งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

คนรุ่นใหม่กับการมีส่วนร่วมในการพัฒนา

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "คนรุ่นใหม่กับการมีส่วนร่วมในการพัฒนา"— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 คนรุ่นใหม่กับการมีส่วนร่วมในการพัฒนา
This talk summarizes 3 points regarding: The motivation for the topic – why has the WB focused on youth in its WDR? And why now? The structure and framework – provide a reader’s guide Why applying the framework is useful to HD This is a long report so this can serve as no more than a ‘reader’s guide’ that will help you navigate through the report. รายงานการพัฒนาโลกปี พ.ศ. 2550 มีนาคม 2007

2 เค้าโครง เหตุจูงใจ โครงสร้าง/กรอบของรายงานฉบับนี้
เป็นฐานสำคัญในการพัฒนาทุนมนุษย์และช่วยลดปัญหาความยากจน เยาวชนเป็นฐานประชากรขนาดใหญ่ มีศักยภาพสูง เปรียบได้กับเป็นเงินปันผลเชิงประชากร โครงสร้าง/กรอบของรายงานฉบับนี้ การนำกรอบแนวคิดนี้ไปใช้: สารเชิงนโยบาย Why the focus on ‘the next generation’ – or those who are now youth, roughly those aged 12-24? The Report argues that there has never been a better time than now to invest in the human capital of young people. One reason is that there is a higher base on which to build – which is fundamental if the world is to make further progress in growth and poverty reduction. While there are rightly concerns about meeting some countries’ meeting MDG goals, there have been dramatic improvements in key indicators over the recent past. Primary school completion rate is now over 80%, much higher than it was barely 20 years ago; Life expectancy at birth, now 66 years, has risen 50% in past 50 years. Not investing carries risks because these achievements come with new challenges regarding quantity and quality of school beyond primary levels; the ability of economies to deploy that human capital in good jobs; No longer dying of childhood diseases at same rates as before, but are now more suspectible to new disease esp those contracted thru risk-taking sexual behavior. A second reason is that this cohort, at 1.3 billion in developing countries, is the largest ever. This number will grow a bit but not much more in the next 20 years because of falling fertility. So, there is a ‘youth bulge’ The number of young people in the EAP region is at historical peak of 450 million, accounting for one-third of the developing world’s 1.3 billion youth. Some see risks. In OECD during its most recent ‘bulge’ – the baby boom – unemployment rates rose ½ a percent for every percent increase in the share of this cohort in the population. But we think this is an enormous opportunity for the developing world because of the so-called demographic dividend. The present youth bulge means that they will enter the work force at a time when there will be relatively few non-working dependents – not as many young children as before, bec of falling fertility; and not yet so many old people. The situation varies across countries.

3 โอกาสด้านประชากร โอกาสปิดแล้ว ญี่ปุ่น โอกาสจะปิด < 10 ปี จีน ไทย
โอกาสปิด > 10 ปี ฟิลิปปินส์ อินโดนีเซีย เวียตนาม กัมพูชา For some countries, this demographic window of falling dependency rates have closed because of aging populations But all developing countries: still open. True for most of the countries in EAP. For middle income countries such as China and Thailand, the window will close within 10 years (as they experienced falling fertility a long time ago). They need to invest in youth urgently if they are to take advantage of this opportunity. For lower income countries, the window will remain open for much longer. To what extent is this window important economically? Experiences of EAP (esp that of EA tigers as a successful example) and LAC are often compared. Can look at experience of those who transitioned early In East Asia, a rapid demographic transition between 1965 and 1990 occurred at a time when a strong educational system and trade liberlaization enabled national economies to absorb this boom generation into the work force. Some argue that at least 25% of the growth during the E Asia miracle was due to this demographic dividend. Others, incl. many in LAC, had similar demographics but didn’t cash in. So, the dividend is not automatic. The question is: can we draw lessons re policies and institutions esp for those that are looking forward to opening demographic windows of opportunity, including the poorest in the world. โอกาสยังคงเปิดหลังปี 2050 ปาปัวนิวกีนี หมู่เกาะโซโลมอน ลาว ประเทศรายได้สูง ประเทศรายได้ปานกลาง ประเทศรายได้ต่ำ

4 เค้าโครง เหตุจูงใจ โครงร่าง/กรอบแนวคิดของรายงานฉบับนี้
5 ช่วงเปลี่ยนผ่าน 3 เลนส์นโยบาย การนำกรอบไปใช้: สารเชิงนโยบาย What are the policies and institutions that matter? This Report argues that decisions about the development and deployment of human capital during 5 youth transitions are key – especially because if these decisions may lead to irreversibilities – I.e., it is very costly to overcome later the costs of wrong decisions now.

5 ทุนมนุษย์ในช่วงเปลี่ยนผ่านของ เยาวชน 5 ช่วงหลัก ในการลดความยากจนและพัฒนา
100 % ของกลุ่มเยาวชน รับการศึกษาในร.ร. หลังเลยเกณฑ์อายุระดับประถม ทำงาน มีครอบครัว อยู่ในภาวะเสี่ยงด้านสุขภาพ มีส่วนร่วมในชีวิตชุมชน What are these transitions and why are they key? This diagram shows the share of the youth cohort that undergoes each of these transition – stylized but based on actual data. Schooling: Hard to reverse – dropping out early means it is difficult to get back in. More costly to teach adults. Entering the labor force: A smooth transition is important because (i) early job experience builds skills and (ii) prolonged unemployment can discourage. Taking health risks: A time of experimentation. Could lead to accidents, nutrition problems HIV/AIDs – costly to treat. Forming families: Early marriage, childbearing have enormous implications (schooling and work) – on future generations too Active citizenship: Habits of participation start early. The fact that all of these are happening at the same time is key – which is why diagnostically, we take an age-cut. Decisions about all of these affect how young people human capital and public policy can support all of them. อายุ 12 24

6 คำถาม3 ชนิดที่ใช้ถามกับแต่ละช่วง เปลี่ยนผ่าน :‘เลนส์เยาวชน’เชิงนโยบาย
‘เลนส์’ เยาวชน นโยบายมีผลต่อ การสร้างทุนมนุษย์ ในช่วงเปลี่ยนผ่าน ของเยาวชน: -- นโยบายของ ประเทศ:เสถียรภาพ มหภาค, บรรยากาศ การลงทุน, การบริหาร, กฎระเบียบของ ตลาดแรงงาน -- การศึกษา -- การฝึกอบรม -- บริการสุขภาพ -- บริการสวัสดิการ& ครอบครัว -- โครงสร้างพื้นฐาน “นโยบาย ที่เป็นมิตร กับเยาวชน” โอกาส สมรรถนะ โอกาส ที่สอง Let me now turn to the last set of remarks – what are some of the main policy messages using the framework I laid out earlier. The WDR does not provide a recipe of policies. Countries are too rich. It instead provides a menu and general recommendations. In fact, governments do have policies and institutions that affect them – for example, they have school and health systems; laws against child labor, voting rights for young people. The contribution of this WDR is to propose an analytic framework which we call a ‘youth lens’ that asks whether these policies and institutions are adequate. We think that there are 3 such lenses. Enough opportunities to safeguard and develop human capital? Capability of young people as decision-making agents to choose among opportunities? Second-chances to those unable to avail of opportunities? These lead to what we think are ‘youth friendly’ policies. So, in sum, the framework of the report is 5 transitions x 3 youth lenses.

7 โอกาส: ปรับปรุงคุณภาพการศึกษาและความเกี่ยวเนื่องกับชีวิตการทำงาน
สัมฤทธิ์ผลการเรียนรู้อาจจะต่ำ ขาดการเตรีมความพร้อมเยาวชนอย่างเพียงพอ ปรับปรุงโอกาสเข้าถึงมัธยมศึกษา, คุณภาพพื้นฐาน ความเกี่ยวเนื่องของการศึกษากับการทำงาน การปฏิรูปหลักสูตร, ความยืดหยุ่นของระบบการศึกษา รูปที่ 3. ผลคะแนนสอบคณิตศาสตร์ข้อสอบPISA ปี 2003 Most EAP countries have close universal primary completion. Yet many in low-income countries such as Cambodia, Lao PDR and Myanmar drop out before completing primary school or never start. (Figure 1. Data from year 2000.) Accordingly, illiteracy rate among youth is relatively high in these countries. Most of other EAP countries have levels similar to Myanmar (less than 5 %). And educational preparation of those who do get access to secondary school is low, particularly among the poor. The average performance of adolescents from middle-income EAP countries (available for Thailand, Indonesia, and the Philippines) on standardized tests is below OECD average of 500. (Indonesia & the Philippines data available only for TMISS, so not shown.) These numbers are worrisome because assessments do not include students who have already dropped out. Low learning achievement has knock-on effects as the economies of East Asia are increasingly in need of workers with high skills and knowledge. (Reflected in the increase of the returns to higher education, despite the increase in their supplies.) So, there is a need to improve the quality of basic education. How? Measure quality – countries focus on enrollment because it is easier to measure. Now there are more attempts to measure quality and it’s important to support them. Improve the accountability of providers to users, as stated in WDR04 3. Early Child Development programs have impacts well into adolescence and beyond. But for other countries, especially middle income ones which have already managed to get the basic rights, the problem is a bit different – not enough secondary and tertiary places. So, there is a need to expand – but here, we must learn the hard lesson from basic education – expansion must also address quality and relevance. Some issues to consider: Curriculum: must stress characteristics needed for jobs in modern economy: instead of just teaching facts, need to focus on life skills that employers say they want – work in teams; solve problems, etc. Flexibility is important: avoid early tracking of students because they are unlikely to know what they want. Teacher incentives Private public partnerships in financing – public sector can’t do it alone. อินโดนีเซีย ไทย สหพันธ์รัสเซีย บราซิล เม็กซิโก เกาหลี สหรัฐ ควินไทล์นักเรียนยากจนที่สุด ควินไทล์นักเรียนร่ำรวยที่สุด ค่าเฉลี่ย แหล่ง: รายงาน WDR 2007

8 โอกาส: เอื้อต่อการทำงาน
อัตราการว่างงาน (ร้อยละ) ค่าเฉลี่ย ภูมิภาค (เยาวชน) ค่าเฉลี่ย ภูมิภาค (ผู้ใหญ่) อเมริกาใต้-กลาง & หมู่เกาะคาริเบียน But also key is deploying the human capital well by facilitating the transition to work. Unemployment rate is understandably higher for youth relative to that of adults: experience, etc But what is surprising is the tremendous diversity of this discrepancy across regions. Note in this diagram: Very high unemployment rates among youth in MENA. In EAP, the rate is very high in Solomon (49%), and high at around % in Indonesia, Fiji, Timor Leste, and Mongolia. Although the rate is not as high in Thailand (at 11 %), the rate is 11 times higher than that of adults. 2. Very large discrepancy between youth and adult unemployment rates (5 to 7x) in SE Asia and South Asia. -- In middle income countries + investment climate + labor market regulations + ‘structured’ work experiences -- Not in the poorest countries + low productivity in informal sectors + mobility + rural non-farm employment + ‘traditional’ apprenticeships ยุโรป& เอเซียกลาง เอเซียตะวันออก & แปซิฟิก เอเชียใต้ แอฟริกาใต้ทะเลทราย ซาฮารา ตะวันออกกลาง&อเมริกาเหนือ แหล่ง : การคำนวณใช้รูปแบบของ Fares, Montenegro and Orazen (2006a) ต้องการทราบชื่อประเทศโปรดติดต่อ หมายเหตุ : ความยาวของบาร์แต่ละแท่งแสดงอัตราการว่างงานของเยาวชนในประเทศเดียว ส่วนที่เป็นสีอ่อนแสดงอัตราการว่างงานของผู้ใหญ่ในประเทศเดียวกัน ส่งเสริมการเจริญเติบโต นำไปสู่การจ้างงานเยาวชนมากขึ้น ปฏิรูปสถาบันที่ไม่เอื้อต่อการสร้างงานและการเคลื่อนย้ายงานของแรงงานเยาวชนไร้ฝีมือ เพิ่มค่าจ้างขั้นต่ำให้สูงกว่าเดิมมาก ๆ หรือคุ้มครองการทำงาน เปิดโอกาสให้เคลื่อนย้ายถิ่นฐานมากขึ้น

9 ข้ามพรมแดน: การเคลื่อนย้ายถิ่นฐานเสริมโอกาสเยาวชน
แรงงานข้ามชาติส่วนใหญ่มักเป็นกลุ่มเยาวชน (ตัวเลข: แรงงานข้ามชาติไปยังประเทศแอฟริกาใต้และแรงงานข้ามชาติไปสหรัฐ) สหรัฐอเมริกา ประเทศแอฟริกาใต้ ร้อยละของคนเข้าเมือง ร้อยละของคนเข้าเมือง New analysis for the report shows that propensity to migrate increasing over the teenage years, peaking in the early twenties in many destination countries. Migrants to developing countries are more heavily concentrated among youth. How to help: Temporary Employment Programs for people aged and who are citizens of the following countries: Australia, Austria, Belgium, Finland, France, Germany, Ireland, Japan, Republic of Korea, Netherlands, New Zealand, Slovakia, Sweden, Switzerland, South Africa and United Kingdom. The maximum validity of an employment authorization issued under this program is usually 12 months. The additional requirements vary from country to country. Some require applicants to be students or recent graduates Help young migrants contribute to their society: Lower remittance costs Reduce costs of movement Information campaigns to reduce trafficking and spread of infectious diseases at home Improve investment climate at home อายุ อายุ อำนวยความสะดวกในการเคลื่อนย้าย ลดค่าใช้จ่ายในการส่งเงินกลับบ้าน รณรงค์ให้ความรู้เพื่อลดความเสี่ยง ปรับปรุงบรรยากาศการลงทุนในประเทศ

10 เค้าโครง เหตุจูงใจ โครงสร้าง/กรอบของรายงาน การนำกรอบไปใช้: ตัวอย่าง
สร้างโอกาส: หลายประเทศได้มีการลงทุนในการเข้าถึงทุนมนุษย์; เลนส์ มุ่งไปที่คุณภาพและประโยชน์เกี่ยวเนื่องกับตลาดแรงงาน พัฒนาสมรรถนะ ให้โอกาสที่สอง So, a youth lens on enhancing opportunity means a greater focus on educational quality and relevance to the labor market. It also means providing a platform for civic engagement.

11 คำถาม 3 ประเภทที่ใช้ถามในแต่ละช่วง เปลี่ยนผ่าน: ‘เลนส์เยาวชน’ เชิงนโยบาย
‘เลนส์’ เยาวชน นโยบายมีผลต่อ การสร้างทุนมนุษย์ ในช่วงเปลี่ยนผ่าน ของเยาวชน: -- นโยบายของ ประเทศ:เสถียรภาพ มหภาค, บรรยากาศ การลงทุน, การบริหาร, กฎระเบียบของ ตลาดแรงงาน -- การศึกษา -- การฝึกอบรม -- บริการสุขภาพ -- บริการสวัสดิการ& ครอบครัว -- โครงสร้างพื้นฐาน “นโยบาย ที่เป็นมิตร กับเยาวชน” โอกาส สมรรถนะ โอกาส ที่สอง Let me now turn to the last set of remarks – what are some of the main policy messages using the framework I laid out earlier. The WDR does not provide a recipe of policies. Countries are too rich. It instead provides a menu and general recommendations. In fact, governments do have policies and institutions that affect them – for example, they have school and health systems; laws against child labor, voting rights for young people. The contribution of this WDR is to propose an analytic framework which we call a ‘youth lens’ that asks whether these policies and institutions are adequate. We think that there are 3 such lenses. Enough opportunities to safeguard and develop human capital? Capability of young people as decision-making agents to choose among opportunities? Second-chances to those unable to avail of opportunities? These lead to what we think are ‘youth friendly’ policies. So, in sum, the framework of the report is 5 transitions x 3 youth lenses.

12 อำนาจในการตัดสินใจ: % ของ เยาวชนที่คิดว่าตัวเองมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเกี่ยวกับทุนมนุษย์
. แอลเบเนีย บัลกลาเทศ เอธิโอเปีย อิรัก มาเลเซีย โรมาเนีย ทาจิกิสถาน ทำงาน เรียนหนังสือ The results do vary – For example, decisions about marriage are taken out of the hands of Bangladeshi young women who are But many young people are making decisions – and facing the constraints I mentioned earlier. But youth are challenged: inexperienced decision makers; forming values; lack of resources; myopia and risk taking. So what policies can help? สมรส แหล่ง : ผลสำรวจสื่อ WDR 2007 InterMedia surveys หมายเหตุ : ตัวเลขแสดงร้อยละของผู้มีอายุ ปี ที่ตอบว่า ”ด้วยตัวเอง” (ไม่ใช่พ่อแม่ รัฐบาล หรือ อื่นๆ) เมื่อถูกถามว่า “ในแต่ช่วงของการเปลี่ยนผ่านในชีวิต หน้าที่การงานที่กำลังทำอยู่ปัจจุบันหรือที่เพิ่งผ่านไป จำนวนปีที่ศึกษาและคู่สมรส ใครมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจมากที่สุด”

13 ปลดข้อจำกัดด้านข่าวสาร ข้อมูล: การศึกษาในประเทศ สาธารณรัฐโดมินิกัน
รายได้เปโซต่อสัปดาห์ ที่วัดได้จริง = รายได้แท้จริงจากการสำรวจแรงงาน คิดว่าได้รับ = รายได้ที่นักเรียนชายชั้นมัธยม 1เชื่อว่าจะได้รับถ้าจบประถมหรือมัธยมศึกษา ผลตอบแทนที่คิดว่าจะได้รับ < ผลตอบแทนที่ไว้ได้จริง รณรงค์ให้ความรู้ทั้งในและนอกโรงเรียน So, what’s to be done? One is simply to provide information. In the Dominican Republic, a survey of boys in 2001 enrolled in the final year of primary school accurately estimated the returns to completing primary school consistently with estimated earnings profiles but severely underestimated the returns to having a high school degree. This was because they based their estimates based on observing the wages only of youth who remained in the village after completing secondary schools (the high earners moved out). Students at randomly selected schools were then given information of the estimated actual earnings profiles. Follow-up surveys in 2005 indicate that those who were given the information was 12% more likely to be attending school in the following school year relative to those who did not.[1] [1] Jensen (2006). การศึกษาระดับประถม การศึกษาระดับมัธยม รับจริง คิดว่าได้รับ แหล่ง: Jensen (2006)

14 แต่บางครั้ง การให้ความรู้เพียงอย่างเดียวอาจไม่เพียงพอ…
Another example of providing information: HIV prevalence is exceptionally high in SSA (regional average of 6 % of population aged 15-49) compared to other regions (all less than 1 %). For example, Uganda is at 6.7 %, South Africa at 18.8 %, and Namibia at 19.6 %. From 1990s, interventions such as ABC campaign (Abstain, Be faithful, use Condoms) have been the mainstays of HIV prevention, informing people about behaviors that can protect them from becoming infected. It is reported that Uganda was successful in halting the rise of HIV infection through ABC campaign. In fact, figure shows that 80% of youth aged know that condom prevents HIV transmission. But sometimes simply providing the information may not be enough. First, among males and females aged 15-24, more than 50 % are sexually active (implying that “abstinence” message is failing to reach youth). And, figures also show that many young people know that condom prevents HIV transmission, but yet, less than half of those who know actually use condom. Young people with more education are more aware of than those with less education that condoms can prevent HIV transmission. But the wide gap between knowledge and behavior is not eliminated by education. In fact, as knowledge of condoms is more responsive to education than condom use, the knowledge-behavior gap widens with education.  Design and content of health curricula and information campaign matter. This figure shows condom knowledge and condom use at last sex among young women between 15 and 24. ร้อยละของหญิงโสด อายุ ปี ร้อยละของชายที่มีครอบครัวและโสด อายุ ปี รู้จักและใช้ถุงยาง รู้แต่ไม่ใช้ถุงยาง แหล่ง : ผลการสำรวจประชากรและสุขภาพระหว่างปี หมายเหตุ : ความยาวของบาร์แต่ละแท่งแสดงร้อยละของเยาวชนคนหนุ่มสาวที่มีเพศสัมพันธ์และรู้ว่าถุงยางสามารถป้องกันการแพร่เชื้อ HIV สาธารณรัฐโดมินิกัน

15 … สิ่งจูงใจก็เป็นเรื่องสำคัญ สิ่งจูงใจในทางบวก เช่น
… สิ่งจูงใจก็เป็นเรื่องสำคัญ สิ่งจูงใจในทางบวก เช่น สร้างเงื่อนไขการโอนเงิน: เม็กซิโกจัดโครงการ Oportunidades: ให้เรียนต่ออีก 2 ปีเมื่ออายุ ปี ลดภาวะความเจ็บป่วยและภาวะความตายในเด็ก บังกลาเทศจัดโครงการจ้าง นักเรียนหญิงเรียนต่อชั้นมัธยมศึกษา กัมพูชาจัดโครงการให้ทุนการศึกษาแก่เด็กหญิง ให้เยาวชนเข้ามามีส่วนร่วมในการออกแบบโครงการโดยเฉพาะอย่างยิ่งโครงการที่เน้นการเปลี่ยนแปลงทัศนคติ So, it also important to change incentives For example, conditional cash transfers provide resources to young people conditional on their investing in themselves. Mexico’s program gave money to families if kids went to school. The results have been evaluated positively. Bangladesh Female Secondary Stipend Prg set up an account in the girl’s name if they went to secondary school AND stayed unmarried. It’s also important to involve young people in program design and implementation – because they listen to their peers.

16 …หรือสิ่งจูงใจในทางลบ เช่น ภาษี
ผลกระทบจากการขึ้นราคา 1% นักเรียนมัธยมปลาย จีน สูบบุหรี่ สูบบุหรี่ ร้อยละของการเปลี่ยนแปลง เสพแอลกอฮอล์ ดื่มจนเมา เสพกัญชา Negative incentives like taxes can also work. Even a modest price increase of 33 percent could potentially prevent 66 million tobacco deaths over the next 50 years.

17 เค้าโครง เหตุจูงใจ โครงสร้าง/กรอบของรายงาน การนำกรอบไปใช้ : ตัวอย่าง สร้างโอกาส : พัฒนาสมรรถนะ: นโยบายมุ่งเน้นหน่วยงานภาครัฐและพ่อแม่ เลนส์ มุ่งปรับปรุงสมรรถนะของเยาวชนให้รู้จักตัดสินใจในการเลือกโอกาสของตน ให้โอกาสที่สอง: So, the lens may imply that governments may have to target young people themselves.

18 คำถาม3 ประเภทที่ใช้ถามกับแต่ละช่วง เปลี่ยนผ่าน :‘เลนส์เยาวชน’ เชิงนโยบาย
‘เลนส์’ เยาวชน นโยบายมีผลต่อ การสร้างทุนมนุษย์ ในช่วงเปลี่ยนผ่าน ของเยาวชน: -- นโยบายของ ประเทศ:เสถียรภาพ มหภาค, บรรยากาศ การลงทุน, การบริหาร, กฎระเบียบของ ตลาดแรงงาน -- การศึกษา -- การฝึกอบรม -- บริการสุขภาพ -- บริการสวัสดิการ& ครอบครัว -- โครงสร้างพื้นฐาน “นโยบาย ที่เป็นมิตร กับเยาวชน” โอกาส สมรรถนะ โอกาส ที่สอง Let me now turn to the last set of remarks – what are some of the main policy messages using the framework I laid out earlier. The WDR does not provide a recipe of policies. Countries are too rich. It instead provides a menu and general recommendations. In fact, governments do have policies and institutions that affect them – for example, they have school and health systems; laws against child labor, voting rights for young people. The contribution of this WDR is to propose an analytic framework which we call a ‘youth lens’ that asks whether these policies and institutions are adequate. We think that there are 3 such lenses. Enough opportunities to safeguard and develop human capital? Capability of young people as decision-making agents to choose among opportunities? Second-chances to those unable to avail of opportunities? These lead to what we think are ‘youth friendly’ policies. So, in sum, the framework of the report is 5 transitions x 3 youth lenses.

19 โอกาสที่สอง: ฟื้นตัวจากผลลัพธ์ ความยากจน
ผลเสียหากไม่ให้โอกาสที่สองแก่คนหนุ่มสาวในการฟื้นตัว: ผลกระทบระยะยาว การฟื้นตัวในภายหลังเมื่อเติบโตเป็นผู้ใหญ่แล้วใช้ต้นทุนสูงกว่า อาจเป็นอุปสรรคต่อการลงทุนอย่างอื่น (เช่น หากการแพร่เชื้อ HIV/AIDS มีสูงขึ้น อาจนำไปสู่การลงทุนน้อยลง) Human capital investment will then be wasted – which can lead families and young people to invest less than they would. Evidence indicates that in high HIV prevalent countries, investment in schooling is lower. 2nd chance programs that enable young people to recover from bad choices are thus needed. Some examples: Remedial education programs, especially for those ‘lost generations’ that had to drop out of school because of conflict. ½ of all 19-yr olds in Malawi are still in primary schools! Retraining programs for those who have been unemployed for a number of years AIDS treatment programs Programs that stress restoration and not retribution – e.g., south africa’s truth and reconciliation programs.

20 โอกาสที่สอง: โครงการจะยั่งยืนมากขึ้น หาก…
ออกแบบมาเพื่อดึงดูดคนหนุ่มสาว (เป็นต้นว่า การศึกษาเฉพาะกลุ่มอายุ เช่น ประชากรมาลาวีอายุ 19 ปี ครึ่งหนึ่งกำลังเรียนในชั้นประถมศึกษา ใช้โครงการเพื่อนสอนเพื่อน) ช่วยเยาวชนกลับคืนสู่ระบบการศึกษากระแสหลัก(เช่น การเทียบวุฒิ ประเทศมาลาวี ปี 2000 อายุ ลงทะเบียนเรียนระดับประถม/มัธยมศึกษา

21 โอกาสที่สอง: โครงการจะยั่งยืนมากขึ้น หาก…
ประเทศที่มีการคุมขังเยาวชนในอัตราต่าง ๆ ให้การสนับสนุนอย่างครบวงจร (อุปสงค์และอุปทานในโครงการการจ้างงาน) ส่งเสริมการกลับตัวกลับใจมากกว่าเน้นการลงโทษ: หลีกเลี่ยงบทลงโทษรุนแรง: หลายประเทศมีการคุมขังเยาวชนในอัตรา ต่าง ๆ อย่าคุมขังเยาวชนปนกับผู้ใหญ่ ให้โอกาสเข้าถึงกระบวนการยุติธรรม ช่วยผู้ทำผิดหนุ่มสาวให้รู้รับสภาพผลจากการทำผิด (เช่น โครงการ Truth and Reconciliation Program ของแอฟริกาใต้) ออสเตรเลีย ญี่ปุ่น อินโดนีเซีย ฟิลิปปินส์ ฝรั่งเศส มาเลเซีย ไทย นิวซีแลนด์ เกาหลีใต้ สิงค์โปร์ อัฟริกาใต้ ฮ่องกง (จีน) Also, comprehensive programs that provide training as part of a package that includes basic education, employment services, and social services are more likely to have better success. Example in EAP: Blue Dragon Children’s Foundation, NGO operating in Vietnam. Target: Children and youth ages 7-20 from disadvantaged backgrounds, including street children. What’s unique: A contact is set up with each child, specifying objectives, the program to achieve them, and the obligations. Program components: scholarship, food and lodging, health assistance, English and computer skills, recreational activities, and counseling. The program also facilitates access to other successful NGO programs that provide vocational training for disadvantaged youth. Young people are not only the victims of crime – they are also the main perpetrators. It is important to address the needs of these young people. The figure shows international differences in incarceration rates among youth, in standard deviations from the international mean, controlling for youth population, size, GDP per capita, and gross secondary enrollment. Successful programs in providing access to justice: Philippines’ Justice on Wheels Program, where judges travel to correctional facilities and process detainees. Most countries do not even have basic data on access to justice for youth, such as the number of young people in pretrial detention. Successful restorative program : Comprehensive rehabilitation programs that provide therapy, jog training and employment opportunities, education to youth offenders (e.g., programs in U.S.A.) สหรัฐอเมริกา โซเวียต ค่าเบี่ยงเบนจากค่าเฉลี่ยระหว่างประเทศ แหล่ง: WDR 2007.

22 เค้าโครง เหตุจูงใจ โครงสร้าง/กรอบของรายงาน การนำกรอบไปใช้กับ SSA: ตัวอย่าง สร้างโอกาส พัฒนาสมรรถนะ ให้โอกาสที่สอง: การป้องกัน เลนส์ มุ่งช่วยเยาวชนให้ฟื้นตัวจากผลลัพธ์ความยากจน So, with young people, it’s important not only to prevent, but also provide 2nd chances.

23 ความก้าวหน้าในประเทศต่างๆ
การให้เครื่องแบบชุดนักเรียนในเคนยา นอกจากจะเพิ่มอัตรานักเรียนลงทะเบียนเรียนแล้ว ยังลดอัตราวัยรุ่นตั้งครรภ์ด้วย การประสานงาน: ผลลัพธ์เกี่ยวกับเยาวชนต้องอาศัยความร่วมมือของหลายภาคส่วนที่ต้องปรับปรุงวิธีการทำงานของตนไปพร้อมกัน เสียง: เสียงของกลุ่มเยาวชนยังอ่อนมาก (จึงมีการทำรายงานฉบับนี้ขึ้น ซึ่งเราได้ปรึกษาหารือกับทุกภาคส่วน) การประเมินผล: เริ่มมีโครงการที่มุ่งเน้นเยาวชนหลายโครงการแล้ว แต่ส่วนมากยังเป็นโครงการใหม่ คงต้องมีการศึกษาผลกระทบต่อไป ร้อยละ So, to sum up, the main message of this report is that there has never been a better time than now to invest in young people. Government policies and institution can do so by expanding opportunities for young people to develop and use their human capital; helping youth choose among them; and providing 2nd chances in the event that poor choices are made. Like all reports – there is the what next question – if these are such good ideas, what inhibits them? Bravely try to tackle them and talk about Coordination Many young people are undergoing more than one transition AND policies to address one transition affect more than one outcome (see Kenya example) But this is a challenge voice evaluation. This is why we have policy matrices, for the first time, that are divided into evaluated to be effective; shown to be ineffective and promising but not yet evaluated. Randomized trial in Kenya Recently concluded randomized trial involving 70,000 students from 328 primary schools in Kenya. Estimated the effect of intervention after 2 years. อัตรานักเรียนชายออกกลางคัน อัตรานักเรียนหญิงออกกลางคัน จำนวน นักเรียนหญิง ที่ตั้งครรภ์ กลุ่มควบคุม นักเรียนที่ได้รับแจกเครื่องแบบ แหล่ง : Duflo และคณะ (2006) หมายเหตุ : ความแตกต่างระหว่างกลุ่มทดลองและกลุ่มควบคุมมีนัยสำคัญทางสถิติ


ดาวน์โหลด ppt คนรุ่นใหม่กับการมีส่วนร่วมในการพัฒนา

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google