งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

บทที่ 13 การจัดจำหน่าย.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "บทที่ 13 การจัดจำหน่าย."— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 บทที่ 13 การจัดจำหน่าย

2 Channels of Distribution
การเลือกประเภทช่องทางการจัดจำหน่าย การขายตรง (Direct channel) ช่องทางที่ผ่านคนกลางหนึ่งระดับ (One-Level Channel) ช่องทางที่ผ่านคนกลาง 2 ระดับ Two-Level Channel)

3 One-Level Distribution Channel
Exhibit 13.1

4 Two-Level Distribution Channel
Exhibit 13.2

5 Comparison of Common Distribution Systems
Exhibit 13.3

6 Optimal Distribution Channel
เงื่อนไขการเลือกประเภทของช่องทางการจัดจำหน่าย ความยากง่ายในการขนส่ง ความเป็นมาตรฐานของสินค้า ต้นทุน-ค่าใช้จ่าย

7 Degree of Market Coverage
การกำหนดจำนวนคนกลาง Intensive Distribution Selective Distribution Exclusive Distribution

8 ประเภทการขนส่ง ทางรถ ทางรถไฟ ทางอากาศ ทางน้ำ ทางท่อ

9 บทที่ 14: การส่งเสริมการตลาด

10 ส่วนประสมการส่งเสริมการตลาดPromotion Mix
การประสมประสานเครื่องมือด้านการส่งเสริมการตลาดประเภทต่างๆ ที่ธุรกิจใช้ เพื่อเพิ่มการยอมรับในสินค้าและบริการ การโฆษณา Advertising การใช้พนักงานขาย Personal selling การส่งเสริมการขาย Sales promotion การประชาสัมพันธ์ Public relations

11 ประเภทของโฆษณา (Types of Advertising)
การโฆษณาตราสินค้า (Brand advertising) Tries to enhance image of specific brand Comparative advertising Reminder advertising การโฆษณาสถาบัน (Institutional advertising) Tries to enhance image of specific institution การโฆษณาอุตสาหกรรม (Industry advertising) Tries to enhance image of specific industry

12 Forms of Advertising Newspapers Magazines Radio Television
Convenient way to reach geographic market Magazines Offer nationwide and regional ads Radio Talks to audience, but lacks visual effect Television Local or nationwide ads Use ads during shows that attract target market Infomercials

13 Forms of Advertising (cont’d)
Internet Use own website to promote products or websites of other firms that are commonly viewed by target market Internet ads cost less than other media Banner ads and/or button ads Personalized or general messages sent to customers via

14 Forms of Advertising (cont’d)
Direct mail Often used by local service firms Telemarketing Uses telephone for promoting and selling products Outdoor ads Shown on billboards and signs Transportation ads Displayed on buses and roofs of taxi cabs Specialty ads T-shirts, hats, bumper stickers

15

16

17

18 Personal Selling Personal sales presentation used to influence one or more consumers Retail basis - in the store Industrial or individual basis Identify target market Contact potential customers Make the sales presentation Answer questions Close the sale Follow up

19 Sales Promotion กิจกรรมการส่งเสริมการตลาดที่มุ่งสร้างอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคในช่วงเวลาใดเวลาหนึ่ง Push vs. Pull Strategy

20

21 Comparison of Push and Pull Strategies
Exhibit 14.8

22 Public Relations กิจกรรมการส่งเสริมการตลาดที่มุ่งสร้างและรักษาภาพลักษณ์ที่ดีให้ธุรกิจ Special events Races, marathons, festivals News releases Brief written announcements provided by the firm to the media Press conferences Oral announcements provided by the firm to the media

23 Optimal Promotion Mix Each promotion method has advantages and disadvantages. No single method is ideal for all products. Firms must decide what promotion mix is the best.

24 Summary of Methods That Make Up the Promotion Mix
Exhibit 14.7

25 การกำหนดงบประมาณการส่งเสริมการตลาด
ช่วงวงจรชีวิตผลิตภัณฑ์ของสินค้า/ บริการนั้น การแข่งขัน สภาพเศรษฐกิจ

26 Marketing Summary


ดาวน์โหลด ppt บทที่ 13 การจัดจำหน่าย.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google