721101 Marketing to Business
Marketing A group of interrelated activities designed to identify consumer needs and to develop, distribute,promote,and price goods and services to satisfy these needs at a profit.
การสร้างอรรถประโยชน์ของการตลาด Utility ความสามารถของผลิตภัณฑ์ที่สามารถตอบสนองความจำเป็นหรือความต้องการของลูกค้า
Utility อรรถประโยชน์ Form utility Place utility Time utility Possession utility Image utility
The Evolution of Marketing The Marketing Concept The Evolution of Marketing Production Concept Product Concept Selling Concept Marketing Concept Society Marketing Concept
จุดเริ่มต้น เน้น วิธีการ ผลลัพธ์ จุดเริ่มต้น เน้น วิธีการ ผลลัพธ์ จุดเริ่มต้น เน้น วิธีการ ผลลัพธ์ โรงงานผลิต ผลิตภัณฑ์ ที่มีอยู่ การขายและ การส่งเสริม การตลาด กำไรตาม ปริมาณ ยอดขาย แนวคิดมุ่งการขาย จุดเริ่มต้น เน้น วิธีการ ผลลัพธ์ ตลาด เป้าหมาย ความต้องการ ของลูกค้า การตลาด ในเชิงองค์รวม กำไร ที่เกิดจาก ความพอใจ ของลูกค้า แนวคิดมุ่งการตลาด
สังคม ผู้บริโภค กิจการ แนวคิดมุ่ง การตลาดเพื่อสังคม ผู้บริโภค กิจการ
Marketing function 3.Facilitation 1. Exchange - Standardization and grading - Risk Taking - Financing - Marketing information and research 1. Exchange - Buying - Selling 2. Physical Distribution - Transportation - Storing
The process of marketing a product Distribute product to target market Analyze needs of target market Research potential sales, profit, demand, buying power Create a product to satisfy needs Price product to reach target market Provide after - sales service Identify potential target market Promote product to reach target market Collect feedback
An organization develops a marketing strategy by 1. Selecting a target market 2. Designing a marketing mix
1. Selecting a target market A group of potential customers with the authority, ability, and willingness to purchase a particular goods or service that satisfies their collective demand
2 Major markets Consumer market Industrial market Individuals who buy products for their personal use. Industrial market Businesses, government agencies, and other institutions that buy products to use either in their operations or in marketing other products.
2. Market Segmentation Identifying Target Markets Step 1: Identifying the Characteristics and Needs of the Market. Step:2 Analyzing the Potential of the market
Identifying the Characteristics and Needs of the Market. Data on family income, race, sex, and age Behavior pattern (e.g. amount of a specific product consumed, benefits wanted, brand loyalty) Psychological traits (e.g. personality characteristics, hobbies, lifestyle) Geographic location,climate,terrain
Analyzing the Potential of the market 1. Sales potential 2. Demand potential 3. Buying power 4. Profit potential
Marketing Mix The effective meshing of product, price, promotion, and distribution strategies to achieve success Product Target Market Promotion Price Place
Products and Product Strategy The basic physical of fering and accompanying set of image and service features that seek to satisfy needs.
Categories of Products Consumer product Convenience goods Shopping goods Specialty goods
Categories of Products (continues) Industrial products Installations Major equipment Accessory equipment Component parts Raw materials Supplies Industrial services
Product Strategy The Use of Brands brand name band mark trade character
Think of your favorite brand of products. You decide Think of your favorite brand of products. Which stage of brand acceptance-recognition,preference, or insistence- applies to the product? Why?
Product Strategy: The Use of Packaging The Product Life Cycle Introduction Growth Maturity Decline
New Product Development 1. Generation of ideas 2. Screening of ideas 3. Business analysis New Product Development 4. Product development 5. Test marketing 6. Commercialization