งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

Big data management for health Care Utilization in community / public Health Mr.Prapunchock Sanachoo (R.N, M.N.S) 12 July 2019.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "Big data management for health Care Utilization in community / public Health Mr.Prapunchock Sanachoo (R.N, M.N.S) 12 July 2019."— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 Big data management for health Care Utilization in community / public Health
Mr.Prapunchock Sanachoo (R.N, M.N.S) 12 July 2019

2 Big Data in Health care Big data is good to have, but it’s meaningless if you can’t put it into action.

3 Here are 5 ways in which Big Data can help and change the entire scenario of the Healthcare sector.
1. Health Tracking 2. Reducing Cost 3. Assisting High-Risk Patients 4. Preventing Human Errors 5. Advancement in Healthcare Sector (VINOD SARATCHANDRAN, 2019)

4 Thus, to sum up, Big Data increases the ability of the healthcare sectors to:
Predict Epidemics Cure Disease Improve Quality of Life Increase Preventable Care Begin Early Preventive Care Spot Warning Signs Sooner

5 Policy

6 Big Data in Community Hospital
Register & record Standard Data set Individual Record Hos-XP 43 แฟ้ม Storage on Cloud Big Data (HIS)

7

8

9 สิ่งสำคัญที่ต้องคำนึงในการจัดการข้อมูลสารสนเทศ
Garbage In = Garbage Out (GIGO) GIGO (garbage in, garbage out) is a concept common to computer science and mathematics: the quality of output is determined by the quality of the input. So, for example, if a mathematical equation is improperly stated, the answer is unlikely to be correct. Similarly, if incorrect data is input to a program, the output is unlikely to be informative

10 Process of Health Information in community hospital
Reporting Hos-XP Input 43 แฟ้ม -Individual data -Screening -Service -Diagnosis -Treatment -Drugs -Lab -X-ray -Operation -Process -Analysis HDC -KPI monitoring central reimburse Management Decision Making

11 คุณลักษณะของสารสนเทศที่ดี
เข้าถึงได้ง่าย (accessibility) มีความปลอดภัย (security) ทันเวลาต่อการใช้งาน (timeliness) มีความถูกต้อง (accuracy) มีความสมบูรณ์ (completeness) มีความยืดหยุ่น (flexibility) มีความน่าเชื่อถือ (reliability) นำไปใช้ประโยชน์ได้ (utility) สามารถตรวจสอบได้ (verifiable) (Mastrian & Mcgonigle, 2015)

12 ปัญหาที่พบจากการ Input data เข้าสู่ระบบ
ข้อมูล Individual record ไม่ครบถ้วน เช่น รหัส ID ไม่ครบ ข้อมูลซ้ำซ้อน ระบุวันเดือน ปี เกิด ไม่ถูกต้อง ข้อมูลไม่ครบถ้วน ไม่สมบูรณ์ ไม่มีคุณภาพ ขาดการตรวจสอบ ผู้ที่ทำหน้าที่บันทึกข้อมูล ขาดความรู้เบื้องต้น

13 Example:

14 ปัญหาที่พบจากการใช้สารสนเทศทางสุขภาพ
ข้อมูลไม่มีคุณภาพ ข้อมูลไม่เชื่อมโยงกัน ขาดผู้รับผิดชอบหลัก ระบบ Internet ไม่เสถียร ไม่มีการวิเคราะห์ข้อมูล ไม่มีการนำข้อมูลไปใช้ประโยชน์

15 การนำ Big data ไปใช้ในการบริหารจัดการ
SMART Leader SMART Digital & Technology Management by Fact High Collaboration Leading action Change management

16 Utilization Big Data in community Hospital:
Policy HR Management Workload Unit Cost Indicator & Monitoring Clinical outcome Quality service Decision Making

17 The best Quality information
The Big Power

18 ตัวอย่าง: การนำ Big Data มาใช้ประโยชน์ในโรงพยาบาลชุมชน

19

20

21 ตัวอย่างการนำมาใช้ประโยชน์ในการบริหารความเสี่ยงของหน่วยงาน

22 ตัวอย่างการนำมาใช้ประโยชน์ในการบริหารความเสี่ยงของหน่วยงาน

23 ตัวอย่างการนำมาใช้ประโยชน์ในการบริหารความเสี่ยงของหน่วยงาน

24 ตัวอย่างการนำมาใช้ประโยชน์ในการบริหารความเสี่ยงของหน่วยงาน

25 Standard Data set 43 แฟ้ม

26

27 การตรวจสอบคุณภาพข้อมูล

28

29

30

31

32

33 การใช้ประโยชน์จาก ข้อมูล Big Data
(43 แฟ้ม ข้อมูล)

34 Username & Password

35

36 การนำข้อมูลมาใช้ประโยชน์ ในการกำหนดกลุ่มเป้าหมาย ในการดำเนินงาน

37

38 กลุ่มเป้าหมายในการคัดกรอง

39

40 การนำข้อมูล Big Data มาใช้ประโยชน์ในโรงพยาบาลชุมชน
Monitor ติดตามผลการดำเนินงาน ทั้งในระดับภาพรวมและในระดับหน่วยงาน แบบ real time นำมาใช้ประกอบการตัดสินใจของผู้บริหาร Benchmark วิเคราะห์ผลการดำเนินงาน best practice / โอกาสพัฒนา จัดสรรงบประมาณ พัฒนาศักยภาพบุคลากร พัฒนาคุณภาพบริการ เป็นแหล่งข้อมูลในการศึกษาวิจัย

41 (นวนรรน, 2017)

42 Monitoring & Evaluation

43

44 Performance & Benchmark

45 Performance & Benchmark

46 benchmark

47 Leadership & Big Data เข้าใจกระบวนการตั้งแต่ต้น – จบ กระบวนงาน (Flow)
นำ Big Data มาวิเคราะห์ และใช้ประโยชน์ในการพัฒนาคุณภาพบริการ (Quality Service) Competency for IT Used Decision Making Management by fact Focus on Result

48 The Utilization Big Data in Community Hospital
Administration & Decision making Patient Care Process Service Knowledge & Research Monitoring & Evaluation central reimburse HR Management

49 Thank You


ดาวน์โหลด ppt Big data management for health Care Utilization in community / public Health Mr.Prapunchock Sanachoo (R.N, M.N.S) 12 July 2019.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google