Functional Strategies

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Payap Dummy Company ; PDC
Advertisements

Presented by GO. Question No.1 ก่อนปี 2008 PepsiCo ได้แบ่งการ ดำเนินงานเป็นกี่ Divisions.
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
Accounting and ERP Software by Crystal Software Group
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
INTERNATIONAL EDITION
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
11 November 2010Logistics Asia Dusit Nontanakorn Chairman, Thai Chamber of Commerce and The Board of Trade of Thailand 11 Nov 2010 Human Capital.
Human Resource Management
Brand Management Process
CIO Roles and Responsibilities
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
COMMUNICATION IN BUSINESS
Marketing to Business.
Marketing of Service LESSON 9. Nature of services  Services are intangible tasks that satisfy consumer and business user needs.
Pitfalls in Quality Management. Objective outcome Clinical excellence Business excellence Subjective outcome Service excellence.
Information Technology for Management Thonburi University Strategic Uses of Information Technology.
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Project Management Wathana Yeunyong, Ph.D..
Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya 1 Chapter XI Information Technology in Retailing Business By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Marketing Department Business.
เรียบเรียงจากหนังสือ “ระบบสารสนเทศ เพื่อการจัดการ”
Asst Prof. Dr. Songporn Hansanti
Strategic Brand Communication Campaigns
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
Information System Lecture 2 Apirada Thadadech
Create the Knowledge Management Blueprint
Chapter 2 Knowledge Management in Organization SP (KMS)2 Knowledge is a fluid mix of framed experience, values, contextual information, expert.
Agency Theory: Public and private Management
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
Information Systems Opportunities and Challenges
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
โดย นรฤทธิ์ สุนทรศารทูล สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Research Strategy & Implementation
8 Identifying Market Segments and Targets
6 Analyzing Consumer Markets
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
วิธีการทำงานของ ตัวประมวลผลสารสนเทศมีการ ศึกษาวิเคราะห์ และออกแบบโครง สร้างหน้าที่ด้วยสถาปัตยกรรมองค์ประกอบ 6 ส่วน ในตัวประมวลผลสารสนเทศ ได้แก่……………..
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Strategic management กลยุทธ์ปฏิบัติการ กรณีศึกษา
Right think What it should be?
การบริหารเชิงกลยุทธ์
วาระสุดท้ายมาถึงแล้ว 11 สิงหาคม 2556
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Strategic management กลยุทธ์ปฏิบัติการ กรณีศึกษา
Introducing Balanced Scorecard.
+ Strategic management How to plan implement and control strategy
รศ.ชัยยศ สันติวงษ์ 12 กรกฎาคม 2554
การบริหารจัดการเชิงคุณภาพ
Strategic management Case presentation
Strategic management MBA Rajaphat Chiangmai University
Strategic Information system MIT-M Chiangmai University IS requirement
Introducing Balanced Scorecard.
กลยุทธ์ระดับกิจการ Corporate Strategy
ครั้งที่ 5 วันที่ 16 กุมภาพันธ์ 2557
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
Porter’s Value Chain Analysis Model
การบริหารเชิงกลยุทธ์ กลยุทธ์การแข่งขัน กลยุทธ์ระดับปฏิบัติการ
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
Lesson learned 3 มีนาคม 2556.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
The management of change Changes in work patterns and jobs
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Functional Strategies รศ.ชัยยศ สันติวงษ์ 24 กรกฎาคม 2555

ผู้ประพฤติธรรมย่อมเป็นสุข จงไปวัดก่อนมีทุกข์ วันนี้ไปวัดมาหรือยัง ผู้ประพฤติธรรมย่อมเป็นสุข

ปัญญา ศรัทธา

Performance monitoring Developing a Corporate strategy Market analysis Developing a Vision and long-term objectives Initiating the Strategy process Developing a business strategy Strategy implementation Developing a Functional strategy Company analysis Performance monitoring

ต้องสอดคล้องกับ ต้องสอดคล้องกับ GE matrix 5 forces model O/T What business to be in ? E-V-R model PEST Value proposition Resource GE matrix Market attractive What to become ? Mission + challenge = vision Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies BCG Product-Market matrix Business competitive strength 5 forces model O/T Generic model Value chain S/W ต้องสอดคล้องกับ Business concept Business model How to compete? TOWS matrix Competitive strategies Segment Target Positioning Functional strategies ต้องสอดคล้องกับ Competitive strategy What to do? Marketing Operation Financial strategies

Vision Versus Mission Mission Statement Answers the Question Vision Statement Answers the Question “What is Our Business?” “What Do We Want to Become?” Product &Service Market characteristic Target customer Competitor Supplier Philosophy 6

ใส่ + - เพื่อดูสภาพการแข่งขัน นำเอา +/- มาใช้ประโยชน์ให้ได้ อยู่ใน O/T Five’s forces Model รูปแบบต้องถูก ใส่ + - เพื่อดูสภาพการแข่งขัน นำเอา +/- มาใช้ประโยชน์ให้ได้ อยู่ใน O/T Potential Entrants Log out - New Entrants & Barriers to Entry Industry Competitors Rivalry Among Firms Bargaining Power of Buyers Log out - Buyers Suppliers + + Log in Bargaining Power of Suppliers Log in Log out - Threat of Substitute Products & Services Substitutes -M. Porter, Competitive Advantage

Human Resource Management Technological Development ต้องรู้ core competencies ตัวไหนเป็น KSF ทำให้เกิดกลยุทธ์ตาม Generic model Firm Infrastructure Human Resource Management Support Activities MARGIN Technological Development Procurement Service Inbound Logistics Outbound Logistics Marketing & Sales MARGIN Operations Primary Activities Value Chain Analysis:

คู่แข่งทำแต่เราทำดีกว่าไหม ท่านมีอะไรดี รู้ไหมลึกๆสิ่งจำเป็นพื้นฐาน ความต้องการ อุปสงค์ ของลูกค้าคืออะไร โอกาสทางธุรกิจ รู้ไหมว่าที่เราขายลูกค้าถูกใจ ท่านขายอะไร What the Firm Might Do ตอบ Generic model ต้องสอดคล้องกับ Business concept/Model ต้องรู้ STP ทำทุกอย่าง ทำบางอย่าง สำหรับทุกคน สำหรับบางคน Sustainable Competitive Advantage ความแตกต่าง คู่แข่งทำได้ไหม? คู่แข่งไม่ทำไหม? คู่แข่งทำแต่เราทำดีกว่าไหม รู้ไหมเราขายอะไร ท่านมีอะไรดี What the Firm Can Do

Differentiation value added Value Chain Analysis เป็น Intangible (Service) Support Activities Administration and Infrastructure อาคารสถานที่ Human Resource Management พัฒนาบุคลากร บริการที่ ผู้มีส่วนได้เสียพอใจ Product / Technology Management ระบบสารสนเทศ Procurement หาองค์ความรู้ วิชาการใหม่ๆ Value added- Cost = Margin Need Information จากลูกค้า Resource อาจารย์ องค์ความรู้ Service Development and Operation การพัฒนาหลักสูตร การจัดการเรียนการสอน Service Delivery สอนและ ประเมิน Primary Activities Differentiation value added Cost leadership reduce cost

Three Strategic Options Cost leadership Strategy? Differentiation Focus Competitive Advantage Uniqueness Perceived by the Customer Low Cost Position Differentiation Low Cost Industry Target Market Cost Focus Differentiation Focus Niche

Strategic Position Options การสร้างความแตกต่างทำได้หลากหลาย The best Value Pioneer Product focus Target segment Product category Product attributes and functional benefits Breadth of product line Organizational intangibles Emotional self-expressive benefits Experience Being contemporary Brand personality Competitor position Packaging Channel

Building Sound Business Strategies The Marketing Strategy The Product Strategy The Financial Strategy The Organization Strategy The Customer Service Strategy

Building Sound Business Strategies The Value Chain Company Infrastructure (Accting, Fin., Legal, Mgt., etc.) Human Resource Management Support Activities Technology Development Procurement Marketing & Sales Inbound Logistics Operations Outbound Logistics Service Main Marketing Product Channel Promotion Management Management Management -Michael Porter

Building Sound Business Strategies Technology & The Value Chain Company Infrastructure Human Resource Management Technology Development Procurement Inbound Logistics Operations Outbound Logistics Marketing & Sales Service Transportation Basic Processes Transportation Media Diagnostics & Test Materials Handling Materials Techno. Materials Handling Communication Comm. Services Testing Bldg & Designing Comm. Systems IT IT IT MIS CIS -Michael Porter

Building Sound Business Strategies The Marketing Strategy The Product Strategy The Financial Strategy The Organization Strategy The Customer Service Strategy

Product Development Strategy Goal Market share Market growth 4P 4C Product Customer Value Price Cost Place Channel Promotion Communication Products Current New Market Penetration Strategy Current Product Development Strategy Markets Market Development Strategy Diversification Strategy New

Building Sound Business Strategies The Marketing Strategy The Product Strategy The Financial Strategy The Organization Strategy The Customer Service Strategy

Product Technology Change Goal Product Varieties Quality Cost Speed Cost Leadership Differentiation Cost Focus Differentiation Focus Product / Service Features Optimized for Market Segment or Niche Reduce Cost by influencing Value Chain Feature Focus Product Design Optimized for Market Segment or Niche Product Technology Change Process Development Supports high tolerances, better Quality, faster response times Process Development to tune Value Chain lowing cost Process Development tuned to Value Chain to increase buyer’s value Leveraging Learning Curve to Lower cost. Leveraging Scale Process Technological Change

Building Sound Business Strategies The Marketing Strategy The Product Strategy The Financial Strategy The Organization Strategy The Customer Service Strategy

Finance Goal Return Risk Liquidity Working capital Cash flow Capital structure

Building Sound Business Strategies The Marketing Strategy The Product Strategy The Financial Strategy The Organization Strategy The Customer Service Strategy

Organization strategy Communication Cooperation Coordination Cost

Building Sound Business Strategies The Marketing Strategy The Product Strategy The Financial Strategy The Organization Strategy The Customer Service Strategy A Word About Customer Service As A Corporate Strategy………………….

Evaluation and Selection Demography Value Consumer decision making process Perception Attitude and Needs Social status Motives Culture Consumer Lifestyle Learning Recognition of needs Consumer Value Security Convenience Performance Economy Aesthetics Reliability Personality Emotion Reference group Market activities Information Search Household Evaluation and Selection Perceived Quality Consumer Expectation Purchase Time Intrinsic Attribute Service Value Post purchase process Experience Non-Monetary price Extrinsic Attribute Monetary price

สรรหา ใช้ประโยชน์ พัฒนา รักษา Human Resource Functional Strategy

Functional Strategy Concepts ค้นพบความรู้ ความเข้าใจ เทคนิคและวิธีการใหม่ เพิ่มคุณภาพของสินค้าและบริการ Functional Strategy R & D

Functional Strategy Concepts จัดการชุดข้อมูล นำเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสารไปใช้ มีเครือข่ายสารสนเทศ มีการสร้างความสัมพันธ์เชื่อมโยง Functional Strategy IT