งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

Part 1 The Reception Aj. Panitnan Iemtom.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "Part 1 The Reception Aj. Panitnan Iemtom."— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 Part 1 The Reception Aj. Panitnan Iemtom

2 What is the Reception? การต้อนรับ
The way in which a person or thing is accepted or received  การต้อนรับ

3 What is a Receptionist/ Clerk?
the first person that a visitor interacts with when he/she enters or calls the hotel. the face of a company or the hotel พนักงานต้อนรับ

4 Receptionist Job Description
greet and direct visitors to where they need to go answer telephones & politely direct the caller to the appropriate destination data entry, filing copying, scanning typing correspondence

5 A. Preparation Exercises
2. Look in the text above for words or phrases that mean the same as these ตำแหน่ง น้ำเสียง ไพเราะ, รื่นหู อย่างจริงใจ position tone pleasant sincerely

6 A. Preparation Exercises
reservation (n) clerk (n.) client (n.) determine (v.) inform (v.) available (adj.) การจอง พนักงานโรงแรมที่ทำหน้าที่เกี่ยวกับการลงทะเบียน, การจองห้องพัก ลูกค้า ตัดสินใจ บอก, แจ้ง ว่าง

7 A. Preparation Exercises
3. Answer the questions. (1) Room reservation clerk (2) His/Her tone and voice will show that he/she sincerely wants to help. (3) - body language - writing - call translator/ interpreter - call manager etc.

8 A. Preparation Exercises
BOOKING LIST Rates (รายการราคาการจองห้องพัก) Single with a bath Single with a shower

9 A. Preparation Exercises
BOOKING LIST Rates (รายการราคาการจองห้องพัก) Double with a bath Double with a shower

10 B. Sample Dialogues 1.1 Accepting a reservation (การรับการจองห้องพัก)
I’d like to ________ a room for Wednesday,… With a bath or a __________? … That doesn’t include __________ That will be…two__________, sir. … Double with a bath for __________ … reserve shower breakfast nights January

11 B. Sample Dialogues 1.1 Accepting a reservation (การรับการจองห้องพัก)
รับโทรศัพท์แล้วทักทายลูกค้า: สอบถามประเภทของห้อง: สอบถามระยะเวลาการเข้าพัก: สอบถามชื่อ: ขอบคุณลูกค้า: - Reservations, may I help you? - What kind of room would you like, sir/madam? - How long do you plan to stay? - Can you give me your name, please? Thank you very much, and we look forward to seeing you then.

12 B. Sample Dialogues 1.2 Giving information about the hotel
…I’m interested in getting some information about hotel_______________ for some… …and one _______room or to get a suite? How much would two-room suite without meals__________? …we’re fully equipped with recreational________. accommodations single cost facilities provide entertaining

13 B. Sample Dialogues 1.2 Giving information about the hotel
รับโทรศัพท์แล้วทักทายลูกค้า: สอบถามว่าลูกค้าต้องการทราบข้อมูลอะไร: ลูกค้าสอบถามข้อมูลเกี่ยวกับห้องพัก: ลูกค้าสอบถามข้อมูลเกี่ยวกับราคาห้องพักที่ไม่รวมมื้ออาหารต่างๆ : บอกลูกค้าว่ารอการตอบรับกลับจากลูกค้า: - Reservations, can I help you? - What kind of information do you want? - Have you got…(a three-room suite)? - How much would …(two-room suites) without meals cost? We hope to hear from you soon.

14 B. Sample Dialogues 1.3 The client doesn’t know how long he’ll be staying
…It could be anything from four to seven______ We can ________ a room for the 28th , the 29th … We can either put you on a waiting______, or… Who’s the __________ for? … from December the 28th to the ______… days confirm list reservation 31st

15 B. Sample Dialogues 1.3 The client doesn’t know how long he’ll be staying
เสนอให้ลูกค้าเลือกว่าต้องการห้องแบบไหน: แจ้งให้ลูกค้าทราบว่า ไมสามารถรับรองได้ว่าห้องจะว่างหลังจากวันนั้น ลูกค้าสอบถามในกรณีหากห้องพักไม่ว่าง: แจ้งลูกค้าเกี่ยวกับกรณีห้องพักไม่ว่าง: สอบถามลูกค้าว่าจองในนามของใคร: - Would you like a room with a bath or a shower? - We won’t be able to guarantee you a room after… - And what if there isn’t any room then? We can either put you on a waiting list, or we can find you a room in another hotel. - Who’s the reservation for?

16 B. Sample Dialogues 1.4 Giving detail of arrival
I’m ________from Singapore. … The ________ Fu Chee Man …I’m afraid we’re _______ booked for the 10th … What time will you be__________, sir? …Will you be coming by________? Could you give me your flight _______, please… Yes, sir, but you’ll have to speak to the ________... calling name’s Overbooked = จองเกิน fully arriving plane number manager

17 B. Sample Dialogues 1.3 The client doesn’t know how long he’ll be staying
แจ้งลูกค้าว่าห้องของวันนั้นจองเต็มแล้ว และเสนอวันที่สามารถจองได้: สอบถามเวลาที่จะมาถึง: สอบถามว่าเดินทางมาอย่างไร: สอบถามหมายเลขเที่ยวบิน เพื่อเอาไว้เช็คหากเที่ยวบินล่าช้า: - I’m afraid we’re fully booked for…, but I can give you a room from the… to the… - What time will you be arriving, sir/madam? - How will you be getting to Bangkok? Could you give me your flight number, please, in case the plane’s late?

18 C. Language Practice (1) ________ c a d c c

19 C. Language Practice (2) ________ d e b a c

20

21 Homework: Pair work P.13 (3 complete the dialogues)
P (D. Communicative Activities) Write them down on A4 paper Due on 29th Nov. 13, before am.


ดาวน์โหลด ppt Part 1 The Reception Aj. Panitnan Iemtom.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google