VISION CREATION By: Assoc. Prof. Dr. Somjai Phagaphasvivat.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Payap Dummy Company ; PDC
Advertisements

ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Presented by GO. Question No.1 ก่อนปี 2008 PepsiCo ได้แบ่งการ ดำเนินงานเป็นกี่ Divisions.
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
INTERNATIONAL EDITION
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Educational Objectives
Lesson Plan Cherdsak Iramaneerat Department of Surgery
Master of Science Program in Knowledge Management k. Chalermpon College of Arts, Media and Technology After Action Review (AAR)
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
Human Resource Management
รู้จักกับเทคโนโลยี RFID เบื้องต้น
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
Marketing to Business.
Planning Step : TU Property Management & Others
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
Pitfalls in Quality Management. Objective outcome Clinical excellence Business excellence Subjective outcome Service excellence.
A One-Day Seminar in Bangkok presented by Grant P. Wiggins, Ed.d
Positive Accounting Theory
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Project Management Wathana Yeunyong, Ph.D..
MK380 Marketing Information System
Strategic Brand Communication Campaigns
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
Create the Knowledge Management Blueprint
Chapter 2 Knowledge Management in Organization SP (KMS)2 Knowledge is a fluid mix of framed experience, values, contextual information, expert.
Agency Theory: Public and private Management
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน.
Information Systems Opportunities and Challenges
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Blended Learning (BL) การ เรียนรู้ที่หลากหลาย By Saruthipong Bhuwatvaranon : Leadership and Innovation PSU.
Mini KM.
Research Strategy & Implementation
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
8 Identifying Market Segments and Targets
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
Project Framework Risk & Issue Management Sponsor Management
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Right think What it should be?
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Functional Strategies
+ Strategic management How to plan implement and control strategy
ครั้งที่ 5 วันที่ 16 กุมภาพันธ์ 2557
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
Chapter 3 Simple Supervised learning
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
มุมมองภาคเอกชนต่อความพร้อมการเข้าสู่ ประชาคมอาเซียนของราชการไทย จารุนันท์ อิทธิอาวัชกุล
Case Study: Four Golden Brothers Painting
Soroptimist International
Extreme Programming Explained: Embrace Change
STRATEGIES FOR SUCCESS
ใบสำเนางานนำเสนอ:

VISION CREATION By: Assoc. Prof. Dr. Somjai Phagaphasvivat

VISION SWOT SWOT MISSION Objective Strategy Action Plan SWOT

MISSION SWOT SWOT Objective Strategy Action Plan SWOT

Concept of Vision Strategic Direction Personal View of The future Capacity to foresee the changing situation in the future - Visionary Leadership - Organic Thinking

VISION What the Organization Would Like to Become Where will we be ? A Vision Statement Describes What the Organization Would Like to Become What will we be ? Where will we be ? [ Strategic Direction ]

MISSION What the Organization is Now - Where are we now ? A Mission Statement Describes What the Organization is Now - What are we now ? - Where are we now ? [ Strategic Positioning ]

shared expectations in employees and communicates The Mission Statement promotes a sense of shared expectations in employees and communicates a public image to important stakeholder groups in the company’s task environment. “It tells who we are and what we do as well as what we would like to become.” It may also include the firm’s philosophy or core value.

QUALITY OF VISION Simple Communicative Commitment Long Lasting Challenging But Realistic [ Achievable ]

Cases in Vision and Mission Case 1 : New Port News Shipbuilding’s Mission Statement “ We shall build good ships here – at the profit if we can – at the loss if we must – but always good ships. ”

Case 2 : Maytag Corporation’s Mission “ To improve the quality of home life by designing, building, marketing, and servicing the best appliances in the world.”

Case 3 : Harley Davidson’s Vision and Mission “Harley Davidson,Inc. is an action-oriented,international company, a leader in its commitment to continuously improve our mutually beneficial relationships with stakeholders [ customers, suppliers,employees, shareholders, governments and society ] We believe the key to success is to balance stakeholders’ interests through the empowerment of all employees to focus on value-added activities.”

Mission “ We fulfill dreams through the experience of motorcycling , by providing to motorcyclists and to the general public an expanding line of motorcycles and branded products and services in selected market segments.”

Case 4 : พันธกิจของธนาคารไทยพาณิชย์ [Siam Commercial Bank’s Mission] “ เรามุ่งมั่นที่จะเป็นธนาคารที่ให้บริการครบวงจรชั้นนำของประเทศ มีความแข็งแกร่งทางการเงิน มีสมรรถภาพระดับสากลในการให้บริการ ลูกค้าทุกกลุ่ม มีผลิตภัณฑ์ทางการเงินที่สำคัญครบถ้วน... ด้วยการทำงานเป็นทีมเดียวกันของกลุ่มการเงินไทยพาณิชย์ ”

Case 5 : วิสัยทัศน์และพันธกิจของการไฟฟ้าฝ่ายผลิต Vision : เป็นองค์กรชั้นนำในภูมิภาคอาเซียน Mission : ผลิตและจำหน่ายไฟฟ้าอย่างมีประสิทธิภาพ และคำนึงถึงสภาพแวดล้อม

Case 6 : AIS’s Vision Statement โทรคมนาคมไร้สาย ”

Case 7 : True Corporation’s Vision “ ยุทธศาสตร์และวิสัยทัศน์ของ ทรู คือ การเป็นผู้ให้บริการด้านการสื่อสารครบวงจรและมุ่งตอบสนองลูกค้าเป็นหลัก อีกทั้งยังเป็นผู้ให้บริการหนึ่งเดียวของประเทศที่สามารถให้บริการโทรศัพท์พื้นฐาน ระบบสื่อสารไร้สาย อินเทอร์เน็ตความเร็วสูง และผลิตภัณฑ์และบริการด้านเนื้อหาต่างๆ อย่างหลากหลาย ”

Case 8 : วิสัยทัศน์และพันธกิจของปตท. VISION The leading petroleum exploration and production company with operational excellence, international best practices, and world-class competitive strengths MISSION To conduct our core business by operating and investing in petroleum exploration, development, production, and strategic related business in Thailand and overseas

Case 9 : วิสัยทัศน์และภารกิจของ DTAC วิสัยทัศน์ของเรา ดีแทค จะเป็นบริษัทสื่อสารโทรคมนาคมที่ประชาชนเจาะจงเลือกใช้บริการ ทุกเมื่อที่ต้องการสื่อสารถึงกัน อย่างมีประสิทธิภาพ ทั้งในการดำเนินธุรกิจและในชีวิตประจำวัน ภารกิจของเรา ดีแทค จะเป็นบริษัทสื่อสารโทรคมนาคมชั้นนำระดับโลก ที่ เข้าถึงความต้องการของผู้บริโภค และนำเสนอนวัตกรรมใหม่ๆ รวมถึงการบริการที่ดีที่สุด เพื่อตอบสนอง ความต้องการของลูกค้าได้อย่างฉับไว สร้างบรรยากาศการทำงานที่เปิดโอกาสเต็มที่ให้พนักงานได้แสดงความสามารถ และเติบโต รวมถึง ให้ผลตอบแทนที่เหมาะสมกับผลการปฏิบัติงาน สร้างความมั่นใจให้กับลูกค้า ผู้ถือหุ้น นักลงทุน และทุกฝ่ายที่เกี่ยวข้อง

Case 10 :Starbucks’ Mission Statement “ Establish Starbucks as the premier purveyor of the finest coffee in the world while maintaining our uncompromising principle while we grow ” Six Guiding Principles : Provide a great work environment and treat each other with respect and dignity Embrace diversity as an essential component in the way we do business.

3. Apply the highest standard of excellence to the purchasing, roasting and fresh delivery of our coffee 4. Develop enthusiastically satisfied customer all the time 5. Contribute positively to our community and our environment 6. Recognize that profitability is essential to our future success

Case 11 : Vermont Teddy Bear’s Mission Statement “The Vermont Teddy Bear provides our customers with a tangible expression of their best feelings for their family, friends, and associates. We facilitate, communicate,and therefore participate in caring events and special occasion that celebrate and enrich our customers’ life experience. Our products will represent unmatchable craftsmanship balanced with optimal quality and value. We will strive to wholesomely entertain our guests while consistently exceeding our external and internal customer service expectations.

The Vermont Teddy Bear Brand represents the rich heritage of the “ Great American Teddy Bear” begun in 1902. We are the stewards of a uniquely American tradition based on the best American virtues including compassion, generosity, friendship, and a zesty sense of whimsy and fun.”

“ A Lifetime Emotional Symbol of Love and Care” Starbuck Harley Davidson “ More Than A Motorcycle ” “ Fulfilling Dreams ” Vermont Teddy Bear “ A Lifetime Emotional Symbol of Love and Care” Starbuck “ Third Home ” Carnival “ Funship”

Personal Vision Creation Information Knowledge Strategic Thinking - Game Theory - Organic Thinking

Corporate Vision Creation Strategic SWOT Identify Strategic Issues SWOT Matching

Strategic Resource Core Competency Strategic Asset Core Process

Innovative Cycle Sustaining Innovation Bring better products into established markets Performance Different performance measure Low-End Disruption Target overshot customers with lower-cost business model Discount retailing Steel minimills Time New-Market Disruption Telephone Personal computers Photocopiers Compete against nonconsumption Nonconsumers or Time Nonconsuming Contexts Company improvement trajectory Customer demand trajectory

RED OCEAN BLUE OCEAN Consumer Non-Consumer Old Paradigm Strategy New Paradigm Strategy Market Share Opportunity Share

Strategic Thinking Grey Thinking =/= Black or White Thinking Organic Thinking =/= Mechanic Thinking Game Thinking : Game Theory - Zero sum game - Negative sum game - Positive sum game - Simultaneous game =/= Strategic move /Sequential game

4. Customer Value Thinking 5. Benchmark Thinking 6. Holistic Thinking 7. Systems Thinking Weighted Thinking Dynamic Thinking

Thinking Trap Framing Trap Status Quo Trap Over-Confidence Trap

Thinking Paradigm Strategic Thinking Creative Thinking Trap Ridden Thinking

VISION CREATION DIALECTICS SECI Process Articulating tacit Knowledge through Dialogue and reflection Tacit Sharing and creating Tacit knowledge through direct experience Sociali- zation Exter- nalization Tacit Explicit Interna- lization Combi- nation Systemizing and applying explicit knowledge and information Learning and acquiring new tacit knowledge in practice Explicit Source : Adapted from Nonaka and Takeuchi , 1995

The Competitive Challenge Old Paradigm Strategy New Paradigm Strategy The Competitive Challenge Reengineering processes Organizational transformation Competing for market share Regenerating strategies Industry transformation Competing for opportunity share Finding the Future Strategy as learning Strategy as positioning Strategic plans Strategy as forgetting Strategy as foresight Strategic architecture

Mobilizing for the Future Strategy as fit Strategy as resource allocation Strategy as stretch Strategy as resource accumulation and leverage

Getting to the Future First Competing within an existing structure Competing for product leadership Competing as a single entity Maximizing the ratio of new product “hits” Minimizing time-to-market Competing to shape future industry structure Competing for core competence leadership Competing as a coalition Maximizing the rate of new market learning Minimizing time to global preemption

New Paradigm Strategy Customer Benefit Configuration Company Boundaries Customer Interface Core Strategy Strategic Resources Value Network

New Paradigm SWOT 1. Core Competency 2. Strategic Asset Network New Paradigm SWOT Customer 3 2 1 = Product or Service 1. Core Competency 2. Strategic Asset 3. Core Process

Strategy Efficiency Differentiation Benefit 1.Concept Synergist Customer Cognitive Space Competency Space Network Space 1.Concept 2.Scope 3.Brand Synergist Benefit Fit Efficiency Differentiation 1.Concept 2.Scope 3.Brand

Strategic Positioning Differentiation Cost

RPV R = Resource P = Process V = Value