721101 Marketing to Business.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Payap Dummy Company ; PDC
Advertisements

ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
INTERNATIONAL EDITION
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Part I Part II Expansion Units 4-6 Created by Mrs.Sumnao Charoenpong.
Educational Objectives
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
Graphical User Interface charturong.ee.engr.tu.ac.th/CN208
Human Resource Management
Brand Management Process
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
Priciples of Marketing
Distribution and Pricing Strategy
Marketing of Service LESSON 9. Nature of services  Services are intangible tasks that satisfy consumer and business user needs.
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
โปรแกรมการส่ง Tele-pathology ไปยังคอมพิวเตอร์ ส่วนบุคคลของแพทย์ผ่านทางเครือข่ายโรงพยาบาล (The Tele-pathology delivered to physician’s personal computer.
Helping you make better treatment decisions for your patients.
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya 1 Chapter XI Information Technology in Retailing Business By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Marketing Department Business.
MK380 Marketing Information System
เรียบเรียงจากหนังสือ “ระบบสารสนเทศ เพื่อการจัดการ”
Strategic Brand Communication Campaigns
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
Create the Knowledge Management Blueprint
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร. ธนสุวิทย์ ทับหิรัญรักษ์
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Food Alert System of Thailand (FAST) EU-Thailand Economic Co-operation Small Projects Facility.
Circular saw The term circular saw is most commonly used to refer to a hand-held electric circular saw designed for cutting wood, which may be used less.
Mini KM.
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
8 Identifying Market Segments and Targets
6 Analyzing Consumer Markets
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
วิธีการทำงานของ ตัวประมวลผลสารสนเทศมีการ ศึกษาวิเคราะห์ และออกแบบโครง สร้างหน้าที่ด้วยสถาปัตยกรรมองค์ประกอบ 6 ส่วน ในตัวประมวลผลสารสนเทศ ได้แก่……………..
Pornthip Kongchun Marketing Manager Thailand Google, Inc. 25 September,
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Functional Strategies
+ Strategic management How to plan implement and control strategy
Introducing Balanced Scorecard.
เอกสารเรียนวันที่ 27 มกราคม 2555
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
เอกสารเรียนวันที่ 7 กันยายน 2555
Epidemiology study of urolithiasis in south of northeast Thailand.
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
วิเคราะห์หลักสูตรคณิตศาสตร์ ประเทศอังกฤษ
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
Marketing Concept วิวัฒนาการของแนวความคิดทางการตลาด แบ่งได้ 5 แนว
CEPS-ECRI, Place du Congrès, 1000 Brussels
Case Study: Four Golden Brothers Painting
Origin Group Present.
การบริหารการผลิต.
บทที่ 8 ผลิตภัณฑ์การบริหารการผลิต
<insert problem title>
ใบสำเนางานนำเสนอ:

721101 Marketing to Business

Marketing A group of interrelated activities designed to identify consumer needs and to develop, distribute,promote,and price goods and services to satisfy these needs at a profit.

การสร้างอรรถประโยชน์ของการตลาด Utility ความสามารถของผลิตภัณฑ์ที่สามารถตอบสนองความจำเป็นหรือความต้องการของลูกค้า

Utility อรรถประโยชน์ Form utility Place utility Time utility Possession utility Image utility

The Evolution of Marketing The Marketing Concept The Evolution of Marketing Production Concept Product Concept Selling Concept Marketing Concept Society Marketing Concept

จุดเริ่มต้น เน้น วิธีการ ผลลัพธ์ จุดเริ่มต้น เน้น วิธีการ ผลลัพธ์ จุดเริ่มต้น เน้น วิธีการ ผลลัพธ์ โรงงานผลิต ผลิตภัณฑ์ ที่มีอยู่ การขายและ การส่งเสริม การตลาด กำไรตาม ปริมาณ ยอดขาย แนวคิดมุ่งการขาย จุดเริ่มต้น เน้น วิธีการ ผลลัพธ์ ตลาด เป้าหมาย ความต้องการ ของลูกค้า การตลาด ในเชิงองค์รวม กำไร ที่เกิดจาก ความพอใจ ของลูกค้า แนวคิดมุ่งการตลาด

สังคม ผู้บริโภค กิจการ แนวคิดมุ่ง การตลาดเพื่อสังคม ผู้บริโภค กิจการ

Marketing function 3.Facilitation 1. Exchange - Standardization and grading - Risk Taking - Financing - Marketing information and research 1. Exchange - Buying - Selling 2. Physical Distribution - Transportation - Storing

The process of marketing a product Distribute product to target market Analyze needs of target market Research potential sales, profit, demand, buying power Create a product to satisfy needs Price product to reach target market Provide after - sales service Identify potential target market Promote product to reach target market Collect feedback

An organization develops a marketing strategy by 1. Selecting a target market 2. Designing a marketing mix

1. Selecting a target market A group of potential customers with the authority, ability, and willingness to purchase a particular goods or service that satisfies their collective demand

2 Major markets Consumer market Industrial market Individuals who buy products for their personal use. Industrial market Businesses, government agencies, and other institutions that buy products to use either in their operations or in marketing other products.

2. Market Segmentation Identifying Target Markets Step 1: Identifying the Characteristics and Needs of the Market. Step:2 Analyzing the Potential of the market

Identifying the Characteristics and Needs of the Market. Data on family income, race, sex, and age Behavior pattern (e.g. amount of a specific product consumed, benefits wanted, brand loyalty) Psychological traits (e.g. personality characteristics, hobbies, lifestyle) Geographic location,climate,terrain

Analyzing the Potential of the market 1. Sales potential 2. Demand potential 3. Buying power 4. Profit potential

Marketing Mix The effective meshing of product, price, promotion, and distribution strategies to achieve success Product Target Market Promotion Price Place

Products and Product Strategy The basic physical of fering and accompanying set of image and service features that seek to satisfy needs.

Categories of Products Consumer product Convenience goods Shopping goods Specialty goods

Categories of Products (continues) Industrial products Installations Major equipment Accessory equipment Component parts Raw materials Supplies Industrial services

Product Strategy The Use of Brands brand name band mark trade character

Think of your favorite brand of products. You decide Think of your favorite brand of products. Which stage of brand acceptance-recognition,preference, or insistence- applies to the product? Why?

Product Strategy: The Use of Packaging The Product Life Cycle Introduction Growth Maturity Decline

New Product Development 1. Generation of ideas 2. Screening of ideas 3. Business analysis New Product Development 4. Product development 5. Test marketing 6. Commercialization