Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
ผลการดำเนินงานของ ปตท. ปี 2545
Advertisements

Payap Dummy Company ; PDC
E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
Accounting and ERP Software by Crystal Software Group
KHONKAEN FISHING NET FACTORY
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
INTERNATIONAL EDITION
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Lesson Plan Cherdsak Iramaneerat Department of Surgery
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
Human Resource Management
Brand Management Process
CIO Roles and Responsibilities
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
Marketing to Business.
Marketing of Service LESSON 9. Nature of services  Services are intangible tasks that satisfy consumer and business user needs.
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
Seminar in Information Technology I
Positive Accounting Theory
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
ผศ.(พิเศษ)น.พ.นภดล สุชาติ พ.บ. M.P.H.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
เรียบเรียงจากหนังสือ “ระบบสารสนเทศ เพื่อการจัดการ”
Strategic Brand Communication Campaigns
วิชา การตลาดระหว่างประเทศ
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
วันศุกร์ที่ 23 มีนาคม 2550 เวลา น. ณ ห้องประชุมมาสุข.
Create the Knowledge Management Blueprint
Chapter 2 Knowledge Management in Organization SP (KMS)2 Knowledge is a fluid mix of framed experience, values, contextual information, expert.
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน.
การเตรียมโครงงาน วิศวกรรม ภาควิชาวิศวกรรมคอมพิวเตอร์ คณะวิศวกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ หัวข้อ การเตรียมโครงงาน การเตรียมหัวข้อโครงงาน.
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
โดย นรฤทธิ์ สุนทรศารทูล สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Algorithm Efficiency There are often many approaches (algorithms) to solve a problem. How do we choose between them? At the heart of computer program.
8 Identifying Market Segments and Targets
6 Analyzing Consumer Markets
Pharmacogenomics Project TCELS Oracle รามาธิบดี. Oracle HTB ทำหน้าที่เป็น Data Repository จัดสรร Service Infrastructure ต่างๆ เพื่อนำไปพัฒนาใช้ใน ระบบโรงพยาบาล.
M prapansilp 09 1 มุมมองในระบบและกลไก เพื่อเด็กไทยมีโภชนาการสมวัย โครงการพัฒนาระบบและกลไกเพื่อ เด็กไทยมีโภชนาการสมวัย หลุยส์แทรเวิร์น กรุงเทพฯ 28 มิถุนายน.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Right think What it should be?
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Functional Strategies
+ Strategic management How to plan implement and control strategy
ครั้งที่ 5 วันที่ 16 กุมภาพันธ์ 2557
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
Chapter 3 Simple Supervised learning
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
Bitcoin Mining. Hello, I’m Pawaris and I love Bitcoin.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
 Mr.Nitirat Tanthavech.  HTML forms are used to pass data to a server.  A form can contain input elements like text fields, checkboxes, radio-buttons,
บทที่ 6 “การตลาดสำหรับธุรกิจขนาดย่อม”
Marketing Concept วิวัฒนาการของแนวความคิดทางการตลาด แบ่งได้ 5 แนว
การกำหนดและการใช้คุณลักษณะเฉพาะสิ่งอุปกรณ์ หลักสูตร นายทหารฝ่ายการส่งกำลังบำรุง (ฝอ.๔) ณ รร.กบ.ทบ. ๕ มิ.ย. ๖๐.
ผลิตภัณฑ์กรมอนามัย (10 Product Champion)
Origin Group Present.
การประสานงาน การแก้ปัญหาในการทำงาน โดยใช้ไลน์กลุ่ม social media
Ensure we continue to maintain this improved consistency
STRATEGIES FOR SUCCESS
Description of Training
Woodgrange Medical Practice
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า ผศ.ดร.สมเกียรติ เอี่ยมกาญจนาลัย ผู้ช่วยคณบดีฝ่ายวิรัชกิจ คณะพาณิชยศาสตร์และการบัญชี จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย

New developments Customer relationship management (CRM) One-to-one marketing Knowledge management Brand building above the line investment

These leads to……… What to use as a positioning mode? What consumers consider as values? Are superior values sufficient?

How do we position our product or service?

Competitors Customer Motivations Company’s competencies

All depends on targeted consumers

Focus Group Motivations “Hot Buttons”

Motivations Product Attributes Brand Equity Availability Class of Distribution outlets Unmet needs

Product Attributes Intrinsic attributes Extrinsic attributes Raw Materials Processes Form Extrinsic attributes Branding Packaging Price

????? Positioning Modes Values

Positioning modes Product attributes Benefits Application User Distribution/availability Relationship Price

Attributes Benefits

Attributes VS Benefits ทันสมัย ความสบาย ประหยัด เป็นที่ยอมรับ ประณีต ******* น้ำหนักเบา สีสันลวดลาย ยับยาก รูปแบบดี กระชับ ทนทาน ราคา

Benefits Functional Experiential (sensations and emotions) Financial Psychosocial (expressive)*

Attributes Benefits Values

Benefits VS Values ความสบาย ความทันสมัย ความประหยัด การเป็นที่ยอมรับ เคลื่อนตัวได้คล่อง รูปแบบ แห้งง่าย รูปแบบทันสมัย ไม่หนัก วัสดุ/ผ้า ใช้ได้หลายโอกาส ตัดเย็บดี ไม่ร้อน ไม่ต้องรีด ตรา

Personal Values Belonging Love Self-Esteem Achievement Social Recognition Fun Security Welfare of future generations Happiness

ผศ.ดร.สมเกียรติ เอี่ยมกาญจนาลัย 4/5/2017 Positioning Modes Personal Values Motivations Benefits Attributes