บทที่ 5 การออกแบบวิจัย อ.พิสิษฐ์ พจนจารุวิทย์

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
THE PARTS OF A FLOWERING PLANT AND THEIR FUNTION.
Advertisements

จำนวน สถานะ NUMBER OF STATES. ประเด็นที่ สนใจ The number of distinct states the finite state machine needs in order to recognize a language is related.
Programs of the Intel® Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel. Copyright © 2007, Intel Corporation. All rights reserved. Intel,
Intel ® Teach Essential Course V10.1
Verb to be : is,am,are Positive ประโยคบอกเล่า โครงสร้าง = ประธานเอกพจน์ + is……… He ,She ,It + is………… He is a man. He is handsome. He is six years old.
Information Technology For Management 6th Edition
Process Analysis การวิเคราะห์กระบวนการ
Liang, Introduction to Java Programming, Sixth Edition, (c) 2007 Pearson Education, Inc. All rights reserved Java Programming Language.
บทที่ ๓๒. ขึ้น  As a preposition ธงชาติ ขึ้น สู่ ยอดเสา The national flag (is pulled) up to the top of the pole.
ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. การอ่านเรื่องงานแล้ว บอกรายละเอียดและ สาระสำคัญ.
Mathematical Model of Physical Systems. Mechanical, electrical, thermal, hydraulic, economic, biological, etc, systems, may be characterized by differential.
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
ครูรุจิรา ทับศรีนวล. อ่านเรื่องสั้น ๆแล้ว ตอบคำถามได้
SAP Best Practices Prepackaged Industry & Cross-Industry Know-How ความพร้อมใช้งานสำหรับลูกค้าและคู่ค้า ของ SAP.
ANSI/ASQ Z1.4 Acceptance Sampling Plans
Programs of the Intel® Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel. Copyright © 2007, Intel Corporation. All rights reserved. Intel,
Click when ready Wang991.wordpress.com © All rights reserved Stand SW 100.
 The nonconformities chart controls the count of nonconformities ( ข้อบกพร่อง หรือตำหนิ ) within the product or service.  An item is classified as a.
Licensing readiness training 5 April 2013
Mrs. Rattanaporn Lawsawas Ban Huaybong School, Nakhonsawan
Weekly Strategy SET Index : ผันผวนอยู่ในกรอบ 1, ,310 จุด
การใช้โปรแกรมคอมพิวเตอร์ทางสถิติในด้านสังคมศาสตร์ (The Application of Statistical Package in Social Sciences) การวิจัยเชิงปริมาณ ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.
การบัญชีเกี่ยวกับส่วนของผู้เป็นเจ้าของ(Accounting of Owners’ Equity)
Modals-Ability By T’Sumana Hanlamyuang.
แนวคิดทางภูมิศาสตร์ ผู้สอน: อาจารย์พรสมิทธิ์ ฉายสมิทธิกุล
“เอาชนะเนื้อหนัง” OVERCOMING THE FLESH. “เอาชนะเนื้อหนัง” OVERCOMING THE FLESH.
พื้นฐานการเขียนแบบทางวิศวกรรม
ภาพรวมตลาดทุนไทย เชิงเปรียบเทียบ
Part 8 Overcoming Discouragement
Control Charts for Count of Non-conformities
หน่วยที่ 2 ข้อมูลและสารสนเทศ
Role of Stroke Indicator & Benchmark
เรื่องราวของวันคริสต์มาส
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางการเงิน
โดย พระมหาปรีชา ปภสฺสโร พระวิทยากร มหาวิทยาลัยมหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย
บทที่ 1 ความรู้เบื้องต้น เกี่ยวกับระบบสารสนเทศ
และการเบิกจ่ายงบประมาณ ปี 2559 แผนงาน โครงการ งบประมาณ
Principles of Accounting II
ตอนที่ 3: ท่านเป็นผู้ชอบธรรมได้อย่างไร?
Moving Forward to Digital Government Transformational
Comprehensive School Safety
การประชุม ซักซ้อมความเข้าใจในการจัดทำเอกสารเพื่อใช้ประกอบการชี้แจงงบประมาณด้านการบริหารจัดการน้ำชลประทาน ของกรมชลประทาน.
The Christmas Story Part 4: Jesus Reveals The Truth
Law and Modern world กฎหมายกับโลกสมัยใหม่
1 ยอห์น 1:5-7 5 นี่เป็นเรื่องราวซึ่งเราได้ยินจากพระองค์และประกาศแก่ท่าน คือพระเจ้าทรงเป็นความสว่าง ในพระองค์ไม่มีความมืดเลย 6 ถ้าเราอ้างว่ามีสามัคคีธรรมกับพระองค์แต่ยังดำเนินในความมืด.
งบประมาณรายจ่ายประจำปีงบประมาณ พ.ศ.2560
ตอนที่ 3 - โดยฤทธิ์เดชแห่งการอธิษฐาน Part 3 - By the Power of Prayer
อัตถิภาวนิยม existentialism J.K. Stevens, instructor
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทาง การตลาด
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
บทที่ 6 ประชากรและกลุ่มตัวอย่าง
ประชุมคณะทำงานพิจารณาจัดทำแผนงานและงบประมาณ ด้านเตรียมความพร้อม งานศึกษา สำรวจ ออกแบบ ของกรมชลประทาน ประจำปีงบประมาณ พ.ศ. ๒๕๕ ครั้งที่ 7/2559 วันพฤหัสบดีที่
แล้วไงเกี่ยวกับความจริง What About Truth?
“เคลื่อนไปสู่ชีวิตใหม่ ตอนที่ 2” Moving Into the Newness of Life
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
Control Charts for Count of Non-conformities
Inventory Control Models
AnalyticAL Writing ปิติ ตรีสุกล.
การจัดการศูนย์สารสนเทศ หน่วยที่ 5
โครงการสัมมนาเชิงปฏิบัติการบูรณาการภาครัฐและเอกชนในการจัดยุทธศาสตร์เศรษฐกิจภาคตะวันออก This template can be used as a starter file to give updates for.
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางธุรกิจ
บทที่ 8 เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย
บทที่ 5 การออกแบบวิจัย อ.พิสิษฐ์ พจนจารุวิทย์
สถิติเพื่อการวิเคราะห์ข้อมูล
โดย นายวรวุฒิ หล้าเต็น หัวหน้าแผนกข้อมูลและวิจัยตลาด
การพัฒนาเทคนิคการทำงาน
การจำลองความล้นเกินของงาน
สารสนเทศศาสตร์เบื้องต้น
2 ปีแห่งการพัฒนาสหกรณ์
บทที่ 7 การรวบรวมข้อมูลวิจัย
ใบสำเนางานนำเสนอ:

บทที่ 5 การออกแบบวิจัย อ.พิสิษฐ์ พจนจารุวิทย์ 6/3/2019 8:55 AM บทที่ 5 การออกแบบวิจัย อ.พิสิษฐ์ พจนจารุวิทย์ Facebook: Pisit Potjanajaruwit Line ID:5431266 E-mail.:jokenalove@gmail.com Mobile :0846523888 1 © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

การออกแบบวิจัย จุดมุ่งหมายของการออกแบบวิจัยประกอบด้วย 6/3/2019 8:55 AM การออกแบบวิจัย จุดมุ่งหมายของการออกแบบวิจัยประกอบด้วย 1. เพื่อให้ได้คำตอบปัญหาวิจัยที่ถูกต้อง เที่ยงตรงเชื่อถือได้ 2. เพื่อควบคุมความแปรปรวนของตัวแปรในการวิจัย มีหลักอยู่ 3 ประการ 2.1 การศึกษาให้ครอบคลุมขอบข่ายการวิจัยให้มากที่สุด 2.2 การควบคุมอิทธิพลของสิ่งต่างๆ ที่ไม่อยู่ในขอบข่ายของการวิจัย 2.3 ลดความคลาดเคลื่อนให้ได้มากที่สุด 3503901 การวิจัยทางธุรกิจ 2 © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

ประโยชน์ของการออกแบบการวิจัย 6/3/2019 8:55 AM ประโยชน์ของการออกแบบการวิจัย 1. ช่วยให้ผู้วิจัยสามารถตัดสินใจเลือกวิธีวิจัย และวางแผนควบคุมตัว แปรเกินได้ถูกต้อง 2. ช่วยกำหนดและสร้างเครื่องมือเก็บรวบรวมข้อมูล 3. ช่วยแนะแนวทางการเลือกใช้สถิติที่เหมาะสม 4. ช่วยประเมินงบประมาณ แรงงาน และระยะเวลาทำวิจัย 5. ช่วยประเมินผลการวิจัยว่ามีความถูกต้อง และเชื่อมั่นได้มากน้อย เพียงใด 3503901 การวิจัยทางธุรกิจ 3 © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

ส่วนประกอบของการออกแบบวิจัย 6/3/2019 8:55 AM ส่วนประกอบของการออกแบบวิจัย กำหนดวัตถุประสงค์ที่แน่นอนและรัดกุม กำหนดสมมติฐาน (ถ้ามี) กำหนดขอบเขตของการวิจัย กำหนดชนิดของข้อมูลและแหล่งที่มาของข้อมูล แสดงระเบียบวิธีการวิจัย กำหนดวิธีการเลือกตัวอย่าง เตรียมเครื่องมือสำหรับการรวบรวมข้อมูล กำหนดจำนวนและคุณสมบัติของพนักงาน แสดงงบประมาณค่าใช้จ่าย แสดงตารางการปฏิบัติงาน 3503901 การวิจัยทางธุรกิจ 4 © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

หลักการออกแบบวิจัย ประกอบด้วยองค์ประกอบสำคัญ 3 ประการ 5 Maximization 6/3/2019 8:55 AM หลักการออกแบบวิจัย Maximization การทำให้ความแปรปรวนของตัวแปรตามอันเนื่องมาจากตัวแปรอิสระในการทดลองมีค่าสูงสุด Minimization การทำให้ความแปรปรวนอันเนื่องมาจากความคลาดเคลื่อนต่างๆ มีค่าต่ำสุด Control การควบคุมความแปรปรวนที่จะทำให้ตัวแปรตามเกิดจากการกระทำของตัวแปรอิสระ ประกอบด้วยองค์ประกอบสำคัญ 3 ประการ 3503901 การวิจัยทางธุรกิจ 5 © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

ลักษณะการออกแบบวิจัยทีดี 6/3/2019 8:55 AM ลักษณะการออกแบบวิจัยทีดี 1.ไม่มีความลำเอียง 2.ไม่สับสนในการอธิบายความสัมพันธ์ของตัวแปร 3.สามารถควบคุมตัวแปรภายนอกได้ทั้งหมด 4.มีการใช้สถิติถูกต้องในการทดสอบสมมติฐาน 3503901 การวิจัยทางธุรกิจ 6 © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

การจำแนกประเภทการออกแบบวิจัย 6/3/2019 8:55 AM การจำแนกประเภทการออกแบบวิจัย การวิจัยเชิงสำรวจ การวิจัยเชิงพรรณนา การวิจัยเชิงเหตุผล แบ่งออกตามลักษณะการวิจัยได้เป็น 3 ประเภท 3503901 การวิจัยทางธุรกิจ 7 © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

6/3/2019 8:55 AM การวิจัยเชิงพรรณนา รูปแบบของการวิจัยอาจเป็นการเสนอผลอย่างกว้างๆ โดยการรวบรวมจากเอกสารหลายแหล่งแล้วนำมาวิเคราะห์วิจารณ์อีกครั้งหนึ่ง ซึ่งการวิจัยธุรกิจก็จัดอยู่ในลักษณะนี้ได้ การวิจัยลักษณะนี้ต้องออกแบบวิจัยที่มีโครงสร้างที่แน่นอน มีการวางแผนไว้ล่วงหน้า แหล่งที่มาของข้อมูลสำหรับการวิจัยนี้ ได้แก่ ข้อมูลทุติยภูมิ การออกสำรวจ ศึกษาด้วยการสังเกตการณ์ การทดลอง และการจำลองเป็นต้น 3503901 การวิจัยทางธุรกิจ 8 © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

6/3/2019 8:55 AM การวิจัยเชิงสำรวจ รูปแบบของการวิจัยเป็นการออกสำรวจซึ่งต้องมีเป้าหมาย ข้อมูลที่ได้มาเป็นข้อมูลใหม่ซึ่งหารายงานอ้างอิงไม่ได้ การออกแบบวิจัยนี้มักจะไม่แน่นอน เปลี่ยนแปลงได้ การวิจัยลักษณะนี้ มีขั้นตอนที่ต้องรวมไว้ในการวิจัยได้แก่ การค้นหาแหล่งข้อมูลทุติยภูมิ สอบถามผู้มีประสบการณ์ และสำรวจงานอื่นที่คล้ายกัน ความมุ่งหมายของการวิจัยชนิดนี้ อยู่ในลักษณะที่เจาะลึกลงไปในด้านใดด้านหนึ่ง 3503901 การวิจัยทางธุรกิจ 9 © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

6/3/2019 8:55 AM การวิจัยเชิงเหตุผล รูปแบบของการวิจัยเป็นการสำรวจวิเคราะห์ถึงสาเหตุ และผลที่ได้จากการดำเนินงานเช่น การศึกษาผลกระทบของวิกฤตการณ์ของน้ำมันที่มีต่อการดำเนินงานของธุรกิจ บางกรณีอาจเป็นการศึกษาถึงปัจจัยต่างๆ ที่เป็นสาเหตุและมีผลกระทบถึงสิ่งที่คาดหมายไว้ เช่น การวิจัยเชิงชันสูตร เป็นการศึกษาถึงปัญหาต่างๆ ที่แต่ละบุคคลกำลังประสบอยู่เพื่อเข้าใจถึงพฤติกรรมทางสังคมเพื่อนำไปแก้ปัญหาในอนาคต 3503901 การวิจัยทางธุรกิจ 10 © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

ประสิทธิภาพของการออกแบบการวิจัย 6/3/2019 8:55 AM ประสิทธิภาพของการออกแบบการวิจัย 1. แบบวิจัยต้องนำไปสู่คำตอบในปัญหาที่กำลังทำการวิจัย 2. แบบวิจัยนั้นจะต้องควบคุมความแปรปรวนได้ โดยเฉพาะจะต้อง ขจัดอิทธิพลของตัวแปรเกิน ซึ่งเป็นตัวแปรอิสระอื่นๆ 3. แบบการวิจัยนั้นจะต้องมีความเที่ยงตรงภายใน สามารถ ตรวจสอบสมมติฐานได้ 3503901 การวิจัยทางธุรกิจ 11 © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

6/3/2019 8:55 AM งานสนาม งานสนามเป็นงานนอกสถานที่ ต้องมีค่าใช้จ่ายและเวลาเข้ามาเกี่ยวข้อง การเตรียมการที่สำคัญที่ต้องทำคือ การวางแผน ควรแบ่งออกเป็นสายหรือเป็นเขต การควบคุม มีการควบคุมอย่างใกล้ชิด ตรวจสอบความถูกต้องของข้อมูลที่ได้รับกลับ 3503901 การวิจัยทางธุรกิจ 12 © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

งานสนาม 13 3503901 การวิจัยทางธุรกิจ 6/3/2019 8:55 AM © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

หน้าที่ของการออกสนาม 6/3/2019 8:55 AM หน้าที่ของการออกสนาม หน้าที่ของการออกสนามที่สำคัญมีดังนี้ ปฏิบัติงานสนามด้วยความซื่อสัตย์ ใช้เครื่องมือในการเก็บข้อมูลด้วยความรอบคอบ เช่น แบบสอบถาม แบบสำรวจ บันทึกคำตอบที่ได้รับอย่างถูกต้อง นำคำตอบที่เก็บรวบรวมได้ส่งคืนหัวหน้าโครงการตามวันเวลาที่วางแผนไว้ ปฏิบัติงานสนามให้เสร็จสิ้นเรียบร้อยตามงบประมาณที่กำหนดไว้ 3503901 การวิจัยทางธุรกิจ 14 © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

ความผิดพลาดที่เกิดจากงานภาคสนาม 6/3/2019 8:55 AM ความผิดพลาดที่เกิดจากงานภาคสนาม ความผิดพลาดจากตัวผู้เก็บข้อมูล ความผิดพลาดจากตัวผู้ให้ข้อมูล 3503901 การวิจัยทางธุรกิจ 15 © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

แหล่งค้นคว้าเพิ่มเติม 6/3/2019 8:55 AM แหล่งค้นคว้าเพิ่มเติม 1. บุญใจ ศรีสถิตนรากูร 2547 ระเบียบวิธีวิจัยทางพยาบาลศาสตร์ กรุงเทพฯ : บริษัท ยูแอนด์ไอ อินเตอร์มีเดีย จำกัด 2. นราศรี ไววนิชกุล 2547 ระเบียบวิธีวิจัยทางธุรกิจและชูศักดิ์ อุดมศรี พิมพ์ครั้งที่ 14 สำนักพิมพ์แห่งจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย 3. มาลิณี ศรีไมตรี 2554 การวิจัยทางธุรกิจ คณะบริหารธุรกิจและการจัดการ มหาวิทยาลัยราชภัฎอุบลราชธานี โรงพิมพ์วิทยาการพิมพ์ 3503901 การวิจัยทางธุรกิจ 16 © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.