Payap Dummy Company ; PDC

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Management of Information Technology
Advertisements

Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
Accounting and ERP Software by Crystal Software Group
คณะพัฒนาการเศรษฐกิจ สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
KHONKAEN FISHING NET FACTORY
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
Project Based Learning
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
Human Resource Management
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
Distribution and Pricing Strategy
Marketing to Business.
Marketing of Service LESSON 9. Nature of services  Services are intangible tasks that satisfy consumer and business user needs.
Planning Step : TU Property Management & Others
Seminar in Information Technology I
ประสบการณ์การบริหารงานบุคคล
BUSINESS SYSTEM ANALYST Course Description. Role of a Business Analyst  A "Business Analyst" (BA). In some companies, the BA plays a technical role with.
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
Integrated Manufacturing Systems การเชื่อมโยงระบบการผลิต
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Project Management Wathana Yeunyong, Ph.D..
Copyright © 2003 Prentice-Hall, Inc. 1 Financial Information Systems.
Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya 1 Chapter XI Information Technology in Retailing Business By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Marketing Department Business.
MK380 Marketing Information System
Strategic Brand Communication Campaigns
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
Information System Lecture 2 Apirada Thadadech
Agency Theory: Public and private Management
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
European Review of Agricultural Economics - มหาวิทยาลัยแม่โจ้ - มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ - มหาวิทยาลัยแม่โจ้ -Thailand Development Research Institute (TDRI)
โดย นรฤทธิ์ สุนทรศารทูล สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Menu and Interactive with Powerpoint ให้นำเรื่อง Input /Output Technology มา จัดทำ การนำเสนอ โดยใช้หลักการ Menu and Interactive with powerpoint มาประยุกต์
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Food Alert System of Thailand (FAST) EU-Thailand Economic Co-operation Small Projects Facility.
Mini KM.
Research Strategy & Implementation
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
MIS: Pichai Takkabutr EAU M: สมมติฐานและ หลักการของระบบการบริหารจัดการโดยระบบ Assumptions and Principles of Management By System องค์กรวงกลม ประกอบด้วย.
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
M prapansilp 09 1 มุมมองในระบบและกลไก เพื่อเด็กไทยมีโภชนาการสมวัย โครงการพัฒนาระบบและกลไกเพื่อ เด็กไทยมีโภชนาการสมวัย หลุยส์แทรเวิร์น กรุงเทพฯ 28 มิถุนายน.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Right think What it should be?
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Functional Strategies
Strategic Information system MIT-M Chiangmai University IS requirement
วันที่ 3 กรกฎาคม 2555 Forecasting technique การพยากรณ์
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
Porter’s Value Chain Analysis Model
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
คณะอุตสาหกรรมเกษตร มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
An Overview on. Thai Meteorological Department Vision Aspiring to the excellence in meteorology at the international level Mission To supply weather forecasts.
นโยบาย 7 ข้อหลัก ภ.3 7 นโยบายหลัก ภ.3 เพิ่มรายได้ ลดค่าใช้จ่าย
DoGGy Family Care – hOng hOng Dog Care Delivery
DoGGy Family Care – hOng hOng Dog Care Delivery
Case Study: Four Golden Brothers Painting
CIS Water Directors’ extraordinary Meeting 08/04/2013
Origin Group Present.
Speaker.
Workday Merit Process - Approvers
STRATEGIES FOR SUCCESS
Description of Training
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Payap Dummy Company ; PDC Managing ; Organizing , Implementing and Control By Marketing Department Business Administration Faculty Payap University

Management Team Organization Chart

Management Team ; M-Team GM – General Manager - Assistance GM SC - Secretarial MM – Marketing Manager PM – Product Manager HR – Human Resource Manager PR – Public Relation SM – Sale Manager A/C – Accounting Mng. FIN – Financial Director P/S – Purchasing Mng. W/H - Warehousing MIS – Management of Information System

Marketing Plan 1. Current Marketing Situation by SWOT Analysis ; 2. Mission , Goal And Objectives 3. Target Market 4. Marketing Strategy - Product and Price Policy ; Product Line , Supplier and Price Setting - Distribution Strategy ; - Promotion Strategy ;

Marketing Plan (cont.) 5. Implementation - Marketing Activities - Action Plan 6. Marketing Control - Financial Plan and Budgeting - HR Plan and control - Meeting 7. Job Description GM , SC , MM , PM , HRM , AC/FN , PR , PS/WH , SM , etc…

SWOT Analysis External Environment : Economics , Social , Technological , Political ...etc Task Environment : Faculty Policy , Supplier , Customer , Competitor , Community ...etc Internal Environment : Marketing : Product , Price , Place , Promotion , Management : Operation , HRM , Account/Financing , Purchasing and Warehouse Policy , IT and Public Relation Back

Mission Goal and Objectives Apply Marketing Management Theory to real business. Can defining and solving the problem from real business. Can participating and working with the others. For all of social responsibilty with customer, supplier , teamwork , institute , poverty people For supporting the community and promote Thai products. BACK

Target Martket People who live in Payap University Sale force’s Family and Friend Organization The Others BACK

Product and Price Policy Product Policy : Consumer Goods Product Line : Electrical Product , Office Automation , Telecommunication Product , Household , Furniture , Stationery, Natural & Beauty , Dressing ,Fashion , OTOP ; One Tambon One Products . Price : Set up price by Suppliers Set up price by Mark up BACK

Distribution Strategy Direct Sale Door to Door Selling Booth Exhibition Indoor Booth Outdoor Booth Exhibition with Suppliers In the Future : Electronic Marketing E-Commerce ; By Internet or Mobile Phone BACK

Promotion Strategy Promotion with Suppliers Special Price on event marketing Promotion by Management Team Discount Pricing , Premium Advertising ; Billboard , Print-Ad , Brochure , Leaflet , Faculty Announcement BACK

Marketing Activities Booth Exhibition (Faculty Booth) Door-to-door Selling Knock Office Outdoor booth Meeting : M-team , Supervisor , Sales Participate with Department , Faculty and University Co-activities with suppliers BACK

Action Plan Gantt’s Chart BACK

Financial Plan & Budgeting รายได้จากการขาย XXX หมวดเครื่องใช้ไฟฟ้า หมวดเครื่องมือสื่อสาร หมวดอุปกรณ์สำนักงาน หมวดเครื่องสำอาง หมวดเครื่องใช้ภายในบ้าน หมวดสินค้าเบ็ดเตล็ด หัก ต้นทุนขาย กำไรขั้นต้น XXX หัก ค่าใช้จ่าย การดำเนินงาน การบริหาร เงินสนับสนุนสังคม บวก รายได้อื่นๆ เงินโบนัสจากการขาย เงินสนับสนุนจากคู่ค้า ค่าใบสมัครพนักงานขาย กำไรสุทธิ XXX BACK

HR Plan & Control กฎระเบียบพนักงานทั่วไป ระเบียบการแต่งกาย หญิง ชาย ระเบียบการเข้า – ออกงาน ลา ขาด สาย ระเบียบการประชุม เข้า ออกห้องประชุม ลา ขาด สาย การจัดสวัสดิการ เฝ้าเวร เจ็บป่วย สุขภาพ การจัดแบ่งแผนกงาน การจัดคนเข้างาน การจัดอบรมบุคคลากรและการอบรมผลิตภัณฑ์ นโยบายการปันผล Back

Meeting Opening Project Meeting & Grand Opening Management Team Meeting 1 time / every week Supervisor Meeting : 1-2 times / every week Supervisor and Sale Meeting : 1 time / month Half project Meeting : 1 time on half of project Close Period Meeting 3 times for every end of period Close Project Meeting : at the end of Project BACK