Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Payap Dummy Company ; PDC
Advertisements

ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
KHONKAEN FISHING NET FACTORY
Pranom Buppasiri 8th April 2011
โดย DR. LUIS MARIA CALINGO โครงการต่อยอดคุณภาพการศึกษาเพื่อการดำเนินการที่เป็นเลิศ หลักการพัฒนาคุณภาพตาม เกณฑ์คุณภาพการศึกษาเพื่อ การดำเนินการที่เป็นเลิศ.
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Project Based Learning
Educational Objectives
Supreeya Wongtra-ngan, MD.,MHPEd. What is EDUCATION? Education is a process, the chief goal of which is to bring about change in human behavior.
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
Braille OCR Mobile Application
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
Human Resource Management
รู้จักกับเทคโนโลยี RFID เบื้องต้น
Brand Management Process
CIO Roles and Responsibilities
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
COMMUNICATION IN BUSINESS
Planning Step : TU Property Management & Others
Pitfalls in Quality Management. Objective outcome Clinical excellence Business excellence Subjective outcome Service excellence.
โปรแกรมการส่ง Tele-pathology ไปยังคอมพิวเตอร์ ส่วนบุคคลของแพทย์ผ่านทางเครือข่ายโรงพยาบาล (The Tele-pathology delivered to physician’s personal computer.
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
Additional Chapter II KPI’s
ผศ.(พิเศษ)น.พ.นภดล สุชาติ พ.บ. M.P.H.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Project Management Wathana Yeunyong, Ph.D..
MK380Kulachatrakul Na Audhya Management Information System Week Management Information System Week 6 Database system By Aj-Kulachatr.
เรียบเรียงจากหนังสือ “ระบบสารสนเทศ เพื่อการจัดการ”
Strategic Brand Communication Campaigns
Information System Lecture 2 Apirada Thadadech
Knowledge Audit and Analysis
Agency Theory: Public and private Management
1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน.
Information Systems Opportunities and Challenges
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
July Lecture Side Lecture by Suradet Tantrairatn Lecturer and Researcher Chapter Four June 2010 Definitions, Goals, and Objective.
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
โดย นรฤทธิ์ สุนทรศารทูล สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Food Alert System of Thailand (FAST) EU-Thailand Economic Co-operation Small Projects Facility.
Algorithm Efficiency There are often many approaches (algorithms) to solve a problem. How do we choose between them? At the heart of computer program.
Research Strategy & Implementation
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Introducing Balanced Scorecard.
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
วิเคราะห์หลักสูตรคณิตศาสตร์ ประเทศอังกฤษ
Road Accident Investigation Project Mr.Chamroon Tangpaisalkit
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
มุมมองภาคเอกชนต่อความพร้อมการเข้าสู่ ประชาคมอาเซียนของราชการไทย จารุนันท์ อิทธิอาวัชกุล
Services SETA Stakeholder Engagement
Advancing Professional Construction and Program Management Worldwide
The management of change Changes in work patterns and jobs
Workday Merit Process - Approvers
Extreme Programming Explained: Embrace Change
STRATEGIES FOR SUCCESS
Description of Training
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ

WORK MAN GOAL MANAGER - - Planning - - Organizing - - Staffing - - Directing ( Motivating) - - Controlling

งาน คน ผู้บริห าร วั ฒ น ธ ร ร ม อ ง ค์ ก า ร ลูกจ้า ง ลูกค้ า คู่ แข่งขัน ผู้ ข า ย วั ต ถุ ดิ บ ก ฎ ห ม า ย เศรษฐ กิจ สัง คม เ ท ค โ น โ ล ยี ผู้ถือ หุ้น ตัวแทน จำหน่าย องค์ก าร

STUDEN LEARNING OBJECTIVES 1.An understanding of the relationship between quality and total quality management An appreciation for the importance of quality Insights about how to achieve quality An understanding of how strategic planning can be use to promote quality Knowledge about the quality improvement process and reengineering

Integrity A. A.The chief executive officer. B. B.The chief operating officer. C. C.The senior executives. D. D.The managers. E. E.The professional employees. F. F.The employees. Systems A. A.The quality management function. B. B.The quality education system. C. C.The financial method of measuring. D. D.The use of the company’s services or products by customers. E. E.The companywide emphasis on defect prevention

Communications Operations Policies A. A.Information. B. B.Programs applicable. C. C.Each person in the company can. D. D.Each management status meeting. A. A.Suppliers. B. B.Procedures,products and systems and qualified. C. C.Training. A. A.Reports. B. B.Clear and unambiguous. C. C.Advertising and all external communications.

Step 1 Choose an area of improvement. Step 2 Organize a quality improvement team. Step 3 Identify benchmarks. Step 4 Perform analysis of current performance. Step 5 Perform pilot study. Step 6 Management implements the improvements.