งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

Standard of Advise The standard of advise should be high quality. As a result, it will help people to make some of the most important decisions in their.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "Standard of Advise The standard of advise should be high quality. As a result, it will help people to make some of the most important decisions in their."— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1

2

3 Standard of Advise The standard of advise should be high quality. As a result, it will help people to make some of the most important decisions in their lives. Three key objectives for the quality of lawyer’s advise: The advise should be 1.Practical 2.Appropriate 3.Expressed in a way that client can understand

4 1. การสรุปข้อเท็จจริง 2. การวินิจฉัยถึงกฎหมาย หรือหลักกฎหมายที่ เกี่ยวข้อง (general statement of relevant law) 3. การนำข้อเท็จจริงวินิจฉัยประกอบกับ กฎหมาย หรือหลักกฎหมายที่เกี่ยวข้อง (applying the law directly to the client’s circumstances) และพิจารณาแนว ทางแก้ไขที่สอดคล้องกับสภาพปัญหาและ ความต้องการที่แท้จริง ความกังวลด้านอื่นๆ 4. การเสนอแนะแนวทางแก้ไขปัญหานั้น ๆ (alternatives for action) รูปแบบการให้คำปรึกษา ( The Form of Advice )

5 Preparing for your oral advise in the conference To provide legal advise or opinion of the case, new lawyer, particularly, will need to be fully prepared beforehand. Rehearsal with your colleague and be open up for feedback. – To verify your understand for the whole related content – To estimate time of the conference – To evaluate the way of communication Be ready first, before having new requirements during the conference: – Client’s questions or comments – Client’s responses to your advising – Client’s new additional facts or instructions which demand additional analysis and broaden areas which client will require advice Lawyer must listen to these interruptions and deal with them appropriately and tactfully.

6 ปัญหาการใช้ถ้อยคำภาษากฎหมายมาก เกินไป (Jargon) ลูกความอาจขาดความเข้าใจในคำปรึกษา กฎหมายที่ได้รับ (Problems for clients in receiving and understanding advice) Remembering แม้ว่าลูกความจะได้รับ คำปรึกษา เสนอแนะแนวทางออกมาก เพียงใด อาจไม่สำคัญเท่ากับ ลูกความนั้น เข้าใจและจดจำคำปรึกษาที่ ได้รับได้หรือไม่ Problems in giving advice

7 ข้อเสนอแนะ 2 ประการ ช่วยให้ลูกความจดจำและ เข้าใจเนื้อหาคำปรึกษา กฎหมาย ExampleAdvance Organizers LawyerI’m going to tell you: What the basic grounds for advice are; What the system of custody, care and control in relation to children is; What I think your chances of success are in keeping the older girl; and What you will need to think about before we meet next time. First, what the grounds for divorce are… [the lawyer would then go through the “grounds” for divorce explaining what these mean]. Secondly, what the system of custody, care and control of children is [and so on…] 1. คำปรึกษา หรือแนวทาง กฎหมายที่ให้ลูกความไป ควรอธิบายด้วยรูปแบบหรือ โครงสร้างง่าย ๆ ชัดเจน ไม่ซับซ้อนมากนัก 1. จัดรูปแบบคำปรึกษา หรือ แนวทางกฎหมายลักษณะ “advance organizers” หมายถึง การแบ่งหัวข้อ หมวด หมู่ของคำปรึกษา หรือแนวทางกฎหมายที่ ชัดเจน เพื่อง่ายแก่การ จดจำ และลูกความสามารถ นึกได้ หรือเรียกดูได้ไม่ยาก เมื่อเวลาที่เราคุยกันใน ประเด็นหรือหัวข้อนั้น ๆ ใน ภายหลัง เพราะเราต้องไม่ ลืมว่าอุปสรรคประการหนึ่ง ที่สำคัญคือ สมอง หรือ ระบบความจำของคนเรามี ขีดจำกัดพอสมควร ซึ่ง วิธีการนี้ได้รับการทดสอบ แล้วว่าสามารถช่วยให้ ลูกความจดจำคำปรึกษา หรือแนวทางกฎหมายได้ดี และนอกจากนี้ยังช่วยให้ ลูกความสามารถจดบันทึก ในระหว่างสนทนากันได้อีก ด้วย

8 Achieving compliance ลูกความบางคน ที่มาและได้รับคำปรึกษากลับไปอาจไม่ได้ทำให้ สิ่งที่เราให้คำปรึกษาไป หรือบางรายอาจไม่เชื่อ หรือไม่เห็นด้วยในคำปรึกษาของเราเลย และก็ ในที่สุดก็ไม่มาพบนักกฎหมายอีกเลยหลังจาก การพูดคุยกันครั้งแรก – คำปรึกษา หรือแนวทางกฎหมายที่ลูกความได้รับ ไม่ใช่สิ่งที่ลูกความคาดหวังไว้เลย จึงก่อให้เกิด ความรู้สึกไม่ยอมรับ และยังคงคิดว่าสิ่งที่ตนคิด น่าจะเป็นไปได้ – เวลาในการสนทนาอาจน้อยเกินไปอาจทำให้ ลูกความยังไม่เข้าใจและยอมรับความเป็นจริงตาม กฎหมาย ยิ่งเราให้เวลากับลูกความมากขึ้น ลูกความก็จะเข้าใจมากขึ้นและยอมรับคำปรึกษาได้ มากขึ้น

9 How to do it: Giving advise Any conclusion reached ought to be clear to yourself that you appear confident and able to justify your advise. Formulate the advise in comprehensible language. [Precise, Practical, not vague or patronizing] Explain how you have reach your conclusion and set out strengths and weakness of its consequences for the client personally. Check the client has correctly heard your advise and understood it. [ Task 8 of 13 tasks for interviewing client ] Finally, it is of the utmost importance that the client is aware that final decision is his or hers.

10 The content of advice and plan of action 1.Full story 2.The lottery 3.Knowledge of client reaction 4.Preparing the client-“the work of worry” 5.Jeremiahs and other bearers of bad things 6.The plan of action 7.Money

11 How to do it? a)Avoid confusing clients or undermining their faith in their solicitor unless strictly appropriate. b)If possible speak with the other lawyer with whom you disagree to discuss his or her views. That lawyer may know something that you do not. [difference of fact?] c)Double check your advise is realistic comprehensible and clear conclusions d)Highlight your advice to client and identify its strengths and weaknesses. e)Allow clients to make their decision freely. f)Inform clients of the effect of any change or adjustment that will result. [extra cost, time, procedure etc.] g)Ready for clients confirmation or amendment. Dealing with conflicting advise If your view of case leads you to give advise which would alter the litigation to a great degree. You may wish to consider the following suggested approach:


ดาวน์โหลด ppt Standard of Advise The standard of advise should be high quality. As a result, it will help people to make some of the most important decisions in their.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google