งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

Thanong bidaya.  Thailand before the election  Promise and delivery under the first lady prime minister  The real economic challenges.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "Thanong bidaya.  Thailand before the election  Promise and delivery under the first lady prime minister  The real economic challenges."— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 thanong bidaya

2  Thailand before the election  Promise and delivery under the first lady prime minister  The real economic challenges

3  Popularism policy everywhere  Pending projects  Inflationary pressure  Rampant corruptions  Increasing number of drug addicts  Deteriorating border problems

4

5

6

7  Wage and salary hikes -300, 15000  Debt suspension for farmers  Raise price of rice and reverse subsidizing policy  Tax reduction- 23%  Resumption of mega-projects

8  External problems in US and Europe  Trade imbalance  Capital flows and foreign exchange rate  Trade, Investment and Economic competitiveness  Fiscal policy and national debts

9 9 World Economic Outlook U.S. GDP Growth Quarter-to-Quarter 2007-2011 เศรษฐกิจสหรัฐอเมริกา

10 10 World Economic Outlook U.S. Unemployment Rate 2001-2011 9.2% 10.1% เศรษฐกิจสหรัฐอเมริกา

11 11 Euro Debt Crisis World Economic Outlook

12 ประเด็นปัญหาที่ต้องเผชิญ 1. ปัญหาโครงสร้างเศรษฐกิจไทยที่กำลังเผชิญแรงกดดันว่าไทยจะไป ทางไหนระหว่างประเทศที่เน้นการส่งออกเป็นหลักหรือว่าจะเน้นการ บริโภคภายในประเทศเป็นหลัก 2. การเปลี่ยนแปลงของโครงสร้างเศรษฐกิจโลกหลังวิกฤติการเงินครั้ง ล่าสุดที่ทำให้ประเทศกำลังพัฒนามีบทบาทต่อเศรษฐกิจโลกมากกว่า ประเทศพัฒนาแล้ว ไทยจะมีทิศทางไปอย่างไร 3. การจัดการปัญหาความขัดแย้งกับประเทศเพื่อนบ้านกับการเกิด ประชาคมเศรษฐกิจอาเซียนในปี 2015 เราจะเลือกไปทางไหน 4. ทิศทางพลังงานของไทยว่าสัดส่วนพลังงานของไทยควรเป็นอย่างไร ควรมีนิวเคลียร์หรือไม่ พลังงานทางเลือกอื่นเราจะเอามากน้อยแค่ไหน ถ่านหินเรายังจะเอาไหม จะซื้อพลังงานจากเพื่อนบ้านอยู่หรือเปล่า 5. การปฏิรูประบบภาษีของไทยรวมทั้ง การออกภาษีการใช้ที่ดิน ภาษี มรดกจะยังควรมีหรือไม่ถ้ามีมีแนวทางอย่างไรให้เกิดขึ้นจริง 6. ความแตกต่างระหว่างคนรวยและคนจนที่ยังสูงมากๆการแก้ไขความ เหลื่อมล้ำทางเศรษฐกิจที่เกิดขึ้นเป็นต้นตอของปัญหาความขัดแย้งที่ เกิดขึ้น พรรคการเมืองมีแนวอย่างไร 7. อิทธิพลของจีนต่อภูมิภาคอาเซียนและต่อประเทศไทยทั้งการเข้ามา ลงทุน เข้ามาประกอบธุรกิจ นโยบายที่จะรับมือควรเป็นอย่างไร

13 \\BANFS01\CASE\THAI VISION- PROPOSAL\NESDB 14 SEPT\NESDB14 - FINAL.PPT13 The New Geopolitics Thailand US Japan Europe India Russia China Existing Triad New Triad Japan Korea China ASEAN + 3 Thailand needs to balance ourselves with different political triads to position ourselves in the world geopolitics

14 Real objective of FTA : Is this all for freer trade or it ’ s just a game? Freer Trade?Fairer Trade? GAME? How to manage our position in this changing environment?

15 AFTA U.S.A. Thailand’s Trade and Investment Objectives Thailand Japan China India EFTA New Zealand Australia SECURE traditional marketsEXPLORE new markets Bahrain GATEWAY to new markets Peru

16 WTO Strategy FTA Broad Strategy FTA Individual Strategy Strategy’s Integration Strategy Review Process Execution Trade & Investment Agenda

17 The Past Nation Building Model 1960s1970s1980s1990s Import Substitution Export Promotion Foreign Direct Investment Financial & Trade Liberalization

18 Thailand is characterized as investment driven economy Leaders Technology and Design Followers Low Cost Competitive Advantage Differentiation Factor Driven Economy investment Driven Economy Innovation Driven Economy but we must move toward an innovation driven economy by equipped ourselves with technology and design capability

19 The lack of high quality skills and human capital constrains Thailand to change from market seeking FDI to network seeking FDI Source: World Bank/BOI Resource/Asset Seeking FDI Market Network Investment Value Raw Material Abundance/Costs Low-cost Unskilled Labor Skilled Labor Physical infrastructure Market Size Market Growth Competitive Structure Internal Infrastructure Customer Preference Manufacturing Plus Dynamic Services Integration with Regional/ Global Markets High Quality Skill Based and Human Capital Global Market Access International Investment and Trade Agreement All Market Seeking Factors Level of Sophistication in Host Country

20 We are not currently taking full advantage of the Export Value Chain Thai Exporters InboundOutbound End Users Transports and Insurance ImporterRetailerFOB 14 Value Added Foreign Counterparts

21 It is necessary to select appropriate collaborative network to become a smart industry cluster High Impact Entrepreneurs Mature Firms Universities Government Equity and DebtTax RevenueEndowment Income Strategic investment Transfer of human capital Purchase of innovative goods Acquisition R&D funding Purchase of innovative goods Transfer of technology Transfer of human capital Venture funds and personal savings Source: Carl J. Schramm R&D funding

22 Companies are transforming from investment driven toward value creation platform Investment Driven Platform Job Creation Wealth Investment Financial Capital Physical infrastructure as an enabler ICT as an enabler Constructive Environment Talents Value Created Value Creation Platform Wealth

23 Cultivating a Smart Entrepreneurial Spirit Resource Base Price Taker More for Less Commodity Decreasing Return Competency Base Price Maker Less for More Differentiated Increasing Return

24 There are still high competition in attracting FDI within the region Thailand Tax Incentives Tax Incentives Investment Grants/ Subsidy IPA Service Quality Customized Flexibility Regulation & Procedure Simplicity Malaysia Singapore China FavorableUnfavorable South Korea

25 BOI should launch a new set of initiatives to make Thailand globally attractive for FDI CharacteristicsOldNew LaborLow cost, unskilledQuality, Higher skilled Low tax, low serviceModest tax, high service Least cost production, cheap land and labor Value-added adaptable labor force, professionals Housing and Transportation Culture, recreation, museums, shopping, airport AvailabilityQuality Schools Not KeyQuality schools and research facilities MinimumCompatible quality of life and business flexibility Cost/AvailabilityDependability/reliability AssumedTechnology access Aggressive chamber of commerce Partnership Tax Climate Incentives Amenities Schools Higher Education Regulation Energy Communication Business Source: Kotler, 1999

26 Retrospecti ve Present Perspective Highly competitive Cheap labour cost Abundant resouces Globalisation Investment in labour intensive sector OEM production Losing competitivene ss Technological transfer to new competitors Low value creation Shifting production base Global sourcing Adapting competitivenes s towards world dynamics eg. local wisdom, service-led industry Knowledge based Industry eg. own design, own brand, IP

27 Increase Market Capability Global Ditch Or Global Niche? Increase productivities Focus on products Increase Market Return Ending at FOB OrExtending to overseas end users? Self Dependency Traditional Trade or Modern Trade? Agricultural Issue Education Knowledge base Infrastructures investment Intervention Regulations Subsidize Develop overseas logistics through trade partners? Develop market place

28  Learn to live and make best use of FTAs  Stay outward-oriented  Focus on competitive advantage  Be adaptive to the globalising open-market economy  Be nationalistic but avoid unproductive nationalism

29


ดาวน์โหลด ppt Thanong bidaya.  Thailand before the election  Promise and delivery under the first lady prime minister  The real economic challenges.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google