Distribution and Pricing Strategy
The Important of Distribution Strategy The routes goods take and the people involved in that process The activities involved in getting the goods to the consumer.
Channels for Consumer Goods ผู้บริโภค consumer ผู้ผลิต Manufacturer ผู้บริโภค consumer ผู้ผลิต Manufacturer ผู้ค้าปลีก retailer ผู้บริโภค consumer ผู้ผลิต Manufacturer ผู้ค้าปลีก retailer ผู้ค้าส่ง wholesaler ผู้บริโภค consumer ผู้ผลิต Manufacturer ผู้ค้าปลีก retailer ผู้ค้าส่ง wholesaler ผู้ค้าส่งอิสระ jobber
Channels of Distribution ผู้ใช้ทางอุตฯ Industrial User ผู้ผลิต Manufacturer ผู้จำหน่ายผลิตภัณฑ์อุตฯ Industrial distributor ผู้ผลิต Manufacturer ผู้ใช้ทางอุตฯ Industrial User ผู้ผลิต Manufacturer ผูใช้ทางอุตฯ Industrial User ตัวแทนของผู้ผลิต Manufacturer’s representativer ผู้ผลิต Manufacturer ตัวแทนของผู้ผลิต Manufacturer’s representativer ผู้ใช้ทางอุตฯ Industrial User ผู้จำหน่ายผลิตภัณฑ์อุตฯ Industrial distributor
Channel members Wholesaling Middlemen Retailing Middlemen
สายผลิตภัณฑ์ของร้านค้าปลีก Specialty stores Department stores Supermarket Convenience stores Super stores
Specialty stores
Department stores
Supermarket
Convenience stores
Super stores
The Physical Distribution System Warehousing Order Processing Transportation Inventory control
The Important of Pricing Strategy Sales volume objectives Profit objectives Status quo objectives
Determining Prices Supply and Demand Approach Cost - Oriented Approach Markup Pricing Break even Analysis
ผู้ผลิตให้ส่วนลดการค้า 40% 10% ผู้ผลิตให้ส่วนลดการค้า 40% 10% Trade discount ผู้ผลิต ผู้ค้าส่ง ผู้ค้าปลีก ผู้บริโภค 216 บาท 240 บาท 400 บาท
Cash discount 2/10, n/30
การตั้งราคาตามหลักจิตวิทยา