15-18 พฤศจิกายน 2554. โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Payap Dummy Company ; PDC
Advertisements

ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
Presented by GO. Question No.1 ก่อนปี 2008 PepsiCo ได้แบ่งการ ดำเนินงานเป็นกี่ Divisions.
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
Accounting and ERP Software by Crystal Software Group
INTERNATIONAL EDITION
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Braille OCR Mobile Application
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
11 November 2010Logistics Asia Dusit Nontanakorn Chairman, Thai Chamber of Commerce and The Board of Trade of Thailand 11 Nov 2010 Human Capital.
Human Resource Management
รู้จักกับเทคโนโลยี RFID เบื้องต้น
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
Marketing to Business.
Planning Step : TU Property Management & Others
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
Pitfalls in Quality Management. Objective outcome Clinical excellence Business excellence Subjective outcome Service excellence.
ประสบการณ์การบริหารงานบุคคล
Information Technology for Management Thonburi University Strategic Uses of Information Technology.
Contemporary Marketing Management
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Project Management Wathana Yeunyong, Ph.D..
Ch 1 Introduction to Information System Conceptual and Implement Marketing Information System (MK 315 : Pre MK109, BA208) By Aj-Kulachatr Chatrakul Na.
Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya 1 Chapter XI Information Technology in Retailing Business By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Marketing Department Business.
MK380 Marketing Information System
เรียบเรียงจากหนังสือ “ระบบสารสนเทศ เพื่อการจัดการ”
Asst Prof. Dr. Songporn Hansanti
Topic 8 Competitive Strategy and Strategic Alliances
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
Information System Lecture 2 Apirada Thadadech
Knowledge Audit and Analysis
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน.
Information Systems Opportunities and Challenges
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
โดย นรฤทธิ์ สุนทรศารทูล สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Thailand’s Energy Policy and Strategies Pravit Teetakaew Executive Director Bureau of Energy Regulation and Conservation Dept. of Alternative Energy Development.
Algorithm Efficiency There are often many approaches (algorithms) to solve a problem. How do we choose between them? At the heart of computer program.
Research Strategy & Implementation
The Provincial Health Strategist
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
วิธีการทำงานของ ตัวประมวลผลสารสนเทศมีการ ศึกษาวิเคราะห์ และออกแบบโครง สร้างหน้าที่ด้วยสถาปัตยกรรมองค์ประกอบ 6 ส่วน ในตัวประมวลผลสารสนเทศ ได้แก่……………..
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Right think What it should be?
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Functional Strategies
+ Strategic management How to plan implement and control strategy
การบริหารจัดการเชิงคุณภาพ
Strategic management Case presentation
Strategic Information system MIT-M Chiangmai University IS requirement
Introducing Balanced Scorecard.
กลยุทธ์ระดับกิจการ Corporate Strategy
ครั้งที่ 5 วันที่ 16 กุมภาพันธ์ 2557
เอกสารเรียนการบริหารการผลิตวันที่ 18 พ.ย.54
วันที่ 3 กรกฎาคม 2555 Forecasting technique การพยากรณ์
Porter’s Value Chain Analysis Model
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
มุมมองภาคเอกชนต่อความพร้อมการเข้าสู่ ประชาคมอาเซียนของราชการไทย จารุนันท์ อิทธิอาวัชกุล
ระเบียบวาระการประชุม
คัดสรรกิจกรรมพัฒนาชุมชนดีเด่น ประจำปี 2562
สื่อการเรียนการสอนวิชาเครื่องรับโทรทัศน์ ( )
ใบสำเนางานนำเสนอ:

15-18 พฤศจิกายน 2554

โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์  กลยุทธ์หมายถึง วิธีการหรือแนวทางที่จะไปสู่ เป้าหมาย  กลยุทธ์การบริหารการผลิตจึงเป็นการหาวิธีการ หรือแนวทางที่จะไปสู่เป้าหมายการบริหารการ ผลิต คือ ถูก เร็ว ดี หลากหลาย ฉับไว  เป็นเรื่องระยะยาว 5 ปี  การหาวิธีการต้องวิเคราะห์ รู้เขา รู้เรา  รู้เขา รู้จักตลาด ลูกค้า คู่แข่ง  รู้เรา รู้จักคัวเอง ขีดความสามารถ

 กลยุทธ์การผลิตเป็น Functional Strategy ที่ ไปสนับสนุนกลยุทธ์การแข่งขันให้แข่งได้ Operations strategy is a long-range game plan for the production of a company’s products/services, and provides a road map for the production function in helping to achieve the business strategy  Competitive goal  Competitive Strategy

Market Competitiveness Speed Flexibility Cost Dependability Quality The operations function can provide a competitive advantage through its performance at the five competitive objectives Being RIGHT Being FAST Being ON TIME Being ABLE TO CHANGE Being PRODUCTIVE © Nigel Slack and Michael Lewis 2003

Introduction Growth Maturity Decline Introduction Growth Maturity Decline B&W TV Automobile Video Recorder CD Player Color Copier Cell Phone Internet Radio Internet Radio Fax Machine Dot-Matrix Printer Printer

VolumeVeryLowLowHighVeryHigh FocusProcessProcessProductProduct Fin.Gds.To-OrderTo-OrderTo-StockTo-Stock BatchSizeVerySmallSmallLargeVeryLarge ProductCustomSlightlyStandardStandardHighlyStandard LifeStageIntro.EarlyGrowthLateGrowthMaturity

Corporate Mission Business Strategy Product/Service Plans Competitive Priorities Operations Strategy Assessment of Global BusinessConditionsAssessment BusinessConditionsDistinctiveCompetenciesorWeaknessesDistinctiveCompetenciesorWeaknesses

Operations Resources Market Requirements OPERATIONS STRATEGY Strategic Reconciliation Operations strategy reconciles the requirements of the market with the capabilities of operations resources © Nigel Slack and Michael Lewis 2003

Strategic Reconciliation Market Requirements Understanding Markets Operations Resources Understanding Resources and Processes Capacity Supply networks Process technology Development and organization Quality Speed Dependability Flexibility Cost Operations Processes Operations Resources Operations Competences Market Positioning Market Segmentation Competitor Activity Strategic Decisions Operations Strategy Decisions Required Performance Performance Objectives © Nigel Slack and Michael Lewis 2003