วิเคราะห์หลักสูตรคณิตศาสตร์ ประเทศอังกฤษ วิเคราะห์หลักสูตรคณิตศาสตร์ ประเทศอังกฤษ นำเสนอโดย นางสาวภวันตรี ศรีดาดิษฐ์
Mathematics Curriculum in England www.gov.uk/government/organisations/department-for-education
Curriculum รูปแบบการศึกษา ลักษณะของหลักสูตร วัตถุประสงค์ของหลักสูตร โครงสร้างและองค์ประกอบหลักสูตร หลักสูตรคณิตศาสตร์ของประเทศอังกฤษ
System Education in England ตอนจบ Stage 4 ต้องสอบ GCSE รูปแบบ อิงมาตรฐาน ช่วงชั้น Key Stage 1 Age 5 – 7 Year 1 - 2 Key Stage 2 Age 7 – 11 Year 3 - 6 Key Stage 3 Age 11 - 14 Year 7 - 9 Key Stage 4 Age 14 - 16 Year 10 - 11 การเปิดภาคเรียน 3 ภาคเรียน การสอบจบระดับ SATs (Level 1-8) ตอนจบ Stage 4 ต้องสอบ GCSE
School Curriculum The current structure of the school curriculum Core subjects Local Curriculum Basic Curriculum National Curriculum Foundation subjects
Curriculum aims successful learners who enjoy learning, make progress and achieve confident individuals who are able to live safe, healthy and fulfilling lives responsible citizens who make a positive contribution to society.
2 – 4 – 3 – 2 About key stages 1 to 4
Personal, social and health education stages 4 stages 3 Careers education Mathematics Science Information and communication Physical education Citizenship Religious education Personal, social and health education Sex education English Design and technology Work-related learning Music Art and design Geography History Citizenship technology Physical education
Mathematical Curriculum
Mathematical processes Problem solving Mathematical processes Communicating Reasoning
Number and algebra Geometry and measures Range and content Statistics
Number and algebra Sequences, functions and graphs Using and applying number and algebra Numbers and the number system Number and algebra Solving numerical problems Calculations Equations, formulae and identities
Geometry and measures Using and applying shape, space and measures Geometrical reasoning Geometry and measures Measures and construction Transformations and coordinates
Statistics Using and applying handling data Specifying the problem and planning Statistics Collecting data Processing and representing data Interpreting and discussing results
Key stage 3
Key stage 4
เอกสารอ้างอิง Department for Education. (2011). The Framework for the National Curriculum : A report by the Expert Panel for the National Curriculum review. Vision UK ระบบการศึกษาในประเทศอังกฤษ http://www.visionuk.net/England_education_system.php The National Curriculum Handbook for secondary teachers in England key stage 3 and 4. www.education.gov.uk/publications/ Mathematics Programme of study for key stage 3 and attainment targets. Mathematics Programme of study for key stage 4 www.qca.org.uk/curriculum
ขอบคุณค่ะ