายเหตุผลประกอบ การตลาดอดีตกับการตลาดยุคปัจจุบันมีความแตกต่างอย่างไร การเตรียมข้อมูลการเรียนครั้งต่อไป 1. ให้ผู้เรียนค้นคว้าศึกษาจากเว็บไซด์ของกิจการที่มีชื่อเสียงที่จำหน่ายสินค้าชนิดต่าง ๆ 2. เลือกสินค้าและหาข้อมูลเกี่ยวกับสภาพแวดล้อมที่เกี่ยวข้องและคู่แข่งขัน ของกิจการที่จะทำงานกลุ่ม โดยนำมาอภิปรายในชั้นเรียนครั้งต่อไป