Innovation Awards Transportation Elite.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Key Drivers Huge Volume of Transportation Plants & Warehouse Customers
Advertisements

Customer Relationship Management (CRM)
ทรัพยากรบุคคล: กุญแจสู่ความสำเร็จของธุรกิจ (Key Success Factor)
BC424 Information Technology 1 บทที่ 7 การพัฒนาระบบ สารสนเทศ (Information System Development)
1. 2 วาระที่ 1 เรื่องที่ประธานแจ้งให้ที่ประชุมทราบ วาระที่ 2 รับรองรายงานการประชุมครั้งที่ 2/2552 เมื่อวันที่ 2 กุมภาพันธ์ 2552 วาระที่ 3 เรื่องเพื่อทราบ.
Management To get the thing done thru other people To have someone to do something for us.
I-dbase Intra Database DiOC Division Operation Center e-Report รายงานผลการปฏิบัติงาน ประจำเดือน LOGIN 411 User การพัฒนาฐานข้อมูล [] แผนปฏิบัติงาน [] JOB.
1 นายไกรสีห์ กรรณสูต กรรมการกำกับกิจการพลังงาน 22 กรกฎาคม 2558 แนวทางการส่งเสริมกิจการพลังงาน ให้มีประสิทธิภาพ และเสริมสร้างการแข่งขันที่เป็นธรรม.
1 คต ๔๔๑ สรุปการจัดการ โครงการซอฟต์แวร์ คต ๔๔๑ สรุปการจัดการ โครงการซอฟต์แวร์ Royal Thai Air Force Academy : RTAFA Royal Thai Air Force Academy : RTAFA.
LIT MBA รุ่นที่ 3 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา มกราคม 2559.
Mini Factory Lamphun. CONTENTS Vision Mission Curriculum Ultimate Goal Process & Machines SMT.
Creative Visual Presentation Workshop Communicate clearly, persuasively, and professionally.
LIT MBA รุ่นที่ 3 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา ธันวาคม 2558.
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
การบริหารโครงการ (Project Management) โครงการ คือ งาน (task) ซึ่งมีการ กำหนดเวลาเริ่มต้นและสิ้นสุด ที่ แน่นอนและมีความต้องการใช้ทรัพยากร ต่างๆใน แต่ละกิจกรรมโดย.
ความรู้ด้านงานธุรการ งาน สารบรรณ งานการเงินและพัสดุเบื้องต้น สำหรับข้าราชการและ เจ้าหน้าที่ ที่ปฏิบัติงานด้านการป้องกัน รักษาป่า ธุรการและสาร บรรณ การเงิน.
HSD B0 Euro V for Winter (CFPP -15).
The Spider UT for High Elevation
CNG for Industry (NGV-NGR Cooperation Project)
ระบบมาตรฐานการจัดการสิ่งแวดล้อม
การจัดทำแผนกลยุทธ์การบริหารทรัพยากรบุคคล
วิชา การพัฒนางานด้วยระบบคุณภาพและเพิ่ม ผลผลิต (Work Development with Quality Management.
ระบบบัญชาการในสถานการณ์ Incident Command System: ICS
การนำเสนอ โดย นายศุมล ศรีสุขวัฒนา
การประชุมผู้บริหารกรมอนามัย เพื่อทบทวน วิสัยทัศน์ พันธกิจ และ ค่านิยม
By Btech GPS : Jan GPS By BtechGPS By Btech GPS : Jan
รายชื่อกลุ่ม 1.น.ส.อริศรา มีตัน ปวส. 2/6 รหัส น.ส.พรพรรณ หมอนสวัสดิ์ ปวส. 2/6 รหัส น.ส.ศลัญญากรณ์ ศิลป์มณีโชค ปวส. 2/6 รหัส
การพัฒนาบุคลากรด้านโลจิสติกส์ เพื่อเข้าสู่ Industry 4.0
การพัฒนา ระบบบริหารกองทัพเรือ ภายใต้กรอบการจัดการภาครัฐแนวใหม่
13 October 2007
Toward National Health Information System
แนวคิดการพัฒนาคุณภาพ การประกันคุณภาพการพยาบาล
Thai Quality Software (TQS)
นำเสนอโดยนางสาวีระวรรณ แซ่โง้ว และนายพรพิทักษ์ ศรีจันทร์
Road to the Future - Future is Now
Week 4 โครงการบริษัทจำลองเพื่อการผลิตภาพเคลื่อนไหวและสื่อผสม Animation and Multimedia Project CAG2901.
The Balanced Scorecard & KPI
ทิศทางการดำเนินงาน ปีงบประมาณ 2560
Preventive Internal Control Training And Workshop
การจัดหาพัสดุในส่วนของรายจ่ายลงทุนในภาพรวม ประจำเดือนมิถุนายน 2561
ความตระหนักการจัดการคุณภาพ
การบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี (Good Governance)
Governance, Risk and Compliance
13 October 2007
งานสนับสนุนบริการ สู่การบริการที่เป็นเลิศ
การอบรมเชิงปฏิบัติการ
แนวทางการปฏิบัติงานตามข้อสั่งการ ของกระทรวงเกษตรและสหกรณ์
ยุทธศาสตร์การพัฒนาระบบหลักประกันสุขภาพแห่งชาติ ฉบับที่ 4 (พ. ศ
วัตถุประสงค์ในการเรียนรู้
Chapter 13 Project Management
ในช่วงเทศกาลสงกรานต์ พ.ศ.2560
การบริหารการปฏิบัติงานของทรู (Cycle of Performance Management System)
การตรวจสอบภายในภาครัฐ
นพ.ชลทิศ อุไรฤกษ์กุล 29 พ.ย.61
การจัดการคลังสินค้าและการกระจายสินค้า
Selecting Research Topics for Health Technology Assessment 2016
จิตสำนึกคุณภาพ.
Life’s easier with the Lyric family at the heart of your home
การดูแลผู้สูงอายุระยะยาว ในบริบทกรมแพทย์ทหารเรือ
Activity-Based-Cost Management Systems.
ประชุมคณะทำงานพิจารณาจัดทำแผนงานและงบประมาณ ด้านเตรียมความพร้อม งานศึกษา สำรวจ ออกแบบ ของกรมชลประทาน ประจำปีงบประมาณ พ.ศ. ๒๕๕ ครั้งที่ 7/2559 วันพฤหัสบดีที่
บทที่ 7 การบริหารงานขนส่ง ( Transportation Management System : TMS )
ปัญหาและสาเหตุโดยย่อ
Evaluation and Development of Information System for Risk groups for Diabetes in Health Region 4 การประเมินและพัฒนาระบบข้อมูลกลุ่มเสี่ยงต่อโรคเบาหวานในพื้นที่เขตสุขภาพที่
ระบบสำหรับ Fusion.
CLT Profile ภาควิชา/ทีมนำทางคลินิก
คณะวิทยาการจัดการ มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา
ระบบสารสนเทศ (ต่อ) (Information Systems : IS)
Transportation Management System ( TMS )
การบริหารความเสี่ยง (Enterprise Risk Management)
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Innovation Awards Transportation Elite

IVMS Project Member MR. PERATAK AUTADAJ MR. MONTRI SANGHIRUN EVP, Supply & Terminal Operation : Project sponsor President MRS. KANCHANEE UDOMKULWANICH MRS. PRISSANA PARIWATVORN VP, Products Transportation VP, Technology & Analytic Applications Project Manager MR. PATTARAPORN OWRUNGREANG Transportation Operations Division Manager MR.RUKSAPONE CHUCHAT Transportation Systems and Assessment Division Manager MR. KHEMARATH CHOKE-MANGMI Automation Division Manager MR. SURAPOL SORUM MR. YUTASAK CHOKEMAN MR. APIPAT KLAIKLUENG MR. PALANGCHANA SENAPIN MR. TAIYEN RATANARVIJARN Project Manager MR. WATTANACHAI PIEMSAKORN MR. BODIN ATTHAVONGPISARN MS. KWANPLOY PATTAMACHAROEN MR. TEESIT ROOPSAWANG MR. ATIT LIKITDECHAROTE MR. MARUT RUGIVARODOM MR. SARAYUT TUNGPORNTAWEE MR. PUNYANAN PINSUK MR. NICHAKORN KITTIWINITNAN MR. VATCHARAJ TETHANYAWARAKOOL

Innovation Background Accident Product Loss & Contamination

Innovation Goals Zero accident Zero in-transit loss Zero contaminated Product Reduce process and manpower

Problem : Accident Lack of evidence for investigation Unclear root cause of accident Mislead prevention policy In 2015 : 18 cases 2 Dead 14 Injured Damaged cost : 30 MB Oil spill : 85,000 liters 85,000 L. 2 Dead / 14 Injured 30 MB

Problem : Accident Major cause of accident in 2015 56% : drowsy driving/fatigue ( 10 cases) 39% : reckless driving/lack of awareness(7 cases) 5% : other (1 cases)

Zero Accident & IVMS Activity (Transportation 2015-2016) DDC Training Q1 2015 Q2 2015 Q3 2015 Q4 2015 Q1 2016 New Contract 2015 Opening TCC แจ้งหนังสือเน้นย้ำ ผขส. กำกับดูแลโดยใช้ระบบ IVMS Report Top Bad Fleet ผขส. สำรวจจุดจอด และ Revise จุดจอดโอนคลัง กำหนดเส้นทาง Route Card โอนคลัง Voice Broadcast Development มาตรการผลักดันให้ ผขส. จัดเจ้าหน้าที่เพื่อปฏิบัติงานเข้ารับน้ำมันที่คลังต้นทาง ดำเนินมาตรการแก้ไขอุบัติเหตุ ให้ ผขส. ควบคุม Monitor 24 hr. ผลักดัน และให้ความรู้ ผขส. ทำ Driver League และนำไปใช้ในการบริหารจัดการ ประกาศมาตรการควบคุม และบริหารจัดการ Alarm กับ ผขส. เรื่องการรูดบัตร/ปิดกล้อง/ความพร้อมของ GPS ดำเนินมาตรการควบคุม และบริหารจัดการ Alarm Major Accident Supplier Audit ร่วมกับหน่วยงาน QSHE ขปน. Supplier Audit สื่อความการใช้ข้อมูล IVMS ในการบริหารจัดการ และทำ Driver League Coaching Project ช่วยยกระดับผู้ขนส่ง ควบคุมป้องกันการเกิดอุบัติเหตุ PreLoad/2Drivers เพิ่มคนโหลดน้ำมันที่ต้นทาง เพื่อให้ พขร. ได้พักผ่อนเต็มที่ เพิ่ม พขร 2 คนสำหรับงาน ขนส่งทางไกล Alarm management

Result : Accident Compare case in 2016 to 2015 30MB 1MB -86% -100% -94% -100% Compare case in 2016 to 2015 2016 : totally 1 case (reckless driving) : damaged cost 1 MB : decreased by 96% (29 MB)

Result : Accident Value and Benefits Zero loss of human life Financial None-financial 96% damage cost reduced (29 MB) Zero oil spill Zero loss of human life Precise and correct strategic plan to prevent accident Brand trust and confidence Environment and community Customer satisfaction Road commuter

Summary : Accident (Oil BU) *Estimated From May 2015

Competitive advantage : Petroleum Transportation 2016

Problem : Product loss & contamination Delayed response to abnormal incident No alarm and CCTV monitoring Unclear and deficient evidences Only GPS data is not enough No CCTV/video recording and alarm history In 2015 : a lot of loss and contaminated products 25 MB 99,000 L.

Procedure : Product loss & contamination Enhance response process Promptly and systematic react Proactive alert -> inform to PTT GEO Fence (restrict area/rest area) Out of route (journey plan) Improve delivery process (load-transit-unload) Give priority to CCTV and GPS monitoring Collected evidences : capture and recording of CCTV Seal become less important + EVP PTO policy SealLess project : remove rocker arm seals (some of them still need due to laws and regulation) seal cost saving and less processing time

Result : Product loss & contamination Decreasing the volume of loss and contaminated -71% -80% -91% -98% Jan - Dec Jan - May

Result : Product loss & contamination Seal can be remove : rocker arm at manifold Deploy to STO fleet : ~ 200 shipments/day 1 truck ~ 6 Seals 1 Seal ~ 0.5 THB seal process ~ 30 min. save 20% : 1,200 min/day 15,600 THB/month Cost 3 THB/truck 31,200 min/month 6,240 hours/year Time ~ 3 manpower 150 Shipments/Day Seal process STO Fleet Seal process Depot Depot Shipping point/Oil Depot : standard process by PTT officer Route Card/rest area/restrict area : ready Alarm alert system and CCTV real time monitor Promptly response to abnormal incident : less damage/loss

Result : Product loss & contamination Value and Benefits Financial None-financial 80% damage cost reduction (1.9M) 71% loss and contaminated product reduction (22,000 L) SealLess Project 187,200 ฿ saving/year 20% process time reduction ~ 3 BSA Stakeholders perspective Increased customer satisfaction Increased employee engagement SealLess Project Increase terminal capacity Reduce wasted material Go green

Future development plan Set Standard Time from Depot to Customers Alarm to IVMS when Late Loading  TCC take action Late delivery  TCC take action Order Tracking Status – send truck status to customer via SMS/Web App/Mobile App (ex. Order Received  In Transit  Out for Delivery  Arrived  Delivered) IVMS knows when truck leave Depot’s Geo-fence and auto send ETA to customer. Delivered PTT Office Depot Customer Order Received Out for Delivery Arrived In transit

Future development plan Please prepare your vehicle for delivery before 5:00PM Customer A 7:00 PM Product HSD=12,000 GH91=3,000 E20=3,000 To be on-time You must arrived at Depot before 5:30PM 30 min. to Depot 60 min. to Customer If 5:00PM and the truck is still not entry in Depot Geofence 30 min. for Loading Customer A Late delivery Protection

KM Utilization KM Portal PTT-STD-A-022 มาตรฐานรถบรรทุกผลิตภัณฑ์ปิโตรเลียม PTT-STD-A-023 มาตรฐานระบบติดตามบนรถขนส่ง (In Vehicle Monitoring System Standard; IVMS) PTT-STD-A-024 มาตรฐานการตรวจสอบรถบรรทุกผลิตภัณฑ์ปิโตรเลียม PTT-STD-A-032 มาตรฐานการสอบสวนอุบัติเหตุรถขนส่งผลิตภัณฑ์ปิโตรเลียม (Petroleum Truck Accident Investigation Standard) New Released Revised Ver. Revised Ver.

Investment Cost and Benefits Year Cost Accident Officer Damage Cost 2557 16,892,988 274,320 - 2558 95,598,964 2559 12,382,862 2560 2561 2562 Total 494,887,808 1,739,520 49,531,450 Grand Total 51,270,970 ROI= -8.65 %