Master of Science Program in Knowledge Management k. Chalermpon College of Arts, Media and Technology After Action Review (AAR)

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
Advertisements

E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
Pranom Buppasiri 8th April 2011
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Project Based Learning
Educational Objectives
Lesson Plan Cherdsak Iramaneerat Department of Surgery
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
Chapter 9 : Designing Approach
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
COMMUNICATION IN BUSINESS
Marketing to Business.
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
Planning Step : TU Property Management & Others
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
A One-Day Seminar in Bangkok presented by Grant P. Wiggins, Ed.d
Helping you make better treatment decisions for your patients.
Inductive, Deductive Reasoning ผศ.( พิเศษ ) น. พ. นภดล สุชาติ พ. บ. M.P.H.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty of Medicine, Naresuan University December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty.
A product of Project CENTRAL, 2004 The Action Research Process Sponsored by Project CENTRAL A Project of the Florida Department of Education In Collaboration.
Yv xv zv.
การออกแบบและพัฒนาซอฟต์แวร์ บทที่ 7 การทดสอบโปรแกรม
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
Create the Knowledge Management Blueprint
Chapter 2 Knowledge Management in Organization SP (KMS)2 Knowledge is a fluid mix of framed experience, values, contextual information, expert.
8/3/2014The Realities of software Testing1 Software testing Realities What is the realities of software testing Why does the software testing not complete.
Merchant Marine Training Centre วิชาการเป็นเลิศ เชิดชู คุณธรรม ผู้นำ.
Exercise 4: Page 41.
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Menu and Interactive with Powerpoint ให้นำเรื่อง Input /Output Technology มา จัดทำ การนำเสนอ โดยใช้หลักการ Menu and Interactive with powerpoint มาประยุกต์
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Food Alert System of Thailand (FAST) EU-Thailand Economic Co-operation Small Projects Facility.
วิธีการ Auto ship.
Mini KM.
Introduction to Earned Value Analysis.
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
Project Framework Risk & Issue Management Sponsor Management
M prapansilp 09 1 มุมมองในระบบและกลไก เพื่อเด็กไทยมีโภชนาการสมวัย โครงการพัฒนาระบบและกลไกเพื่อ เด็กไทยมีโภชนาการสมวัย หลุยส์แทรเวิร์น กรุงเทพฯ 28 มิถุนายน.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
เอกสารเรียนวันที่ 27 มกราคม 2555
เอกสารเรียนวันที่ 7 กันยายน 2555
Chapter 3 Simple Supervised learning
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
ระบบการดูแลระยะยาว (Long Term Care: LTC) เขต 9
We Are Different, and Yet the Same
The determinants of health and individual human development of Australian’s children Chapter 7.
The management of change Changes in work patterns and jobs
Kapi’olani Community College
Soroptimist International
Elements of a Short Story
<insert problem title>
Workday Merit Process - Approvers
Extreme Programming Explained: Embrace Change
STRATEGIES FOR SUCCESS
Description of Training
Woodgrange Medical Practice
Studio 7. Practicing Problem Formulation
DIRT time – Acting upon that feedback
Year 9 Term 1 Foundation (Unit 1) INTEGERS, ROUNDING AND PLACE VALUE
Xoserve IX Refresh Customer Update 03/09/2019.
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Master of Science Program in Knowledge Management k. Chalermpon College of Arts, Media and Technology After Action Review (AAR)

 is a post-shift team discussion that incorporates and integrates both technical informational and human factors.  AAR ◦ Is the primary tool for incorporating the action’s or day’s event into the learning cycle. ◦ Provides a forum for determining the roots of staff performance success and failures (to provide the developing strategies for mitigating casual factors in the future). ◦ Assists in establishing a common staff perception of the events of the day. ◦ Provides practice for staff communication and for conflict resolution between team members. ◦ Provides a place to establish, emphasize, and reinforce group norms. Mission-Centered Solution, Inc 2008: Guildlines for AAR

 A discussion of a project or an activities that enables the individuals involved to learn for themselves what happens, why it happened, what went well, what needs improvement and what lessons can be learned from the experience. ◦ Is one of openness and learning ◦ Is not about problem fixing or allocating blame ◦ Lessons learned are not only tacitly shared by the individual involved, but can be explicitly shared with a wider audience. NHS National Library for Health: Knowledge Management Specialist Library, 2005

 KM learning tool ◦ การทบทวนหลักปฏิบัติงาน ถือเป็นขั้นตอนหนึ่งในวงจร การทำงาน ( สามารถทำได้ทั้งระหว่างปฏิบัติงาน และ หลังปฏิบัติงาน ) เป็นการทบทวนวิธีการทำงานทั้งด้าน ความสำเร็จ และปัญหาที่เกิดขึ้น ทำให้เกิดการเรียนรู้ ระหว่างทำงาน ◦ ไม่ใช่เพื่อค้นหาคนที่ทำผิดพลาด แต่เป็นการทบทวนเพื่อ แลกเปลี่ยนประสบการณ์ที่ได้จากการทำงาน เพื่อ แก้ปัญหาที่เกิดขึ้น ไม่ให้เกิดปัญหานี้ขึ้นอีก และคง วิธีการที่ดีอยู่แล้วไว้  KM process ◦ Capturing knowledge (lessons learned) from group sharing both during and after an activity or project. ◦ Sharing (transferring) knowledge from review and reflect process

 Formal ◦ tend to be conducted at the end of project or event (learning after doing) ◦ Take a simple form of meeting  Invite the right people: manager, key members and others such as sponsor, expertise etc.  Create the right climate: trust, openness and commitment to learning.  Appointed a facilitator: to help the team to learn by drawing out answers, insights issues.  Recording the AAR: clear interesting and its learning points, lessons and guidelines  Sharing and learning (distributing) to team and people who might also benefit in the future.

 Informal ◦ Tend to be conducted after a much smaller event (learning after doing, or following a specific event during a wider project (learning while doing) ◦ Require much less preparation and planning  Format is simple and quick (pencil and paper or flip chart exercise)  Personal AARs ◦ A simple matter of personal reflection: reflection on something.

 What was planned? (To revisit the objectives and deliverables of the project) ◦ What did we set out to do? ◦ What did we actually achieve? (The result might write as a flow chart of what happened, identify tasks, decision points to see which were effective or ineffective.)  What really happened? ◦ What went well? ◦ What could have gone better? = (what went wrong?) (Be looking to build best practice and learning from mistake)  Why did it happened? ◦ Start with positive point. ◦ Keep asking “why” question. (To get the root of the reason (cause and effect) )  What can we do better next time? (Learn from mistake and also from any aspects related to the projects) ◦ What would we do differently next time?

The Hong Kong Polytechnic University

• End of the day • Start of the day • End of assignment • Split format (in case of emergency)

 Not treated as performance evaluation  Not critiques  Not take control and not allow the colleague to side-track  Asking inappropriate questions: close-ended, leading question  Being bias or judgemental early in the meeting

 Provide constructive, directive actionable feedback  Provide a sharing platform on their experience, views, ideas and to be heard  Team members develop a common perspective or perception regarding the successes or problems that were encountered  Provide more complete knowledge of both the technical and human factors problems that members confront  In case of HKPU ◦ Don’t have to be performed at the end of a project or activities ◦ Becoming a live learning process in which lessons learned can be immediately applied (the greatest value)

 Mission-centered solutions, Inc, 2008  NHS National Library for Health: Knowledge Management Specialist Library, 2005  retrived about September,  The Hong Kong Polytechnic University PPT, 2013