From R&D to Commercialization “The Road Less Travelled”

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
Advertisements

E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Presented by GO. Question No.1 ก่อนปี 2008 PepsiCo ได้แบ่งการ ดำเนินงานเป็นกี่ Divisions.
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
Pranom Buppasiri 8th April 2011
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Project Based Learning
Graphical User Interface charturong.ee.engr.tu.ac.th/CN208
Human Resource Management
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
CIO Roles and Responsibilities
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
Marketing to Business.
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
: Chapter 1: Introduction 1 Montri Karnjanadecha ac.th/~montri Image Processing.
Bioplastics and Biobased polymeric composites
Helping you make better treatment decisions for your patients.
Chemistry Science of Synthesis ภวัต เรืองยิ่ง บ. บุ๊คโปรโมชั่น แอนด์ เซอร์วิส จำกัด อีเมล โทร ext.
Positive Accounting Theory
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
Chapter 19 Network Layer: Logical Addressing
ผศ.(พิเศษ)น.พ.นภดล สุชาติ พ.บ. M.P.H.
Inductive, Deductive Reasoning ผศ.( พิเศษ ) น. พ. นภดล สุชาติ พ. บ. M.P.H.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Information System Lecture 2 Apirada Thadadech
Create the Knowledge Management Blueprint
Chapter 2 Knowledge Management in Organization SP (KMS)2 Knowledge is a fluid mix of framed experience, values, contextual information, expert.
Merchant Marine Training Centre วิชาการเป็นเลิศ เชิดชู คุณธรรม ผู้นำ.
Agency Theory: Public and private Management
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
By Dr Nongyao Premkamolnetr Policy Innovation Center, KMUTT 17 January 2009.
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
Menu and Interactive with Powerpoint ให้นำเรื่อง Input /Output Technology มา จัดทำ การนำเสนอ โดยใช้หลักการ Menu and Interactive with powerpoint มาประยุกต์
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Graduate Program in Oral Biology M.S. and Ph.D. รายละเอียดการรับสมัคร
Mini KM.
Research Strategy & Implementation
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
8 Identifying Market Segments and Targets
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
Project Framework Risk & Issue Management Sponsor Management
วิธีการทำงานของ ตัวประมวลผลสารสนเทศมีการ ศึกษาวิเคราะห์ และออกแบบโครง สร้างหน้าที่ด้วยสถาปัตยกรรมองค์ประกอบ 6 ส่วน ในตัวประมวลผลสารสนเทศ ได้แก่……………..
How community involve in TB detection and care ยุทธิชัย เกษตร เจริญ พบ. นายแพทย์ ทรงคุณวุฒิ ผอ. สำนักวัณ โรค ( การสัมมนาวิชาการระดับชาติ ประจำปี 2553 กรมควบคุมโรค.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
Chapter 3 Simple Supervised learning
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
Introduction of DREAM สุวรรณา ประณีตวตกุล คณะเศรษฐศาสตร์ มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
Bitcoin Mining. Hello, I’m Pawaris and I love Bitcoin.
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
คณะอุตสาหกรรมเกษตร มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Case Study: Four Golden Brothers Painting
The management of change Changes in work patterns and jobs
Soroptimist International
Speaker.
<insert problem title>
Workday Merit Process - Approvers
STRATEGIES FOR SUCCESS
ใบสำเนางานนำเสนอ:

From R&D to Commercialization “The Road Less Travelled” Paritud Bhandhubanyong Technology Promotion Association (Thailand-Japan) September 3, 2010, NSTDA

Contents Introduction Full Research at AIST A view from private sector NSTDA and TISTR Comment from Industry To NSTDA with love….

- Science (creativity) and Innovation (collaboration) - Basic, Generic and Infrastructural Research in Materials Science - Science (creativity) and Innovation (collaboration) - Incubating Zone Challenging High-Risk Zone Innovation Zone Devil’s River Death Valley Darwin’s Sea Commercialization Invention and Discovery Proto Type Product 080414理事長指示により変更 Mission I, III Mission II Basic and Generic and Infrastructural Research Dissemination 3 3 3

R & D World Map Today and in 20 Years Today 1/3 of R&D in USA 1/3 in Europe 1/3 in Asia 20 years ¼ in USA ¼ in Europe ½ in Asia Robert L.Byer : Stanford University

Full Research at AIST Type 1 Basic Research …. Discovery/ Invention = Ideal, Dream Period … Academia Type 2 Basic Research …..Nightmare Period Development Research/ Product Realization Research/ Venture ….. Product Realization/ Industrialization = Reality Period … Industry AIST covers the spectrum but emphasizes on the Type 2 Basic Research

R&D Collaboration and Business Process Concept Development Research by Corporate Research by University Development Product Prototype Plan and Production Commercialization % of investment By Corporate By University/Institute IP Benefit Sharing often becomes obstacle of R&D collaboration

R&D Collaboration – A Key Strategy to Achieve Innovation Project Life Progress Engineer Manufacture &Sale Develop Research Time Collaboration University & Research Institute Business Collaboration © SCG 2010

R&D Collaboration Partner Contribution from business sector Business-driven problems Market information and foresight Alignment of R&D project following the future marketing or company strategy Product/service specification Engineering expertise in manufacturing © SCG 2010

R&D Collaboration Partner Contribution from academic/institution Scientific expertise Pools of interdisciplinary networks Access to technical information © SCG 2010

Why Research University? University doing research Private sector doing research Creation of Knowledge Society Strengthening Thailand

Critical Success Factors R&D People & Mind Set (1) - Knowledge - Capability - ความสามารถ - Competency - Behavior - สมรรถนะเชิงพฤติกรรม - Mind Set - Believe - กรอบความคิด/ความเชื่อ  ? ?

R&D People & Mind Set (2) Achievement Cluster Managerial Cluster Competencies (สมรรถนะเชิงพฤติกรรม) (6 Clusters, 19 Competencies) Achievement Cluster Managerial Cluster มุ่งมั่นสู่ความสำเร็จ ยึดมั่นต่อระเบียบและพิธีการ ปฏิบัติการเชิงรุก เชี่ยวชาญอย่างมืออาชีพ 11. ร่วมมือและประสานการทำงานเป็นทีม 12. พัฒนาผู้อื่นตามความถนัดของแต่ละคน 13. นำทีม 14. มุ่งเน้นปฏิบัติงานเชิงยุทธศาสตร์ Helping/Service Cluster Cognitive Thinking Cluster 15. ขวนขวายหาข้อมูลข่าวสาร 16. คิดเชิงวิเคราะห์ 17. คิดเชิงหลักการ 5. เข้าใจคน 6. ตั้งมั่นบริการลูกค้า Influence Cluster Personal Effectiveness cluster 7. สร้างผลกระทบและโน้มน้าวจิตใจผู้อื่น 8. รอบรู้ในองค์กร จัดการให้คนแสดงความรับผิดชอบในหน้าที่ 10. นำการเปลี่ยนแปลงในองค์กร 18. เชื่อมั่นในตนเอง 19. มีความซื่อตรง

R&D People & Mind Set (3) Mind Sets คนไทยเก่ง ทำแล้วคุ้ม เราทำได้ We are smart people R&D does pay off We-can-do believe R&D or die Everyone for R&D / R&D for everyone คนไทยเก่ง ทำแล้วคุ้ม เราทำได้ ไม่ทำไม่ได้ ทำได้ทุกคน / ทุกคนต้องทำ

Commercialization in TISTR Item Unit 2005 2006 2007 2008 2009 2010 (Jul) Income % 28.45 -1.33 -5.75 -13.17 4.10 -23.05 (94 mB) CoO/P Cases 4 2 1 3 5 Patent/UM 29 39 44 40 43 24 H/R Suppor. person 173 191 183 188 182 R/D 187 185 194 151(EE)/ 140(BT) 154(EE)/ 148(BT) 153(EE)/ 148(BT)

Commercialization in NSTDA 2001 C 37 P 12 2002 C 51 P 2 2003 C 38 P 17 2004 C 58 P 109 2006 C 29 2007 C 53 P 22 2008 C 26 2009 C 36 2010 C 26 (Q 2)

From R&D to Commercialization : Comment from Industry Constant state of hunger led to successful commercialization ….. Hunger, passion, and drive …. Three important ingredients for success… Are there people with such characteristics in Thailand? In MoST? in NSTDA? In TISTR? In NIA? In TRF? In NRCT? ….your guess is as good as mine….!!!!

Essential Requirements .. at the pre-commercialization stage It has to be wanted …. Preferably desired… It must be affordable It must be capable of being supplied (in both quantity and quality) It has to be profitable to ensure sustainable It doesn’t have to be new It doesn’t need to be leading edge It doesn’t need to be the best… but it does help!!

Back one step to the end of successful development… vehicles for commercialization (I) Business Plan Patenting and other forms of IP protection Formal agreements (e.g. SHA, licenses, etc.) Recruitment, training, etc. …. Contracts Creation of necessary commercial, tecncal and financial infrastructure Securing of new (or expansion of existing) premises, leases, mortgages

Back one step to the end of successful development… vehicles for commercialization (ii) Supply chain, qualification- contracts Establishment of quality system Distribution, selling … sales contracts Permits Setting up production facilities, installation and commissioning of P&M, securing utilities …..need timely services support and sources of fund……VC? Business Angels? Government Grant?

Moving Back to R & D Commercial appraisal + technical evaluation Patenting, SHA, licenses, permits? Sufficient research funding? Gobble up of good research ideas … commercialisable but lower rewards… Blue sky research… to do or not to do…?

Additional Notes on Commercialization of R & D Harnessing the talent and fostering networking of scholarship students … R&D preparation Funding support and streamlining of process Review panel and review process… stage-gage? Who should be on the panel? Quality of R & D ….

To NSTDA with love….(1) Reason to exist … of any organization, is an ability to continuously satisfy customer needs ….. Konosuke Matsushita …. “100 years plan” Insanity : Doing the same thing, the same way, and expect difference…. Michael Milliken, USA R&D output that could be fully opened should be published… for partially opened should be filed for patent… for non-opened should be made into product, the most difficult task among the three … Kozou Ishizaki, CEO and Professor of Nagaoka UT

To NSTDA with love…. (2) Role of CPMO Accessible data base for R and D project Focus, focus, and focus ….. What are the things that we must not do!! Separation of funding and implementation Effective marketing and legal units … Account Executives ….the best way to link with industry Central Service Laboratory Engineering team …. DfM – Design for Manufacturing

Acknowledgment Thank you for the information and presentation materials from Dr.Sutiporn, Deputy Governor, TISTR Prof.Dr.Kishi, Former President of NIMS Khun Karn, President of SCG Dr.Pailin, CEO of IRPC Dr.Chatchalee, NSTDA Dr.Ron Henson, CEO, HCL, UK