Self-Directed Learning in Medical Curriculum. Outline  SDL?  10 Myths  Teacher ’ s Roles  SDL Tools & Techniques  Learning Contract.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Yongyuth Pongsupap National Health Security Office
Advertisements

ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
Pranom Buppasiri 8th April 2011
INC 551 Artificial Intelligence Lecture 2. Review Environment Action Sense, Perceive Make Decision Agent World Model Deliberative Agent.
Project Based Learning
Educational Objectives
Lesson Plan Cherdsak Iramaneerat Department of Surgery
Supreeya Wongtra-ngan, MD.,MHPEd. What is EDUCATION? Education is a process, the chief goal of which is to bring about change in human behavior.
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
Chapter 9 : Designing Approach
Braille OCR Mobile Application
รู้จักกับเทคโนโลยี RFID เบื้องต้น
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
CIO Roles and Responsibilities
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
Self-Directed Learning
Marketing to Business.
Planning Step : TU Property Management & Others
: Chapter 1: Introduction 1 Montri Karnjanadecha ac.th/~montri Image Processing.
A One-Day Seminar in Bangkok presented by Grant P. Wiggins, Ed.d
Labour Economics. Introduction What do we learn in Labour Economics? ?
โปรแกรมการส่ง Tele-pathology ไปยังคอมพิวเตอร์ ส่วนบุคคลของแพทย์ผ่านทางเครือข่ายโรงพยาบาล (The Tele-pathology delivered to physician’s personal computer.
Helping you make better treatment decisions for your patients.
Positive Accounting Theory
Analyzing Marketing Situation
ผศ.(พิเศษ)น.พ.นภดล สุชาติ พ.บ. M.P.H.
Inductive, Deductive Reasoning ผศ.( พิเศษ ) น. พ. นภดล สุชาติ พ. บ. M.P.H.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty of Medicine, Naresuan University December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty.
A product of Project CENTRAL, 2004 The Action Research Process Sponsored by Project CENTRAL A Project of the Florida Department of Education In Collaboration.
Problem with Subjunctive Verbs Some verbs and noun require a subjunctive. A subjunctive is a change in the usual form of the verb. It is often a verb word.
MK380 Marketing Information System
Strategic Brand Communication Campaigns
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
วันศุกร์ที่ 23 มีนาคม 2550 เวลา น. ณ ห้องประชุมมาสุข.
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
Research Problem Research Question Research Hypothesis
1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน.
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Menu and Interactive with Powerpoint ให้นำเรื่อง Input /Output Technology มา จัดทำ การนำเสนอ โดยใช้หลักการ Menu and Interactive with powerpoint มาประยุกต์
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Food Alert System of Thailand (FAST) EU-Thailand Economic Co-operation Small Projects Facility.
วิธีการ Auto ship.
Research Strategy & Implementation
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
Chapter 2: Desk Research
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
Project Framework Risk & Issue Management Sponsor Management
How community involve in TB detection and care ยุทธิชัย เกษตร เจริญ พบ. นายแพทย์ ทรงคุณวุฒิ ผอ. สำนักวัณ โรค ( การสัมมนาวิชาการระดับชาติ ประจำปี 2553 กรมควบคุมโรค.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Chapter 3 Simple Supervised learning
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
The management of change Changes in work patterns and jobs
Elements of a Short Story
<insert problem title>
Workday Merit Process - Approvers
To Buy Organic or Not, That is the Question!
STRATEGIES FOR SUCCESS
Studio 7. Practicing Problem Formulation
Xoserve IX Refresh Customer Update 03/09/2019.
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Self-Directed Learning in Medical Curriculum

Outline  SDL?  10 Myths  Teacher ’ s Roles  SDL Tools & Techniques  Learning Contract

SDL? : Terms Confusion  Self-Directed Learning  instructional method  Learner Self-Direction  a set of personality characteristics  Self-Direction in Learning  umbrella concept

SDL ? [Knowles, 1975]  a process in which individuals take the initiative, with or without the help of others, to...  diagnose their learning needs,  formulate learning goals,  identify resources for learning,  select and implement learning strategies, and  evaluate learning outcomes.

SDL ? [Mocker & Spear, 1982] Means of Learning Institution ’ s Control Learner ’ s Control Learning Objectives Institution ’ s Control Formal Learning Informal Learning Learner ’ s Control Non-Formal Learning Self- Directed Learning

SDL ? [Hiemstra R 1994]  any study forms in which individuals have primary responsibility for planning, implementing, and even evaluating the effort

SDL VS Thai Law  ม. 7 ในกระบวนการเรียนรู้ต้อง... รู้จักพึ่งตนเอง มีความคิดริเริ่ม สร้างสรรค์ ใฝ่รู้ และเรียนรู้ด้วย ตนเองอย่างต่อเนื่อง  ม. 15 (3) การศึกษาตามอัธยาศัย เป็นการศึกษาที่ให้ผู้เรียนได้เรียนรู้ ด้วยตนเองตามความสนใจ ศักยภาพ ความพร้อมและโอกาส โดยศึกษาจากบุคคล ประสบการณ์ สังคม สภาพแวดล้อม สื่อ หรือ แหล่งความรู้อื่นๆ

SDL VS Thai Law  ม.22 การจัดการศึกษาต้อง ยึดหลักว่าผู้เรียนทุกคนมี ความสามารถเรียนรู้และ พัฒนาตนเองได้ และถือว่า ผู้เรียนมีความสำคัญที่สุด กระบวนการจัดการศึกษาต้อง ส่งเสริมให้ผู้เรียนสามารถ พัฒนาตามธรรมชาติและเต็ม ตามศักยภาพ

SDL VS Thai Law  ม.24 การจัดกระบวนการเรียนรู้ ให้สถานศึกษาและหน่วยงานที่ เกี่ยวข้องดำเนินการดังต่อไปนี้ (1) จัดเนื้อหาสาระและกิจกรรม ให้สอดคล้องกับความสนใจและ ความถนัดของผู้เรียน โดย คำนึงถึงความแตกต่างระหว่าง บุคคล... (1) จัดเนื้อหาสาระและกิจกรรม ให้สอดคล้องกับความสนใจและ ความถนัดของผู้เรียน โดย คำนึงถึงความแตกต่างระหว่าง บุคคล... (3) จัดกิจกรรมให้ผู้เรียน... เกิดการใฝ่รู้อย่างต่อเนื่อง... (3) จัดกิจกรรมให้ผู้เรียน... เกิดการใฝ่รู้อย่างต่อเนื่อง...

10 SDL Myths  misconceptions  belief  confusion   S-1

Myth 1  Myth: Self-Directedness Is an All or Nothing Concept  to correct it:  continuum not dichotomous  learners  learning experience  curriculum (  A-6 )  A-2

Myth 2  Myth: Self-Direction Implies Learning in Isolation  to correct it:  not necessary  isolation | small/large group  competition VS cooperation

Myth 3  Myth: Self-Direction Is Just Another Adult Education Fad  to correct it:  long Hx  strengthened > 2 decades  maybe new terms, but still same concept

Myth 4  Myth: Self-Direction Is Not Worth the Time Required to Make It Work  to correct it:  logical  self-direction skill  maintain own learning  self-concept  future research

Myth 5  Myth: Self-Directed Learning Activities Are Limited Primarily to Reading and Writing  to correct it:  interview  discussion  agency visitation  study tour  practicum  on-line community

Myth 6  Myth: Facilitating Self-Direction Is an Easy Way Out for Teachers  to correct it:  negotiation  exchange of views  securing needed resources  validation of outcomes  learning partnership

Myth 7  Myth: Self-Directed Learning Is Limited Primarily to Those Settings Where Freedom and Democracy Prevail  to correct it:  not totally true

Myth 8  Myth: Self-Direction in Learning Is Limited Primarily to White, Middle- Class Adults  to correct it:  for adults, not the skin color

Myth 9  Myth: Self-Directed Learning Will Erode the Quality of Institutional Programs  to correct it:  ‘ when the trust is given, the vast majority of learners will work to their maximum and seek out high quality learning experience ’

Myth 10  Myth: Self-Directed Learning Is the Best Approach for Adults  to correct it:  nothing 100%

Teacher ’ s Roles   S-8   S-14   S-19  home.twcny.rr.com/hiemstra/sdltools.html

Teacher ’ s Roles  provide information on certain topics  resource person  assist learners to assess their needs and competencies  provide feedback on successive draft of learning plan

Teacher ’ s Roles  locate and secure resource  build a resource collection  set up special learning experience  work as a stimulator  foster independency

Teacher ’ s Roles  promote discussion & small group activities  help develop attitude towards SDL  manage the SDL process  serve as validator or evaluator

Teacher ’ s Roles  teach learner how to SDL  recognition & reward for SDL  help learner develop IT skill  use technology

Teacher ’ s Roles  from: information provider  to: learning experience manager  from: learned content concern  to: learning process concern  from: teacher & student  to: partnership

SDL Tools & Techniques  A-18  planning tools  individual study techniques  personal reflection tool  individual skill development  group study techniques  using the educative community

Planning Tools  self diagnostic form  self-analysis as a learner  competencies for performing life roles (  A-14)  SDL skills  competencies for carrying out SDL projects  Learning Style  Etc: How Self-Directed Are You? (A-36)

Planning Tools  Self-Directed Learning Readiness Scale (SDLRS)  A-40  Self-Directed Learning Perception Scale (SDLPC)  self-rating on self-directed learning competencies

Planning Tools  self-assessment exercise  analyzing thinking skill  determining learning style  teaching style  change style  Gantt chart

Study Techniques  mind/concept mapping  probes in learning  vee diagramming / vee heuristic technique  how to read a journal / magazine  learning from TV /radio

Study Techniques  exercising  self-education/university  preferred learning envir.  relaxation training  memory enhancement techniques  learning with computer  etc

Reflection Tools  book / article / media / review techniques  interactive reading log  media log  journal / diary writing  persona philosophy statement  etc

Skill Development  port folio development  improving writing  improving discussing skill  enhancing questioning skill  etc

Group Study Techniques  a study group activity  debates  discussion group  study circle  quality circle

Educative Community  community study  resource person  obtaining feedback  agency visit  mini-internship  interviewing  etc

Learning Contract  Written Document  Objectives  Resources  Date of Completion  Evidence  Evaluation  A-17, 20

Conclusion  SDL?  10 Myths  Teacher ’ s Roles  SDL Tools & Techniques  Learning Contract