Information Systems Opportunities and Challenges

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Management of Information Technology
Advertisements

E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Presented by GO. Question No.1 ก่อนปี 2008 PepsiCo ได้แบ่งการ ดำเนินงานเป็นกี่ Divisions.
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
Accounting and ERP Software by Crystal Software Group
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
1 Web Services for Business Database II Business Database
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Project Based Learning
Human Resource Management
รู้จักกับเทคโนโลยี RFID เบื้องต้น
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
CIO Roles and Responsibilities
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
Marketing to Business.
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
Seminar in Information Technology I
: Chapter 1: Introduction 1 Montri Karnjanadecha ac.th/~montri Image Processing.
Positive Accounting Theory
BUSINESS SYSTEM ANALYST Course Description. Role of a Business Analyst  A "Business Analyst" (BA). In some companies, the BA plays a technical role with.
Information Technology for Management Thonburi University Strategic Uses of Information Technology.
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
Chapter 3 Turban and Volonino
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Project Management Wathana Yeunyong, Ph.D..
Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya 1 Chapter XI Information Technology in Retailing Business By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Marketing Department Business.
MK380 Marketing Information System
เรียบเรียงจากหนังสือ “ระบบสารสนเทศ เพื่อการจัดการ”
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
Information System Lecture 2 Apirada Thadadech
Create the Knowledge Management Blueprint
Chapter 2 Knowledge Management in Organization SP (KMS)2 Knowledge is a fluid mix of framed experience, values, contextual information, expert.
Agency Theory: Public and private Management
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
โดย นรฤทธิ์ สุนทรศารทูล สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Algorithm Efficiency There are often many approaches (algorithms) to solve a problem. How do we choose between them? At the heart of computer program.
Company LOGO นวัตกรรมและ เทคโนโลยีทางการ สอน Instructional Technology and Innovation ผศ. ดร. ปรัชญนันท์ นิลสุข
Research Strategy & Implementation
iWaLL โดย 1. นายวีกิจ สัจจะมโนรมย์
8 Identifying Market Segments and Targets
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
Project Framework Risk & Issue Management Sponsor Management
วิธีการทำงานของ ตัวประมวลผลสารสนเทศมีการ ศึกษาวิเคราะห์ และออกแบบโครง สร้างหน้าที่ด้วยสถาปัตยกรรมองค์ประกอบ 6 ส่วน ในตัวประมวลผลสารสนเทศ ได้แก่……………..
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Right think What it should be?
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Functional Strategies
+ Strategic management How to plan implement and control strategy
Strategic Information system MIT-M Chiangmai University IS requirement
ครั้งที่ 5 วันที่ 16 กุมภาพันธ์ 2557
เอกสารเรียนวันที่ 27 มกราคม 2555
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
Porter’s Value Chain Analysis Model
เอกสารเรียนวันที่ 7 กันยายน 2555
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
An Overview on. Thai Meteorological Department Vision Aspiring to the excellence in meteorology at the international level Mission To supply weather forecasts.
มุมมองภาคเอกชนต่อความพร้อมการเข้าสู่ ประชาคมอาเซียนของราชการไทย จารุนันท์ อิทธิอาวัชกุล
The management of change Changes in work patterns and jobs
Extreme Programming Explained: Embrace Change
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Information Systems Opportunities and Challenges ระบบสารสนเทศ โอกาส และ ความท้าทาย Information Systems Opportunities and Challenges ผศ. ดร. สมนึก คีรีโต ภาควิชาวิศวกรรมคอมพิวเตอร์ คณะวิศวกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ฟ อีเมล์ sk@nontri.ku.ac.th โฮมเพจ www.cpe.ku.ac.th/~sk S. Keretho/IT for Organization

S. Keretho/IT for Organization เนื้อหา เนื้อหาใน 4 บทแรก เน้นเรื่อง รากฐานของระบบสารสนเทศเพื่อองค์กร Organizational Foundations of Information Systems บทที่ 1 ระบบสารสนเทศ โอกาส และความท้าทาย กรณีศึกษา การใช้ระบบสารสนเทศเพื่อองค์กร ระบบสารสนเทศ คือ อะไร บทบาทใหม่ๆ ของระบบสารสนเทศในองค์กร ความท้าทายของระบบสารสนเทศ: มุมมองของผู้บริหาร S. Keretho/IT for Organization

กรณีศึกษา: New Business Opportunities ธุรกิจ ของบริษัท 7-Eleven ในญี่ปุ่น A customer-focused orientation based on information technology: e.g. POS-TPS, Just-in-time, and Data Mining ห้างสรรพสินค้า 1872 - First mail-order catalogue (โดย Montgomery Ward & Co.) 1995 - The Catalog Site www.catalogsite.com A World-Wide-Web electronic mall Most organization need information systems, not just to survive, but to excel (prosper). S. Keretho/IT for Organization

IS helped the 7-Eleven company to Increase sales by meeting customers’ demands, knowing exactly what the customer want and when. Reduce costs by maintaining low inventory levels. Increase quality of products. Create alliances with suppliers. Reduce costs by negotiating high quality products at low prices with suppliers. Reduce costs by optimally utilizing shelf space, knowing when certain products are demanded during the day. Increase productivity by electronically tracking employee performance. Concentrate on its core business, which is a true convenience store operation. S. Keretho/IT for Organization

Annual Surveys conducted by Datamation Research conducted in 1993-95 that the most important role of IS’s to support organization in their attempts to Increase productivity (reduce cost, increase effectiveness). Improve quality. Create competitive advantage. Attain company’s strategy. Reorganize and reengineer. Make better and more effective decisions. Respond quickly to customer needs and to changes in the business or its environment. Access a wealth of information. Improve creativity and innovation. Let’s call them - Critical Response Activities. S. Keretho/IT for Organization

Challenges and Opportunities Information Systems: Challenges and Opportunities Business Challenges Management Information Technology Information System Business Solutions Organization S. Keretho/IT for Organization

S. Keretho/IT for Organization BUSINESS ENVIRONMENT GLOBALIZATION INDUSTRIAL ECONOMIES TRANSFORMATION OF ENVIRONMENT S. Keretho/IT for Organization

S. Keretho/IT for Organization GLOBALIZATION MANAGEMENT & CONTROL COMPETITION IN WORLD MARKETS GLOBAL WORK GROUPS GLOBAL DELIVERY SYSTEMS S. Keretho/IT for Organization

S. Keretho/IT for Organization TRANSFORMATION KNOWLEDGE-BASED ECONOMIES PRODUCTIVITY NEW PRODUCTS & SERVICES KNOWLEDGE AS AN ASSET TIME-BASED COMPETITION SHORTER PRODUCT LIFE TURBULENT ENVIRONMENT LIMITED EMPLOYEE KNOWLEDGE BASE S. Keretho/IT for Organization

TRANSFORMATION OF ENTERPRISE FLATTENING DECENTRALIZATION FLEXIBILITY LOCATION INDEPENDENCE LOW TRANSACTION COSTS EMPOWERMENT COLLABORATIVE WORK S. Keretho/IT for Organization

KNOWLEDGE- AND INFORMATION-INTENSE PRODUCTS PRODUCTS THAT REQUIRE A GREAT DEAL OF LEARNING & KNOWLEDGE TO PRODUCE S. Keretho/IT for Organization

LABOR FORCE COMPOSITION 1900-1992 60 50 40 Blue Collar 44.9 30 Farm 37.5 % OF THE LABOR FORCE White Collar 17.6 20 10 1910 1920 1930 1940 1950 1960 1970 1980 1992 S. Keretho/IT for Organization Source: Laudon & Loudon 1997

S. Keretho/IT for Organization SYSTEM INPUT PROCESS OUTPUT FEEDBACK S. Keretho/IT for Organization

S. Keretho/IT for Organization FUNCTIONS OF AN INFORMATION SYSTEM ENVIRONMENT Customers Suppliers ORGANIZATION INFORMATION SYSTEM INPUT PROCESS OUTPUT FEEDBACK Regulatory Stockholders Competitors Agencies S. Keretho/IT for Organization

S. Keretho/IT for Organization INFORMATION SYSTEMS ORGANIZATIONS TECHNOLOGY INFORMATION SYSTEMS MANAGEMENT S. Keretho/IT for Organization

Approaches to Information Systems TECHNICAL APPROACHES COMPUTER SCIENCE OPERATIONS RESEARCH MANAGEMENT SCIENCE MIS SOCIOLOGY POLITICAL SCIENCE PSYCHOLOGY BEHAVIORAL APPROACHES S. Keretho/IT for Organization

SYSTEM INTERDEPENDENCE HARDWARE BUSINESS Strategy Rules Procedures SOFTWARE DATABASE TELE-COMMUNICATIONS ORGANIZATION INFORMATION SYSTEM S. Keretho/IT for Organization

S. Keretho/IT for Organization SCOPE OF INFO SYSTEMS 1950s: TECHNICAL CHANGES 60s-70s: MANAGERIAL CONTROL 80s-90s: INSTITUTIONAL CORE ACTIVITIES Growing Importance S. Keretho/IT for Organization

NEW OPTIONS FOR ORGANIZATIONAL DESIGN FLATTENING ORGANIZATIONS SEPARATING WORK FROM LOCATION INCREASING FLEXIBILITY REFINING ORGANIZATIONAL BOUNDARIES ELECTRONIC COMMERCE REORGANIZING WORK FLOWS * S. Keretho/IT for Organization

S. Keretho/IT for Organization VIRTUAL ORGANIZATION MANUFACTURING COMPANY DESIGN COMPANY CORE COMPANY SALES & MARKETING COMPANY LOGISTICS COMPANY FINANCE COMPANY S. Keretho/IT for Organization

CHALLENGE OF INFO SYSTEMS STRATEGIC: COMPETITIVE & EFFECTIVE GLOBALIZATION: MULTINATIONAL INFO INFO ARCHITECTURE: SUPPORT GOALS INVESTMENT: VALUE OF INFORMATION RESPONSIBILITY & CONTROL: ETHICS * S. Keretho/IT for Organization

WHAT YOU CAN DO ON THE INTERNET COMMUNICATE & COLLABORATE ACCESS INFORMATION DISCUSSIONS OBTAIN INFORMATION ENTERTAINMENT BUSINESS TRANSACTIONS S. Keretho/IT for Organization

S. Keretho/IT for Organization 1.19 S. Keretho/IT for Organization