Kulachatrakul. Na Ayudhaya 1 Chapter V-VI Product & Inventory Management By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Mareketing Department Business Administration.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Management of Information Technology
Advertisements

Payap Dummy Company ; PDC
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
Accounting and ERP Software by Crystal Software Group
KHONKAEN FISHING NET FACTORY
Human Resource Management
With Service Mind, Bye-bye Say “NO”, Focus and Care, Share Data
รู้จักกับเทคโนโลยี RFID เบื้องต้น
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
Distribution and Pricing Strategy
Marketing to Business.
Marketing of Service LESSON 9. Nature of services  Services are intangible tasks that satisfy consumer and business user needs.
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
Planning Step : TU Property Management & Others
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
Helping you make better treatment decisions for your patients.
Positive Accounting Theory
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
Additional Chapter II KPI’s
Global Supply Chain Procurement and Distribution
Integrated Manufacturing Systems การเชื่อมโยงระบบการผลิต
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Principles of Information Systems Eighth Edition
Internet Marketing. Accounting Book Real Time Database Inventory Management & Purchasing ProductionManagement Logistics SalesManagement FinancialAccountingManagerialAccounting.
Chapter IV Store Building , Layout , Equipment and Facilitation
MK380Kulachatrakul Na Audhya Management Information System Week Management Information System Week 6 Database system By Aj-Kulachatr.
Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya 1 Chapter XI Information Technology in Retailing Business By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Marketing Department Business.
MK380 Marketing Information System
Chapter XIII Wholesaling
เรียบเรียงจากหนังสือ “ระบบสารสนเทศ เพื่อการจัดการ”
Strategic Brand Communication Campaigns
10th Edition. CARL S. WARREN JAME M. REEVEJONATHAN E.DUCHAC.
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
FINANCIAL ACCOUNT ING Ngamta Srivarom. Financial Accounting Second Edition : 2011.
Information System Lecture 2 Apirada Thadadech
Create the Knowledge Management Blueprint
Agency Theory: Public and private Management
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
By Dr Nongyao Premkamolnetr Policy Innovation Center, KMUTT 17 January 2009.
Refinery Excise Tax and Fund
CPG SALES PERFORMANCE IN Q1 ‘2012. AGENDA: HI-LIGHT IN Q1 ‘2012 SALES PERFORMANCE IN Q1 ‘2012 Sale performance by brand, cscode CHANNEL SALES PERFORMANCE.
Sawit Soothipunt Senior Product Manager Microsoft (Thailand) Limited.
โดย นรฤทธิ์ สุนทรศารทูล สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
Pornthip Kongchun Marketing Manager Thailand Google, Inc. 25 September,
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Functional Strategies
ครั้งที่ 5 วันที่ 16 กุมภาพันธ์ 2557
เอกสารเรียนวันที่ 27 มกราคม 2555
Porter’s Value Chain Analysis Model
เอกสารเรียนวันที่ 7 กันยายน 2555
21 August ดรุณี ศมาวรรตกุล 1 2. ADT List - Unsorted list ADT - list implementation - Sorted List - Circular list - Doubly linked list.
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
Introduction of DREAM สุวรรณา ประณีตวตกุล คณะเศรษฐศาสตร์ มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Bitcoin Mining. Hello, I’m Pawaris and I love Bitcoin.
An Overview on. Thai Meteorological Department Vision Aspiring to the excellence in meteorology at the international level Mission To supply weather forecasts.
ระบบห้องสมุดอัตโนมัติ ในประเทศไทย
การบริหารคลังสินค้า.
การออกแบบระบบ System Design.
promotion Meaning communication process between producers and tourists
บทที่ 9 ช่องทางการจัดจำหน่ายและการตั้งราคา
The management of change Changes in work patterns and jobs
Workday Merit Process - Approvers
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 1 Chapter V-VI Product & Inventory Management By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Mareketing Department Business Administration Faculty

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 2 Chapter V-VI Product & Inventory Management Main Objectives Reduce Opportunity Cost Suitable in Quality, Source, Time,Place, Price, and Quantity Reduce Investment cost Profitability Advantage in competition

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 3 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Chapter V-VI Product & Inventory Management : Purchasing Properties of Buyers –Merchandising Specialist –Profit Oriented –Sale Minded –Merchant Source –Negotiator –Sixth Sense –Honesty and Faithfully

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 4 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Chapter V-VI Product & Inventory Management : Purchasing Purchasing Function Purchasing Policy –Support the objectives firm –Support the consumers need Determination of Consumers Need –Internal Information : Past Sales : Basic stock list Return Goods Credit information Consumer’s Voice Attendant’s Voice

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 5 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Chapter V-VI Product & Inventory Management : Purchasing Determination of Consumers Need –External Information : Benchmarking Consideration of Supplier’s Proposal Consideration of Market Potential Print ad : Advertising and Promotion Customer survey Experience, Mind of Retailer

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 6 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Chapter V-VI Product & Inventory Management : Purchasing Purchasing Consideration in order Quantity –Timing –Hand to Mouth Buying –Speculative Buying –Other Consideration Quantity Discount Distance of source of supply Firm’s financial status ; Liquidity Facilities ; Store, Handling Equip…etc Lead time Geographical ; Climate, Traffic, Transport

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 7 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Chapter V-VI Product & Inventory Management : Purchasing Purchasing Consideration in order Quantity –Sale Forecasting –Inventory File –Master Plan ; Budgeting –EOQ Model EOQ = 2 D O i C

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 8 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Chapter V-VI Product & Inventory Management : Purchasing Source of Supply ; SupplierSource of Supply ; Supplier –Middle Man ; Wholesalers, Rack Jobber, Desk Jobber, Broker, Selling Agents, Manufacturer’s Agents, Auction –Manufacturers ; Factory Outlet, Sale Engineers, Trainers –Farmers or Agriculture Source of Supply ; SourceSource of Supply ; Source –Catalogs, Price List, Salesman, Local Markets, Central Market, Foreign Market, Government, Book, Directory, Internet search

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 9 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Chapter V-VI Product & Inventory Management : Purchasing & Contraction Contraction –Basic Contraction ; Price Concession –Selling condition ; Price Discount Quantity Discounts and Cash Discounts Trade Discounts Seasonal Discounts Promotional Discounts or Allowances Brokerage Discounts or Allowances

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 10 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Chapter V-VI Product & Inventory Management : Purchasing & Contraction Contraction –Selling condition ; Payment Condition COD, DD, SD, ROG –Other contraction ; Price guaranties, Transportation, Exclusiveness goods, Refund and return commitment

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 11 Take a Break !!!

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 12 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Inventory Management Core Function Learning to merchandise your stock Receiving merchandise Marking merchandise Stock control

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 13 Learning to merchandise your stock –Point of Sale Display Self service and Full service –Merchandising Technique Basic Stock list Revolution of merchandising technique –Product Grouping,Front facing Product Placement, Forward edging, Shelf Adjustment, Stacking, Pack size, Vertical Merchandising, Hanging, Window Display Chapter V-VI Product & Inventory Management : Inventory Management

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 14 Chapter V-VI Product & Inventory Management Chapter V-VI Product & Inventory Management Merchandising Technique

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 15 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Inventory Management Stock KeepingStock Keeping –Protecting the goods –locate stock quickly –Arranging & replacing stock –Reconditioning the merchandise –Reporting damage goods –Helping determine what to buy

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 16 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Inventory Management Receiving MerchandiseReceiving Merchandise –Received : Handling, locating, numbering,Transporting fee, Receiving record ; Logged book,receiving apron,Invoice –Checking & Inspecting shipment –Return to venders : mistake break, fragile, disorder, miss number, out of sale

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 17 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Inventory Management ; Chapter V-VI Product & Inventory Management : Inventory Management ; Labeling & Coding Marking MerchandiseMarking Merchandise –Labeling and Coding For helping customer to find them To inform customer ; price Support stock control EX - Price Code - Supplier Code - Received Date Code - Department

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 18 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Inventory Management ; Chapter V-VI Product & Inventory Management : Inventory Management ; Labeling & Coding Marking TechniqueMarking Technique –Labeling and Coding Write on packing Rubber Stamp Label Material, Tail Price labeling stamper Barcode Technique Ship

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 19 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Inventory Management ;Barcode Barcode เป็นรหัสแท่งที่สามารถช่วยจำแนกประเภทและ ชนิดของสินค้าได้ จาก ประเภท ชนิด ลักษณะ ขนาด สี ที่ แตกต่างกัน ด้วยการสื่อความหมายระหว่างสื่ออีเลคโทรนิค กับผู้ใช้ ทำให้เกิดความถูกต้อง รวดเร็ว แม่นยำ ระบบ Barcode เป็นระบบรหัสชนิดหนึ่งที่อยู่ในรูปสัญลักษณ์แท่งสี ขาวสลับสีดำ ขนาดต่างๆกัน ยาว สั้น หนา บาง ต่างๆกัน เพื่อที่เครื่องสแกนเนอร์ (Scanner) จะสามารถอ่านและแปล ความหมายออกมาในรูปตัวเลขและเครื่องคอมพิวเตอร์ สามารถรับรู้ได้ด้วยการแปลงเป็นสัญญาณดิจิตอล (Digital Signal)

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 20 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Inventory Management ;Barcode 885 รหัสประเทศไทย 0088 รหัสสมาชิกสถาบัน รหัสแท่งไทย รหัสสินค้า สมาชิกต้องกำหนด ขึ้น เอง 6 ตัวเลขตรวจสอบ ความถูกต้องของ คอมพิวเตอร์เพื่อพิสูจน์ว่า ตัวเลขทั้งหมดที่อยู่ ด้านหน้านั้นถูกต้อง เรียกว่า Digit Number

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 21 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Inventory Management ;Scanner

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 22 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Inventory Management ;Accessories Barcode Printer Barcode Software PDT (Portable Data Terminal)

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 23 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Inventory Management ;Stock control Stock ControlStock Control –to Record –to Report and processing –to protect order Repeating –Order Quantity –to protect Stock out –ensure the merchandise available –to accounting –support the competitive advantage

Kulachatrakul. Na Ayudhaya 24 Chapter V-VI Product & Inventory Management : Inventory Management ;Stock control How to Control StockHow to Control Stock –Kinds of stock Control Dollar ControlDollar Control Unit ControlUnit Control –Information for stock control Sale -slipSale -slip Check noteCheck note Stub controlStub control P-O-S ; Computer TechniqueP-O-S ; Computer Technique Inventory control ; NumberingInventory control ; Numbering