e – Government in Bangkok By Mrs. Kanokpaan Tirakumsri Head of Sub – division of Computer System Service 1 Bangkok Metropolitan Administration
Item Current Situation of IT Case of e-Government About Bangkok Metropolitan Administration (BMA) Current Situation of IT Case of e-Government
Map of Bangkok Total area 1568.7 Km2 and divided all area to 50 districts
General Responsibilities of the BMA - Preventing and relieving public disaster. - Maintaining cleanliness and orderliness of the city. - City planning. - Traffic engineering. - Provision of transportation services and mass transportation systems. - Provision and control of markets, ferry-piers, and car parks. - Maintenance of public places. - Building control. - Improving slum areas and housing. - Environmental development and conservation. - Etc.
Organization Chart of BMA Board of Adviser to Governor of Bangkok The Governor of Bangkok Secretariat The Bangkok Metropolitan Council Secretariat Permanent Secretary for the BMA Office of the BMA Civil Service Commission The BMA Civil Service Commission Office of The Permanent Secretary For the BMA Strategy And Evaluation Department Medical Service Health Education Public Works Drainage Sewerage Environment Culture Sports Tourism Finance City Law Enforcement Social Development Traffic and Transportation City Planning Fire and Rescue The BMA Budget District Office (50 District Offices and 431 Schools) 50 District Councils I am here
Current Situation of IT in BMA 1. Federal Information Systems 2. Information Systems to Support Core Business 3. Electronic Information Systems
Current Situation of IT in BMA 1. Federal Information Systems 1. Federal Information Systems - Management Information System (MIS) - Information Systems Management to 50 districts area
Current Situation of IT in BMA 2. Information Systems to Support Core Business 2. Information Systems to Support Core Business - To Support the work of the BMA - 70 Systems
Current Situation of IT in BMA 3. Electronic Information Systems 3. Electronic Information Systems - 2 Systems - Service tax payment Systems through the internet - Complaints system through the internet
2 Cases of e-Government in Bangkok www.bangkok.go.th
1. Service tax payment Systems through the internet
2. Complaints system through the internet 1555 ประชาชน
รายละเอียดผู้ร้องทุกข์ สื่อที่รับ รายละเอียดผู้ร้องทุกข์ อายุ การศึกษา อาชีพ BEST เพศ เรื่องซ้ำ โทรศัพท์ SMS MMS จดหมาย โทรสาร เว็บไซด์
ตกลง รายงาน>รายงานแสดงสถิติเรื่องฉุกเฉิน รายงานแสดงสถิติเรื่องร้องเรียนซ้ำ รายงานแสดงสถิติ และเปรียบเทียบการรับเรื่องร้องทุกข์ รายงานแสดงสถิติ และเปรียบเทียบการรับเรื่องร้องทุกข์ 10 อันดับแรก รายงานแสดงสถิติ และเปรียบเทียบการปฏิบัติงาน รายงานแสดงสถิติ และเปรียบเทียบการปฏิบัติงานโดยหน่วยงาน Best รายงาน>รายงานแสดงสถิติเรื่องฉุกเฉิน ตกลง
Thank you Q & A