Project Based Learning Nutthapat Kaewrattanapat Information Management Program Faculty of Humanities and Social Sciences Suan Sunandha Rajabhat University Thailand Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
2 + 1 + 6 Years Teaching Experiences Sciences Math (Linear Algebra) Computer Programming Software Engineering Social-Sciences Statistics in Social Sciences Behavior Sciences Management-Sciences Information Retrieval e-Commerce Large Scale-Database System Computational-Linguistics Electronics Corpus Ontology Name-Entities Recognition Syntax Improvement Text Classification Techniques Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
องค์ประกอบที่ 4 การวิจัย คุณธรรมจริยธรรม ความรู้ ทักษะทางปัญญา ทักษะความสัมพันธ์ระหว่างบุคคลและความรับผิดชอบ ทักษะการวิเคราะห์เชิงตัวเลข การสื่อสาร และการใช้เทคโนโลยีสารสนเทศ ตัวบ่งชี้ที่ 4.1 ระบบและกลไกการพัฒนางานวิจัยหรืองานสร้างสรรค์ 1 มิถุนายน 2556 – 31 กรกฎาคม 2557 สาขาวิชาต้องมีการบูรณาการกระบวนการวิจัยหรืองานสร้างสรรค์กับการจัดการเรียนการสอน โดยกำหนดให้นักศึกษามีส่วนร่วมในงานวิจัยหรืองานสร้างสรรค์ของอาจารย์ นำนักศึกษาเข้าร่วมรับผังการบรรยายในเวทีการประชุมวิชาการด้านวิจัย หรือสัมมนาเกี่ยวกับผลความก้าวหน้าในงานวิจัยของอาจารย์ มีรายวิชาที่นำกระบวนการวิจัยบูรณาการเข้าสู่การเรียนการสอน มีการประเมินผลการบูรณาการของการนำกระบวนการวิจัยสู่การเรียนการสอน มาปรับปรุงกระบวนการเรียนการสอน Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014 Sciences / Knowledge Rich Downing DEATH Time Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014 Sciences / Knowledge Future Throw Innovation UPGRADING Rich Combination Time Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014 Contents/Information-Understanding Teacher Student/ Learner Time Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014 Sciences / Knowledge Future Throw Innovation REBORN Rich Combination Time Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Problem-Based Learning VS Project-Based Learning problem-based learning a subset of project-based learning Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Problem-Based Learning VS Project-Based Learning Question / Answering Practices Quiz Situation Problem Requirement Simulation Hypothesis-Testing Collaboration/Sharing Research Product Improvement Service Improvement ALONE NETWORK Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014 In a project-based classroom, the teacher is a facilitator, not a lecturer Instead of being the source of all knowledge, the teacher is a collaborator who helps students themselves gain the information and skills they need to succeed. Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
PBL: Project-Based Learning Conceptual/Context Data/Information/Knowledge Learner Analysis / What kind of learner / Information Literacy Topic Objectives Hypothesis Storage Analysis/Synthesis Presentation Benefits Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
PBL: Project-Based Learning Resources Data/Information/Knowledge Professional Tools Time Money Place/Environment Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014 e-Tools Learning Management System / Blogs / Web Board SPSS (Analysis/Reporting) Microsoft Office (Word/ Powerpoint/ Excel/ Access) Particularly Software (Hotel/ Travel/ Business Intelligence/ VOA) Application Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014 Tools on iPad Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Quality Assurance: QA Internal Quality Audit : IQA in Academic’s Program * = Index TQF 1,2 2.6* , 2.7* TQF 3,4 Learning Outcome: LO 2.6* Study Problem-Based Learning: PBL 2.6* Learning Project-Based Learning: PBL 2.6*,2.7*,4.1* Project / Term Project / Senior Project 2.6*,2.7*,4.1*,4.5* Publications Lecturer’s Research 2.6* Feedback TQF 5,6,7 Publications 4.1*,4.3*,4.4*,4.5* 4.5* Improvement Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
KNOWLEDGE MANAGEMENT in THAI-ACADEMIC (KM-A) Thailand Qualifications Framework: TQF KM in your class (Teacher-Student Meeting) KM in your program (Teacher-Teacher-Staff Meeting) KM in your faculty (Executive-Teacher-Teacher-Staff Meeting) KM in your Academic Social (Meeting, Sharing & Conferencing) Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014
Have you applied the PBL approach to your teaching yet? Nutthapat Kaewrattanapat .SSRU 2014