งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

คำแนะนำในการเตรียมตัวสอบ MJU-TEP

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "คำแนะนำในการเตรียมตัวสอบ MJU-TEP"— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 คำแนะนำในการเตรียมตัวสอบ MJU-TEP
รศ.ดร. สุพัฒน์ สุกมลสันต์ ศูนย์ภาษา มหาวิทยาลัยแม่โจ้

2 โครงสร้างของแบบทดสอบ
MJU-TEP (Maejo University Test of English Proficiency) ประกอบด้วย 1. Listening Comprehension Test จำนวน 30 ข้อ 2. Semi-Speaking Test จำนวน 25 ข้อ 3. Semi-Writing Test จำนวน 30 ข้อ 4. Reading Comprehension Test จำนวน 45 ข้อ ข้อทดสอบทั้งหมดมี 130 ข้อ ใช้เวลาสอบรวมประมาณ 3 ชั่วโมง ข้อสอบทั้งหมดเป็นแบบเลือกตอบ (Multiple-choice Items) ชนิด 4 ตัวเลือก

3 1. Listening Comprehension Test
Part I: Answering Questions วัตถุประสงค์ เพื่อทดสอบความสามารถของผู้สอบที่จะฟังคำถามชนิดต่างๆ เช่น Yes/No Questions, Wh-Questions, Question Tags และ Alternative Questions เป็นต้น ข้อคำถามเกี่ยวข้องกับกิจกรรมในชีวิตประจำวันทั่วไป

4 ตัวอย่าง You will hear: “When are you going to Bangkok?”
You will read: a. By plane. b. Yes, I am. c. Next Friday. d. To visit my brother.

5 ตัวอย่างคำถาม Who is coming home tonight?
Where do you want to go tomorrow? Why are you sad? Whose camera did you use to take this picture? Which camera is yours? When did you wake up this morning? How do you come to class? Do you prefer tea or coffer? You are a student, aren’t you? Are you living in Chiangmai? Have you got a pen with you? Will you come to class tomorrow?

6 Part II: Understanding Statements
วัตถุประสงค์ เพื่อทดสอบความสามารถของผู้สอบที่จะเข้าใจเกี่ยวกับเรื่อง Facts and Figures, Opinions และ Implication เรื่องที่เป็นข้อความสั้นๆ ที่เกิดขึ้นในชีวิตประจำวันทั่วๆไป

7 ตัวอย่าง You will hear. . “Tim has just returned home from his vacation.” You will read: a. Tim has just finished his vacation. b. Tim is just about to begin his vacation. c. Tim is spending his vacation at home. d. Tim has decided not to take a vacation.

8 ตัวอย่าง Inferential Questions TEN MAJOR INFERENCE TYPES
LOCATION: "While we waiting, we can see many buses coming in and out all the time." Where? AGENT : "With clippers in one hand and scissors in the other, Janes was ready to begin the task." What to do? TIME: "When candles burned out, the darkness was total." When? ACTION: “Jim was in the court and then passed the ball to Ann." What was he doing? INSTRUMENT : "With a steady hand, she put the buzzing device on the tooth." What is being used? CAUSE-EFFECT: "In the morning, we noticed that the trees were uprooted and homes were missing their rooftops." What was the cause? OBJECT: "The wings were in a "v“ shape, and each held two powerful engines." What was it? CATEGORY: "The SAAB and Volvo were in the garage, and the Audi was out front.“ What is all about? PROBLEM-SOLUTION: "The side of his face was swollen, and his tooth ached." What should we do then? FEELING-ATTITUDE: "While I marched past in the junior high band, my dad cheered and his eyes filled with tears." How did he feel?

9 Part III: Comprehending Dialogues
วัตถุประสงค์ เพื่อทดสอบความสามารถของผู้สอบเกี่ยวกับความเข้าใจบทสนทนาสั้นๆ เป็นบทสนทนาระหว่างผู้สนทนา 2 คน เกี่ยวกับเรื่องที่เกิดขึ้นในชีวิตประจำวันทั่วๆไป เช่น Shopping, Inviting, Apologizing และ Looking for a job เป็นต้น

10 ตัวอย่าง You will hear:
(man) "Are you still planning to leave for New York next Monday?" (woman) “I’m afraid not. My husband just found out he'll be in a meeting until late that afternoon, so we won't be able to get started until the following morning." (Question) "On what day does the woman expect to leave for New York?" You will read: a. Sunday b. Monday c. Tuesday d. Wednesday

11 2. Semi-Speaking Test Dialogue 1 (5 ข้อ)
วัตถุประสงค์ เพื่อทดสอบความรู้และความสามารถในการใช้ Common expressions at phrase and sentence levels และ ความยอมรับได้ของภาษา (Language acceptability) ด้านlinguistically, socially and psycho-linguistically เนื้อหา Daily conversation 2 persons 4 turn-takings ความยาว Approx 8 lines

12 ตัวอย่าง Pat : Su, do you want to go to the movies with me tonight?
Su : I’ve got to study for my exam tomorrow. Pat : Well, 2 ? There’s a good movie on at Central Plaza. Su : Oh! What’s on? Pat : A thriller called ‘Mission Impossible’. It’s really good ? Su : Oh yes, Pat : Shall I pick you up at 6.30? Su : Thank you very much. Pat : See you on Friday then. 1. a. I’m sure I can’t b. I’m afraid I can’t c. I don’t want to do d. I don’t go with you 2. a. what about Friday night b. is Friday night for you free c. on Friday night, are you going d. are you able to do on Friday night 3. a. Would you like to see it b. Would you mind seeing it c. Would you prefer to see it d. Would you be able seeing it 4. a. I do. b. I will see c. I’d love to d. I would like 5. a. Yes, you will b. It is quite good c. That will be fine d. Yes, you should

13 Dialogue 2 (เนื้อหา 5 ข้อ และ ภาษาศาสตร์เชิงสังคม (Socio-linguistics) อีก 5 ข้อ)
วัตถุประสงค์ เพื่อทดสอบความรู้และความสามารถในการใช้ Common expressions at phrase and sentence levels ความรู้ด้าน Socio-linguistics Elements ความยอมรับได้ของภาษา (Language acceptability) ด้านlinguistically, socially and psycho-linguistically เนื้อหา Daily conversation 2 persons 5 turn-takings ความยาว Approx 12 lines

14 ตัวอย่างคำถามเกี่ยวกับ Socio-linguistics Elements
1. Where did this conversation probably take place? 2. What is the main point of the conversation? 3. How is Speaker 1 treating Speaker 2? 4. Which of these statements is true? 5. What is Speaker 1’s attitude toward Speaker 2?

15 Dialogue 3 (เนื้อหา 5 ข้อ และ ภาษาศาสตร์เชิงสังคม (Socio-linguistics) อีก 5 ข้อ)
วัตถุประสงค์ เพื่อทดสอบความรู้และความสามารถในการใช้ Common expressions at phrase and sentence levels ความรู้ด้าน Socio-linguistics Elements ความยอมรับได้ของภาษา (Language acceptability) ด้านlinguistically, socially and psycho-linguistically เนื้อหา Daily conversation 2 persons 6 turn-takings ความยาว Approx 16 lines

16 ตัวอย่างคำถามเกี่ยวกับ Socio-linguistics Elements
1. How is Speaker 1 treating Speaking 2? 2. Why was Speaker 1 talking to Speaker 2? 3. Where did this conversation take place? 4. How would you describe Speaker 1’s attitude towards Speaker 2? 5. Who do you think Speaker 2 might be? 6. What is the main purpose of Speaker 2?

17 3. Semi-Writing Test วัตถุประสงค์
เพื่อทดสอบความรู้และความสามารถด้านการเขียนที่นักศึกษาไทยมักจะมีปัญหาเสมอๆ คือ Subject-Verb Agreements Forms of plural nouns Use of prepositions Linking verbs Gerunds and infinitives Conditional sentences Use of tenses Use of connectors and markers Use of relative pronouns and adjectives Use of adjectives and adverbs Parallelism Articles and zero article

18 ตัวอย่าง ของ Part 1 1. Last night, while I was sleeping, ________________________ . a. the beggar broke into my room. b. the beggar had broken into my room. c. a beggar would get into my sleeping room. d. a beggar should have got into my sleeping room.

19 ตัวอย่าง ของ Part 1 2. My favorite hobbies are reading novels, writing a diary and ____ . a. to go shopping b. going shopping c. I like shopping a lot d. sometimes I go shopping

20 ตัวอย่าง ของ Part 2 1. a. Jane and Jan came home this coming weekend.
b. Jane and Jan will came home this coming weekend. c. Jane and Jan are coming home this coming weekend. d. Jane and Jan should have come home this coming weekend.

21 ตัวอย่าง ของ Part 2 2. a. The mother and her child is coming home today. b. The mother with her child are coming home today. c. Today, the mother with her child is coming home. d. Today, the mother as well as her child are coming home.

22 ตัวอย่าง ของ Part 3 1. I really want to know whether Mary will attend the trained course a b c next week or not d 2. If it rains today, I would not go out with you alone tonight. A b c d 3. Even through durian smells very strongly, it tastes very delicious. A b c d

23 4. Reading Comprehension Test Passage 1 (ข้อทดสอบ 10 ข้อ)
วัตถุประสงค์ เพื่อทดสอบความรู้และความสามารถรวมทักษะ คือ vocabulary items, common idioms and expressions เพื่อการอ่านเข้าใจความเรื่องทั่วๆไป ลักษณะของเนื้อเรื่องและข้อทดสอบ เป็นเรื่องเล่าหรือบรรยายที่ไม่มีวัฒนธรรมเกี่ยวข้อง (Culture-free Narrative or Descriptive writing) เป็นเรื่องทั่วๆไปที่เหมาะสำหรับผู้อ่านทั่วไป (a general topic and suitable for any persons) มีความยาวประมาณ 150 คำ (Approx 150 words) มีดัชนีความยาก-ง่ายระดับง่าย (Readability Index about 7-8: Fog Index) มีดัชนีเชิงบรรยายระดับปกติ (Descriptive Index about ) ไม่มีคำศัพท์เทคนิคเฉพาะศาสตร์ (No jargons) เป็นข้อทดสอบแบบปิด (Cloze Test) ที่ละระดับคำ และวลี

24 ตัวอย่างข้อสอบ Someday soon, getting your flu shot may be as easy as eating a banana. _____1_____, at least, of plant biologists who are using the tools of genetic engineering to transform fruit and vegetables into botanical “cargo vessels” that carry _____2_____. In principle, the idea is a lot like getting the polio vaccine in a sugar cube. Material that will prime your immune system to fight off _____3_____ is inserted into a banana. The difference is that the material is inserted into the plant, where it _____4_____ with its genetic structure so that the fruit, and all fruit like it, becomes the vaccine. a. It’s hope b. This is hoped c. That’s the hope d. There’s the hope 2. a. lifesaver’s vaccine b. life safe vaccines c. life-safety vaccine d. lifesaving vaccines 3. a. particular disease b. a particular disease c. the particular disease d. the particular diseases 4. a. combines b. combining c. to combine d. is combined

25 Passage 2 (ข้อทดสอบ 10 ข้อ)
วัตถุประสงค์ เพื่อทดสอบความรู้และความสามารถด้าน 1. Finding specific details 2. Determining referents 3. Determining meaning of a word from context 4. Paraphrasing or restating phrases/sentences 5. Drawing inferences 6. Finding a main idea 7. Identifying irrelevancy 8. Determine the value of the text/passage 9. Evaluate the text/passage

26 ลักษณะของเนื้อเรื่อง
เป็นเรื่องเล่าหรือบรรยายที่ไม่มีวัฒนธรรมเกี่ยวข้อง (Culture-free Narrative or Descriptive writing) เป็นเรื่องทั่วๆไปที่เหมาะสำหรับผู้อ่านทั่วไป (a general topic and suitable for any persons) มีความยาวประมาณ 200 คำ (Approx 200 words) มีดัชนีความยาก-ง่ายระดับปานกลาง (Readability Index about 9-10: Fog Index) มีดัชนีเชิงบรรยายระดับปกติ (Descriptive Index about ) ไม่มีคำศัพท์เทคนิคเฉพาะศาสตร์ (No jargons)

27 Passage 3 (ข้อทดสอบ 12 ข้อ)
วัตถุประสงค์ เพื่อทดสอบความรู้และความสามารถด้าน 1. Finding specific details 2. Determining referents 3. Finding supporting ideas 4. Determining meaning of a word from context 5. Paraphrasing or restating phrases/sentences 6. Drawing inferences 7. Recognizing author’s purposes 8. Finding a main idea 9. Identifying irrelevancy 10. Drawing a conclusion 11. Making a presupposition

28 ลักษณะของเนื้อเรื่อง
เป็นเรื่องเล่าหรือบรรยายที่ไม่มีวัฒนธรรมเกี่ยวข้อง (Culture-free Narrative or Descriptive writing) เป็นเรื่องทั่วๆไปที่เหมาะสำหรับผู้อ่านทั่วไป (a general topic and suitable for any persons) มีความยาวประมาณ 300 คำ (Approx 300 words) มีดัชนีความยาก-ง่ายระดับค่อนข้างยาก (Readability Index about 10-11: Fog Index) มีดัชนีเชิงบรรยายระดับปกติ (Descriptive Index about ) ไม่มีคำศัพท์เทคนิคเฉพาะศาสตร์ (No jargons)

29 Passage 4 (ข้อทดสอบ 13 ข้อ)
วัตถุประสงค์ เพื่อทดสอบความรู้และความสามารถด้าน 1. Finding specific details 2. Determining referents 3. Finding supporting ideas 4. Determining the meaning of a word from context 5. Paraphrasing or restating phrases/sentences 6. Drawing inferences 7. Recognizing author’s tone or attitude 8. Determining source of text 9. Identifying intended audience 10. Recognizing cause and effect 11. Recognizing author’s purposes 12. Making a prediction

30 ลักษณะของเนื้อเรื่อง
เป็นเรื่องบรรยายหรือบทความทางวิชาการที่ไม่มีวัฒนธรรมเกี่ยวข้อง (Culture-free Descriptive writing or academic article) เป็นเรื่องทั่วๆไปที่เหมาะสำหรับผู้อ่านทั่วไป (a general topic and suitable for any persons) มีความยาวประมาณ 400 คำ (Approx 400 words) มีดัชนีความยาก-ง่ายระดับยาก (Readability Index about 12-13: Fog Index) มีดัชนีเชิงบรรยายระดับปกติ (Descriptive Index about ) ไม่มีคำศัพท์เทคนิคเฉพาะศาสตร์ (No jargons)

31 And tips to find their answers
Types of Questions And tips to find their answers

32 ชนิดของคำถาม Literal questions คือคำถามที่สามารถหาคำตอบได้โดยตรงจากเนื้อเรื่องที่อ่าน การอ่านระดับนี้อาจเรียกว่า Reading on the lines. Inferential questions คือคำถามที่ไม่สามารถหาคำตอบได้โดยตรงจากเนื้อเรื่องที่อ่าน ต้องอ่านแล้วตีความหรืออนุมาน (Infer) เพื่อหาคำตอบ การอ่านระดับนี้อาจเรียกว่า Reading between the lines. Evaluative questions คือคำถามที่ไม่สามารถหาคำตอบได้โดยตรงจากเนื้อเรื่องที่อ่าน ต้องอ่านแล้วประเมินตัดสินใจเพื่อหาคำตอบ การอ่านระดับนี้อาจเรียกว่า Reading beyond the lines.

33 Types of questions 1. Drawing inferences 3. Evaluative questions
Literal questions Finding specific details Determining referents Finding supporting ideas Determining the meaning of a word from context Paraphrasing or restating phrases/sentences Recognizing cause and effect Finding an explicit main idea Inferential questions Drawing inferences Finding an implicit main idea Making a prediction Making a presupposition 3. Evaluative questions Recognizing author’s tone or attitude Determining source of text Identifying intended audience Recognizing author’s purposes

34 วิธีการหาคำตอบให้ Literal Questions
สำหรับหา details, supporting ideas & cause-effect อ่านคำถาม Skimming and scanning ที่ passage หยุดอ่านตรงที่คาดว่าจะเป็นคำตอบ พิจารณาให้รอบครอบว่าคำตอบที่ได้ตรงกับคำถามอย่างครบถ้วนหรือไม่

35 วิธีการหาคำตอบให้ Literal Questions
สำหรับหา meaning of words in context อ่านคำถาม Skimming and scanning ที่ passage ถามตัวเองว่าเรื่องที่อ่านโดยมากเกี่ยวกับอะไร ใช้ความรู้เรื่อง Prefix, Suffix และ Roots ของคำศัพท์ช่วยในการเดาความหมายด้วย ตัดสินใจว่าคำศัพท์ที่ถามในเรื่องนี้ควรจะหมายถึงอะไร

36 วิธีการหาคำตอบให้ Literal Questions
สำหรับหา paraphrase อ่านคำถาม อ่านข้อความที่เขาต้องการให้ paraphrase ให้เข้าใจ เปรียบเทียบตัวเลือกที่กำหนดให้กับความเข้าใจของตนว่าถ้อยคำถูกต้องและครบถ้วนหรือไม่ ใช้ความรู้เรื่อง Prefix, Suffix และ Roots ของคำศัพท์ช่วยในการเดาความหมายด้วย

37 วิธีการหาคำตอบให้ Literal Questions
สำหรับหา referent อ่านคำถาม อ่านคำที่กำหนดให้ซึ่งมักเป็นคำ Pronoun เช่น it, this, these, he, she เป็นต้น แล้วทำความเข้าใจว่าเป็น singular หรือ plural ให้อ่านข้อความก่อนที่คำที่กำหนดให้ แล้วค้นหาว่าคำ Pronoun ที่กำหนดให้นั้นน่าจะแทนความหมายของอะไร นำความรู้เรื่อง singular หรือ plural ของคำ Noun มาประกอบการตัดสินใจ เลือกคำตอบ

38 วิธีการหาคำตอบให้ Literal Questions
สำหรับหา explicit main idea อ่านคำถาม Skim and scan เนื้อเรื่องทั้งหมด และอ่านช้าๆที่ประโยคแรกและประโยคสุดท้ายของเรื่อง หรือ paragraph แรกและสุดท้ายหากว่าเรื่องยาวมาก ถามตัวเองว่า “เรื่องนี้โดยมากพูดถึงเรื่องอะไร?” สรุปเรื่องที่อ่านเป็น 1 ประโยค แล้วหาว่ามันปรากฏอยู่ตรงไหนในเรื่องที่อ่าน เปรียบเทียบข้อความที่ค้นหาได้กับตัวเลือกที่กำหนดไว้ว่าถูกต้องและครบถ้วนหรือไม่ เลือกคำตอบ

39 1. การหารายละเอียดเฉพาะ (Finding specific details)
How many kinds of animals mentioned in the passage? There are __________ dogs in the story. It is mentioned in the passage that _______ likes to eat apple. Who went alone to the market to buy some fruits? John went to _______ to buy a cell phone yesterday. Hitler was born on ____________ .

40 2. การค้นหาคำอ้างอิง (Determining referents)
The word “it” (line 6) refers to _____________ . The word “it” (line 6) means ________________ . The word “this” (line 7) refers to ____________ .

41 3. การหาความคิดสนับสนุน (Finding supporting ideas)
What is the main reason that makes alcoholic drinking bad for health? The main reason that makes alcoholic drinking bad for health is that ______ . John went to Paris last year because __________. University students should not join Work and Travel Program in America because ________________ .

42 4. การค้นหาความหมายของคำจากบริบท (Determining meaning of a word from context)
What is the meaning of “renovation” (line 5)? The word “renovation” (line 5) means _________- . The word “renovation” (line 5) has closest meaning to ___________ . The word “bicultural” (line 7) is closest in meaning to _________ . In stating “conflicts” (line 9), the author means that _________ .

43 5. การเขียนหรือถอดความวลีหรือประโยคใหม่ (Paraphrasing or restating phrases/sentences)
The meaning of “Still water runs deep” (line 7) means ____________ . The sentence, “Still water runs deep” (line 7) has a similar meaning to __________. The idiom “First come, first served” (line 7) has the same meaning as __________ . In other words, the idiom “First come, first served” (line 7) means ___________ . Using “Do it as you like” (line 9), the author means __________

44 6. การเขียนอนุมานความ หรือความหมายโดยนัย (Drawing inferences)
When he came home, the door had been opened. This implies that _____________________ . When he came home, the door had been opened. This infers that ______________________ . Based on the information in the last paragraph, it can be inferred that ______________________ . Based on the information in the last paragraph, it implicitly means that ______________________ . Which of the following can be inferred about Jane? The author of the text implies that Jane ____________ . Which of the following can be inferred from paragraph 2 about Jane?

45 7. การตระหนักรู้น้ำเสียงหรือเจตคติของผู้เขียน (Recognizing author’s tone or attitude)
What is the tone of the passage? What is the attitude of the author towards “Women’s Lib”? The tone of the passage is ___________ . The attitude of the author towards “Women’s Lib” is ____ . Which is the tone (attitude) of the writer expressed in the passage?

46 8. การระบุแหล่งที่มาของข้อความ (Determining source of text)
Possibly, where can you find this piece of writing? Where could you find this passage? This passage could be found in _____________ . This passage could be taken from ______________ . It is possible that you can find this passage in ________ .

47 9. การระบุผู้อ่านเป้าหมาย (Identifying intended audience)
Who would gain the most benefit from this passage? Who are the target readers for this passage? The intended audience for this passage is __________ . This passage is the most suitable for ______________ .

48 10. การตระหนักรู้ความเป็นเหตุและผล (Recognizing cause and effect)
Why did Tom go to Paris? The reason that Tom went to Paris is that ___________ . The consequence that Tom did not go to the college was _________________ . Tom did not go to the college because ____________ . As a result, what happened to Tom when he did not go to English class very often? If everyone burns woods, what will happen? The major cause of global warming is that _____________ . Many college students are sinking deeper and deeper into debt because ______________ .

49 11. การตระหนักรู้ความมุ่งหมายของผู้เขียน (Recognizing author’s purposes)
What is the author’s main purpose for writing this passage? The main purpose of this passage is ______________ . What is the intention of the author for writing this story? Why did the author write this passage?

50 12. การพยากรณ์สิ่งที่จะเกิดขึ้น (Making a prediction)
If there is one more sentence at the end of the passage, what would it be about? If there is one more paragraph at the end of the passage, what would it be about? In the passage, since Tim brought some meat, eggs and vegetables, what would he do with them?

51 13. การคาดการณ์สิ่งที่เกิดขึ้นมาก่อนแล้ว (Making a presupposition)
Since John has been waiting for Jane for a long time, he might ________ . Tim was dressing in old clothes and worn shoes so he _______________ . It rains a lot these days so it __________________ .

52 14. การระบุสิ่งที่ไม่เกี่ยวข้อง (Identifying irrelevancy)
What is not mentioned in the passage? According to the passage, which statement is wrong? Based on the story, which of the followings is not correct? According to the story, the following statements are correct except _________________ . The following phenomena happened in the story except _________________ . The author’s description of Jane all of the following except _________ . According to the text, which one of the followings is NOT true of Jane?

53 15. การตัดสินประเด็นหรือชื่อเรื่อง (Determining topic/title)
What should be the topic (title) of this passage? The most suitable topic (title) of this passage is ____________ . Which is the most suitable topic (title) of this passage? What should be the best topic (title) of the text? The best topic (title) of the ext is _________________ .

54 16. การสรุปเนื้อเรื่อง (Drawing a conclusion)
According to the passage, it can be concluded that __________ . Based on the second paragraph, it can be concluded that __________ . The conclusion of the last paragraph is that _________ . According to the story, what can be concluded? What is the conclusion of the passage? According to the last paragraph, we can learn that _____

55 17. การหาใจความสำคัญ (Finding a main idea)
What is the main idea of the passage? What does the text mainly about? What is the text about? What does the text mainly discuss? The main idea of the passage is that ______________ . The passage is mainly about ___________________ . The passage discusses mainly about ______________ .

56 18. การประเมินข้อความหรือเนื้อเรื่อง (Evaluating the text/passage)
Generally speaking, this piece of writing is __________ . What do you think about this passage? What is your opinion about this passage?

57 19. การตัดสินคุณค่าของข้อความหรือเนื้อเรื่อง (Determining the value of the text/passage)
According to the passage, what can we learn? What lesson can we learn from the last paragraph? This passage teaches us that ___________ . The moral that we can learn from the passage is that _________________ .

58 20. การใช้ทักษะรวม (Using mixed skills)
Validity is the extent to which a test measures what it claims to measure. It is _____1____ for a test to be valid in order for the____2____ to be accurately applied and ____3_____. Validity isn’t determined by a single ____4____, but by a body of research that ____5____ the relationship between the test and the behavior it is intended to measure. All tests should emphasize on its validity more than reliability. 1. vital 2. results 3. interpreted 4. statistics 5. demonstrates

59 มีคำถามใดที่เกี่ยวข้อง และอยากสอบถามเพิ่มเติมก็เชิญนะครับ
ขอบคุณครับ มีคำถามใดที่เกี่ยวข้อง และอยากสอบถามเพิ่มเติมก็เชิญนะครับ


ดาวน์โหลด ppt คำแนะนำในการเตรียมตัวสอบ MJU-TEP

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google