Information Technology for Management Thonburi University Strategic Uses of Information Technology.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Management of Information Technology
Advertisements

Payap Dummy Company ; PDC
E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Accounting and ERP Software by Crystal Software Group
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
Pranom Buppasiri 8th April 2011
1 Web Services for Business Database II Business Database
INTERNATIONAL EDITION
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Eng31102Unit 9 Vocabulary Part I Eng31102Unit 9 filthy (adj.) /ˈfɪlθi/ –extremely dirty. –( สกปรกมาก )
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
Chapter 9 : Designing Approach
Human Resource Management
รู้จักกับเทคโนโลยี RFID เบื้องต้น
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
CIO Roles and Responsibilities
นายรังสฤษดิ์ตั้งคณา รหัส นายวสันต์ ชานุชิต รหัส อาจารย์ที่ปรึกษาโครงการ ผศ. ดร. ดารณี หอมดี อาจารย์ที่ปรึกษาโครงการร่วม ดร. วาธิส.
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
Database Management System
COMMUNICATION IN BUSINESS
Marketing to Business.
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
Planning Step : TU Property Management & Others
โปรแกรมการส่ง Tele-pathology ไปยังคอมพิวเตอร์ ส่วนบุคคลของแพทย์ผ่านทางเครือข่ายโรงพยาบาล (The Tele-pathology delivered to physician’s personal computer.
Helping you make better treatment decisions for your patients.
BUSINESS SYSTEM ANALYST Course Description. Role of a Business Analyst  A "Business Analyst" (BA). In some companies, the BA plays a technical role with.
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
Chapter 3 Turban and Volonino
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty of Medicine, Naresuan University December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty.
Project Management Wathana Yeunyong, Ph.D..
Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya 1 Chapter XI Information Technology in Retailing Business By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Marketing Department Business.
เรียบเรียงจากหนังสือ “ระบบสารสนเทศ เพื่อการจัดการ”
Strategic Brand Communication Campaigns
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
Create the Knowledge Management Blueprint
Agency Theory: Public and private Management
1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน.
Information Systems Opportunities and Challenges
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
โดย นรฤทธิ์ สุนทรศารทูล สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Menu and Interactive with Powerpoint ให้นำเรื่อง Input /Output Technology มา จัดทำ การนำเสนอ โดยใช้หลักการ Menu and Interactive with powerpoint มาประยุกต์
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Mini KM.
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
8 Identifying Market Segments and Targets
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
วิธีการทำงานของ ตัวประมวลผลสารสนเทศมีการ ศึกษาวิเคราะห์ และออกแบบโครง สร้างหน้าที่ด้วยสถาปัตยกรรมองค์ประกอบ 6 ส่วน ในตัวประมวลผลสารสนเทศ ได้แก่……………..
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Functional Strategies
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
Porter’s Value Chain Analysis Model
Chapter 3 Simple Supervised learning
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
วิเคราะห์หลักสูตรคณิตศาสตร์ ประเทศอังกฤษ
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
มุมมองภาคเอกชนต่อความพร้อมการเข้าสู่ ประชาคมอาเซียนของราชการไทย จารุนันท์ อิทธิอาวัชกุล
การออกแบบระบบ System Design.
<insert problem title>
Extreme Programming Explained: Embrace Change
Description of Training
กลยุทธ์การทดสอบซอฟต์แวร์ วิศวกรรมซอฟต์แวร์ (Software Engineering)
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Information Technology for Management Thonburi University Strategic Uses of Information Technology

Major drivers of the new ecnomy 1. ระบบการติดต่อสื่อสารด้วยดิจิตอล (Digitalization) และระบบการเชื่อมต่อ (Connectivity)  Wireless communication network  Internet  Intranet (LAN)  Extranet  Electronic mail 2. ระบบการเลิกใช้คนกลาง (Disintermediation) และระบบการใช้คนกลางแบบใหม่ ( Reintermediation) Information Technology for Management

การเจาะจงเฉพาะกลุ่มลูกค้า การมุ่งความสำคัญที่ลูกค้า 3. การเจาะจงเฉพาะกลุ่มลูกค้า (Customization) และ การมุ่งความสำคัญที่ลูกค้า (Customerization) ถือเกณฑ์ การตลาดแบบเฉพาะราย (One- to- one basis marketing) ระบบเศรษฐกิจแบบใหม่ให้ความสำคัญกับธุรกิจ สารสนเทศ ( Information business) โดยมีข้อได้เปรียบ ดังนี้  สามารถสร้างความแตกต่าง (Differentiate)  ตอบสนองความต้องการเฉพาะเจาะจง (Customize)  เน้นความสำคัญส่วนบุคคล (Personalize)  มีการจัดส่งรวดเร็ว (Dispatch) 4. ระบบการสร้างผลประโยชน์ร่วมกันระหว่างอุตสาหกรรม (Industrial converage)

การตลาดรูปแบบของธุรกิจอิเลกทรอนิกส์ E-commerce E-Business E-marketing E-purchasing E-book E-learning Information Technology for Management

Agenda Introduction Working inward: business-to-employee Working outward: business-to-customer Working across: business-to-business

Information Technology for Management IT Strategic Uses Introduction Business Customer Business Working Outward Working Across Working Inward

Information Technology for Management Internet Revolution The British railway revolution Canal revolution Internet revolution  Wide access to public network  Standard communication protocol  Standard user interface Introduction

Information Technology for Management The Cheap Revolution Expensive proprietary products Cheap generic products “Pantip” technologies “Tone on the top”? Introduction

Information Technology for Management Does IT Still Matter? Carr, Nicholas, “IT Doesn’t Matter”, Harvard Business Review, May 2003, pp Carr, Nicholas, “Does IT Matter? Information Technology and the Corrosion of Competitive Advantage”, Harvard Business School Press, Boston Introduction

Information Technology for Management Carr’s Paper Introduction IT is an infrastructure technology, like railroads, electricity, and the telephone. Such a technology can create a strategic advantage for an individual firm only at the beginning of its life cycle, when its technology is expensive and risky. That is the only time a firm can create something proprietary that competitors cannot easily copy. IT is an infrastructure technology, like railroads, electricity, and the telephone. Such a technology can create a strategic advantage for an individual firm only at the beginning of its life cycle, when its technology is expensive and risky. That is the only time a firm can create something proprietary that competitors cannot easily copy.

Information Technology for Management The Debates Brown, John Seely, and John Hagel III, “Letter to the Editor: Does IT Matter?”, Harvard Business Review, July 2003, pp Hof, Robert, “Is Info Tech All Washed Up?”, Business Week, May 24, 2004, p.24. Schrage, Michael, “Why IT Really Does Matter”, CIO Magazine, August 1, Introduction

Information Technology for Management Agenda Introduction Working inward: business-to-employee Working outward: business-to-customer Working across: business-to-business

Information Technology for Management Building an Intranet Working Inward: Business-to-Employee

Information Technology for Management Fostering a Sense of Belonging Intranet includes enterprise’s vision, mission, internal forms, rules, processes, reports, educations, forums, documents, … Enterprise should create a sense of belonging. Use intranet to help employees feel part of the culture is up to them. Working Inward: Business-to-Employee

Information Technology for Management Agenda Introduction Working inward: business-to-employee Working outward: business-to-customer Working across: business-to-business B2E, B2C, C2C, B2B, C2B

Information Technology for Management Business-to-Customer Jumping to a new experience curve Emergence of electronic tenders Getting closer to customers Being an online customers Working Outward: Business-to-Customer

Information Technology for Management B2C E-Business Advantages Global accessibility Reduced order processing Closer customer relationships Increased customer loyalty New products and services Direct marketing Working Outward: Business-to-Customer

Information Technology for Management Potential B2C Problems Technical – poor design of IS Logistics – physical barriers around the world Personnel – lack of expertises Legal – multiple legal systems Competitive response – ease of IS presents more competitors Transparent prices – price comparison Greater competition – boundary elimination Working Outward: Business-to-Customer

Information Technology for Management Agenda Introduction Working inward: business-to-employee Working outward: business-to-customer Working across: business-to-business

Information Technology for Management Business-to-Business Coordinating with cosuppliers  collaborate with noncompetitors (i.e. 2 food firms on the same client) Establishing close and tight relationships  loose, close, and tight integration (benefit, cost, and risk) Becoming a customer-centric value chain  supply-push to demand-pull Getting back-end systems in shape  internal system integration (i.e. DBMS, ERP) Working Across: Business-to-Business

องค์ประกอบของระบบข้อมูลการตลาด สมัยใหม่ 1. ระบบข้อมูลการตลาด (Marketing information system - MIS)  Internal company record  The order- to payment cycle  Sales reporting system  Database, Data warehouses and datamining 2. Marketing research system  The marketing research process  Defining the problem and research objectives  Developing the research plan  Collecting the information  Analyzing he information  Presenting the finding  Make the decision

Data source Information Technology for Management  Secondary Data  Primary Data Research Approachs  Observation research  Focus group research  Survey research  Behavior data  Experimental research

Research instrument Information Technology for Management  Questionnaire  Psychological tools  Qualitative measures Sampling Plan  Sampling unit  Sample size  Sampling procedure

Question & Discussion Strategic Uses of Information Technology Information Technology for Management