+ Strategic management How to plan implement and control strategy

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Presented by GO. Question No.1 ก่อนปี 2008 PepsiCo ได้แบ่งการ ดำเนินงานเป็นกี่ Divisions.
Advertisements

Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
INTERNATIONAL EDITION
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
11 November 2010Logistics Asia Dusit Nontanakorn Chairman, Thai Chamber of Commerce and The Board of Trade of Thailand 11 Nov 2010 Human Capital.
Human Resource Management
รู้จักกับเทคโนโลยี RFID เบื้องต้น
Brand Management Process
CIO Roles and Responsibilities
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
Marketing to Business.
Pitfalls in Quality Management. Objective outcome Clinical excellence Business excellence Subjective outcome Service excellence.
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Project Management Wathana Yeunyong, Ph.D..
Asst Prof. Dr. Songporn Hansanti
Topic 8 Competitive Strategy and Strategic Alliances
Strategic Brand Communication Campaigns
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
Chapter 2 Knowledge Management in Organization SP (KMS)2 Knowledge is a fluid mix of framed experience, values, contextual information, expert.
Agency Theory: Public and private Management
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
Information Systems Opportunities and Challenges
(3-0-3) Entrepreneurship INTRODUCTION TO BUSINESS OPERATION A.J. Pongsada Chaleomklin Rajabhat NakhonPathom University 11/6/2008 By.
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
โดย นรฤทธิ์ สุนทรศารทูล สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Research Strategy & Implementation
8 Identifying Market Segments and Targets
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
M prapansilp 09 1 มุมมองในระบบและกลไก เพื่อเด็กไทยมีโภชนาการสมวัย โครงการพัฒนาระบบและกลไกเพื่อ เด็กไทยมีโภชนาการสมวัย หลุยส์แทรเวิร์น กรุงเทพฯ 28 มิถุนายน.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Strategic management กลยุทธ์ปฏิบัติการ กรณีศึกษา
Right think What it should be?
การบริหารเชิงกลยุทธ์
วาระสุดท้ายมาถึงแล้ว 11 สิงหาคม 2556
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Strategic management กลยุทธ์ปฏิบัติการ กรณีศึกษา
Introducing Balanced Scorecard.
Functional Strategies
Strategic management Corporate Strategy
รศ.ชัยยศ สันติวงษ์ 12 กรกฎาคม 2554
Strategic management Case presentation
Strategic management MBA Rajaphat Chiangmai University
Strategic management MBA Rajaphat Chiangmai University
Strategic Information system MIT-M Chiangmai University IS requirement
Introducing Balanced Scorecard.
กลยุทธ์ระดับกิจการ Corporate Strategy
ครั้งที่ 5 วันที่ 16 กุมภาพันธ์ 2557
Strategic management Business Concept Business Model
วันที่ 3 กรกฎาคม 2555 Forecasting technique การพยากรณ์
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
Porter’s Value Chain Analysis Model
การบริหารเชิงกลยุทธ์ กลยุทธ์การแข่งขัน กลยุทธ์ระดับปฏิบัติการ
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
Lesson learned 3 มีนาคม 2556.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
มุมมองภาคเอกชนต่อความพร้อมการเข้าสู่ ประชาคมอาเซียนของราชการไทย จารุนันท์ อิทธิอาวัชกุล
การวางแผนเชิงกลยุทธ์ของธุรกิจ (Business Strategic Planning)
<insert problem title>
Extreme Programming Explained: Embrace Change
STRATEGIES FOR SUCCESS
ใบสำเนางานนำเสนอ:

+ Strategic management How to plan implement and control strategy How to achieve goal How to allocate and use resources to achieve goal effectively and efficiently Strategic Question Who are you? Where are you now? Where you want to go? How to get there? Management process Planning Implementing Controlling Management Level Strategic management How to plan implement and control strategy to achieve goal Market Analysis O / T Corporate strategy Corporate Level Strategic Planning Business strategy Business Level Company Analysis S / W Strategic Control Functional strategy Functional Level Strategic Implementation

E -V- R Who are you? Core competencies Capabilities Resources PEST Scenario Opportunities Ideas What business to be in? Value proposition What customer buy? Scenario matrix GE matrix OS O/T S/W Business concept challenges Driving Forces Business model What is value To customer ? What we might do? What we can do? TOWS matrix Directional Growth Integration Diversifies Customer requirement Vision statement What to become ? Where to go? Portfolio BCG matrix Product-Market matrix Vision Objectives Mission Strategic issues Strategies Strategic goal

การเปลี่ยนแปลง คำถามเชิงกลยุทธ์ การคิดเชิงกลยุทธ์ วิธีการแนวทาง เป้าหมาย การเปลี่ยนแปลง บริหาร ทำเป็น ทำได้ การคิดเชิงกลยุทธ์ ไปให้ถึง กำหนดยุทธศาสตร์ คิดให้ไกล กำหนดวิสัยทัศน์ สภาพแวดล้อมภายใน วิเคราะห์องค์กร ระดับสูง กลยุทธ์ระดับองค์กร สภาพแวดล้อมทั่วไป กำหนดกลยุทธ์ วิเคราะห์ตลาด ระดับกลาง กลยุทธ์ระดับธุรกิจ /การแข่งขัน สภาพแวดล้อมการแข่งขัน ระดับปฏิบัติการ กลยุทธ์ระดับปฏิบัติการ การตลาด การผลิต การเงิน นำกลยุทธ์ไปปฏิบัติ กำกับ ควบคุมกลยุทธ์

การเปลี่ยนแปลง คำถามเชิงกลยุทธ์ ไปให้ถึง กำหนดยุทธศาสตร์ คิดให้ไกล กำหนดวิสัยทัศน์ What’s result ? การคิดเชิงกลยุทธ์ Resources Value Environment ระดับสูง Who are you? กลยุทธ์ระดับองค์กร สภาพแวดล้อมทั่วไป Where you want to go ? ระดับกลาง กลยุทธ์ระดับธุรกิจ /การแข่งขัน สภาพแวดล้อมการแข่งขัน How to get there ? ระดับปฏิบัติการ กลยุทธ์ระดับปฏิบัติการ การตลาด การผลิต การเงิน What to perform ? นำกลยุทธ์ไปปฏิบัติ กำกับ ควบคุมกลยุทธ์ Where are you now ?

Corporate Level Strategy What businesses are we in? What businesses should we be in? Four areas of focus Diversification management (acquisitions and divestitures) Synergy between units Investment priorities Business level strategy approval (but not crafting)

Three Dimensions of Corporate Strategy Business Diversification - Horizontal expansion Vertical Integration - forward or backward expansion Geographic Scope - geographic and/or global expansion Corporate Strategy 6

2. Corporate Level Strategies Concentration GROWTH Vertical Integration Diversification CORPORATE LEVEL STRATEGIES STABILITY Turnaround Divestiture RETRENCHMENT Bankruptcy Liquidation

Corporate-Level Strategies Valuable strengths Concentric Diversification (Economies of Scope) Corporate growth strategies Conglomerate Diversification (Risk Mgt.) Corporate stability strategies Firm Status Corporate retrenchment strategies Can still go for business-level growth (economies of scale) Critical weaknesses Abundant environmental opportunities Critical environmental threats Environmental Status 8

Life-Cycle Portfolio Matrix SBUs Competitive Position Strong Average Weak Introduction Growth Life-Cycle Stages Early Maturity Late Maturity Decline

General Electric’s Industry Attractiveness-Business Strength Matrix Relative Market Share Reputation/ Image Bargaining Leverage Ability to Match Quality/Service Relative Costs Profit Margins Fit with KSFs Industry Attractiveness 10.0 Strong 6.7 Average 3.3 Weak 1.0 Market Size Growth Rate Profit Margin Intensity of Competition Seasonality Cyclicality Resource Requirements Social Impact Regulation Environment Opportunities & Threats High 6.7 Medium 3.3 Low 1.0 Rating Scale: 1 = Weak ; 10 = Strong 10

Corporate growth strategies Horizontal Integration Vertical Integration Forward or Backward Corporate Growth Concentration Diversification Related or Unrelated International Global or Multi-domestic 11

Business-Level Strategies For Growth Product/Service Existing New Market Penetration Strategy Product Development Strategy Existing Domain (i.e., Industry Market Market Development Strategy Diversification Strategy New

MARKET SHARE DOMINANCE BCG Portfolio Matrix MARKET SHARE DOMINANCE HIGH LOW MARKET GROWTH RATE LOW HIGH High growth Low market share Need cash Poor profit margins High growth Market leaders Require cash $ Low growth High market share High cash flow Low growth Low market share Minimal cash flow

Implementation of growth strategies Options Pros Cons Mergers & Acquisitions Quick to obtain proven expertise & market positions Bypass barriers to entry Increase market power Economies of scale Takeover premium Excessive borrowing Integration difficulties Overestimate synergy Possible antitrust problems Strategic Alliances & Partnerships Quick entry to a market Less capital investment Allow risk sharing Combine strengths & capabilities of two companies Potential conflicts in cultures and management personalities No full management control Internal Development Capture all the value created Encourage innovation Full management control Can take a long time High development costs with uncertain outcomes Lack of needed technical expertise and know-how 14

Starbuck’s Five-Force Competitive Analysis Exhibit –5

MICHAEL PORTER’s VALUE CHAIN (1985) SUPPORT ACTIVITIES PRIMARY ACTIVITIES 16

Three Strategic Options Cost leadership Strategy? Differentiation Focus Competitive Advantage Uniqueness Perceived by the Customer Low Cost Position Differentiation Low Cost Industry Target Market Cost Focus Differentiation Focus Niche

GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model PEST Value proposition Resource GE matrix Market attractive What to become ? Mission + challenge = vision Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies BCG Product-Market matrix Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning Strategic group How to compete? Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies What to do?

แนวทางวิเคราะห์กรณีศึกษา Business concept Ideas Asset Value Business Model Value Target market Customer เข้าไปในธุรกิจอะไร? Corporate Strategy ตรวจสอบว่าแนวคิดธุรกิจ ยังใช้ได้ไหม ต้องเปลี่ยนไหม ทำรายได้ได้อย่างไร ขายอะไร ขายใคร STP 5 Forces’ model Value chain Generic model แข่งตลาดไหน ด้วยอะไร Broad /Narrow Leadership /Focus ตรวจสอบว่า วางกลยุทธ์ถูกไหม สภาพการแข่งขันเปลี่ยนไปไหม Competitive strategy Marketing 4 P Operation product /Process technology Leadership / Focus Finance Cash Working Capital Capital structure Functional strategy แสดงอาการ ออกมาเป็นปัญหา

GE matrix 5 forces model What business to be in ? PEST Quality of Life Value proposition Life Style Resource Design + Culture GE matrix What to become ? Home Style Store Mission + challenge = vision Market attractive Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies Mixed and Match Home Store Product BCG Product-Market matrix Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning Medium high Quality Strategic group How to compete? Differentiate and Focus Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Collection Inventory Liquidity What to do? Art of Living

นครพิงค์เทียนหอม GE matrix 5 forces model What business to be in ? PEST Quality of Life Value proposition Design Resource Designer GE matrix What to become ? Product design Mission + challenge = vision Market attractive Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies Growth strategy Investment BCG Product-Market matrix Question Mark to Star Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning Medium high Quality Strategic group How to compete? Differentiate and Focus Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Product Design Liquidity Varieties Quality What to do? นครพิงค์เทียนหอม

ก๋วยเตี๋ยวโอชา GE matrix 5 forces model What business to be in ? PEST Basic Needs Value proposition Standard product Resource Raw Material GE matrix What to become ? Food Supply leader Mission + challenge = vision Market attractive Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies Standard Product BCG Product-Market matrix Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning Low medium Strategic group How to compete? Product Cost Leader Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Channel Quality Liquidity What to do? ก๋วยเตี๋ยวโอชา

อินทรีย์พืชผล GE matrix 5 forces model What business to be in ? PEST Quality of life Value proposition Healthy Resource Knowhow High land GE matrix What to become ? Organic Exporter Mission + challenge = vision Market attractive Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies Niches Organic Product BCG Product-Market matrix Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning Medium Quality Japan Strategic group How to compete? Differentiate and Focus Product Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Products Quality Cash cow Varieties Standard What to do? อินทรีย์พืชผล

บ้านศิลาดล GE matrix 5 forces model What business to be in ? PEST Quality of life Value proposition Siladon &Design Resource Design + Culture GE matrix What to become ? Identity siladon Ceramic Mission + challenge = vision Market attractive Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies Growth Diversify strategy BCG Product-Market matrix Star Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning Medium high Quality Strategic group How to compete? Differentiate and Focus Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Collection Inventory Liquidity Channel Design What to do? บ้านศิลาดล

หางดงบรรจุภัณฑ์ GE matrix 5 forces model What business to be in ? PEST Demand Value proposition Standard Product Resource Funding GE matrix What to become ? Standard Product Leadership Mission + challenge = vision Market attractive Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies Growth Strategy Investment BCG Product-Market matrix Cash cow Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning General Standard Price Strategic group How to compete? Cost Leadership Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Price Mass Liquidity Channel Inventory What to do? หางดงบรรจุภัณฑ์

วัฒนธรรมจาวเหนือ GE matrix 5 forces model What business to be in ? PEST Quality of Life Value proposition Real culture Resource Lanna Culture GE matrix What to become ? Real Lanna culture Mission + challenge = vision Market attractive Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies BCG Product-Market matrix Star Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning Medium high Strategic group How to compete? Differentiate and Focus Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Channel Real culture Promotion What to do? วัฒนธรรมจาวเหนือ

Earth Design GE matrix 5 forces model What business to be in ? PEST Quality of life Value proposition Identity Resource Design GE matrix What to become ? Design Mission + challenge = vision Market attractive Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies Niches Product and Niches market BCG Product-Market matrix Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning Medium Quality Medium high Strategic group How to compete? Differentiate and Focus Product Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Channel Design Star Varieties Quality Product What to do? Earth Design

ผู้ประพฤติธรรมย่อมเป็นสุข จงไปวัดก่อนมีทุกข์ วันนี้ไปวัดมาหรือยัง ผู้ประพฤติธรรมย่อมเป็นสุข