1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Yongyuth Pongsupap National Health Security Office
Advertisements

ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
Accounting and ERP Software by Crystal Software Group
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
Pranom Buppasiri 8th April 2011
PROFESSIONAL ANDROID™ 2 APPLICATION DEVELOPMENT นำเสนอโดย นางณพัชร์วดี แสงบุญนำ หงษ์ทอง อาจารย์ประจำคณะ เทคโนโลยีสารสนเทศ 1.
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Project Based Learning
Educational Objectives
Master of Science Program in Knowledge Management k. Chalermpon College of Arts, Media and Technology After Action Review (AAR)
Supreeya Wongtra-ngan, MD.,MHPEd. What is EDUCATION? Education is a process, the chief goal of which is to bring about change in human behavior.
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
Chapter 9 : Designing Approach
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
ขั้นตอนที่ 12 : การประเมินผล (Evaluation) การประเมินผล (Evaluation)
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
CIO Roles and Responsibilities
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
Self-Directed Learning
การอบรมเชิงปฏิบัติการเรื่อง “การสร้างข้อสอบ OSCE”
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd เรียน คณบดี ผมเขียนบันทึกนี้ด้วยความเป็นห่วงคุณภาพ ของนักศึกษาปีที่ ๖ในปัจจุบัน ซึ่งผมเพิ่งสอบไปเมื่อ เร็วๆนี้ เขาสามารถตอบคำถามเกี่ยวกับโรคและการ.
A One-Day Seminar in Bangkok presented by Grant P. Wiggins, Ed.d
โปรแกรมการส่ง Tele-pathology ไปยังคอมพิวเตอร์ ส่วนบุคคลของแพทย์ผ่านทางเครือข่ายโรงพยาบาล (The Tele-pathology delivered to physician’s personal computer.
แนวทางผลิตบัณฑิตแพทย์รามาธิบดี
BUSINESS SYSTEM ANALYST Course Description. Role of a Business Analyst  A "Business Analyst" (BA). In some companies, the BA plays a technical role with.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
A product of Project CENTRAL, 2004 The Action Research Process Sponsored by Project CENTRAL A Project of the Florida Department of Education In Collaboration.
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd
A personal approach to research degree supervision: from practice to adult learning theory Four useful Chinese sayings and connections to the “Great Tradition”
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
วันศุกร์ที่ 23 มีนาคม 2550 เวลา น. ณ ห้องประชุมมาสุข.
Create the Knowledge Management Blueprint
Chapter 2 Knowledge Management in Organization SP (KMS)2 Knowledge is a fluid mix of framed experience, values, contextual information, expert.
1 Demo Slide Asst.Prof.Sirinoot Teanrungroj (Ed.D) Director of Computer Center Srinakharinwirot University
การเตรียมโครงงาน วิศวกรรม ภาควิชาวิศวกรรมคอมพิวเตอร์ คณะวิศวกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ หัวข้อ การเตรียมโครงงาน การเตรียมหัวข้อโครงงาน.
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Company LOGO นวัตกรรมและ เทคโนโลยีทางการ สอน Instructional Technology and Innovation ผศ. ดร. ปรัชญนันท์ นิลสุข
Research Strategy & Implementation
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
iWaLL โดย 1. นายวีกิจ สัจจะมโนรมย์
8 Identifying Market Segments and Targets
MIS: Pichai Takkabutr EAU DESIGN:- META DATA describe by Data Directory/ Data dictionary Architecture PWHW/SW DW/DB TABLE / FILE ROW / RECORD COLUMN.
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
วิธีการทำงานของ ตัวประมวลผลสารสนเทศมีการ ศึกษาวิเคราะห์ และออกแบบโครง สร้างหน้าที่ด้วยสถาปัตยกรรมองค์ประกอบ 6 ส่วน ในตัวประมวลผลสารสนเทศ ได้แก่……………..
M prapansilp 09 1 มุมมองในระบบและกลไก เพื่อเด็กไทยมีโภชนาการสมวัย โครงการพัฒนาระบบและกลไกเพื่อ เด็กไทยมีโภชนาการสมวัย หลุยส์แทรเวิร์น กรุงเทพฯ 28 มิถุนายน.
Darunee Chunlertrith Srinagarind hospital Khon Kaen university.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Right think What it should be?
Chapter 3 Simple Supervised learning
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
Dr. Nongluck Manowaluilou Business & Computer Education Kasetsart UniversityNovember 11, 2009 Nongluck Manowaluilou, 2009.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
วิเคราะห์หลักสูตรคณิตศาสตร์ ประเทศอังกฤษ
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
การเรียนการสอนคณิตศาสตร์ในเวียตนาม Mathematics Teaching and Learning in Veitnam นายศศิวัฒน์ สุริยะแก่นทราย หลักสูตรวิชาการสอนคณิตศาสตร์
มุมมองภาคเอกชนต่อความพร้อมการเข้าสู่ ประชาคมอาเซียนของราชการไทย จารุนันท์ อิทธิอาวัชกุล
งานก่อสร้างฯ / ซ่อมแซมฯ อาคาร สิ่งปลูกสร้าง และสาธารณูปโภค
Advancing Professional Construction and Program Management Worldwide
The management of change Changes in work patterns and jobs
อาการของมะเร็งเต้านม ที่กลับเป็นซ้ำ และ หรือ แพร่กระจาย
จงลุกขึ้น ... ฉายแสง ภารกิจที่ท้าทาย ผู้วินิจฉัย 6: 12.
Soroptimist International
Extreme Programming Explained: Embrace Change
STRATEGIES FOR SUCCESS
PBL 4C Problem-Based Learning
ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน 2. เน้นคุณลักษณะและความสามารถของนักเรียน ในภาพรวม 3. ผลการประเมินชี้ให้เห็นผลการปรับปรุงการสอน ของครูและความสำเร็จผู้เรียนตาม เป้าหมายหลักสูตร ( มาตรฐานการเรียนรู้ ) MOLLY N.N. LEE, UNESCO BANGKOK,

2 Holistic Framework 4 areas of ICT competencies: Content and Pedagogy Collaboration and networking Social issues Technical issues

3 New Visions I.ICT is a tool II.Changing roles of teachers III.Responsibility of the learner IV.Pedagogy is the key professional attribute V.ICT can improved learning VI.ICT offers learner centred learning VII.ICT integration is very essential

4 Guiding Philosophy of Pedagogy-ICT Integration Avoid bias Dotted bull Think broadly Seek balance

5 Guiding Principles of Pedagogy-ICT Integration Diversity Relevance Sustainability Focus Digital divide Building process Grounded Stakeholders involvement Integration

6 Emerging Topics  E-learning  Blogs  Pedagogical Content Knowledge

7 ICT Development in Education 4 stages of development (p.26): Emerging Applying Infusing Transforming

8 Mapping the Model (p.29) Stages ICT usage T. Specializing in the use of ICT I. Understanding how and when to use ICT A. Learning how to use ICT E. Becoming aware of ICT Pedagogical usage of ICT T. Creating innovative learning environments I. Facilitating learning A. Enhancing traditional teaching E. Integrating productivity tools

9 A Curriculum Framework Purpose: “… to specify a ICT-Pedagogy integration teacher training syllabi based on competency- based standards for teacher training course providers.”

10 Structure of the Curriculum Modular approach: A. Integrating ICT productivity tools B. Application of ICT in subject areas C. Infusing ICT across the curriculum D. Specializing the use of ICT to create innovative and open and flexible learning environments E. Effective pedagogical practices with ICT

11 Framework for Modules Please refer to tables in handout