ประสบการณ์การบริหารงานบุคคล

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Payap Dummy Company ; PDC
Advertisements

ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
Pranom Buppasiri 8th April 2011
INTERNATIONAL EDITION
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Project Based Learning
Educational Objectives
Lesson Plan Cherdsak Iramaneerat Department of Surgery
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
แนวโน้ม – กลยุทธ์การบริหารค่าจ้าง 2009 พลิกวิกฤติเป็นโอกาส
Human Resource Management
General Management & Leadership
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
CIO Roles and Responsibilities
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
Marketing to Business.
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
Planning Step : TU Property Management & Others
Pitfalls in Quality Management. Objective outcome Clinical excellence Business excellence Subjective outcome Service excellence.
Helping you make better treatment decisions for your patients.
แนวทางผลิตบัณฑิตแพทย์รามาธิบดี
การวางแผนกำลังพล ให้สอดคล้องกับ ยุทธศาสตร์ทางธุรกิจขององค์กร
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Project Management Wathana Yeunyong, Ph.D..
MK380 Marketing Information System
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
วันศุกร์ที่ 23 มีนาคม 2550 เวลา น. ณ ห้องประชุมมาสุข.
Knowledge Audit and Analysis
Agency Theory: Public and private Management
(3-0-3) Entrepreneurship INTRODUCTION TO BUSINESS OPERATION A.J. Pongsada Chaleomklin Rajabhat NakhonPathom University 11/6/2008 By.
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Food Alert System of Thailand (FAST) EU-Thailand Economic Co-operation Small Projects Facility.
Mini KM.
Research Strategy & Implementation
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
8 Identifying Market Segments and Targets
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
วิธีการทำงานของ ตัวประมวลผลสารสนเทศมีการ ศึกษาวิเคราะห์ และออกแบบโครง สร้างหน้าที่ด้วยสถาปัตยกรรมองค์ประกอบ 6 ส่วน ในตัวประมวลผลสารสนเทศ ได้แก่……………..
M prapansilp 09 1 มุมมองในระบบและกลไก เพื่อเด็กไทยมีโภชนาการสมวัย โครงการพัฒนาระบบและกลไกเพื่อ เด็กไทยมีโภชนาการสมวัย หลุยส์แทรเวิร์น กรุงเทพฯ 28 มิถุนายน.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Right think What it should be?
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Functional Strategies
+ Strategic management How to plan implement and control strategy
ครั้งที่ 5 วันที่ 16 กุมภาพันธ์ 2557
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
Porter’s Value Chain Analysis Model
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
The management of change Changes in work patterns and jobs
Workday Merit Process - Approvers
STRATEGIES FOR SUCCESS
Description of Training
ใบสำเนางานนำเสนอ:

ประสบการณ์การบริหารงานบุคคล เกียรติศักดิ์ สำเภาเงิน ผู้จัดการสรรหาบุคลากรและแรงงานสัมพันธ์ ธนาคารไทยพาณิชย์ จำกัด(มหาชน) Kiattisak.sampaongern@scb.co.th kiattisa@hotmail.com 02-5444039/081-8141332

21st Century is era of “Change” “All thing in this world are impermanent. They have the nature to rise and pass away. To be in harmony with this truth bring true happiness “ Buddhist Chant

Top Ten Decline Career in 2014 Stock Clerk File Clerk Post Officer Secretaries except legal , medical , executive Administrative support Call Center Staff Door to door sales Purchasing Officer Computer Operator HR Officer Source : www.bls.gov

Forces of “Change” Increasing globalization (การเติบโตของโลกาภิวัฒน์) Emergence of new competitors (คู่แข่งขันรายใหม่) Changing customer demands (ความต้องการของลูกค้าเปลี่ยนแปลงไป) Shortened product life cycles (สินค้ามีอายุสั้นลง) Heightened environmental concerns (การให้ความสำคัญกับสิ่งแวดล้อม) Increasing regulatory demands (กฎกติกาใหม่ๆ) Joseph M. Ryan, Ph.D. Wharton School

สิ่งที่ลูกค้าต้องการ ความรวดเร็ว(Speed) ความถูกต้อง(Right at the first time) คุณภาพ(High standard performance) ความประทับใจความภูมิใจ (Passion and experience)

ผู้มีส่วนได้เสียการดำเนินธุรกิจ ผลตอบแทน ความโปร่งใส ตรวจสอบได้ หน่วยงานของรัฐ ธนาคารแห่งประเทศไทย กระทรวงการคลัง ตลาดหลักทรัพย์ กระทรวงพานิชย์ สังคม/ชุมชน คู่แข่งขัน ผู้ถือหุ้น นักลงทุน ผู้ร่วมธุรกิจ ลูกค้า/ผู้ร่วมธุรกิจ พนักงาน ลูกค้า ผู้แทนจำหน่าย ผู้ให้บริการ ผู้บริหาร พนักงาน ค่าจ้าง สวัสดิการ การดูแลที่ดี คุณภาพสินค้า บริการที่ดี ราคายุติธรรม

Strategic Management Process External Analysis Human Resources Needs Skill Behavior Culture Human Resources Practices Mission Goal Strategic Choice Internal Analysis Human Capability Human Action Organization Performance Source : Human Resources Management 3rd edition Gaining a competitive advantage

HRM Strategy Leadership Human Capability Culture Vision Mission Biz Result Business Process Change Internal / External Manpower Planning Selection Process Competency Manpower Planning Learning Training Development Development Retire Early Retire Termination Employee relation Retire & Retain Salary Bonus Welfare Benefit Compensation Management Career Planning Performance Management Succession plan Promotion Job assignment Performance appraisal Potential evaluation Talent Assessment

A goal without a plan is just a wish. Antoine de Saint-Exupery

How to Create High Performance Organization? How people are serve organization target? (ทำอย่างไร...พนักงานทำงานตามเป้าหมายที่องค์กรต้องการ) How talents are selected ? (ทำอย่างไร...จะคัดเลือกคนเก่งคนดี) How to motivate people ? (ทำอย่างไร..จะจูงใจให้ทำงาน) How people are developed ? (ทำอย่างไร...จะพัฒนาความสามารถพนักงาน) How to retain people ? (ทำอย่างไร...จะรักษาพนักงานไว้ได้)

HRD link to business result Change Business Result Globalization Global Mindset Competitiveness Global Competitor Vision/Mission KPIs Competency Development Plan Performance Mgt. HRM Process Talent Succession Plan Organization Value/Culture Technology/Skill Technology Change Learning Organization Knowledge Base Economy

Recruitment Job Choice Vacancy Applicant Company policy Recruiter Sources Internal – external recruiting Market positioning and company image Internal – external source Collage and universities Employment agencies

Selection and placement Screening Tests Interview Reference Probation Job requirement GPA Appearance Personality Attitude Culture Role play Background Physicals Skill Personality Academic Work sample Honesty Drug

Need assessment process What is the context? Organization analysis Reason Legislation Lack of basic skill Poor performance New technology New product New job Customer request Higher performance Outcome What trainee need to learn Who receives training Type of training Frequency of training Training or other option such job redesign Task analysis Person analysis In what do they need training? Who need training? Source : Human Resources Management 3rd edition Gaining a competitive advantage

Development Methods Intervention for Development Preferences, Assessment Center Job Rotation Career Counseling Special Project Assignment Off-site Training Program Self Study Community of Practice (CoP) Job Enlargement/Enrichment Shadowing Mentoring Apprentice Training CBT On-the-Job Training Coaching Preferences, Corporate Culture, Actual Possibilities Intervention for Development Development through Work Job Rotations Shadowing/Coaching CoP Activities Challenges Training & Development Source : Hunseok Oh (Department of Education, Seoul National University, Korea)

Competitive advantage Information Technology Competency-Based HRD Goal of competency-based HRD: To extract core competency aligned with business vision and strategy, and to design and use it for strategic integration in terms of human resource management Define Competency Design HR System Competency Model Competency Profile Competency Measurement Change Management Selection Vision /Mission Business Goals Org. performance Competitive advantage Strategy Tasks KSF Assessment of Job competency Development Competency Modeling KPI Assessment Maximization of People Value Information Technology Source : Hunseok Oh (Department of Education, Seoul National University, Korea)

Compensation Philosophy External Equity Competitive Internal Equity - Meditative - Fairness Individual Equity Adequate Ability to Pay Attractive&Retain

Compensation & Benefits System Framework Membership - Based Performance - Based Benefits and Services Performance Rewards Cash or Cash - Related Health & Welfare Broad-based Stock Option Tuition Reimbursement Child / Elder Care Wellness Program Base Pay (with Merit) Variable Pay Stock Option (Selective) Spot Awards Hiring Bonuses Workplace Opportunities Performance Recognition Non Cash or Symbolic Specialized Training Career Development Flex Hours Informal Dress Company Events / Parties Promotions Special Assignments Recognition “Star” Presidents’ s Club Recognition Trips/Tickets

Example Of A People Evaluation Matrix High Under-performer: Give warning; provide targeted development support Major leaguer: Plan next move, provide extra coaching Superstar: Plan multiple fast moves; ensure compensation is sufficient Medium Solid pro: Consider development Plan next development opportunity Low Failure: Manage Out Solid pro: Keep in place Potential Can be simply ‘has ability to move 2 levels up’ Can explicitly include traits such as leadership, intelligence, values Performance Based on performance evaluation rating, A/B/C rating or quintiles Emphasizes actual results/achievements, since competencies are captured by the potential axis Source : Joseph M. Ryan, Ph.D./Wharton

Job withdrawal process Cause of job dissatisfaction Personal disposition Task & role Supervisors & peer Pay and benefits Cause of job withdrawal Behavior change Physical job withdrawal Psychological job withdrawal job dissatisfaction job withdrawal Source : Human Resources Management 3rd edition Gaining a competitive advantage

Why employees work 1.Career Growth 2.Challenging Job 3.Job Value 4.Good Friends 5.Good Team 6.Good Boss 7.Regcognition 8.Enjoy Work 9.Empowerment 10.Flexible in Time and Dress

Any Question? "The important thing is not to stop questioning." Albert Einstein