Planning Step : TU Property Management & Others

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
Advertisements

John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
THE PARTS OF A FLOWERING PLANT AND THEIR FUNTION.
Pranom Buppasiri 8th April 2011
INC 551 Artificial Intelligence Lecture 2. Review Environment Action Sense, Perceive Make Decision Agent World Model Deliberative Agent.
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Educational Objectives
Master of Science Program in Knowledge Management k. Chalermpon College of Arts, Media and Technology After Action Review (AAR)
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
Chapter 9 : Designing Approach
Graphical User Interface charturong.ee.engr.tu.ac.th/CN208
Human Resource Management
รู้จักกับเทคโนโลยี RFID เบื้องต้น
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
CIO Roles and Responsibilities
การอบรมเชิงปฏิบัติการเรื่อง “การสร้างข้อสอบ OSCE”
Database Management System
COMMUNICATION IN BUSINESS
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
Pitfalls in Quality Management. Objective outcome Clinical excellence Business excellence Subjective outcome Service excellence.
Helping you make better treatment decisions for your patients.
Analyzing Marketing Situation
Inductive, Deductive Reasoning ผศ.( พิเศษ ) น. พ. นภดล สุชาติ พ. บ. M.P.H.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty of Medicine, Naresuan University December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty.
Project Management Wathana Yeunyong, Ph.D..
การออกแบบและพัฒนาซอฟต์แวร์ บทที่ 7 การทดสอบโปรแกรม
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
วันศุกร์ที่ 23 มีนาคม 2550 เวลา น. ณ ห้องประชุมมาสุข.
Create the Knowledge Management Blueprint
8/3/2014The Realities of software Testing1 Software testing Realities What is the realities of software testing Why does the software testing not complete.
Agency Theory: Public and private Management
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
July Lecture Side Lecture by Suradet Tantrairatn Lecturer and Researcher Chapter Four June 2010 Definitions, Goals, and Objective.
Public Health Emergency Response Guide. สถานการณ์ ท่านเป็นผู้รับผิดชอบด้านการควบคุมโรคใน จังหวัด ได้รับรายงานว่ามีผู้ป่วยเสียชีวิตจาก อาการปอดอักเสบและติดเชื้อทางเดินหายใจ.
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
โดย นรฤทธิ์ สุนทรศารทูล สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Food Alert System of Thailand (FAST) EU-Thailand Economic Co-operation Small Projects Facility.
Algorithm Efficiency There are often many approaches (algorithms) to solve a problem. How do we choose between them? At the heart of computer program.
Mini KM.
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
Project Framework Risk & Issue Management Sponsor Management
M prapansilp 09 1 มุมมองในระบบและกลไก เพื่อเด็กไทยมีโภชนาการสมวัย โครงการพัฒนาระบบและกลไกเพื่อ เด็กไทยมีโภชนาการสมวัย หลุยส์แทรเวิร์น กรุงเทพฯ 28 มิถุนายน.
How community involve in TB detection and care ยุทธิชัย เกษตร เจริญ พบ. นายแพทย์ ทรงคุณวุฒิ ผอ. สำนักวัณ โรค ( การสัมมนาวิชาการระดับชาติ ประจำปี 2553 กรมควบคุมโรค.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
เอกสารเรียนวันที่ 27 มกราคม 2555
เอกสารเรียนวันที่ 7 กันยายน 2555
Chapter 3 Simple Supervised learning
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
Physical Chemistry IV The Ensemble
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
Advancing Professional Construction and Program Management Worldwide
The management of change Changes in work patterns and jobs
Workday Merit Process - Approvers
STRATEGIES FOR SUCCESS
Description of Training
กลยุทธ์การทดสอบซอฟต์แวร์ วิศวกรรมซอฟต์แวร์ (Software Engineering)
Studio 7. Practicing Problem Formulation
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Planning Step : TU Property Management & Others ให้นศ. ทำงานกลุ่ม โดยทำการวางแผนการตรวจสอบ วางแผนในเรื่องคำถาม วางแผนในเรื่องเอกสารที่จะขอ ระบุเป้าหมายหรือผลลัพธ์ที่จะได้รับจากการนัดประชุมในครั้งแรก Discuss & ส่งในห้องเรียนตอนหมดชั่วโมง 24 Aug 10

สำหรับกลุ่มที่ตรวจสอบ TPM จัดเตรียมคำถามที่เกี่ยวข้อง จัดเตรียมรายละเอียดเอกสารที่จะขอเพิ่ม (ถ้ามี) ระบุเป้าหมายของกลุ่มว่าหลังจากจบการประชุมผลลัพธ์ที่จะได้รับมีอะไรบ้าง แบ่งงานการตรวจสอบตามวัตถุประสงค์ Note : ขั้นการวางแผนนี้ควรจดบันทึกให้เรียบร้อย ถือเป็นส่วนหนึ่งในรายงาน 24 Aug 10

Communication Process – TPM S t u d e n t s อาจารย์รัชนี คุณศุภลักษณ์ General Mgr. TU Property Management 24 Aug 10

Risk Factors Any Changes in systems / people / processes Payments / Receipts by cash No control activities ex. lack of review and approval High Volume or Value No clear roles and responsibilities and scope of work No written processes or policy Ask details of work to the responsible person but cannot answer No clear communication to the entire organization One process is dealt with many functions or parties 24 Aug 10

ตัวอย่างการประเมินความเสี่ยง 24 Aug 10

Audit Control Review Checklist No Internal Control Component I. Control Environment 1 Does local management support the internal control review program (ICRP) or Business Risk Management (BRM) and assit in the identification of high risk areas? 2 Does the organizational structure and resource level support the responsibilities and necessary segregation of duties in key areas? 3 Does management demonstrate that integrity cannot be compromised? 4 Are the employees competent? Do they posses the requisite education and experience to perform key jobs effectively? 5 Has management used Audit Services as a consultant on control issues?   Evaluation 24 Aug 10

Audit Control Review Checklist II. Risk Assessment 1 Are entity-wide and activity level objectives established and consistent? 2 Are the internal and external risks that influence the success or failure of the achievement of the objectives identified or assessed? 3 Were business processes identified and documented? Does management understand the risk and control points? 4 Are mechanisms in place to identify changes affecting the entity's ability to achieve its objectives? 5 Are periodic risk assessments performed and documented with action plans developed? 6 Did audit Findings arise in areas not previously identified as being higher risk?   Evaluation 24 Aug 10

Audit Control Review Checklist III. Control Activities 1 Are policies and procedures available, current, comprehensive and distributed on a timely basis? 2 Do local procedures reduce intent of Corporate policies? 3 Are policies and procedures modified as needed? 4 Are control activities in place to ensure adherence to established policy and the carrying out of actions to address the related risks? 5 Are there appropriate control activities for each of the auditable activities? 6 Are authorization levels clearly established for all business decision and expenditures? 7 Are proper segregation of duties or alternate controls in place? 8 Is compliance with Guidelines for Employee Conduct evident (eg. Gift & gratuity)? 9 Is there adequate administration of conflict of interest program, including monitoring of situations reported by employees?   Evaluation 24 Aug 10

Audit Control Review Checklist IV. Information and Communication 1 Are adequate information systems in place? 2 Are objectives and responsibilities of groups and employees clearly defined and communicated to employees with evidence of evaluation? 3 Does communication occur down, across, and upward in the entity, as well as between the entity and other parties? 4 Do internal control personnel regularly meet with top management to discuss the scope of their activities and results of control assessments completed?   Evaluation 24 Aug 10

Audit Control Review Checklist V. Monitoring 1 Are appropriate procedures in place to monitor on an ongoing basis, or to periodically evaluate the functioning of the components of internal control? 2 Are deficiencies reported to the right people? 3 Are action plans comprehensive, timely and taken seriously? 4 Is the ICRP or BRM reporting accurate? 5 Is the internal control function supported by an appropriate number of knowledgeable people given the time needed to regularly monitor the effectiveness of the internal control system? 6 Does a monitoring program evaluate the effectiveness of the risk assessment / measurement process? 7 Did the entity demonstrate timely and appropriate follow up to requests and interim letters? 8 Were repeat causes avoided? 9 Were control issues commonly found at other units regularly monitored to prevent or detect occurrence at location?   Evaluation 24 Aug 10

Q & A 24 Aug 10