หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย. 2547.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
Advertisements

E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
L/O/G/O. •PariyapornPisutsinNo.3 •PitchayaPattamapornpongNo.6 •AtthitayaThipsukhumNo.8 Class 4/4 Mahidol Wittayanusorn School •PariyapornPisutsinNo.3.
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Project Based Learning
Educational Objectives
Lesson Plan Cherdsak Iramaneerat Department of Surgery
Master of Science Program in Knowledge Management k. Chalermpon College of Arts, Media and Technology After Action Review (AAR)
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
Chapter 9 : Designing Approach
Graphical User Interface charturong.ee.engr.tu.ac.th/CN208
รู้จักกับเทคโนโลยี RFID เบื้องต้น
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
CIO Roles and Responsibilities
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
A One-Day Seminar in Bangkok presented by Grant P. Wiggins, Ed.d
Labour Economics. Introduction What do we learn in Labour Economics? ?
Helping you make better treatment decisions for your patients.
He Asked If I’d Worked Before
t t t f f (page 20) Review 1 M. 5 t t t f f What you will learn and do in this unit. 1. เข้าใจบทความที่อ่านเกี่ยวกับ เทศกาลงานฉลอง 2. เขียนบรรยาย Tomatina.
How ใช้ถามเกี่ยวกับอาการ ( manner ) การคมนาคม และการขนส่ง How can I get to the police station ? By taking the white bus. How did she walk ? slowly.
Inductive, Deductive Reasoning ผศ.( พิเศษ ) น. พ. นภดล สุชาติ พ. บ. M.P.H.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty of Medicine, Naresuan University December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty.
A product of Project CENTRAL, 2004 The Action Research Process Sponsored by Project CENTRAL A Project of the Florida Department of Education In Collaboration.
Problem with Subjunctive Verbs Some verbs and noun require a subjunctive. A subjunctive is a change in the usual form of the verb. It is often a verb word.
วันศุกร์ที่ 23 มีนาคม 2550 เวลา น. ณ ห้องประชุมมาสุข.
Create the Knowledge Management Blueprint
8/3/2014The Realities of software Testing1 Software testing Realities What is the realities of software testing Why does the software testing not complete.
1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน.
การเตรียมโครงงาน วิศวกรรม ภาควิชาวิศวกรรมคอมพิวเตอร์ คณะวิศวกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ หัวข้อ การเตรียมโครงงาน การเตรียมหัวข้อโครงงาน.
Sawit Soothipunt Senior Product Manager Microsoft (Thailand) Limited.
July Lecture Side Lecture by Suradet Tantrairatn Lecturer and Researcher Chapter Four June 2010 Definitions, Goals, and Objective.
โดย นรฤทธิ์ สุนทรศารทูล สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Menu and Interactive with Powerpoint ให้นำเรื่อง Input /Output Technology มา จัดทำ การนำเสนอ โดยใช้หลักการ Menu and Interactive with powerpoint มาประยุกต์
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Company LOGO นวัตกรรมและ เทคโนโลยีทางการ สอน Instructional Technology and Innovation ผศ. ดร. ปรัชญนันท์ นิลสุข
Blended Learning (BL) การ เรียนรู้ที่หลากหลาย By Saruthipong Bhuwatvaranon : Leadership and Innovation PSU.
Introduction to Earned Value Analysis.
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
M prapansilp 09 1 มุมมองในระบบและกลไก เพื่อเด็กไทยมีโภชนาการสมวัย โครงการพัฒนาระบบและกลไกเพื่อ เด็กไทยมีโภชนาการสมวัย หลุยส์แทรเวิร์น กรุงเทพฯ 28 มิถุนายน.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Chapter 3 Simple Supervised learning
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
Bitcoin Mining. Hello, I’m Pawaris and I love Bitcoin.
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
 Mr.Nitirat Tanthavech.  HTML forms are used to pass data to a server.  A form can contain input elements like text fields, checkboxes, radio-buttons,
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
CS Inclass Will review exam 1 today
Advancing Professional Construction and Program Management Worldwide
The management of change Changes in work patterns and jobs
Kapi’olani Community College
Speaker.
Elements of a Short Story
<insert problem title>
Workday Merit Process - Approvers
Extreme Programming Explained: Embrace Change

STRATEGIES FOR SUCCESS
Description of Training
Studio 7. Practicing Problem Formulation
DIRT time – Acting upon that feedback
Xoserve IX Refresh Customer Update 03/09/2019.
ใบสำเนางานนำเสนอ:

หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย. 2547

Why ? E-Learning  ไม่ใช่การล้าสมัย  ไม่ใช่การตามกระแส  ไม่ใช่การเปลี่ยนจาก กระดานดำ  แผ่นใส  slides  Powerpoint  e-learning  ไม่ใช่การถูกบังคับ

Why ? E-Learning

E-Learning is about  creating both formal and informal learning solutions  providing access to a variety of learning resources: both content and people  bringing small and large groups of people together  bringing learning to people not people to learning

Informal learning

E-Learning is about  just in time - available for the users when they need it to complete the task;  on-demand - available when they need it, not in a couple of days time, or a week or a month;  bite-sized - available in small chunks that take only a short time to complete, i.e minutes.

รูปแบบของ e- learning เวลาเดียวกัน ต่างเวลา โต้ตอบทางเดียว โต้ตอบ 2 ทาง การเรียนการสอนปกติการประชุมภาพ การศึกษาด้วยตนเอง - สื่อการเรียนรู้ -VCD, VDO การเรียนการสอนผ่าน web A B C D

รูปแบบของ e- learning using the technology to support or supplement a traditional course integrating technology into a traditional course delivering a course completely online

รูปแบบของ e- learning  The first way of using technology in a course in Further and Higher Education  To deliver the course in the normal, traditional (f2f) way with lectures, seminars, tutorials, etc, and use the technology to support the course in the form of online documentation. •administrative materials like a scheme of work, syllabus, course handbook, etc •class/lecture materials like handouts, presentations and reading lists.

รูปแบบของ e- learning The second way of using the technology is to integrate online activities within a traditional (face-to-face) course. The resultant course is often known as a hybrid or blended course •informational and reference materials •online activities and exercises •online tests •online discussions •collaborative learning activities

รูปแบบของ e- learning In this third way, the technology is used to deliver the course completely online, e.g. to offer the programme to a wider audience than just the campus-based learners

Cost & Time

The Guerra Scale American Society for Training & Development

Why ? E-Learning Fail WWon’t – inappropriate organization DDon’t – inappropriate learners CCan’t – inappropriate working environments

Building successful E-Learning  addresses the learning problem  fits in with the learners’ ways of working and learning  is presented in the most suitable format for the learners  is valued, encouraged and supported by line managers  works technically  meets your budget

To prepare for your course  how you are going to use the technology to support/supplement a traditional course, or to create a blended or completely online course  how you are going to support the students' skills, experience and expectations  what existing systems and tools you will use and what you will need to acquire

To prepare for your course  what minimum specification for hardware and software the students will need  what the staff skills or time implications are for you and your team  the timeline for the project in terms of achievable milestones  how you will evaluate the project both in- course and post-course

How to? guide2elearning/index.htm