Yongyuth Pongsupap National Health Security Office

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
Advertisements

Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
FPL: Family Practice Learning การฝึกปฏิบัติ โดยใช้ รพช. เป็นฐาน
Pranom Buppasiri 8th April 2011
โดย DR. LUIS MARIA CALINGO โครงการต่อยอดคุณภาพการศึกษาเพื่อการดำเนินการที่เป็นเลิศ หลักการพัฒนาคุณภาพตาม เกณฑ์คุณภาพการศึกษาเพื่อ การดำเนินการที่เป็นเลิศ.
Project Based Learning
Educational Objectives
Self-Directed Learning in Medical Curriculum. Outline  SDL?  10 Myths  Teacher ’ s Roles  SDL Tools & Techniques  Learning Contract.
Supreeya Wongtra-ngan, MD.,MHPEd. What is EDUCATION? Education is a process, the chief goal of which is to bring about change in human behavior.
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
11 November 2010Logistics Asia Dusit Nontanakorn Chairman, Thai Chamber of Commerce and The Board of Trade of Thailand 11 Nov 2010 Human Capital.
Human Resource Management
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
Self-Directed Learning
การอบรมเชิงปฏิบัติการเรื่อง “การสร้างข้อสอบ OSCE”
Marketing to Business.
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
Medical Student Education Department of Orthopaedic Surgery and Physical Medicine Faculty of Medicine Prince of Songkla University.
A One-Day Seminar in Bangkok presented by Grant P. Wiggins, Ed.d
Helping you make better treatment decisions for your patients.
แนวทางผลิตบัณฑิตแพทย์รามาธิบดี
ผศ.(พิเศษ)น.พ.นภดล สุชาติ พ.บ. M.P.H.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
A product of Project CENTRAL, 2004 The Action Research Process Sponsored by Project CENTRAL A Project of the Florida Department of Education In Collaboration.
MK380 Marketing Information System
Salyavit Chittmittrapap
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
วันศุกร์ที่ 23 มีนาคม 2550 เวลา น. ณ ห้องประชุมมาสุข.
Create the Knowledge Management Blueprint
1 Demo Slide Asst.Prof.Sirinoot Teanrungroj (Ed.D) Director of Computer Center Srinakharinwirot University
Research Problem Research Question Research Hypothesis
1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน.
การเตรียมโครงงาน วิศวกรรม ภาควิชาวิศวกรรมคอมพิวเตอร์ คณะวิศวกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ หัวข้อ การเตรียมโครงงาน การเตรียมหัวข้อโครงงาน.
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Sawit Soothipunt Senior Product Manager Microsoft (Thailand) Limited.
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
โดย นรฤทธิ์ สุนทรศารทูล สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Enhanced Entity-Relationship Model © Pearson Education Limited 1995, 2005.
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Food Alert System of Thailand (FAST) EU-Thailand Economic Co-operation Small Projects Facility.
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
Darunee Chunlertrith Srinagarind hospital Khon Kaen university.
How community involve in TB detection and care ยุทธิชัย เกษตร เจริญ พบ. นายแพทย์ ทรงคุณวุฒิ ผอ. สำนักวัณ โรค ( การสัมมนาวิชาการระดับชาติ ประจำปี 2553 กรมควบคุมโรค.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
Dr. Nongluck Manowaluilou Business & Computer Education Kasetsart UniversityNovember 11, 2009 Nongluck Manowaluilou, 2009.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
ADOLESCENT NEURODEVELOPMENT CLINICAL IMPLICATION ; Dr. Suriyadeo Tripathi National Institute for Child and Family Development Mahidol University.
The Thai-U.S. Creative Partnership หุ้นส่วนเชิงสร้างสรรค์ ไทย - สหรัฐ Priorities & Pathways Harriet Foster Creative Partnership Coordinator Economic Section.
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
International Health Regulation in Border Area Practical context Muk-SVK- QT 2nd June, 2014 Pasakorn Akarasewi.
วิเคราะห์หลักสูตรคณิตศาสตร์ ประเทศอังกฤษ
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
Research Management on Water, Disaster and Climate Change: A practical experience from the Thailand Research Fund (TRF) S. Jongdeepaisarl & A. Chidthaisong,
วิธีปฏิบัติทางบัญชี 1. การรับบริจาคเงินสด
การพิจารณากลุ่มเลข และเอกสาร หลักฐานที่ใช้ประกอบการ ลงทะเบียนในกองทุน
การประเมินส่วนราชการ
โดย ดร.ปราณี คงพิกุล ผอ.กลุ่มนิเทศติดตามและประเมินผลการศึกษา
CIS Water Directors’ extraordinary Meeting 08/04/2013
เทคนิคการตรวจสอบกิจการ
Extreme Programming Explained: Embrace Change
STRATEGIES FOR SUCCESS
PBL 4C Problem-Based Learning
Studio 7. Practicing Problem Formulation
Xoserve IX Refresh Customer Update 03/09/2019.
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Yongyuth Pongsupap National Health Security Office Orawan Tawaytipong Mahidol University Context Based Learning (CBL) in Thailand: a participation to the LINQED Network 19 May 2012, Quito, Ecuador

Primary Care development in the context of DHS (LHS): a specific context and limited resources Five axes Context Based Learning: CBL Competencies outcomes Individual-Team-System Identified learning activities Curriculum

For example: Curriculum for family doctor Context Based Learning: CBL Competencies outcomes Individual-Team-System Identified learning activities Curriculum For example: Curriculum for family doctor

Competencies Curriculum: FLU, CLU, DLU 1. เยี่ยมบ้าน 2. ให้บริการที่บ้าน 1. Dr-Pt-Fm-Comm. Relationships 3. ให้บริการที่ สถานบริการในชุมชน (HC) 2. Bio-Psycho-Social-Existential ‘Whole’ 4. ประชุมชาวบ้าน 3. Continuity of Care: Episodic Continuity, Personal Continuity, Continuity of all care 5. ร่วม จนท. HC ตามเยี่ยม ผป. admit รพช 4. Integrated Care (promote health): Curative, Preventive, Rehabilitative and Health Promotion 6. นิเทศเพื่อเพิ่มสมรรถนะ จนท. HC Family Identified learning activities (Integration of Routine & Learning): Curriculum: FLU, CLU, DLU 7. ให้คำปรึกษาทางไกลกับ จนท HC 5. Coordination/Advocate Community 8. อภิปรายกรณีศึกษา 6. Capacity building of HC staff District 9. ให้บริการที่ รพช. 7.Community Diagnosis: Quantitative &Qualitative 10. รับผิดชอบโครงการระดับอำเภอ 8. Community Involvement & Inter-sectoral Collaboration 11. ประสานและตามเยี่ยม ผป. ที่ได้รับการ Admit ที่ รพท/รพศ/รร.แพทย์ รวมภาคเอกชน 9. Integrated District Health Care System 12. ข้อมูลต่อเนื่องรายบุคคลและครอบครัว Individual – Team – and System Competencies 13. ข้อมูลเชิงปริมาณ และคุณภาพของ HC-Comm 14. ข้อมูลเชื่อม HC & Hosp

Individual-Team-System Competencies & Learning activities VS Preceptors: FM &DHS Competencies Individual-Team-System Learning activities Main Preceptor FLU CLU DLU 1 2 3 4 5 6 7 8 1. Dr-Pt-Fm-Comm. Relationships x FM 2. Bio-psycho-social-existential ‘whole’ 3. Continuous care: personal, episodic… 4. Integrated care: prev-prom-cur-reh… 5. Coordination/Advocate 6. Capacity building of HC staff DHS/FM 7. Community Diagnosis: quantitative DHS 8. Community Diagnosis: qualitative 9. Comm. Involve & Inter-sectoral collaboration 10. Integrated DHS Main Preceptor 1 2 3 4 5 6 x 1 2 3 4 5 6 7 8 x 1 2 3 4 x FM FM FM/DHS DHS FM DHS

Remarks (Expected Products) 1st month 2nd month 3rd month 4th month Remarks (Expected Products) 1st Trimester Individual and family continuous records of the selected families are completely installed. 2nd Trimester Community Diagnosis (quant. & qual.) has been done. Data link of HC & hosp (utilization & coverage) has been analyzed 3rd Trimester Scientific products (R to L & R): cohort studies of selected families; continuous community diagnosis; progress of integrated health system. Adapted attitude: Build on previous experience of the learner Settle learning method: Self-directed, gear to his/her own pace Assessed by learner, team, peers, and advisor Continue learning activities & routine works: Finalize scientific products Systematic academic supports Inter-vision: exchange experiences among peers in the fields Supervision: participation of advisor Academic conferences: distance learning, academic institutions, … Networking: social media, society, Community of Practice Learning in the System (in the context)

Context Based Learning: formally started in 2007 (5 districts), now a more national policy Health professionals for a new century: transforming education to strengthen health systems in an interdependent world: The Lancet 2010, J Frenk, et al.

Competency Driven Traditional model Competency-based educational model According to ability (competency) of teacher to teach A very clear curriculum CAPS: 12 domains Competency-based educational model A clearer curriculum Competencies outcomes and a context specific Identified Competencies: Individual-Team-System CAPS: 12 domains

PC development in the context of DHS (LHS) Formal curricula: -> CBL MPH: 4 Universities -> CBL Five axes District health manager Development Family doctor: IST (RCFP) -> CBL Time To Exchange and Learn more from the LINQED Thank you very much