Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Management of Information Technology
Advertisements

Payap Dummy Company ; PDC
Presented by GO. Question No.1 ก่อนปี 2008 PepsiCo ได้แบ่งการ ดำเนินงานเป็นกี่ Divisions.
Accounting and ERP Software by Crystal Software Group
KHONKAEN FISHING NET FACTORY
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
Human Resource Management
รู้จักกับเทคโนโลยี RFID เบื้องต้น
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
CIO Roles and Responsibilities
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
Database Management System
Marketing to Business.
Marketing of Service LESSON 9. Nature of services  Services are intangible tasks that satisfy consumer and business user needs.
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
Planning Step : TU Property Management & Others
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
Helping you make better treatment decisions for your patients.
Positive Accounting Theory
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
Integrated Manufacturing Systems การเชื่อมโยงระบบการผลิต
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Principles of Information Systems Eighth Edition
A product of Project CENTRAL, 2004 The Action Research Process Sponsored by Project CENTRAL A Project of the Florida Department of Education In Collaboration.
Ch 1 Introduction to Information System Conceptual and Implement Marketing Information System (MK 315 : Pre MK109, BA208) By Aj-Kulachatr Chatrakul Na.
Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya 1 Chapter XI Information Technology in Retailing Business By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Marketing Department Business.
เรียบเรียงจากหนังสือ “ระบบสารสนเทศ เพื่อการจัดการ”
Strategic Brand Communication Campaigns
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
FINANCIAL ACCOUNT ING Ngamta Srivarom. Financial Accounting Second Edition : 2011.
Create the Knowledge Management Blueprint
Merchant Marine Training Centre วิชาการเป็นเลิศ เชิดชู คุณธรรม ผู้นำ.
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
Information Systems Opportunities and Challenges
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
โดย นรฤทธิ์ สุนทรศารทูล สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Food Alert System of Thailand (FAST) EU-Thailand Economic Co-operation Small Projects Facility.
Kulachatrakul. Na Ayudhaya 1 Chapter V-VI Product & Inventory Management By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Mareketing Department Business Administration.
Mini KM.
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
Project Framework Risk & Issue Management Sponsor Management
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Functional Strategies
ครั้งที่ 5 วันที่ 16 กุมภาพันธ์ 2557
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
Chapter 3 Simple Supervised learning
Chapter 1/1 Arrays. Introduction Data structures are classified as either linear or nonlinear Linear structures: elements form a sequence or a linear.
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
มุมมองภาคเอกชนต่อความพร้อมการเข้าสู่ ประชาคมอาเซียนของราชการไทย จารุนันท์ อิทธิอาวัชกุล
Advancing Professional Construction and Program Management Worldwide
The management of change Changes in work patterns and jobs
Workday Merit Process - Approvers
STRATEGIES FOR SUCCESS
Description of Training
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Retail Organization & HRM Chapter 4

Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical charts  Human resource environment

Setting up a retail organization  Identify needs of  Target market  Employee needs  Management needs

Target Market Needs  Sufficient personnel  Personnel knowledgeable & courteous  Facilities well maintained  Branch store customers needs met?  Are changing needs promptly met?

Employee needs  Offer challenging & satisfying positions  Orderly promotion program  Participative decision making  Channels of communication

Employee needs  Authority/responsibility relationship clear  Fair treatment of employees  Reward performance

Management needs  Easy to obtain & retail competent personnel  Personnel procedures  Line of authority  Span of authority  Support staff

Management needs  Levels of organization developed well  Organizations plans well integrated  Motivated employees

Management needs  Low absenteeism  Policies on replacing personnel  Flexibility & adaptive nature of organization

Organizing the firm

Process of organizing firm  Outlining the specific tasks  to be performed in a retail distribution channel  Divide tasks among channel members & customers

Process of organizing firm  Group retailing tasks into jobs  Classify jobs  Integrate positions in an org. chart

Principles for organizing  Employee interest, training, & promotions  Employee turnover & absenteeism ( การหมุนเวียนของพนักงานและการ ขาดงาน )  Line of authority ( สายการ บริหารงาน )  Reporting levels

Principles for organizing  Span of control ( ช่วงของการควบคุม )  Mgmt & delegation power ( การบริหารและการมอบหมายงาน )  Supervisory responsibility ( หน้าที่ความรับผิดชอบ )  Communication speed & levels  Informal vs. formal relationships & authority

Retail tasks งานค้า ปลีก

Retail tasks to be performed  Buying merchandise  Shipping merchandise ( สินค้าที่จัดส่ง )  Receiving merchandise

Retail tasks to be performed  Check incoming shipments ( วันที่จัดส่งเข้ามา )  Setting prices  Marking merchandise ( ทำเครื่องหมายสินค้า )

Retail tasks  Inventory storage & control  Displays (window & instore)  Facilities maintenance  Customer research

Retail tasks  Customer contact  Customer follow-up  Customer complaint handling ( จัดการเรื่องร้องเรียนของลูกค้า )  Personnel management

Retail tasks  Repairs & alterations  Billing customers  Handling receipts & financial records  Credit operations  Gift wrapping

Retail tasks  Delivery to customers  Return to Vendors  unsold/damaged mdse  Sales forecasting  Budgeting  coordination

Division of tasks: retailer  Can perform all or some of tasks in distribution channel  From buying mdse to coordination

Division of tasks: wholesale/MFG  Takes care of few or many functions  Shipping ( การจัดส่งสินค้า )  Marking Merchandise ( การทำ เครื่องหมายสินค้า )  Inventory storage  Display  research

Division of tasks: specialists  Buying office  Delivery firms  Warehouse  Marketing research  Ad agency  Accountant  Credit bureau  Computer service

Division of tasks: customer  Responsible for:  Delivery  Credit  Sales effort (self service)  Satisfaction (DI)

Classifying jobs & the hierarchical charts

Classifying jobs –4 ways  Functional  Sales, buying, store operations  Product  Hires personnel for different products

Classifying jobs – 4 ways  Geographic  Where store is located & local issues ( ทำเลที่ตั้งของร้านและปัญหา ภายในท้องถิ่น )  Combinations ( การผสมผสาน )  HQ vs. branch hires ( สาขาการ จ้างงาน )

Organizational charts: Functional  Hierarchy of authority  Vice President of “operations”  Sales promotion mgr  Mdse mgr  Personnel mgr  Store operations  controller

PRODUCT org chart  Store mgr  Men’s outerwear mgr.  Ladie’s outerwear mgr.  Lingerie mgr  Appliance mgr.

Geographic chart  Vice President of “stores”  Location A store manager  Location B store manager  Location C store manager  Location D store manager

Small independent charts

Mazur Plan ( see fig 11-7 – p. 334 )  Divides retail activities into 4 functions  Merchandising  Publicity  Store management  Accounting & control

Equal store vs. Separate store org.  Equal Store  Used by chains  Centralized buying  Branches = sales units  Most popular  Separate store  Each branch has own buying responsibilities