งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

Getting to Know Your COO and How to Become the world class team

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "Getting to Know Your COO and How to Become the world class team"— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 Getting to Know Your COO and How to Become the world class team
Chokdee Wisansing

2 Welcome 1st timer

3 What kind of person is your COO?
Love operations job Happy to see you happy 30 years fan of Pizza Hut Always enjoy eating TMOR (wing, please!) with mashed potato and lots of gravy Six and a half year working for KFC What kind of person is your COO?

4 What can you expect from your COO?

5 RGM AC RC/SRC Assoc Director COO MY Team Reality

6 RGM #1 is เกิดขึ้นเมื่อ…
RGMs ได้รับการฝึกอบรม และการพัฒนาอย่างต่อเนื่อง RGMs ได้รับรู้ทุกเรื่อง เกี่ยวกับธุรกิจของบริษท Everyone else … RGMs ได้รับการสนับสนุน อย่างเต็มที่เครื่องมือและ อุปกรณ์การทำงาน รับฟังเสียงของ RGMs RGM ทุกคน… Ownership Capability RGMs ได้รับอำนาจอย่างเต็มที่ ในการบริหารร้านเหมือนเป็น เจ้าของ RGMs เข้าใจบทบาท ของตนเอง รู้สึกภูมิใจ Accepts & Supports

7 COO’s personal goals ? My Personal Goal

8

9 The only way to make big things happen

10 เราเป็นทีม Operations ที่เข้มแข็ง สมัครสมานสามัคคี
What kind of Operations team I envision us to be ? Operations ทีมแบบไหนที่ผมอยากเห็นพวกเราเป็น ? Our Operations team to be a strong, united, family liked team …. เราเป็นทีม Operations ที่เข้มแข็ง สมัครสมานสามัคคี รักกันเหมือนคนในครอบครัว …

11 Operations ทีมแบบไหนที่ผมอยากเห็นพวกเราเป็น ?
What kind of Operations team I envision us to be ? Operations ทีมแบบไหนที่ผมอยากเห็นพวกเราเป็น ? Our Operations team to be a strong, united, family liked team who always deliver the best possible products and services to our customers creating memorable experience on each visit to our restaurant… เราเป็นทีม Operations ที่เข้มแข็ง สมัครสมานสามัคคี รักกันเหมือนคนในครอบครัว ช่วยกันส่งมอบผลิตภัณฑ์และการ บริการที่ดีที่สุดแก่ลูกค้า ทำให้ลูกค้าชื่นชมและประทับใจในทุกๆครั้งที่ใช้บริการของเรา…

12 Operations ทีมแบบไหนที่ผมอยากเห็นพวกเราเป็น ?
What kind of Operations team I envision us to be ? Operations ทีมแบบไหนที่ผมอยากเห็นพวกเราเป็น ? Our Operations team to be a strong, united, family liked team who always deliver the best possible products and services to our customers creating memorable experience on each visit to our restaurant by practicing the same standard at each and every restaurant throughout the entire Thailand. เราเป็นทีม Operations ที่เข้มแข็ง สมัครสมานสามัคคี รักกันเหมือนคนในครอบครัว ช่วยกันส่งมอบผลิตภัณฑ์และการ บริการที่ดีที่สุดแก่ลูกค้า ทำให้ลูกค้าชื่นชมและประทับใจในทุกๆครั้งที่ใช้บริการของเรา ภายใต้มาตรฐานการทำงานที่เป็นเหมือนกันทุกๆ สาขาทั่วประเทศ

13 What are our Operations values ?
Hard Working ทำงานหนัก Economy ประหยัด Build Knowhow ใฝ่หาความรู้ HWWT & HWWT2

14 WCO What is next for Operations ?
To be the most admired restaurant in Thailand RGR WCO

15 What does the world class mean ?
Paradorn Srichaphan – former World no 9 Thai Airways International World Champion Boxers- Manny Pacauiao Apple

16 Yum ‘s wco

17 High Standard & Accountability
ปฎิบัติทุกขั้นตอนและส่งมอบผลิตภัณฑ์และการบริการตามมาตรฐานของแบรนด์ Execution and Deliver according to Brand Standards measured by: FSS All new and IE stores meet standards Current stores complete system gaps by Nov’12 Execute restaurant cleanliness roadmap May’12 CHAMPS CER CER and CHAMPS targets await final confirmation.

18 Compliance – CER / FSC Measure 2011 2012 (Target) Actions/Initiatives
%>65 (Passing) Thailand = 67.4% TH KFC = 67.3% KFC YUM =82% TH PH = 72.2% Thailand = 100% TH KFC = 100% KFC YUM =100% TH PH = 100% To close food Safety Gap %FSC Pass Thailand = 11.2% TH KFC = 9% KFC YUM = 10% TH PH = 83.3% Thailand = 50% TH KFC =50% KFC YUM = 50% TH PH = 50% KFC:  Install hot 3 bowl-sink PH : AC & RC follow up in operations standard and Install hot water % Action Plan C+M Thailand = 5% TH KFC = 5% KFC YUM=9% TH PH = 0% Thailand = 70 % TH KFC = 70% KFC YUM= 70% TH PH = 100% start in March 2012 AC & RC to follow up on each store visit % Coverage CER* Thailand = 89% TH KFC = 99% KFC YUM =99% TH PH = 25% Thailand =100% QA conduct CER by quarterly starting time Q2,2012 % Coverage FSC* TH KFC =100% KFC YUM = 100% Thailand = 100% only Dec11-Feb12 To be incorporated in CER audit starting from March 1st,2012

19 High Standard & Accountability
เอาใจใส่และให้ความสำคัญในการสร้างผลประกอบการที่ดีตลอดเวลา และหาทางป้องกันไม่ให้ผลประกอบการตกต่ำลง รับผิดชอบ ร่วมเสนอแนวทางและหาทางแก้ไขในกรณีที่ผลประกอบการไม่เป็นไปตามเป้าหมาย Accountable for the overall Brand/Region/Area/Restaurant performance: P&L – UC level Flow-Thru BSC CER and CHAMPS targets await final confirmation.

20 Extreme Focus on People Capability
ทีมงาน Operations ทุกคนต้องมีความรู้และผ่านการทดสอบตามมาตรฐาน Clearly define training road map - LZ Fully Trained and Certified – Both ARL and Restaurant Level Back to Basics – Minimum of Three Days In-Store Training for ARL ปรับปรุงแนวทางและวิธีการในการรับสมัครและเลื่อนตำแหน่งพนักงานทุกระดับในฝ่าย Upgrade Recruitment Tools and Promotion Criteria for All Positions Strategic Partnership with Vocational Colleges Equal Opportunity and Fair and Transparent Selection Process Re-Test for all of those who did not have a test during the past six months

21 how we win together (hwwt)²
Winning In-Restaurant Culture how we win together (hwwt)² Refer to next day session

22 Obsession Measures ตัวชี้วัดสำคัญที่เลือกมาจาก Performance Measures ที่จะมีผลกระทบอย่างมากต่อการก้าวหน้าของแบรนด์ A few critical measures selected from the Performance Measures that are reflective of critical operating actions for Brand growth. KFC Fresh & Fast Build core equity with COB programs – Fresh Problem Detection Study – Speed Obsession Measure 2011 (YTD) 2012 (Target) Actions/Initiatives KFC Fresh & Fast 100 % Product available at peak 78.5 % 100% MP & C, Shift Management checklist, Ready for peak 100 % Dine-in order to delivered in 60 sec at peak YTD 2011 (Sep’2011-Nov’2011) 89.66% Low Hanging Fruit, Labor deployment on peak mode, Product pre-pack 100 % Delivery under 30 minutes 91% Review Plan WOW & MP&C 100 % Drive-thru order to delivered time under 150 sec YTD 2011 (Aug’2011-Nov’2011) 62% (1 store) Fully Staff & All Staff Certified & Staff Retention (From one store)

23 PH Hot & Fast, Service with Heart
Obsession Measures PH Hot & Fast, Service with Heart Build delivery brand in Bangkok focusing on convenience Problem Detection Study – speed and pizza not hot Obsession Measure 2011 (YTD) 2012 (Target) Actions/Initiatives PH Hot & Fast, Service with Heart 100% Product Std Temperature Deliver to Customer 0.037% 0% (complaint) Fully Staff 90 % Delivery under 30 minutes 86% 100% Re-Trade Zone and product & process simplification in 2012 100 % Greeting with a warm smile & direct eye contact 95.9% STG Training & Certify 100 % Serve pizza and past within 17.5 minutes at peak 82.3% Fully Staff & All Staff certified & Staff Retention

24 Summary (3Ps) ดูแลทีมงาน ร่วมกันปลูกฝังและเสริมสร้างศักยภาพและขีดความสามารถ รวมถึงแนวคิดของทีมงาน Operations ให้เป็นไปในทิศทางเดียวกันทั่วทั้งระบบ Believe in (and look after) our People, Build Ops capability/mindset across the system เน้นให้ความสำคัญในกระบวนการทำงานตามมาตรฐานของแบรนด์และใส่ใจในตัวชี้วัดและโปรแกรมต่างๆ Execution and Deliver according to the Brand Standard’s Process and Procedure. Embed threshold programs… CER, BSC, CHAMPS, LZ ช่วยกันเอาใจใส่ในการสร้างผลประกอบการที่ดีตลอดเวลา และให้ความสำคัญกับ Flow-Thru Result oriented, always. Focus on Performance, particularly on Flow-Thru

25 You Will Never Walk Alone
…I Will Be With You… Liverpool’s tag line, although I’m a Man U fan Let’s Go Party Now!


ดาวน์โหลด ppt Getting to Know Your COO and How to Become the world class team

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google