งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

Pathom Indarodom May 21, 2008 THE ATTENTION ECONOMY How Attention Works in Knowledge Economy.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "Pathom Indarodom May 21, 2008 THE ATTENTION ECONOMY How Attention Works in Knowledge Economy."— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 Pathom Indarodom May 21, 2008 THE ATTENTION ECONOMY How Attention Works in Knowledge Economy

2 2008 Economics Outlook

3 วิกฤติน้ำมันโลกปี 1973 และ 1979 ค. ศ – 1980 ค. ศ ราคาน้ำมันโลกขึ้นแตะ 110 ดอลลาร์ / บาร์เรล อัตราดอกเบี้ยในสหรัฐฯ ปรับขึ้น อย่างต่อเนื่อง ( สูงสุดถึง 21.5% ใน เดือนธ. ค สหรัฐฯ เข้าสู่ สภาวะถดถอยทางเศรษฐกิจในปี ค. ศ ธนาคารกลางสหรัฐฯ ปรับลด ดอกเบี้ยลงอย่างต่อเนื่อง ( ลดลงอยู่ ที่ 3 % ในปัจจุบัน ) สงครามเวียดนาม ราคาทองคำอยู่ในระดับสูง ในขณะ ที่ตลาดหลักทรัพย์ในสหรัฐฯ และหุ้น ธนาคารพาณิชย์ปรับลดลงอย่าง ต่อเนื่อง สงครามในตะวันออกกลาง ราคาทองคำในตลาดโลก ขึ้นสูงสุด 1,000 ดอลลาร์ วิกฤติการซับไพรม์ ส่งผลกระทบ เชิงลบต่อตลาดหุ้น และธนาคาร พาณิชย์ทั่วโลก เศรษฐกิจสหรัฐฯ ซบเซา ด้วยอัตรา เงินเฟ้อเฉลี่ย 6.6% ( สูงสุดถึง 13.3% ในปี 1980) และอัตราการ ว่างงานสูงขึ้น คาดว่าเศรษฐกิจสหรัฐฯ จะโตเพียง 1.3% ในปี 2008 อัตราการว่างงานในสหรัฐฯ ขึ้นสูง ถึง 5% อัตราเงินเฟ้อในตลาดโลก ปรับขึ้นสูงสุดในรอบทศวรรษ ประเทศญี่ปุ่น และสหภาพยุโรป เข้า สู่ยุคแห่งการปฏิวัติทางอุตสาหกรรม มีอัตราการเจริญเติบโตสูงสุดเป็น ประวัติการณ์ ในขณะนั้น ประเทศจีน มีอัตราการเจริญเติบโต สูงถึง 10% ต่อปี ก้าวขึ้นสู่ความเป็น มหาอำนาจทางเศรษฐกิจของโลก และประเทศอินเดียมีการเติบโต เฉลี่ย 8% ต่อปี เหตุการณ์ในอดีตกำลังย่ำรอยเดิม

4 World Economic Growth Rates Source: World Economic Outlook

5 Thailand Economic Growth Rate Source : National Economic & Social Development Board

6 Thailand : Export Products ( ) Source : Department of Business Economics, Ministry of Commerce

7 Presented by Pathom Indarodom Thailand : Export Products (2007) Source : Department of Export Promotion, Ministry of Commerce

8 Thailand : Top 10 Export Products (2007) Source : Department of Business Economics, Ministry of Commerce ItemValuePercentage Computer,Component,Parts596, % Vehicle,Components,Parts415, % Integrated Circuit277, % Para Rubber194, % Jewelry,Ornament185, % Plastic179, % Steel,Iron158, % machinery,Components,Parts149, % Petrochemical 140, % chemicals135, % Others2,822, % Total5,254,999100%

9 Thailand : Top 10 Export Products (2007) Source : Department of Business Economics, Ministry of Commerce ItemValuePercentage Labour Intensive 1,439, % Raw Material808, %

10 Thailand : Export Markets ( ) Source : Department of Business Economics, Ministry of Commerce

11 Presented by Pathom Indarodom Thailand : Export Markets (2007) Source : Department of Export Promotion, Ministry of Commerce

12 ตลาดหลักของการส่งออกสิ่งทอและ เครื่องนุ่งห่มไทย มูลค่า ( ล้านเหรียญสหรัฐฯ ) อัตราการเติบโต (%) ตลาด หลัก สหรัฐ ฯ 1, , , , สหภาพ ยุโรป 1, , , , อาเซีย น ญี่ปุ่น จีน ประเทศ อื่นๆ 2, , , , รวม 6, , , , ข้อมูล : สถาบันพัฒนาอุตสาหกรรมสิ่ง ทอ

13 เงินบาท แข็งค่า อัตราการแข็งค่าของเงินบาทระหว่างปี สูงกว่าอัตราการแข็งค่า ของสกุลเงินอื่น อัตราแลกเปลี่ยน ค่าเฉลี่ยปี 2007 ค่าเฉลี่ยปี 2003 เปลี่ยนแปล ง (%) บาท / ดอลลาร์ รูเปียอินเดีย / ดอลลาร์ ริงกิตมาเลเซีย / ดอลลาร์ หยวน / ดอลลาร์ ดอลลาร์ไต้หวัน / ดอลลาร์ เยน / ดอลลาร์ ข้อมูล :

14 อัตราการขยายตัวของผลิตภัณฑ์มวลรวมใน ประเทศเอเชียตะวันออกเฉียงใต้ ประเทศ * เวียดนาม 8.4%8.2%8.3%8.5% กัมพูชา 13.5%10.8%9.2%8% ลาว 7.2%7.3%6.8%6.5% อินโดนีเซีย 5.7%5.5%6.2%6.4% ฟิลิปปินส์ 4.9%5.4%6.6%6% สิงคโปร์ 6.6%7.9%7.5%6% มาเลเซีย 5%5.9%5.6%5.7% ไทย 4.5%5%4%5% พม่า 13.2% ไม่มี ข้อมูล เอเชียตะวันออก เฉียงใต้ 5.6%6%6.1% ข้อมูล : ธนาคารเพื่อการพัฒนาเอเชีย หมายเหตุ : * หมายถึงประมาณการ

15 จำนวนนักท่องเที่ยวต่างชาติเข้าไทยเติบโต ต่ำสุดในภูมิภาค ประเท ศ ช่วงเวลา 2006 ( คน ) 2007 ( คน ) เปลี่ยนแปล ง (%) ลาวมกราคม - กรกฎาคม 687,598887, มาเลเซี ย มกราคม - กันยายน 12,903, ,648, กัมพูชามกราคม - ตุลาคม 1,252,67 3 1,490, เวียดนา ม มกราคม - พฤศจิกายน 3,260,00 0 3,817, อินโดนีเ ซีย มกราคม - ตุลาคม 3,248,26 5 3,706, ฟิลิปปิน ส์ มกราคม - กันยายน 2,085,78 3 2,265, เมียน มาร์ มกราคม - ตุลาคม 200,320211, สิงคโปร์มกราคม - ตุลาคม 8,045,74 5 8,434, ไทยมกราคม - ธันวาคม 12,380, ,942, ที่มา : สมาคมการท่องเที่ยวเอเชียแปซิฟิก

16 ผู้ท้าชิงกับ 7 อะเมซิ่ง วอนเดอร์ ของไทย เมืองแคมเปญการท่องเที่ยวปี 2008 มาเก๊าเอ็กพิเรียนซ์ มาเก๊า สิงคโปร์ยูนีคลี่ย์ สิงคโปร์ วีคเอ็นด์ ฮ่องกงฮ่องกง ลีฟวิ่ง คัลเจอร์ มาเลเซียวิสิท มาเลเซีย เวียดนาม ลาว และ กัมพูชา แม่โขง เดลต้า เยียร์ 3 ประเทศ 1 ปลายทาง อินโดนีเซียวิสิท อินโดนีเซีย เยียร์ 2008 ที่มา : บริษัท ศูนย์วิจัยกสิกรไทยและการรวบรวมของบิสิเนสวีค ไทยแลนด์

17 ค่าใช้จ่ายในการผ่าตัดบายพาสหัวใจ ทำไมบริษัทประกันต่างๆ ถึงจับมือกับ โรงพยาบาลนอกสหรัฐฯ สหรัฐฯ $130,000 สิงคโปร์ 18,500 ไทย 11,000 อินเดีย 10,000 ข้อมูล : กระทรวงสาธารณสุข ประเทศไทย

18 ตารางการเปรียบเทียบค่าใช้จ่ายในการรักษา ของแต่ละประเทศ การรักษา สหรัฐ ฯ อินเดี ย ไทย สิงคโ ปร์ การรักษาหลอดเลือดหัวใจตีบ โดยใช้สายสวน 82, , ,00 0 การผ่าตัดกระเพาะ 69, , ,00 0 การผ่าตัดเส้นเลือดหัวใจตีบ 176, , , ,00 0 การเปลี่ยนลิ้นหัวใจ ( ต่อ 1 ลิ้น ) 230,1 38 9,50010, ,00 0 การเปลี่ยนกระดูกสะโพก 63,23 8 9,00012,00 0 การผ่าตัดมดลูกออก 29,48 9 2,9004,500N / A การเปลี่ยนข้อเข่า 58,70 2 8,50010, ,00 0 การผ่าตัดเต้านม 34,24 6 7,5009,00012,40 0 การผ่าตัดกระดูกสันหลัง 90,67 9 5,5007,0009,000 หน่วย : เหรียญสหรัฐ ที่มา : ซับบิโม ( ปัจจุบันเป็น เว็บเอ็มดี เฮลธ์ เซอร์วิสเซส ) ( อัตราในสหรัฐฯ รวมค่าใช้จ่ายในการเข้า พักเพื่อรักษาพยาบาลอย่างน้อย 1 วัน ), แพลเน็ต ฮอสพิทอล ( อัตราต่างประเทศ )

19 Competitiveness 1 st Step for Knowledge Based Economy

20 Oil Nigeria Saudi Arabia Mexico Brasil Diamond & Gold South Africa Columbia Rain Forest Indonesia Brasil National Resources

21 Source: International Institute for Management Development (IMD) The World Competitiveness Ranking

22 Source: International Institute for Management Development (IMD) The World Competitiveness Ranking

23 Major Criteria Economic Performance Government Efficiency Business Efficiency Infrastructure The World Competitiveness Scoreboard Source: International Institute for Management Development (IMD)

24 Economic Performance Domestic Economy International Trade International Investment Employment Prices (ie. Consumer Price Index: CPI) Source: International Institute for Management Development (IMD) The World Competitiveness Scoreboard

25 Government Efficiency Public Finance Fiscal Policy Institutional Framework Business Legislation Societal Framework Source: International Institute for Management Development (IMD) The World Competitiveness Scoreboard

26 Business Efficiency Productivity &Efficiency Labor Market Finance Management Practices Attitudes and Values Source: International Institute for Management Development (IMD) The World Competitiveness Scoreboard

27 Infrastructure Basic Infrastructure Technological Infrastructure Scientific Infrastructure Health and Environment Education Source: International Institute for Management Development (IMD) The World Competitiveness Scoreboard

28 Major Criteria Year Direction Economic Performance Government Efficiency  Business Efficiency  Infrastructure  Source: International Institute for Management Development (IMD) Ranking of Thailand The World Competitiveness Scoreboard

29 Major Criteria Year Economic Performance 111 Government Efficiency 883 Business Efficiency111 Infrastructure111 Source: International Institute for Management Development (IMD) Ranking of US The World Competitiveness Scoreboard

30 Major Criteria Year Economic Performance Government Efficiency 222 Business Efficiency323 Infrastructure222 Source: International Institute for Management Development (IMD) Ranking of Finland The World Competitiveness Scoreboard

31 Major Criteria Year Economic Performance 544 Government Efficiency 111 Business Efficiency61011 Infrastructure357 Source: International Institute for Management Development (IMD) Ranking of Singapore The World Competitiveness Scoreboard

32 Major Criteria Year Economic Performance 1. USA 2. Luxembourg 3. China 1. USA 2. Luxembourg 3. China 1. USA 2. China 3. Luxembourg Government Efficiency 1. Singapore 2. Finland 3. Hong Kong 1. Singapore 2. Finland 3. Ireland 1. Singapore 2. Finland 3. USA Business Efficiency 1. USA 2. Netherlands 3. Finland 1. USA 2. Finland 3. Netherlands 1. USA 2. Netherlands. 3. Finland Infrastructure 1. USA 2. Finland 3. Singapore 1. USA 2. Finland 3. Sweden 1. USA 2. Finland 3. Sweden Source: International Institute for Management Development (IMD) Ranking of the year: The World Competitiveness Scoreboard

33 Business Transformation From Old Economy to New Economy

34 Business in a Changing World Number of years to reach 50 millions users Radio38 years Television13 years Cable10 years Internet 5 years Morgan Stanley Dean Witter report.

35 Business in a Changing World What do we really pay for? ProductPriceService Computer-15-25%+15% TV-20%+10% Digital Cam-20%+7%-10% Car-2%-3%+10%

36 Business in a Changing World Technology Diffusion and the Pace of Change Technology Innovation Institutional Control Slow, Controlled Diffusion Social Acceptance & Change Technology Innovation Rapid Market Diffusion Social Acceptance & Change Institutional Acceptance Present Regis McKenna, Real Time, Harvard Business School

37 Business in a Changing World Business History 1960s Manufacturing 1970sFinance 1980sDistribution 1990s Technology 2000sMarketing Elliott Ettenberg, The Next Economy

38 Old Economy BusinessProduct Priority LeadingOperation Function ManagerialEconocentric Mindset CorporatePyramidal Structure Elliott Ettenberg, The Next Economy New Economy Information IT Web-Centric Flat Next Economy Knowledge Marketing Customer Centric Team Oriented From Old Economy, to New Economy, to Next Economy

39 How Digital Is Your Company? How much do you sell online? –Dell (80%); Cisco (90%); Schwab (50%) How much customer service do you give online? How much procurement do you do online? How much recruitment do you do online? How much learning do your people do online? Philip Kotler, Kellogs Graduate School of Management

40 Electronic marketplaces have significantly reduced search and transaction costs for finding the lowest price globally. The Internet will lead to lower prices! How Digital Is Your Company? Philip Kotler, Kellogs Graduate School of Management

41 Which Internet Steps Should be Taken First? Developing the company’s website(s) Selling online (e-commerce) Buying online (e-procurement) Recruiting online E-learning online Developing the company Intranet Developing Extranets Developing Enterprise Resource Planning (ERP) Developing Supply Chain Management (SCM) Developing Customer Relationship Management (CRM) Philip Kotler, Kellogs Graduate School of Management

42 New Marketing Rules for the New Economy Exploit e-business. Build and use a customer database to manage the customer portfolio. Focus on customer lifetime value, customer value management, customer share, and customer profitability. Shift promotion funds away from broad advertising toward narrowcasting promotion and events. Go electronic and paperless. Partner with your employees, customers, suppliers, and distributors for co-prosperity.

43 Think Digital, Act Analog

44 Using IT to look at real data Track interactions with customers Mine information to serve people better Guy Kawasaki, Rules for Revolutionaries, Harper Business Think Digital Act Analog Personal Touch Use IT carefully

45 Major Dimensions for New World Cyber Dimension Borderless Dimension Invisible Dimension Dimension of High Multiples Intangible Asset Knowledge Based Economy Global Village ICT Usage Digital Economy Real-Time Business Value Added Product/Service Snow Ball Effect Jack, Min Intanate, SVOA PCL

46 Q & A


ดาวน์โหลด ppt Pathom Indarodom May 21, 2008 THE ATTENTION ECONOMY How Attention Works in Knowledge Economy.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google