Distribution and Pricing Strategy

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Payap Dummy Company ; PDC
Advertisements

Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
Human Resource Management
16 Jan 2008I-O Model and CGE Model1 Input-Output Model and Computable General Equilibrium Model Saipin Cintakulchai.
รู้จักกับเทคโนโลยี RFID เบื้องต้น
Brand Management Process
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
Lesson 11 Price.
Marketing to Business.
Lesson 5 Place.
Marketing of Service LESSON 9. Nature of services  Services are intangible tasks that satisfy consumer and business user needs.
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
Chapter 3 การกำหนดราคามุ่งที่ต้นทุน
Inventory Management.
Global Supply Chain Procurement and Distribution
รูปร่างของผลิตภัณฑ์ Produce Architecture
Integrated Manufacturing Systems การเชื่อมโยงระบบการผลิต
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Principles of Information Systems Eighth Edition
MARKET PLANNING DECISION
Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya 1 Chapter XI Information Technology in Retailing Business By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Marketing Department Business.
MK380 Marketing Information System
เรียบเรียงจากหนังสือ “ระบบสารสนเทศ เพื่อการจัดการ”
การออกแบบและพัฒนาซอฟต์แวร์ บทที่ 7 การทดสอบโปรแกรม
Asst Prof. Dr. Songporn Hansanti
บทที่ 13 การค้าส่งและการค้าปลีก (Wholesaling and Retailing)
10th Edition. CARL S. WARREN JAME M. REEVEJONATHAN E.DUCHAC.
FINANCIAL ACCOUNT ING Ngamta Srivarom. Financial Accounting Second Edition : 2011.
คลาสและวัตถุ (2) (Class & Object)
Information Systems Opportunities and Challenges
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Thailand’s Energy Policy and Strategies Pravit Teetakaew Executive Director Bureau of Energy Regulation and Conservation Dept. of Alternative Energy Development.
Kulachatrakul. Na Ayudhaya 1 Chapter V-VI Product & Inventory Management By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Mareketing Department Business Administration.
วิธีการ Auto ship.
ดร. นิลสุวรรณ ลีลารัศมี รองเลขาธิการ สภาอุตสาหกรรมแห่งประเทศไทย
M prapansilp 09 1 มุมมองในระบบและกลไก เพื่อเด็กไทยมีโภชนาการสมวัย โครงการพัฒนาระบบและกลไกเพื่อ เด็กไทยมีโภชนาการสมวัย หลุยส์แทรเวิร์น กรุงเทพฯ 28 มิถุนายน.
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Functional Strategies
ครั้งที่ 5 วันที่ 16 กุมภาพันธ์ 2557
เอกสารเรียนวันที่ 27 มกราคม 2555
Porter’s Value Chain Analysis Model
เอกสารเรียนวันที่ 7 กันยายน 2555
วันที่ 24 มิถุนายน 2554 กลยุทธ์กระบวนการผลิต
บทที่ 3 Class and Object (2).
Bitcoin Mining. Hello, I’m Pawaris and I love Bitcoin.
ฉัน A CD 3412 B EF แผนการตลาด Binary ( 1 แยก 2 ) จับคู่จ่าย คู่ละ 1,000 บาท บริษัทจ่าย 1,000 บาท หักภาษี 5% 50 บาท หักค่าโอนเงิน 30 บาท.
การบริหารโครงการ (Project Management) โครงการ คือ งาน (task) ซึ่งมีการ กำหนดเวลาเริ่มต้นและสิ้นสุด ที่ แน่นอนและมีความต้องการใช้ทรัพยากร ต่างๆใน แต่ละกิจกรรมโดย.
บทที่ 7 ราคา Price.
ดุลยภาพผู้ผลิตในตอนที่ไม่มีการค้า (Producer Equilibrium in Autarky)
การบริหารคลังสินค้า.
บทที่ 5 ความต้องการ วิศวกรรมความต้องการ แบบจําลองการวิเคราะห์
Controlling 1.
คู่มือคุณภาพ Quality Manual
การวิเคราะห์ความสัมพันธ์ต้นทุน – ปริมาณ – กำไร
promotion Meaning communication process between producers and tourists
ประสบการณ์การทำงาน ชื่อ – ชื่อสกุล นายมานะ ครุธาโรจน์
บทที่ 7 การควบคุม (Controlling).
CEPS-ECRI, Place du Congrès, 1000 Brussels
การจัดการคลังสินค้าและการกระจายสินค้า
การจัดการช่องทางการจัดจำหน่าย และการกระจายสินค้า
บทที่ 9 ช่องทางการจัดจำหน่ายและการตั้งราคา
พืชเกษตรอย่างครบวงจรในระดับพื้นที่
Use Case Diagram.
ตารางปัจจัยการผลิตและผลผลิตของประเทศไทย Input-Output Table of Thailand
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Distribution and Pricing Strategy

The Important of Distribution Strategy The routes goods take and the people involved in that process The activities involved in getting the goods to the consumer.

Channels for Consumer Goods ผู้บริโภค consumer ผู้ผลิต Manufacturer ผู้บริโภค consumer ผู้ผลิต Manufacturer ผู้ค้าปลีก retailer ผู้บริโภค consumer ผู้ผลิต Manufacturer ผู้ค้าปลีก retailer ผู้ค้าส่ง wholesaler ผู้บริโภค consumer ผู้ผลิต Manufacturer ผู้ค้าปลีก retailer ผู้ค้าส่ง wholesaler ผู้ค้าส่งอิสระ jobber

Channels of Distribution ผู้ใช้ทางอุตฯ Industrial User ผู้ผลิต Manufacturer ผู้จำหน่ายผลิตภัณฑ์อุตฯ Industrial distributor ผู้ผลิต Manufacturer ผู้ใช้ทางอุตฯ Industrial User ผู้ผลิต Manufacturer ผูใช้ทางอุตฯ Industrial User ตัวแทนของผู้ผลิต Manufacturer’s representativer ผู้ผลิต Manufacturer ตัวแทนของผู้ผลิต Manufacturer’s representativer ผู้ใช้ทางอุตฯ Industrial User ผู้จำหน่ายผลิตภัณฑ์อุตฯ Industrial distributor

Channel members Wholesaling Middlemen Retailing Middlemen

สายผลิตภัณฑ์ของร้านค้าปลีก Specialty stores Department stores Supermarket Convenience stores Super stores

Specialty stores

Department stores

Supermarket

Convenience stores

Super stores

The Physical Distribution System Warehousing Order Processing Transportation Inventory control

The Important of Pricing Strategy Sales volume objectives Profit objectives Status quo objectives

Determining Prices Supply and Demand Approach Cost - Oriented Approach Markup Pricing Break even Analysis

ผู้ผลิตให้ส่วนลดการค้า 40% 10% ผู้ผลิตให้ส่วนลดการค้า 40% 10% Trade discount ผู้ผลิต ผู้ค้าส่ง ผู้ค้าปลีก ผู้บริโภค 216 บาท 240 บาท 400 บาท

Cash discount 2/10, n/30

การตั้งราคาตามหลักจิตวิทยา