งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

แผนการจัดการเรียนรู้ Active Learning

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "แผนการจัดการเรียนรู้ Active Learning"— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 แผนการจัดการเรียนรู้ Active Learning
ออกแบบโดย นางรัตนา ตันเจี่ย เรื่อง Food and Drink This template can be used as a starter file to give updates for project milestones. Sections Right-click on a slide to add sections. Sections can help to organize your slides or facilitate collaboration between multiple authors. Notes Use the Notes section for delivery notes or to provide additional details for the audience. View these notes in Presentation View during your presentation. Keep in mind the font size (important for accessibility, visibility, videotaping, and online production) Coordinated colors Pay particular attention to the graphs, charts, and text boxes. Consider that attendees will print in black and white or grayscale. Run a test print to make sure your colors work when printed in pure black and white and grayscale. Graphics, tables, and graphs Keep it simple: If possible, use consistent, non-distracting styles and colors. Label all graphs and tables.

2 มาตรฐานการเรียนรู้ และตัวชี้วัด
ต 1.2 ม.3/1 พูดถาม-ตอบเกี่ยวกับปริมาณของสิ่งของ

3 2.สาระ What Do We Need?

4 1.ใบกิจกรรมที่ 2 แบบ chain of Events
3.ชิ้นงาน /ภาระงาน 1.ใบกิจกรรมที่ 2 แบบ chain of Events

5 - To talk about things one needs -To talk about quantities
4.Content Analysis - To talk about things one needs -To talk about quantities

6 5.Litercy Thinking Skill
1.ทักษะการสรุปลงความเห็น 2.ทักษะการเชื่อมโยง

7 6.กิจกรรม Learning by doing
6.1.นำเข้าสู่บทเรียน -ครูทบทวนเกี่ยวกับคำนามนับได้และคำนามนับไม่ได้ โดยให้นักเรียนบอกคำศัพท์ที่เป็นคำนามนับได้และคำนามนับไม่ได้ และครูเขียนคำศัพท์ที่นักเรียนบอกบนกระดาน

8 6. 2. กิจกรรม Practice 1. พูดถาม-ตอบเกี่ยวกับปริมาณของสิ่งของ
6.2.กิจกรรม Practice 1.พูดถาม-ตอบเกี่ยวกับปริมาณของสิ่งของ -ครูเปิดซีดีบันทึกเสียง CD 1 Track 16 ให้นักเรียนฟังและพูดตามบทสนทนาหลายๆครั้ง - -ครูพูดโต้ตอบตามบทสนทนาทั้งหมดเป็นตัวอย่าง แล้วจึงพูดโต้ตอบกับนักเรียน โดยกำหนดให้คนหนึ่งพูดในบทบาทของ A และอีกคนหนึ่งพูดในบทบาทของ B

9 6.3.กิจกรรม การนำไปใช้ .- ครูให้นักเรียนจับคู่ฝึกถาม-ตอบ ตามแบบบทสนทนาที่ 1 และ 2 โดยใช้คำนามนับได้ / นับไม่ได้ที่หลากหลาย * If any of these issues caused a schedule delay or need to be discussed further, include details in next slide.

10 6.4.กิจกรรมประเมินผล .- ครูให้นักเรียนจับคู่ฝึกถาม-ตอบ ตามแบบบทสนทนาที่ 1 และ 2 โดยใช้คำนามนับได้ / นับไม่ได้ที่หลากหลาย * If any of these issues caused a schedule delay or need to be discussed further, include details in next slide.


ดาวน์โหลด ppt แผนการจัดการเรียนรู้ Active Learning

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google